Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Trochę sobie poszperałem, pogadałem tu i tam i otwieram wątek fantazji, który ma mnie naprowadzić na dobre tory. Tytuł jest prowokacyjny, bo nikt tu nie będzie mówił o homologacjach i tym podobnych dyrdymałach.
Co bym chciał osiągnąć?
1. mieć ładne bulgotanie
2. mieć lepsze hamulce
3. mieć więcej momentu i koni. Bez ekstremów, ale pofantazjować można
4. mieć trochę sztywniejsze zawieszenie (z tyłu zwłaszcza mi się buja)
Co bym chciał osiągnąć?
1. mieć ładne bulgotanie
2. mieć lepsze hamulce
3. mieć więcej momentu i koni. Bez ekstremów, ale pofantazjować można
4. mieć trochę sztywniejsze zawieszenie (z tyłu zwłaszcza mi się buja)
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte__________, poszło Ci szybciej niz mnie
raptem 2 tygodnie?
a na serio to


a na serio to
tez mnie interesuje bardzo, PW do carfita nawet wysłałem, ale nie ma odpowiedzi jak dotądKonto usunięte pisze: 2. mieć lepsze hamulce

- kuzi4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chrzanów/Łódź
- Auto: STi TypeR "22B", GT GF 98, Outback 2,5 '00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
carfit jest zapracowany - na pewno Ci odpowie. Możesz jeszcze u Pana Lecha "FERODO" Wójcika pytaćesilon pisze:Konto usunięte__________, poszło Ci szybciej niz mnieraptem 2 tygodnie?
![]()
a na serio totez mnie interesuje bardzo, PW do carfita nawet wysłałem, ale nie ma odpowiedzi jak dotądKonto usunięte pisze: 2. mieć lepsze hamulce

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte,
1. Wydech Supersprint cały ze sportowym katem, albo jak ma być pasztet to EL-TEC
2. Zmiana samych tarcz - IMO bez sensu. Lepiej od razu zestaw z WRX 06, albo jak ma być jeszcze lepiej to D2
3. Flash Gordon
Stage 2: 240 KM, 330 Nm
4. GWINT i BETON
, względnie AGX'y i nieco twardsze sprężyny plus stabilizator, anty -lift na wahacze z przodu, tuleje powerflex zamiast kondoniastych gum
1. Wydech Supersprint cały ze sportowym katem, albo jak ma być pasztet to EL-TEC
2. Zmiana samych tarcz - IMO bez sensu. Lepiej od razu zestaw z WRX 06, albo jak ma być jeszcze lepiej to D2

3. Flash Gordon

4. GWINT i BETON

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte, http://www.4turbo.pl/forum/viewtopic.php?p=3179#3179
tam pytałem kiedys o pkt 2
odpowiadali błyskawicznie
tam pytałem kiedys o pkt 2
odpowiadali błyskawicznie

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Az tu czasami zagląda... może coś fajnego podpowie...
Eteryczny mi też polecał wydech z El-TEC... trochę się obawiam czy mi komp nie zacznie walić po oczach czek endżinem, bo nie mam kasy na nie wiadomo jakie historie za jednym razem. Najpierw bym chciał ładny wydech, potem hamulce, a dopiero potem remap jakiś niewielki.
Eteryczny mi też polecał wydech z El-TEC... trochę się obawiam czy mi komp nie zacznie walić po oczach czek endżinem, bo nie mam kasy na nie wiadomo jakie historie za jednym razem. Najpierw bym chciał ładny wydech, potem hamulce, a dopiero potem remap jakiś niewielki.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte, piąteczkaKonto usunięte pisze: Najpierw bym chciał ładny wydech, potem hamulce, a dopiero potem remap jakiś niewielki.

zamówiłem Supersprinta, z czekiem endżinem ma nie być problemów, bo kat jest w zestawie

hamowanie to podobno tylko kopletne z WRX-a ma sens:-/
remap to chyba będzie max 200 koników żeby sie forek nie rozleciał przedwcześnie

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Lucek i niezależnie faceci z El-tec twierdzą, że w moim roczniku jest jedna sonda, więc nie potrzeba kombinować z katalizatorami... 

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte, No to rozwiązuje problem wstrętnej ekologi 

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
to w moim juz spartolili i są niestety dwieKonto usunięte pisze: że w moim roczniku jest jedna sonda, więc nie potrzeba kombinować z katalizatoram

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
1. jakieś puszki inne założyć, ale! Będzie głośniej...!Konto usunięte pisze: 1. mieć ładne bulgotanie
2. mieć lepsze hamulce
3. mieć więcej momentu i koni. Bez ekstremów, ale pofantazjować można
4. mieć trochę sztywniejsze zawieszenie (z tyłu zwłaszcza mi się buja)

2. Co to znaczy "lepsze"?
- wytrzymujące więcej przy upalaniu bez zfajczenia klocków i tarcz?
- hamujące sprawniej (mocniej) przy depnięciu hamulca "na maksa"?
- hamujące sprawniej (szybciej reagujące) przy lżejszym traktowaniu pedału?
Wbrew pozorom, to odpowiedź na powyższe pytania jest podstawą do szukania rozwiązania.
3. Wydech, remap, pompa i tyle.
4. Masz samopoziomujące? Wrzuć worek cementu do bagażnika i będzie twarde jak ta lala...

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Drogi Galu, wystarczy żeby spełniały warunki 1-szego podpunktu i będzie dobrze. Grunt, żeby hamowały przez dłuższy czas tak samo, Bo niby co serwo ma większe założyć ?Gal pisze: - wytrzymujące więcej przy upalaniu bez zfajczenia klocków i tarcz?
- hamujące sprawniej (mocniej) przy depnięciu hamulca "na maksa"?

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte pisze: 1. mieć ładne bulgotanie
2. mieć lepsze hamulce
3. mieć więcej momentu i koni. Bez ekstremów, ale pofantazjować można
4. mieć trochę sztywniejsze zawieszenie (z tyłu zwłaszcza mi się buja)
1) Wydech, ja polecam Devila:-)
2) WRXowe według mnie są bez sensu, lepiej pomyśleć nad zestawem z STI, bądź D2. Tylko pod felgę 17" przynajmniej z mojego pkt widzenia.
3) Maptek
4) Stabilizatory+ łączniki, jeśli nie przeszkadza Ci zejście trochę bliżej gleby to sprężyny Whiteline (-ok. 30mm, lub -50mm), chyba jeszcze Eibach miał zestawy do Forka, ale niewiem czy nie zrezygnował.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
A właśnie jesteś bliski mojej konkluzji, że w Subaru dość łatwo można poprawić hamulce w dwóch pierwszych podpunktach (większe tarcze, mocniejsze zaciski, inne klocki), ale problem dotyczy całego układu hamulcowego (a więc i serwa, prawdopodobnie), bo hamulec reaguje bardzo ospale i trzeba naprawdę depnąć, żeby hamował. Ale nawet wtedy, powtórne depnięcie przenosi nas w inny świat hamowania. O ile za pierwszym depnięciem ma się wrażenie, że klocek się ślizga po tarczy, to jeżeli się kopnie natychmiast drugi raz, to dopiero wtedy chwyta naprawdę...LouCyphre pisze:Drogi Galu, wystarczy żeby spełniały warunki 1-szego podpunktu i będzie dobrze. Grunt, żeby hamowały przez dłuższy czas tak samo, Bo niby co serwo ma większe założyć ?Gal pisze: - wytrzymujące więcej przy upalaniu bez zfajczenia klocków i tarcz?
- hamujące sprawniej (mocniej) przy depnięciu hamulca "na maksa"?
To nie dotyczy LFB, dohamowania przed zakrętem itp., ale sytuacji, kiedy jadący przed nami (przy prędkości 60 km/h)gwałtownie hamuje bo mu się karetka z boku ładuje. I wtedy hamulce w Subaru działają z dziwną zwłoką...
Naprawdę nie robię sobie jaj, ale porównując hamulce w OBK MY'05 z hamulcami w poprzednio ujeżdżanej Lagunie, muszę stwierdzić, że przypalenie klocków było równie łatwe w obu tych pojazdach, ale reakcja hamulca Laguny była o niebo szybsza...
Częściowo było to skutkiem BA, ale mam wrażenie, że nie tylko.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Tak to prawda. Reagują nieco ospale. Ale ja np. nie lubię mocnego wspomagania w samochodach typu performance. W Passacie strasznie szybko łapią i przez dłuższy czas przy każdym muśnięciu pedału robiłem "dzieńdobry"
W Silverze serwo niemal nie działa i trzeba na hamulcu stanąć. Lubię to, bo czuję kiedy "guma zaczyna płynąć". Natomiast w sytuacjach awaryjnego hamowania, w ciężkim (OBK, Pasat, Laguna trochę ważą) samochodzie to może być niemiłe uczucie

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
To chyba nawet nie jest kwestia wagi (różnice między Imprezą a OBK nie są takie dramatyczne), ale raczej przeznaczenia samochodu; czego innego oczekujesz od hamulca w samochodzie "do upalania", a czego innego w "All-Purpose-Vehicle"... 

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Konto usunięte pisze: Co bym chciał osiągnąć?
1. mieć ładne bulgotanie
2. mieć lepsze hamulce
3. mieć więcej momentu i koni. Bez ekstremów, ale pofantazjować można
4. mieć trochę sztywniejsze zawieszenie (z tyłu zwłaszcza mi się buja)
Ad.1 Jak wyżej - SS, Devil, H&S (IMHO zdecydowanie najpiękniej brzmi). Ja mam jakiś pasztet, jedyny plus to, że kompletny przelot. Warto zrobić szersze chwyt spalin na początku downpipe - mniejszy turbolag(ETLTEC ogarnia temat bardzo profi). Słusznie piszesz, nie będziesz miał problemu z checkiem, nie mamy prekata i nie mamy drugiej lambdy. Czyli luz

Ad.2 Chyba D2 ale tu trzeba felgę zmienić na 17'. Ja jeżdziłem na Ferodo Performance i Racinga z tarczami Brembo, przewody w oplocie. Masz twardzy hamulec, chyba ciut efektywniejszy.
Ad. 3 Wydech, turbina, wydajniesza pompa paliwa, remap koniecznie (mam stage 3 ale na moją prośbą nie boostowany maksymalnie a jedynie do 0,85 - stąd tylko 245 KM i 320 Nm)
Ad.4 Chyba już zylion razy pisałem , grubszy stabylizatory (20mm starczy, 22 mm to "letka" przesada" i dodatkowo mocowanie - zalecane , niekonieczne) przód/tył, przyzwoite łaczniki powerflex i najlepiej komplet gumek powerflax. ANTILIFT KIT nie jest do zamontowania w naszych Forkach. Już dawno go chciałem montować ale po konsultacjach z Azem odpuściłem - temat nie do ogarnięcia.
Tyle.
Grzesiek - z wygnania

(jeszcze tylko 2 tygodnia....)

Rezime : Radio Eriewań

Brak podpisu.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Gal pisze: (różnice między Imprezą a OBK nie są takie dramatyczne)
No nie wiem...między Silverem a OBK 3.0 AUT to jest 320 kg. Całkiem sporo

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
No fakt.LouCyphre pisze: No nie wiem...między Silverem a OBK 3.0 AUT to jest 320 kg. Całkiem sporo
Patrzyłem kiedyś na aktualne modele i tam było raptem 90kg (?) róznicy.
To mniej więcej tak, jak między mną, a Devlinem...

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Taa, te nowe to wszystkie jakieś otyłe są :/ A wyobraź sobie zainteresowałem się ostatnio BMW 335 D, kombi. Fajny dupowóz, dieselek, 286 KM szeset niutków, RWD, bagażniczek dla pieska itd. A wiesz ile on waży ?.............................2100 KG
Dramat jakiś normalnie

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Puste...!?LouCyphre pisze: 2100 KG

Trójka?



To już niedługo żeby jeździc takim "bezpiecznym i dobrze wyposażonym kompaktem" trzeba będzie mieć prawo jazdy na ciężarówkę

Pewien jesteś, że to 2100 to nie jest maksymalna masa dopuszczalna...?


Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
WiS, Damn, faktycznie pomyłka
. Ale ponad 1,7 tony ma, gdzie mu do Silvera 


Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Samochodu miałeś szukać, a nie domuLouCyphre pisze: A wiesz ile on waży ?.............................2100 KG

Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Dupowóz...LouCyphre pisze:A wyobraź sobie zainteresowałem się ostatnio BMW 335 D, kombi. Fajny dupowóz,

Ty se wsiądź i się przejedź, a nie ględź...
Zawieszenie? Marzyłbym o takim w OBK.
Układ kierowniczy? jw.
Hamulce? jw.
Kop ("dieslowy")? Jezu Chryste...
Tyle tylko, że x35d nie ma z napędem na cztery. A baaardzo by się przydał.
No i zawsze będzie miał "ten" znaczek na masce i estetykę rodem z Chrisa Bangle'a - JA tego nie znoszę...

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Temat zakazany - co mogę zrobić z S-turbo żeby było fajniej?
Oj wiem , ze to jeździ nieprzeciętnie 
Co do 4x4, to w sumie wolę w dupowozie RWD. Naprawdę udane auto, głownie dlatego, że ten motor to w tej chwili jest "przebój sezonu" jeśli chodzi o diesle. A to, że ma znaczek mam w dupie. Dresy nie jeżdżą ani tymi rocznikami ani kombiakami

Co do 4x4, to w sumie wolę w dupowozie RWD. Naprawdę udane auto, głownie dlatego, że ten motor to w tej chwili jest "przebój sezonu" jeśli chodzi o diesle. A to, że ma znaczek mam w dupie. Dresy nie jeżdżą ani tymi rocznikami ani kombiakami
