Przekładka RHD-kompendium

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 23:25

Jacky X pisze:Kusi mnie auto do podjeżdżawek i dalej kombinuję...
To myślisz kolego, że twoje auto do pojeżdzawek będzie inaczej wyglądać po kilku latach amatroskiego upalania?

Inna sprawa, że wolałbym tego Type R niż twojego estetycznego, seryjnego, idealnego technicznie GT - do upalania :thumb:



Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 23:27

wiec czytalem i slyszalem ze dostal to z Prodrive UK, za to ze rozwlail WRC, odszkodowanie bylo na tyle duze ze Prodrive na tym zarobil wiec zrobil Holkowi prezent...

a ze jedyny w polsce to mialem na mysli ze jedyny orginalny robiony powiedzmy przez ''producenta'',

jesli chodzi o upalanie nie sadze zeby jakis GT moglby sie rownac z tym Type R, nawet jesli zrobisz sobie moc auto i tak inaczej skreca, po prostu lepiej... pozatym jesli wiesz co robic z DCCD to jest bajka.

oczywiscie ze Type R w polsce jest juz pare zrobionych na LHD i nie zrobionych :), i nie bedzie zrobiony, no chyba ze go sprzedam, ale ciagle sie zastanawiam.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 23:56

WRC fan pisze:Czarnego Hołek dostał przecież z Prodrive (tego brytyjskiego) za ME '97.
Popularna urban legend, ale nie dostał go, tylko kupił. Oczywiście zapewne za bardzo atrakcyjną cenę. Ale prezentów tu nie było

WRC fan pisze: Technicznie to nie wiem, ale boli, że auto nie ma już wyglądu STi Ver. IV.
Jak parę lat temu auto przez jakiś czas stacjonowało w Gliwicach, to był to niezły techniczny wrak. I w dodatku straszny kundel już.
Za to miał piękne reklamy restauracji.... :wall:

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 00:26

Kiedyś była dyskusja na ten temat na kropce
Na 9 stronie "Znalezione na Allegro, Ebay itp ..." dsyskusja z STIFAN-em. Smieszne rzeczy tam były pisane :lol:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... &start=400

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 00:49

panpremo pisze:dsyskusja z STIFAN-em.
STIFAN nie był lubianym forumowiczem delikatnie mówiąc (o co zresztą bardzo zabiegał, może dlatego że był człowiekiem "z branży", ale jest to o tyle dziwne, że w realu to był spoko gość), ale tu w jednym miał całkowitą rację - nie było żadnych prezentów.


edit
Tak z perspektywy czasu patrząc i czytając na nowo ten wątek, to jeszcze w paru innych miejscach też miał rację...

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 01:32

Mi nie chodzi o to że STIFAN bzdury pisał ale wszyscy, ktoś coś gdzieś słyszał, coś czytał.... 22B bez DCCD z wodnym intercoolerem itd ;-)

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 01:34

jarmaj, Niezły wehikuł czasu, z lektury podlinkowanego wątku... ;-)

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 01:52

panpremo pisze: Mi nie chodzi o to że STIFAN bzdury pisał ale wszyscy, ktoś coś gdzieś słyszał, coś czytał
Taki to byli czasy :-d
panpremo pisze: 22B bez DCCD z wodnym intercoolerem itd ;-)
To w końcu nie było 22B z wodnym IC ? Czyli rozumiem, że to jest aftermarket :
Obrazek


A tak BTW - to kim był STIFAN ?

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 02:00

Nie widziałem seryjnego 22b z wodnym IC a gdyby było wydaje mi się że byłoby na nim logo STI ;-)

A od tego wszystko się zaczęło :giggle:

http://img256.imageshack.us/img256/9587/tr1zo6.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/1858/tr2vu9.jpg

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 04:21

WRC fan pisze:A tak BTW - to kim był STIFAN ?
STIFAN to niejaki Krzysztof Madej. Pracował jako handlowiec w Subaru A. Koper
Obecnie pracuje tu: Mitcar - salon Mitsubishi - masz nawet zdjęcie.

Może pojawił się już na jakimś forum jako EVOFAN ;-)
Czarownica prawdę Ci powie :D

michal
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Radom
Polubił: 61 razy
Polubione posty: 13 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 09:28

WRC fan pisze: A tak BTW - to kim był STIFAN ?

Oficjalnie to był Krzysztof M.

Patrząc jednak na styl wypowiedzi to podchodzi mi to Koprem.

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 10:30

michal, To raczej pewne, że to wczesny Koper. Chociażby dlatego, że zna sporo faktów znanych tylko "leciwym" rajdowcom. Skąd Krzysiu, od którego kupiłem z resztą GTeka znałby tyle szczegółów dotyczących Type Era.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 10:45

Ja tam lubiłem STIFANA, nawet jeśli to AK. AK też lubię forumowego ;-) Szkoda, że się jednak nie zarejestrował do nas :razz:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 20:45

LouCyphre pisze:michal, To raczej pewne, że to wczesny Koper.
No ja to jakiś kurde tępy jestem..... :wall:
Dopóki tego nie zasugerowaliście, to nawet nie przyszło mi to do głowy. A teraz, porównując styl, wydaje się wręcz oczywiste....

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 13 lut 2010, o 23:52

Siakiś do Kopra nie podobny :lol:
i Niebieski ver VI LTD

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 14 lut 2010, o 10:35

panpremo, A kiedy to zdjęcie było zrobione ? Bo o ile wiem, to nie jego furaż, jego był ten srebrny, który potem wpadł w moje ręce ;-)

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 14 lut 2010, o 13:01

Bardzo dawno, znalazłem gdzieś w archimum kropki i napewno nie był to jego samochód. ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 14 lut 2010, o 19:23

Tym Type-R jeździła jakaś dziewczyna. Kiedyś ją nawet pozdrawiałem bo napotkalem klasyka zaparkowanego pod Rotundą. Potem auto miało stłuczkęprzodem i zostało naprawione na masce GTekowej bo z jakichśpowodów nie mogli wziąc oryginalnej - pamietam że jakoś byłem w tą maskę zamieszany,sprawdzałem cene alu czy coś.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 14 lut 2010, o 19:46

Obrazek
:thumb:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 14 lut 2010, o 19:52

WRC fan, to 2. spotkanie ;)

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 19:41

nawiążę do techniczno-merytorycznej części wątku, pomijając tę nostalgiczno-towarzyską

rozważam przekładkę type r JDM MY99 ze względu na obawę przed stałym uszkadzeniem skrzyni biegów (Anglicy mają dużo gorzej, biegi 1-2-3-4 są ergonomiczne jedynie w LHD, RHD cierpi na oszczędnościach wynikających z ujednolicenia skrzyń biegów)

na początek mam takie pytania:
- od jakiego sti "new age" najlepiej wybrać przekładnię kierowniczą?
- czy trzeba również wymienić kolumnę kierownicy? jeżeli tak to od jakich modeli będzie pasowała?
- czy potrzebny będzie nowy zestaw pedałów? jeżeli tak to od jakich modeli będzie pasował? czy będzie trzeba dorabiać mocowania?
- czy ktoś sprzedaje "przedłużacze" wiązki elektrycznej?

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 20:13

kons6 pisze: Anglicy mają dużo gorzej, biegi 1-2-3-4 są ergonomiczne jedynie w LHD, RHD cierpi na oszczędnościach wynikających z ujednolicenia skrzyń biegów


???
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 20:18

kons6 pisze: - czy trzeba również wymienić kolumnę kierownicy? jeżeli tak to od jakich modeli będzie pasowała?

trzeba troche abrakadabry zrobic z krzyzakiem chyba, ze jak to sie tam nazywa, miedzy kolumna a przekladnia.
I chyba tylko tyle.
Co do tego, od jakiego sti - to chyba wszystkie z grubsza beda pasowac? Nie wiem, jak z najnowszych i nie wiem, czy przypadkiem do ktorychs nowszych nie trzeba belki zamieniac (powyzej 2004?) - ale to na pewno ktos jeszcze podpowie.
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 20:19

kons6 pisze: - czy ktoś sprzedaje "przedłużacze" wiązki elektrycznej?

Oj chyba bedziesz musial sam sobie porzezbic troche z wiazka raczej - tzn. elektryk, ktokolwiek by to byl.

A i jeszcze co do pedalow - bedziesz potrzebowal pedaly z LHD. Najlepiej z klasyka, ale ostatnio chyba bylo troche o tym, ze z WRX'a tez sie da.
Poszperaj na forum.

Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 20:45

AMI pisze:
kons6 pisze: Anglicy mają dużo gorzej, biegi 1-2-3-4 są ergonomiczne jedynie w LHD, RHD cierpi na oszczędnościach wynikających z ujednolicenia skrzyń biegów
???
wg mnie w RHD ruch lewarka powinien być lustrzanym odbiciem tego w LHD (ciekawe czy były/są takie auta?)

zmiany 1-2-1 znacznie wygodniej jest robić przyciągając lewarek niż odpychając
największa różnica jest przy zmianach 2-3 i 3-2 i tu najłatwiej zniszczyć skrzynię, zmiana 2-3 w LHD to zwykle odpechnięcie drążka od siebie, w RHD ruch dziwny, 3-2 to bardzo nienaturalne odpychanie drążka w tył

przy zwykłej jeździe mocno to nie przeszkadza, przy zmianach biegów rozpoczynanych przy 7,5-8 tys obrotów i turbo bez podtrzymania jest bardzo trudne i wcale nie z powodu obsługi lewą ręką

ODPOWIEDZ