AMI pisze:kons6 pisze:
Anglicy mają dużo gorzej, biegi 1-2-3-4 są ergonomiczne jedynie w LHD, RHD cierpi na oszczędnościach wynikających z ujednolicenia skrzyń biegów
???
wg mnie w RHD ruch lewarka powinien być lustrzanym odbiciem tego w LHD (ciekawe czy były/są takie auta?)
zmiany 1-2-1 znacznie wygodniej jest robić przyciągając lewarek niż odpychając
największa różnica jest przy zmianach 2-3 i 3-2 i tu najłatwiej zniszczyć skrzynię, zmiana 2-3 w LHD to zwykle odpechnięcie drążka od siebie, w RHD ruch dziwny, 3-2 to bardzo nienaturalne odpychanie drążka w tył
przy zwykłej jeździe mocno to nie przeszkadza, przy zmianach biegów rozpoczynanych przy 7,5-8 tys obrotów i turbo bez podtrzymania jest bardzo trudne i wcale nie z powodu obsługi lewą ręką