Sti 2.0 2002-2004
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Sti 2.0 2002-2004
Witam.
Przymierzam się do kupna Imprezy Sti 2.0 z rocznika 2002-2004 (z 2.5 rezygnuje z powodów opinii które krążą na jego temat ;))
I oto moje pytania:
Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?
Jaka różnica jest pomiędzy 300 a 265 konną wersją? czas? Skoro tak, to ile do 100 km/h ma 265 konna. wiem że któraś z nich ma 4/5 s. ale która to się już pogubiłem ;P
Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]
Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?
Czy instalacje np. IC , BOV , itp. pomogą przedłużyć żywota podzespołów.
Czy wszystkie seryjne STi mają zaciski na hamulcach Brembo?
Jeśli któreś pytania są bez sensu to przepraszam.
Mechanikiem nie jestem ;P
Założyłem ten temat ponieważ na forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania .
Z góry dziękuje. Pozdrawiam
Przymierzam się do kupna Imprezy Sti 2.0 z rocznika 2002-2004 (z 2.5 rezygnuje z powodów opinii które krążą na jego temat ;))
I oto moje pytania:
Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?
Jaka różnica jest pomiędzy 300 a 265 konną wersją? czas? Skoro tak, to ile do 100 km/h ma 265 konna. wiem że któraś z nich ma 4/5 s. ale która to się już pogubiłem ;P
Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]
Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?
Czy instalacje np. IC , BOV , itp. pomogą przedłużyć żywota podzespołów.
Czy wszystkie seryjne STi mają zaciski na hamulcach Brembo?
Jeśli któreś pytania są bez sensu to przepraszam.
Mechanikiem nie jestem ;P
Założyłem ten temat ponieważ na forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania .
Z góry dziękuje. Pozdrawiam
Re: Sti 2.0 2002-2004
portos pisze: Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]
czarno widzę takie jeżdżenie, 300 kucy trzeba ogarnąć
IC masz w standardzieportos pisze: Czy instalacje np. IC , BOV , itp. pomogą przedłużyć żywota podzespołów.
BOV nie jest zalecany póki nie przejdziesz na SpeedDensity lub BlowThroughMAF, może dawać satysfakcję ale na pewno nic (w rzeczywistości) nie przedłuży
itp. też nie potrzeba jak masz STi
portos pisze: Czy wszystkie seryjne STi mają zaciski na hamulcach Brembo?
tak
portos pisze: Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?
raczej nie, lecz to kompakt. najwyżej będziesz mógł kapelusz na podszybiu zza kierownicy odkładać.
portos pisze: Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?
na ten temat jest mnóstwo. Jap najlepsza jak lubisz po prawej siedzieć, ma agresywniej ustawiony silnik i większe wymagania na paliwo ZTCW, ale poszukaj bo to skrót. EU lepsza od US (zaraz oberwę pewnie pasek

3m się
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
US spec zawsze były 2.5 I one w serii miały 300.
310-320 KM z 2 litrowego to remap i wydech. W sumie koło 6tyś zł. I bardzo warto to zrobić, kompletna zmiana charakterystyki samochodu (seryjny estijaj nie jest jakoś oszałamiająco szybki).
310-320 KM z 2 litrowego to remap i wydech. W sumie koło 6tyś zł. I bardzo warto to zrobić, kompletna zmiana charakterystyki samochodu (seryjny estijaj nie jest jakoś oszałamiająco szybki).
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
Lepszość to rzecz względna, z US będzie zapewne taniej.portos pisze: Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?
Przewidujesz zawody na ćwiartkę?portos pisze: Skoro tak, to ile do 100 km/h ma 265 konna. wiem że któraś z nich ma 4/5 s. ale która to się już pogubiłem ;P
Poza nimi te papierowe setne sekundy do setki nie mają odczuwalnego znaczenia... czy 4.5, czy 4.7...

Dla zwykłego kierowcy - 300 to o jakieś 210 za dużoportos pisze: Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]


Dla takiego, który lubi depnąć po polnych drogach - zamiast inwestowania w dodatkowe konie (których pewnie i tak nie potrafi w pełni wykorzystać, chyba, że jest np. Kajetanowiczem, Kuzajem albo ALem

Jeśli już dłubać w silniku i wydechu na potrzeby jazdy quasi-rajdowej, to pewnie pod kątem zmiany przebiegu momentu, a nie wartości mocy maksymalnej*.
Profesjonaliści, poprawcie, jesli błądzę.
Przeciwnie, możesz na mnie groźnie spojrzeć z góry, jesli powyższe rady nie będą Ci pasowaćportos pisze: Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?

* Uwaga, to:
...napisał facet, który seryjnym WRX jeździł latami, umiał wydusić z niego maksa, i dopiero potem uznał, że pora na wzmocnienie sprzętu.jarmaj pisze: 310-320 KM z 2 litrowego to remap i wydech. W sumie koło 6tyś zł. I bardzo warto to zrobić, kompletna zmiana charakterystyki samochodu (seryjny estijaj nie jest jakoś oszałamiająco szybki).
Kolejność odwrotna, tzn. auto szybsze niż kierowca, to czasem ryzykowny zestaw. A na pewno - zupełnie niepotrzebnie przepłacony

Wszystko zależy, Portos, od tego - jak szacujesz swoje umiejętności i potrzeby.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
ogarniać nie trzeba, należy używać z rozsądkiem. Inaczej z 90% WRX, STI, Evo należałoby zezłomowaćdeLux pisze:
czarno widzę takie jeżdżenie, 300 kucy trzeba ogarnąć
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
Toteż "się złomują", niektóre stopniowo, niektóre gwałtownieremek pisze: 90% WRX, STI, Evo należałoby zezłomować

Re: Sti 2.0 2002-2004
Wielkie dzięki.
Takich odpowiedzi właśnie oczekiwałem ;) Rozjaśniło mi wszystko ;P
Nom. Jap mają tylko 300 konne wersje oraz Solberga - o ile się nie mylę ;p chodzi o 04-06 r.
To jednak Eu będzie bardziej poszukiwana. Poza tym US słyszałem że cieniutkie hamulce a to będzie mi chyba najbardziej potrzebne ^^^^
W Ravce 4x4 136 konia - Na asfalcie jest słabiutkie, nie czuć tego 4x4 ... Ale zimą się zaczyna prawdziwa zabawa ;P Parę razy miałem ekstremalne doznania ale jakoś wychodziłem . Wiem że jak będzie subaru to może mi nie darować najmniejszego błędu ;> Ale dobrze, bo wiem już jak mniej więcej się zachować przy poślizgu z napędem 4x4
Teraz tylko szukać autka oraz jakąś hamownie bo jako laik przy takiej mocy, to mogę jej nie "wyczaić"
Aaa i tłumik - warto wymienić z seryjnego Sti na jakiś sportowy ? chodzi mi o samo brzmienie ;)
Dzięki jeszcze raz. Pozdro ;)
Takich odpowiedzi właśnie oczekiwałem ;) Rozjaśniło mi wszystko ;P
jarmaj pisze: US spec zawsze były 2.5 I one w serii miały 300.
Nom. Jap mają tylko 300 konne wersje oraz Solberga - o ile się nie mylę ;p chodzi o 04-06 r.
To jednak Eu będzie bardziej poszukiwana. Poza tym US słyszałem że cieniutkie hamulce a to będzie mi chyba najbardziej potrzebne ^^^^
W Volvo ojca jest oko. 150 i jednak nie ma tego power-a ;D tzn. jest ale niewystarczający ;D .WiS pisze: Dla zwykłego kierowcy - 300 to o jakieś 210 za dużo
W Ravce 4x4 136 konia - Na asfalcie jest słabiutkie, nie czuć tego 4x4 ... Ale zimą się zaczyna prawdziwa zabawa ;P Parę razy miałem ekstremalne doznania ale jakoś wychodziłem . Wiem że jak będzie subaru to może mi nie darować najmniejszego błędu ;> Ale dobrze, bo wiem już jak mniej więcej się zachować przy poślizgu z napędem 4x4
Na początku będę chciał ogarnąć furę , ale później na pewno wyskoczę na jakiś tor ;)WiS pisze: Przewidujesz zawody na ćwiartkę?
Teraz tylko szukać autka oraz jakąś hamownie bo jako laik przy takiej mocy, to mogę jej nie "wyczaić"
Aaa i tłumik - warto wymienić z seryjnego Sti na jakiś sportowy ? chodzi mi o samo brzmienie ;)
Dzięki jeszcze raz. Pozdro ;)
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
jeżeli będziesz robił remap to nie tylko 'jakiś sportowy', ale i cała rura przelotowa. Brzmienie od "postukiwanie plomb", do "łeb urywa"portos pisze: Aaa i tłumik - warto wymienić z seryjnego Sti na jakiś sportowy ? chodzi mi o samo brzmienie ;)

wprost przeciwnie, Subaru wiele Ci wybaczy, ale jak przegniesz to dupa zbita. To nie Panda, żeby 2 dni do setki miało, więc trzeba się pilnować na początku, a i później używać mózguportos pisze: Wiem że jak będzie subaru to może mi nie darować najmniejszego błędu

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
No, mylisz sięportos pisze:Nom. Jap mają tylko 300 konne wersje oraz Solberga - o ile się nie mylę ;p chodzi o 04-06 r.
To jednak Eu będzie bardziej poszukiwana. Poza tym US słyszałem że cieniutkie hamulce a to będzie mi chyba najbardziej potrzebne

Amerykańskie STi MY04 i 05 miały 300KM i właśnie 2.5 motor.
Hamulce są we wszystkich STi takie same. Nie ma znaczenia z jakiego rynku pochodzą.
Oczywiście ja bym też polecał szukać wersję 2.0.
Re: Sti 2.0 2002-2004
remek pisze: łeb urywa
hehe bardzo fajne pojęcie ;)
to seryjny tłumik nie ma takiego pierd......a? ;>
A co z magnetyzerami ? nie chodzi mi tu o spalanie bo na nie leje ciepłym .... ;P chodzi o moc? v-max?
A gdzieś czytałem właśnie że US gorsze i to nie jedna osoba pisała. Ale skoro wszystkie mają te same , to nie może być racją . Wierzę że tutaj bardziej rzetelne info znajde ;)jarmaj pisze: Hamulce są we wszystkich STi takie same.
Dzięki bogu że istnieje takie forum ( chociaż w boga nie wierzę) ^^
Dzięki i bądźcie błogosławieni ;))
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
To jest racja, tylko odnośnie wersji WRX, która do 2006r w US praktycznie w ogóle nie miała hamulca. I zapewne o tym było pisane.portos pisze:A gdzieś czytałem właśnie że US gorsze i to nie jedna osoba pisała. Ale skoro wszystkie mają te same , to nie może być racją .
Estijaj ma takie same.
Politycznie udam, że nie było pytaniaportos pisze: A co z magnetyzerami ? nie chodzi mi tu o spalanie bo na nie leje ciepłym .... ;P chodzi o moc? v-max?

-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Sti 2.0 2002-2004
i one jeszcze jakoś jeździły, ale 300KM nie miałyjarmaj pisze: Amerykańskie STi MY04 i 05 miały 300KM i właśnie 2.5 motor.

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Sti 2.0 2002-2004
Na papierze miały. A że hamerykańskie rumaki dychawiczne jakieś....carfit pisze:ale 300KM nie miały![]()
