dziwne zachowanie silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
dziwne zachowanie silnika
Siema
mam Imprezę z 95 roku dziś w korku zauważyłem dziwną sprawę, na niewielkim zjeździe zatrzymałem auto, wyrzuciłem na luz i stoję na hamulcu, obroty niskie, tak jak powinno być.
auto przede mną trochę podjechało, a że był jeden pas to nie spieszyłem się i puściłem hamulec, auto zaczęło baaardzo powoli się toczyć, jak nabrało prędkości idącego człowieka obroty nagle wzrosły do 1200 i spadły, ja się toczyłem dalej na luzie, i znów obroty wzrosły na 1200 i spadły, za chwilę znów wzrosły i już się tak utrzymały na 1200, jak zahamowałem to po sekundzie spadły z powrotem na niski pułap tak jak powinno być.
Akcja się powtórzyła jeszcze raz.
Podobną sytuację mam czasami gdy dojeżdżam np do świateł, hamuje silnikiem spadają obroty do niskiego poziomu wtedy dalej hamując wciskam sprzęgło, ale jeszcze się tocząć, i czasami obroty wskakują na 1,5 tyś i spadają dopiero jak się prawie zatrzymam.
OCB?
mam Imprezę z 95 roku dziś w korku zauważyłem dziwną sprawę, na niewielkim zjeździe zatrzymałem auto, wyrzuciłem na luz i stoję na hamulcu, obroty niskie, tak jak powinno być.
auto przede mną trochę podjechało, a że był jeden pas to nie spieszyłem się i puściłem hamulec, auto zaczęło baaardzo powoli się toczyć, jak nabrało prędkości idącego człowieka obroty nagle wzrosły do 1200 i spadły, ja się toczyłem dalej na luzie, i znów obroty wzrosły na 1200 i spadły, za chwilę znów wzrosły i już się tak utrzymały na 1200, jak zahamowałem to po sekundzie spadły z powrotem na niski pułap tak jak powinno być.
Akcja się powtórzyła jeszcze raz.
Podobną sytuację mam czasami gdy dojeżdżam np do świateł, hamuje silnikiem spadają obroty do niskiego poziomu wtedy dalej hamując wciskam sprzęgło, ale jeszcze się tocząć, i czasami obroty wskakują na 1,5 tyś i spadają dopiero jak się prawie zatrzymam.
OCB?
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: dziwne zachowanie silnika
nikomu nic do głowy nie przychodzi?? auto się toczy na luzie i nagle wzrastają obroty, zahamuje i spadają do normalnego poziomu.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: dziwne zachowanie silnika
Virus nie przerabiałem jeszcze tego w Subaru ale podobny objaw miałem wcześniej w Volvo w dieslu i problemem okazał się silniczek krokowy.
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: dziwne zachowanie silnika
miałem takie podejrzenie, bo zdarzyło się ostatnio że zgasło mu się, nie utrzymał obrotów i zdechł, po odpaleniu wszystko ok i działa do teraz.
Dzięki za podpowiedz.
Dzięki za podpowiedz.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: dziwne zachowanie silnika
kitewinger pisze:Virus nie przerabiałem jeszcze tego w Subaru ale podobny objaw miałem wcześniej w Volvo w dieslu i problemem okazał się silniczek krokowy.





Siniczek krokowy w dieslu? I to w volvo?

Chyba w automatycznej klimie.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: dziwne zachowanie silnika
A poważnie,
Hamowanie --> praca serwa hamulcowego. Można zrobić test polegający na szybkim naciskaniu hamulca i obserwacji reakcji silnika.
Uszkodzenie zaworka/ów serwa powoduje wzrost ciśnienia (spadek podciśnienia) za przepustnicą, zachowanie podobne do problemu z fałszywką.
Szybkie naciskanie hamulca powoduje powolny dopływ powietrza za przepustnicę.
Jeśli w efekcie szybkiego naciskania hamulca wywołamy opisany efekt to problemem może być serwo.
Nie wiem jak w subaru realizowane jest hamowanie silnikiem i odcinanie dopływu paliwa, ale w innych samochodach problemy sprawiało: brak info o prędkości dla wtrysku, styk pedału sprzęgła (jeśli jest), zatkane przewodu do MAP (jeśli jest), zacinający się/brudny regulator biegu jałowego, zaworki w odmie (jeśli są).
Hamowanie --> praca serwa hamulcowego. Można zrobić test polegający na szybkim naciskaniu hamulca i obserwacji reakcji silnika.
Uszkodzenie zaworka/ów serwa powoduje wzrost ciśnienia (spadek podciśnienia) za przepustnicą, zachowanie podobne do problemu z fałszywką.
Szybkie naciskanie hamulca powoduje powolny dopływ powietrza za przepustnicę.
Jeśli w efekcie szybkiego naciskania hamulca wywołamy opisany efekt to problemem może być serwo.
Nie wiem jak w subaru realizowane jest hamowanie silnikiem i odcinanie dopływu paliwa, ale w innych samochodach problemy sprawiało: brak info o prędkości dla wtrysku, styk pedału sprzęgła (jeśli jest), zatkane przewodu do MAP (jeśli jest), zacinający się/brudny regulator biegu jałowego, zaworki w odmie (jeśli są).
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: dziwne zachowanie silnika
no i nic nie skumałem 

Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: dziwne zachowanie silnika
Sorry u mnie w dieslu coś z przepływomierzem było a dwa, że obroty spadały gdy auto toczyło się powoli i dotknęło się delikatnie pedału hamulca, jakoś było to sprzężone w Volvo. Silniczek krokowy i obroty były u brata w V40 2.0 turbo:) sorki za pomyłkę ale de facto wymiana silniczka pomogłą:)gebolp pisze:kitewinger pisze:Virus nie przerabiałem jeszcze tego w Subaru ale podobny objaw miałem wcześniej w Volvo w dieslu i problemem okazał się silniczek krokowy.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Siniczek krokowy w dieslu? I to w volvo?![]()
Chyba w automatycznej klimie.
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
-
namiot
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: dziwne zachowanie silnika
zobacz czy to nie zaworek jednostronny na wężu od serwa jeżeli to nie on ja bym obejrzał czujnik 1 biegu
Re: dziwne zachowanie silnika
namiot pisze: ja bym obejrzał czujnik 1 biegu
A jest coś takiego w jakimś Subaru?
Re: dziwne zachowanie silnika
jejku, ale se ze mnie jaja robicie, co ktoś napisze o czymś czego nie znam to szukam w necie co to gdzie to i tak to wygląda, a za chwile wchodzi ktoś i mówi że takie coś nie istnieje.
Może mi ktoś wyjaśnić co mam sprawdzić i gdzie to jest? przydała by się taka fachowa, manualowa nazwa coby mógł sobie znaleźć i poczytać w razie pc.
Może mi ktoś wyjaśnić co mam sprawdzić i gdzie to jest? przydała by się taka fachowa, manualowa nazwa coby mógł sobie znaleźć i poczytać w razie pc.

Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
-
namiot
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: dziwne zachowanie silnika
witam sprawdź czujniki przy skrzyni jeden jest od wstecznego a drugi nie wiem czy od 1 biegu czy porostu od biegu pozdro
Re: dziwne zachowanie silnika
to sprawdzać czy nie sprawdzać ? :D
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: dziwne zachowanie silnika
Sprawdzać. Kto wie gdzie pies pogrzebany.
PS
Sprawdzałeś podświetlenie rejestracji?

PS
Sprawdzałeś podświetlenie rejestracji?

Re: dziwne zachowanie silnika
na razie pytam, przecież nie rozłożę całego auta bo mi na luzie obroty skaczą :D
podświetlenia brak
podświetlenia brak

Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: dziwne zachowanie silnika
Virus12, jesteś z Warszawy - wybierz sobie serwis który uważasz że się zna (masz wybór) i on Ci rozwiąże problem. 95 ma elektronikę o podobnej komplikacji do kalkulatora Casio wiec jak ktoś rozumie jak działą silnik i umie używać prostych przyrządów pomiarowych to dojdzie o co chodzi. Na razie to nie wiemy czy tow ogóle jest objaw patologiczny czy fizjologiczny mówiąc językiem medycznym.
Re: dziwne zachowanie silnika
spokojnie wiem że mam serwisów wiele, pytam na razie na forum bo nie jest to usterka (o ile to w ogóle usterka) tak krytyczna że nie mogę jeździć.
Chciałem wiedzieć czy to może ten typ tak ma, a może ktoś już coś takiego miał.
Nie jestem aż tak kasiasty albo ułomny żeby z każdą pierdółką latać do serwisu żeby mi to ktoś kto czyta forum ogarnął za kasę równą 2 miesięcznym wydatkom na paliwo.
jak nikt nic logicznego nie podpowie, a będzie mnie to dalej męczyć to się wybiorę gdzieś i pogadam.
Chciałem wiedzieć czy to może ten typ tak ma, a może ktoś już coś takiego miał.
Nie jestem aż tak kasiasty albo ułomny żeby z każdą pierdółką latać do serwisu żeby mi to ktoś kto czyta forum ogarnął za kasę równą 2 miesięcznym wydatkom na paliwo.
jak nikt nic logicznego nie podpowie, a będzie mnie to dalej męczyć to się wybiorę gdzieś i pogadam.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191