Ciekawa dyskusja.
Chciałbym się podzielić informacją z rynku niemieckiego, która wydaje mi się, że jakoś tam pasuje do tego wątku.
Niemiecki Automobilklub, który nazywa się ADAC, co roku prowadzi ankietę wśród posiadaczy samochodów na temat ich zadowolenia z auta, którym obecnie jeżdżą. Pytania dotyczą marki, samego samochodu jako takiego oraz zadowolenia z obsługi przez sieć dealersko-serwisową.
Obecną ankietę wypełniło około 43.000 czytelników magazynu Motorwelt.
I jak się okazuje po raz już trzeci z rzędu pierwsze miejsce (największe zadowolenie klientów) zdobyło SUBARU.
W kategorii zadowolenia z marki wygrało SUBARU.
W kategorii zadowolenia z samochodu SUBARU zajęło 3 miejsce za Jaguarem i Porsche.
W kategorii zadowolenia z serwisu wygrało SUBARU.
W sumie wygrało SUBARU, również jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie, czy znowu kupiłbyś auto tej samej marki?
A tak skomentował ten wynik Thomas Khroher, autor omawiający wyniki tej ankiety:
"W przypadku klientów Subaru, przede wszystkim powszechnie pozytywne oceny zdobyli dealerzy, co można wytłumaczyć logicznie: Relatywnie mała marka z małym udziałem w rynku może i musi rzeczywiście nosić klientów na rękach. Klientom to się bardzo podoba i dlatego wracają – również po to aby kupić nowy samochód.
Paleta samochodów musi oczywiście również być odpowiednia, przy czym klienci Subaru doceniają przede wszystkim seryjny stały napęd na wszystkie koła oraz ofertę w zakresie zasilania gazem płynnym."
http://www.subaru.de/fileadmin/download ... e-2008.pdf