regulacja zaworów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: regulacja zaworów
dycha, sprowadzaliśmy kiedyś jeden tłok do STI Type-R z Japonii dla kogoś :)
A w środę widziałem w Ktw Lancera który nie dość że ma wypalony tłok to w oleju pływa piach... silnik chyba składany na dworze.
A w środę widziałem w Ktw Lancera który nie dość że ma wypalony tłok to w oleju pływa piach... silnik chyba składany na dworze.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
a bywaja magicy ktorzy honuja cylinder tak ze jak palcem przejedziesz toczujesz gory i doly a katy sa 180 stopni
Re: regulacja zaworów
dycha, szlifierze to odrębna historia. Już chyba przetestowaliśmy wszystkie firmy od obróbki silników w promieniu 100km od Katowic a i tak nie można zaufać nikomu, musieliśmy nakupować sprzętu pomiarowego i weryfikować wszystko sami..
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
no wlasnie o to chodzi, ja pracowalem przez 5 lat w firmie lammel kraus. naprawy sinikow regenaracja , restauracja silnikow do oldtimerow
gdzie wszystko bylo czysciutko robione zmywarka do czesci ani grama starego oleju czy brudu na czym kolwiek, po przejsciu do D&s Motorsport (firma tuningowa i przygotowujaca rajdowe subaru ale niska polka jak sie okazalo ) to doznalem szoku jak zobaczylem w jakim syfie oni skladali silniki horror, wiec jak zobaczyli jak wygladala moja praca i jak czysto to mnie odrazu przyjeli i tam sie zarazilem subaru i teraz mam serce bijace w rytmie boksera
gdzie wszystko bylo czysciutko robione zmywarka do czesci ani grama starego oleju czy brudu na czym kolwiek, po przejsciu do D&s Motorsport (firma tuningowa i przygotowujaca rajdowe subaru ale niska polka jak sie okazalo ) to doznalem szoku jak zobaczylem w jakim syfie oni skladali silniki horror, wiec jak zobaczyli jak wygladala moja praca i jak czysto to mnie odrazu przyjeli i tam sie zarazilem subaru i teraz mam serce bijace w rytmie boksera
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
to fakt jedyne wyjscie, druga sprawa warto wiedziec na jakim sprzecie jaka firma pracuje jak czesto jest kalibrowany bo to ogromna roznica ja mialem okazje pracowac na dobrych nowych i starych rozp.... maszynach , nie da sie tego porownac. a gniazda sami wytaczacie?
Re: regulacja zaworów
dycha pisze: a gniazda sami wytaczacie?
Tak kupiliśmy sobie sprzęt i zawory są docierane ręcznie.
Optymalnie byłoby mieć całą obróbkę u siebie ale to trochę drogo.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
takie rozwiazanie najlepsze, ale tylko docieracie czy trzy katy wytaczacie np. mira, czy sunnen?
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
poszukajcie sobie czasem mozna trafic uzywane tanio reczne wytactarki mira VG91 czy vgx 21 bardzo dobre nie psujace sie i wszystkie elementy mozna domowc jak by kupic wyeksploatowana
http://www.miratool.ch/products/index_vgx21.html
http://www.miratool.ch/products/index_vgx21.html
Re: regulacja zaworów
I tak potrzebni szlifierze do wyrównania głowicy, prowadnic zaworowych itp., więc to nie ma dla nas sensu.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
a tak z innej beczki troche nie w temat ale czy orietujesz sie czy legacy 2.0 bez turbo mialo homologacje rajdowa? bo w zeszlym roku jechal ktos w rpp w rajdzie dolnoslaskim czyms takim interesuje mnie nr homologacji
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
ja szukalem i tez nigdzie nie znalazlem a pan szymanski w rajdzie dolnoslaskim jechal subaru legacy zgloszonym w a7 i faktycznie nie bylo to napewno turbo
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
dycha, po tym przykrym doswiadczeniu z p.Jarkiem skorzystalem z wiedzy i umiejetnosci chlopakow z bajecznej22 jestem pod wrazeniem narazie pozytywnym, choc po malej przygodzie z katalizatorem jak zaprosili mnie na odbior auta (po naprawie)jak pokazali ile srub niepodokrecanych lub brakujacych oraz innych fuckup-ow po ostatnim servisie u ... ciesze sie ze mam ich jakby pod nosem. szkoda tylko ze nie pracuja do jakiejs 19-stej lub chociaz w sobote...
...ale wtedy zony wystawilyby im walizki za drzwi.
tomasz
...ale wtedy zony wystawilyby im walizki za drzwi.
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
-
stawrosfotis
- 0 gwiazdek
- Auto: subaru forester
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
Witam
zakupiłem forestera 07 2,0 158KM z fabryczną instalacją gazową, przebieg 170 000km.
mam do was pytanie
1. czy w tym silniku należy regulować zawory? jeśli tak to co ile kilometrów? bo słyszę że co 50 000km inni co 100 000 km i czy na wszelki wypadek powinienem wykonać sprawdzenie zaworów?
2. czy ten silnik jest bezkolizyjny?
3. Gdzie w okolicach Łodzi można jest dobry warsztat mechaniczny ( oprócz ASO)?
dzięki za pomoc
zakupiłem forestera 07 2,0 158KM z fabryczną instalacją gazową, przebieg 170 000km.
mam do was pytanie
1. czy w tym silniku należy regulować zawory? jeśli tak to co ile kilometrów? bo słyszę że co 50 000km inni co 100 000 km i czy na wszelki wypadek powinienem wykonać sprawdzenie zaworów?
2. czy ten silnik jest bezkolizyjny?
3. Gdzie w okolicach Łodzi można jest dobry warsztat mechaniczny ( oprócz ASO)?
dzięki za pomoc
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
stawrosfotis,
a coz to 2,0 bez turbo chyba ? szanowny kolego reulacja zaworow to owszem koniecznosc bo z czasem nie da sie normalnie jezdzic tak bedzie poszarpywac i nierowno pracowac, ale to nie jakas straszna procedura. obecnie mechanicy w kilku serwisach robia to juz owiele szybciej i sprawniej gdyz nie wydlubuja calego silnika a jedynie go unosza i claly servis to ok.1500pln jak dobrze kojaze.
owszem zprawdzanie luzow zaworowych co 50tys. warto ale jak to w wiekszosci aut kazde w innym momencie bedzie lub nie potrzebowalo takiej regulacji u mnie wustapilo to juz po 85tys. ale ja mam wersje 2,5xt wiec bardziej wysilona. duzo zalezy od samej instalacji i od jej poprawnego wyregulowania, ale co najwazniejsze jakosc paliwa LPG, im czesciej tankujesz w badziewnych miejscach tym szybciej przyblizasz te nieuchronna chwile...
swoja droga 170tys przelotu to juz calkiem zauwazalne zuzycie autka i instalacji. jak tam sprawuje sie slicznota ???
tomasz
a coz to 2,0 bez turbo chyba ? szanowny kolego reulacja zaworow to owszem koniecznosc bo z czasem nie da sie normalnie jezdzic tak bedzie poszarpywac i nierowno pracowac, ale to nie jakas straszna procedura. obecnie mechanicy w kilku serwisach robia to juz owiele szybciej i sprawniej gdyz nie wydlubuja calego silnika a jedynie go unosza i claly servis to ok.1500pln jak dobrze kojaze.
owszem zprawdzanie luzow zaworowych co 50tys. warto ale jak to w wiekszosci aut kazde w innym momencie bedzie lub nie potrzebowalo takiej regulacji u mnie wustapilo to juz po 85tys. ale ja mam wersje 2,5xt wiec bardziej wysilona. duzo zalezy od samej instalacji i od jej poprawnego wyregulowania, ale co najwazniejsze jakosc paliwa LPG, im czesciej tankujesz w badziewnych miejscach tym szybciej przyblizasz te nieuchronna chwile...
swoja droga 170tys przelotu to juz calkiem zauwazalne zuzycie autka i instalacji. jak tam sprawuje sie slicznota ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: regulacja zaworów
stawrosfotis, producent mówi co 100kkm, ale on nie zakładał jazdy na gazie. Musisz cześciej.
Nie ma czegoś takiego, jak fabryczna instalacja LPG. Żadne Subaru nie wyjechało z instalacją LPG z fabryki.
W niektórych krajach lokalni importerzy sami takie instalowali, dokładnie tak samo, jak prywatni użytkownicy u gazowników i oferowali w nowych samochodach. Ale to nie jest fabryczne.
Silnik jest kolizyjny.
Nie ma czegoś takiego, jak fabryczna instalacja LPG. Żadne Subaru nie wyjechało z instalacją LPG z fabryki.
W niektórych krajach lokalni importerzy sami takie instalowali, dokładnie tak samo, jak prywatni użytkownicy u gazowników i oferowali w nowych samochodach. Ale to nie jest fabryczne.
Silnik jest kolizyjny.
Re: regulacja zaworów
muszę troszkę pogrzebać przy zaworach a dokładniej zaworku ( tylko który? ) kto wie gdzie i za ile kupię szklankę do zawora oraz popychacz.
Z góry dziękuję za info.
Z góry dziękuję za info.

Re: regulacja zaworów
Ja zaś mam podobne przeżycia i proszę o poradę oraz pomoc.
Posiadam Imprezę 2.0 R z 2006-go roku, zakupiłem ją jak miała 33 000 przebiegu i pracowała perfekcyjnie. Przy ok. 37 000-ach założyłem instalację gazową firmy DT (co było błędem, bo teraz wiem że założył bym u JAKO). Po wielu przykrych doświadczeniach w różnych fajnych serwisach i wymienionej (założonej przez jeden przykry serwis ASO) połamanej świecy na 4tym garze (przy ok. 60 000 przebiegu) silnik pracuje ospale. Obecnie (97700 przebiegu) wypadanie zapłonów, kołysanie silnikiem, przygasanie na wolnych obrotach, trudności z odpaleniem na zimnym silniku to już codzienność (olej i płyny w normie, czyli są ok). Wiem że nie do końca połamana świeca mogła być przyczyną udręki, lecz poproszę forumowiczów o pomoc lub podpowiedź co może być objawem,jakie problemy i koszty się wiążą z tą naprawą? Na 1,2,3 cylindrze silnik posiada 11bar , a 4ty cylinder ma tylko 4,5 bar`a ... ;-(
Gdzie, dobrze i w miarę tanio mogę wykonać taką naprawę (wschodnia część Polski)?
Czy to może być kwestia samej regulacji zaworów?, a nie musi kończyć się rozbiórką silnika..?
Oraz poproszę o info czy chłopaki z Bajecznej 22 w Wawie są solidną firmą bo biorę ich w 1szej kolejności pod uwagę..?
Posiadam Imprezę 2.0 R z 2006-go roku, zakupiłem ją jak miała 33 000 przebiegu i pracowała perfekcyjnie. Przy ok. 37 000-ach założyłem instalację gazową firmy DT (co było błędem, bo teraz wiem że założył bym u JAKO). Po wielu przykrych doświadczeniach w różnych fajnych serwisach i wymienionej (założonej przez jeden przykry serwis ASO) połamanej świecy na 4tym garze (przy ok. 60 000 przebiegu) silnik pracuje ospale. Obecnie (97700 przebiegu) wypadanie zapłonów, kołysanie silnikiem, przygasanie na wolnych obrotach, trudności z odpaleniem na zimnym silniku to już codzienność (olej i płyny w normie, czyli są ok). Wiem że nie do końca połamana świeca mogła być przyczyną udręki, lecz poproszę forumowiczów o pomoc lub podpowiedź co może być objawem,jakie problemy i koszty się wiążą z tą naprawą? Na 1,2,3 cylindrze silnik posiada 11bar , a 4ty cylinder ma tylko 4,5 bar`a ... ;-(
Gdzie, dobrze i w miarę tanio mogę wykonać taką naprawę (wschodnia część Polski)?
Czy to może być kwestia samej regulacji zaworów?, a nie musi kończyć się rozbiórką silnika..?
Oraz poproszę o info czy chłopaki z Bajecznej 22 w Wawie są solidną firmą bo biorę ich w 1szej kolejności pod uwagę..?
Coco Jumbo i do przodu !!!
- leinad
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: już z Polski
- Auto: impreza wrx,legacy diesel
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
Ja ze swojej strony mogę polecić chłopaków z Bajecznej 22, wymieniali mi sprzęgło oraz synchronizator 1 biegu. Wszystko odbywa się bardzo
sprawnie i w milej atmosferze. Osobiście wybieram się do nich w połowie następnego miesiąca na przegląd. Ja proponowałbym zadzwonić do Zbyszka
i się z nim umówić, a nie przez internet szukać diagnozy. Sam teraz mieszkam w okolicy Bielska Podlaskiego i z tego co się orientowałem to nie ma nikogo w woj podlaskim dobrze ogarniającego Subaru. Powodzenia
sprawnie i w milej atmosferze. Osobiście wybieram się do nich w połowie następnego miesiąca na przegląd. Ja proponowałbym zadzwonić do Zbyszka
i się z nim umówić, a nie przez internet szukać diagnozy. Sam teraz mieszkam w okolicy Bielska Podlaskiego i z tego co się orientowałem to nie ma nikogo w woj podlaskim dobrze ogarniającego Subaru. Powodzenia
Re: regulacja zaworów
Dzięki wielkie za info. Postaram się w takim razie z nimi skontaktować..leinad pisze:Ja ze swojej strony mogę polecić chłopaków z Bajecznej 22, wymieniali mi sprzęgło oraz synchronizator 1 biegu. Wszystko odbywa się bardzo
sprawnie i w milej atmosferze. Osobiście wybieram się do nich w połowie następnego miesiąca na przegląd. Ja proponowałbym zadzwonić do Zbyszka
i się z nim umówić, a nie przez internet szukać diagnozy. Sam teraz mieszkam w okolicy Bielska Podlaskiego i z tego co się orientowałem to nie ma nikogo w woj podlaskim dobrze ogarniającego Subaru. Powodzenia
Coco Jumbo i do przodu !!!
Re: regulacja zaworów
tym bardziej że Jako masz rzut beretem młodzieżowym i przy okazji może by poprawił gazociągi.Morus pisze: Dzięki wielkie za info. Postaram się w takim razie z nimi skontaktować..
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: regulacja zaworów
inquiz:
tym bardziej że Jako masz rzut beretem młodzieżowym i przy okazji może by poprawił gazociągi
Prawda, przy okazji Jako także odwiedzę by mi ten mój shit zaopiniował i zdemolował, choć mam jeszcze 2 lata gwarancji na instalację w DT. Co prawda w DT sam właściciel zajmuje się moim samochodem, zakładał w Lancer`rach bez T instalacje i innych orzutowcach, ale u mnie to chyba coś mu mogło nie wyjść że takiej kaszanki mi narobiło..:( Muszę także wiedzieć co mam powiedzieć/dołożyć/poprawić w instalacji w DT w Lublinie...
tym bardziej że Jako masz rzut beretem młodzieżowym i przy okazji może by poprawił gazociągi
Prawda, przy okazji Jako także odwiedzę by mi ten mój shit zaopiniował i zdemolował, choć mam jeszcze 2 lata gwarancji na instalację w DT. Co prawda w DT sam właściciel zajmuje się moim samochodem, zakładał w Lancer`rach bez T instalacje i innych orzutowcach, ale u mnie to chyba coś mu mogło nie wyjść że takiej kaszanki mi narobiło..:( Muszę także wiedzieć co mam powiedzieć/dołożyć/poprawić w instalacji w DT w Lublinie...
Coco Jumbo i do przodu !!!
Re: regulacja zaworów
Morus, warto sprawdzić bo na ewentualny remont silnika na koszt gazowni raczej nie masz co liczyć a nawet w N/A będzie to spory wydatek, taniej może być wymienić przód instalki a resztę sprzedać jakby diagnoza wypadła bardzo źle.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: regulacja zaworów
Racja, kto wie czy do tego też nie dojdzie...inquiz pisze:Morus, warto sprawdzić bo na ewentualny remont silnika na koszt gazowni raczej nie masz co liczyć a nawet w N/A będzie to spory wydatek, taniej może być wymienić przód instalki a resztę sprzedać jakby diagnoza wypadła bardzo źle.

Coco Jumbo i do przodu !!!