Post
9 maja 2010, o 21:31
Ok, ale proponuję uporządkowanie faktów.
1. Na zdjęciu widać czujnik położenia/prędkości wału korbowego z dwoma stykami/pinami w złączu.
Czyli nie jest to żaden Hall (dwuprzewodowe cz. Halla są stosowane w ABS czasem w napędach dachu składanego, ale nigdy jako cz. wału korbowego) tylko czujnik indukcyjny, a faktycznie reluktancyjny z cewką jako elementem wykrywającym zmiany obwodu magnetycznego czujnika.
Dobra, dobra przytruwam - czujnik indukcyjny.
2. Zmiany temperatury, nagrzewanie, pogarszają sytuację
Czyli wzrost oporności czujnika powoduje pogorszenie warunków rozruchu.
3. Jeśli po założeniu nowego czujnika najpierw jest dobrze potem źle, to problemem jest komputer wtrysku.
Czyli albo ma uszkodzone wejście w taki sposób, że nie chce pracować z ciepłym czujnikiem, albo uszkodzenie komputera powoduje uszkodzenie czujnika.
Ale żeby to rozstrzygnąć należy pomierzyć jego oporność, która powinna mieścić się w granicach 1 — 4 kΩ.
Możesz napisać, czy zakładasz za każdym razem nowy czujnik, czy masz np. dwa i tylko je podmieniasz na okrągło?
Czy nie ma tam jakiegoś immobilizera, odcięcia, które może zwierać czujnik wału?
Tyle na początek.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)