Skoro kolega gebolp zajmuje się takimi sprawami zawodowo, to gdzie dokładnie mieści się Twoja firma w Rumi?
Mam do Ciebie całkiem niedaleko, a w moim PotForku troszkę nie tak jest z domykaniem... czasami słyszę szum podczas jazdy i muszę szybkim ruchem lekko otworzyc przednie szybki i podem je od razu dynamicznie domknąc.
Mogę prosic o info, gdzie mogę Cię spotkac?
Jeśli nie na forum (nie wiem, czy nie będzie to jaka reklama, czy może coś innego niedozwolonego na forum), to na priv.
silnik podnośnika szyby
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: silnik podnośnika szyby
ok, wreszcie znalazłem chwilę czasu i ponownie zabrałem się za moje szyby... A więc tak: instalacja jest ok, w miejscu silnika podpiąłem żarówkę 21W i pięknie się włącza, świeci mocno, więc instalacja jest ok. Co do układu domykania, to jest on i mądry, i głupi. Głupi jest dlatego, że niezależnie które okno było otwarte, próbuje on domknąć wszystkie (najpierw tył, potem przód), podając na kilkanaście sekund napięcie. Czas domykania nie zależy od tego, jak mocno było otworzone okno, czyli wystarczy, że na pół sekundy nacisnęło się dowolny przycisk, a układ będzie podawał 12V na wszystkie szyby. Z drugiej strony układ jest na tyle sprytny, że jeśli wszystkie okna były zamknięte i się ich nie ruszyało, to nie próbuje ich domykać. I ten fakt właśnie poddaje nieco pod wątpliwość hipotezę, że silniki zostały zjarane z przeciążenia... Bo bardzo rzadko otwierałem szyby, więc układ przez te niecałe 2 lata swojej pracy próbował domykać zamknięte już szyby bardzo mało razy...
gebolp, co o tym sądzisz? Moduł, jaki mam u siebie zastosowany, to Testronik MPW-4
A i pytanie drugie... Czy silniki podnośników szyb w subaru są rozbieralne i można je naprawić, czy lepiej się w to nie bawić i wymienić na nowe?
gebolp, co o tym sądzisz? Moduł, jaki mam u siebie zastosowany, to Testronik MPW-4
A i pytanie drugie... Czy silniki podnośników szyb w subaru są rozbieralne i można je naprawić, czy lepiej się w to nie bawić i wymienić na nowe?
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: silnik podnośnika szyby
Noooo, ma ogranicznik prądu to dobrze.
Czy opłaca się naprawiać.
Jeśli się robi dla siebie to zawsze.
Jeśli usługowo to:
- łatwość rozbiórki,
- co uległo uszkodzeniu; spalone uzwojenie-
, zużyte szczotki-
, uszkodzony komutator-
, zużyte łożyska-
, zmielona przekładnia-
. uszkodzony szczotkotrzymacz-
(dużo roboty z dorobieniem nowego).
Prosta naprawa i przezwojenie to koszt ok. 90,-...160,- zł plus przesyłka do nas, do klienta wysyłamy na nasz koszt.
To tak w skrócie o kosztach naprawy silnika, pozostałe przypadki wyceniamy zależnie od kosztów materiałów i nakładu pracy.
Czy opłaca się naprawiać.
Jeśli się robi dla siebie to zawsze.
Jeśli usługowo to:
- łatwość rozbiórki,
- co uległo uszkodzeniu; spalone uzwojenie-







Prosta naprawa i przezwojenie to koszt ok. 90,-...160,- zł plus przesyłka do nas, do klienta wysyłamy na nasz koszt.
To tak w skrócie o kosztach naprawy silnika, pozostałe przypadki wyceniamy zależnie od kosztów materiałów i nakładu pracy.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: silnik podnośnika szyby
gebolp, domyślam się, że po tym, co napisałem raczej na 99% (a może 100?) mam spalone silniczki?
Czy z mojego opisu wynika, że moduł u mnie zastosowany nie powinien wpłynąć na spalenie się silniczków? Samochód ma dopiero 5 lat, moduł jest od 2 lat... I padły oba??
Bo zastanawiam się, czy po naprawie nie wychrzanić go w cholerę...
Swoją drogą czy są układy, które próbują domknąć tylko tą szybę, z której dostały impuls, a nie wszystkie 4?
Czy do tych silniczków w subaru da się dobrać? Czy trzeba jakoś mniej lub bardziej demolować obudowę i potem jakoś sklecać do kupy?
Problem drugi - do wyjęcia silniczka potrzeba wyjąć szybę. Do wyjęcia szyby potrzeba ją opuścić na konkretną wysokość, a do opuszczenia szyby potrzebujemy... silniczka, który chcemy wyjąć..
Co w takiej sytuacji zrobić?? I czy po wyjęciu silniczka da się jakoś zablokować szybę, żeby jeździć na czas naprawy?
Co do naprawy, to w porównaniu do nowego silnika z ASO na bank się opłaca, bo tam krzyczą sobie prawie 800pln (!).. Ale pytanie, czy gra jest warta świeczki w porównaniu do zakupu używanego podnośnika? Czy da się przełożyć sam silnik, czy trzeba wymienić cały podnośnik? Najgorsze jest to, że nie wiem, czy w innych rocznikach, modelach występowały identyczne, czy też szukać dokładnie tego samego.. z WRXa powinien być chyba identyczny?
Ok, chyba za dużo pytań na raz...
Czy z mojego opisu wynika, że moduł u mnie zastosowany nie powinien wpłynąć na spalenie się silniczków? Samochód ma dopiero 5 lat, moduł jest od 2 lat... I padły oba??

Swoją drogą czy są układy, które próbują domknąć tylko tą szybę, z której dostały impuls, a nie wszystkie 4?
Czy do tych silniczków w subaru da się dobrać? Czy trzeba jakoś mniej lub bardziej demolować obudowę i potem jakoś sklecać do kupy?
Problem drugi - do wyjęcia silniczka potrzeba wyjąć szybę. Do wyjęcia szyby potrzeba ją opuścić na konkretną wysokość, a do opuszczenia szyby potrzebujemy... silniczka, który chcemy wyjąć..

Co do naprawy, to w porównaniu do nowego silnika z ASO na bank się opłaca, bo tam krzyczą sobie prawie 800pln (!).. Ale pytanie, czy gra jest warta świeczki w porównaniu do zakupu używanego podnośnika? Czy da się przełożyć sam silnik, czy trzeba wymienić cały podnośnik? Najgorsze jest to, że nie wiem, czy w innych rocznikach, modelach występowały identyczne, czy też szukać dokładnie tego samego.. z WRXa powinien być chyba identyczny?
Ok, chyba za dużo pytań na raz...

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: silnik podnośnika szyby
ok, podnośniki wymienione, działają jak złoto.. Mała uwaga - te z WRXa buga mają zdaje się minimalnie inną geometrię albo w innymi miejscu położony środek obrotu ramion, bo szyba schodzi z 1,5cm niżej, niż w serii... Ale ważne, że się domyka jak należy
Rozebrałem stary silniczek i okazało się, że szczotki były na tyle zużyte, że nie dotykały wirnika.. Delikatne podgięcie i silniczek ożył... Trochę dziwne jak na 4 letni samochód, w którym prawie w ogóle się nie używało otwierania szyb.... Wada fabryczna?

Rozebrałem stary silniczek i okazało się, że szczotki były na tyle zużyte, że nie dotykały wirnika.. Delikatne podgięcie i silniczek ożył... Trochę dziwne jak na 4 letni samochód, w którym prawie w ogóle się nie używało otwierania szyb.... Wada fabryczna?

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna