Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2010, o 11:36
Witam wszystkich,
Od czasu zjazdu z kanału permanentnie świeci mi się kontrolka airbag
Na kanale ogólnie rozgrzebany został przód samochodu: wyciągnięte reflektory, chłodnica, odpięte czujniki z wzmocnienia czołowego…
Czy takie gmeranie mogło spowodować pojawienie się tego denerwującego światełka?
gen
-
vibowit
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kiełpin
- Auto: szkoda
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2010, o 11:47
gen, no mogło. Przecież airbag odpala po zderzeniu, o którym wie, bo czujniki mu powiedziały. Grzebałeś przy czujnikach i teraz coś mu nie pasuje.
Tak sobie teoretyzuję. ;)
czarne jest piękne...
vibowit
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
25 maja 2010, o 11:52
Cała instalacja airbag jest pociągnięta w żarówiasto-żółtych peszlach. gen, dotykałeś czegoś takiego?
Bergen
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2010, o 21:32
No, nie wiem

Czujniki (te od czołówki) nie były odpinane, tylko odkręcane. Ale może się coś tam się poluzowało...
Bergen, takie żarówiaste kabelki kojarzę pod fotelem. Te też ruszałem, ale dokładnie docisnąłem obie wtyczki.
gen
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
25 maja 2010, o 21:52
gen pisze:
No, nie wiem Czujniki (te od czołówki) nie były odpinane, tylko odkręcane. Ale może się coś tam się poluzowało...
No to na bank zostały przykręcone krzywo. Muszą być idealnie jak fabryka, podobnie jak np. zwijaki pasów.
Przewody poduszki pod fotelem? Zastanawiające. Forek nie ma kompa poduszki pod konsolą środkową?
Bergen
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2010, o 23:09
Bergen pisze: No to na bank zostały przykręcone krzywo. Muszą być idealnie jak fabryka, podobnie jak np. zwijaki pasów.
Sprawdzę rano jak te czujniki zostały przykręcone
Bergen pisze:Przewody poduszki pod fotelem? Zastanawiające. Forek nie ma kompa poduszki pod konsolą środkową?
Oj, to już jest dla mnie za trudne.

Wiem tylko, że pod fotelami mam takie żółte wtyczki i je też ruszałem

gen
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2010, o 23:11
A jak już ustawię prawidłowo te czujniki, to będę musiał jakoś "zresetować" ten "błąd"?
gen
-
hogi
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Kona Stinky
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
26 maja 2010, o 01:35
gen pisze:
Oj, to już jest dla mnie za trudne.

Wiem tylko, że pod fotelami mam takie żółte wtyczki i je też ruszałem
Od pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa współpracujących bezpośrednio z poduszkami.

hogi
-
hornet
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: bug
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
26 maja 2010, o 22:59
Jeżeli chodzi o same czujniki zderzeniowe to raczej nie ma możliwości złego zamontowania... Stawiam na wtyczki i potwierdzam, że w większości aut jeżeli nie wszystkich instalacja jest autonomiczna i poprowadzona w żółtych peszlach. Sterownik w każdym z nowszych aut wykrywa zwarcie,przerwę itp. Sprawdź wszystkie złącza. Na 99% w forku tak samo jak w imprezie jest złącze diagnostyczne i tu pytanie do do wszystkich, którzy mają jakieś oprogramowania do autka, czy korzystał ktoś z tego złącza i ewentualnie których narzędzi należy używac ??
hornet
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
27 maja 2010, o 06:28
hornet pisze:Jeżeli chodzi o same czujniki zderzeniowe to raczej nie ma możliwości złego zamontowania... Stawiam na wtyczki i potwierdzam, że w większości aut jeżeli nie wszystkich instalacja jest autonomiczna i poprowadzona w żółtych peszlach. Sterownik w każdym z nowszych aut wykrywa zwarcie,przerwę itp. Sprawdź wszystkie złącza. Na 99% w forku tak samo jak w imprezie jest złącze diagnostyczne i tu pytanie do do wszystkich, którzy mają jakieś oprogramowania do autka, czy korzystał ktoś z tego złącza i ewentualnie których narzędzi należy używac ??
No właśnie zajrzałem pod maskę i... czujniki przykręcone są dwoma śrubami. Nie ma zatem możliwości krzywego ich zamontowania. No chyba, że chodzi o przekrzywienie ich o setne milimetra
Sprawdzę jeszcze wtyczki i przewody. Czy wtyczki można bezkarnie rozpiąć? Czy można na ich styki psiknąć sprayem "kontakt"?
Sorki za lawinę pytań, ale ta kontrolka rzeczywiście psuje mi przyjemność z jazdy

gen
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
27 maja 2010, o 12:54
gen pisze:
kontrolka rzeczywiście psuje mi przyjemność z jazdy
Wykręć żaróweczkę

Bergen
-
hornet
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: bug
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
27 maja 2010, o 14:58
Lepszym sposobem jest podpięcie pod kontrolkę np ABS wtedy będzie jak w oryginale

hornet
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
27 maja 2010, o 21:02
Już raz rozbierałem zegary, bo padło mi podświetlenie, no to mogę zastosować się zarówno do porady
Bergera jak i
horneta 
gen
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
2 cze 2010, o 09:13
Chyba znalazłem przyczynę. Zostały zerwane kabelki idące do wtyczki czujnika. Mam w związku z tym kolejne pytanie. Można kabelki te wlutować we wtyczkę na chybił-trafił, czy ważne jest ich ustawienie? Chodzi o kabelki do prawego czujnika uderzeniowego (strona pasażera). Jeden z kabelków jest brązowy. Należy go zatem wlutować w górny, czy też dolny styk? Sprawdzicie jak to jest w Waszych forkach?

gen
-
gen
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 X AT MY03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 cze 2010, o 23:10
Brązowy w dorny, a żółto-brązowy należy wlutować w górny styk. Zamykam wątek

gen