Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
-
sherif
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Outback 3.0 MY08
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
23 cze 2010, o 19:42
Grzesiek_67 pisze:
Uważaj, to jest reduktor (KME SILVER), który realnie starcza z wydatkiem i stabilnością pracy do maks 150 KM, mimo tego, że producent deklaruje "wystarczalność" do 240 KM.
Stąd może te niskie spalanie - 12l/100km to generalnie mało. Orientacyjna wartość spalania LPG w stosunku do noPb wynosi ok. 20% in plus. Nie chce mi się wierzyć, że na benzynie Forek s-turbo spalałby Ci średnio 10l/100km no PB. Wniosek jest taki, że możesz jeżdzić na trochę zbyt ubogiej mieszance. No chyba, że jeżdzisz wyłącznie na podciśnieniach.
Z tym KME silver to rzeczywiscie dane producenta trzeba traktowac z przymruzeniem oka. Ja mam takiego u siebie i w sumie przy 165KM daje rade, sprawdzalem i podcisnienie nie spada przy butowaniu, aczkolwiek potrafi sie czasem przydlawic - tyle, ze nie wiem czy to reduktora wina. Odnosnie spalania u mnie pali srednio ok 13l LPG, na trasie jest to 9-10 w miescie dochodzi do ok 14l. 12l jest realne, przy spokojnej bardzo jezdzie
Pozdrawiam
Marcin
sherif
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
23 cze 2010, o 19:58
sherif, to na omegas nie dzieje sie zadne dlawienie. cos jest jednak nieteges.
gregski
-
tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
24 cze 2010, o 10:12
Nie znam szczegółów technicznych instalacji LPG w moim Forku S-Turbo poza tym, że to Bigas montowany u Jako, ale zarówno poprzednie 50 tys. km u byłego właściciela, jak i obecne 5 tys. km u mnie - sprawuje się bezproblemowo, z 2.0T z turbo od GT/WRX wyciśnięte jest na gazie ok. 230 KM i 320 NM potwierdzone hamownią, a spalanie gazu w mieście przy normalnej, wcale nie oszczędnej jeździe wynosi ok. 15,5 L/100km.
Przede wszystkim jednak eksploatacja jest bezproblemowa, no może poza tym, że muszę co 2-3 dni tankować :D
Co prawda mam do Jako też ok. 350 km, ale jakoś mnie to mocno nie zniechęca, dla chcącego nic trudnego i można taki wyjazd na serwis zaplanować.
Polecam Jako, wszyscy piszą, że to fachowiec, a ja dodam, że przy okazji miły człowiek :)
tzd
-
pmlody
- 2 gwiazdki
- Auto: Leśnik 2.0xt
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
24 cze 2010, o 10:41
sherif pisze:Grzesiek_67 pisze:
Uważaj, to jest reduktor (KME SILVER), który realnie starcza z wydatkiem i stabilnością pracy do maks 150 KM, mimo tego, że producent deklaruje "wystarczalność" do 240 KM.
Stąd może te niskie spalanie - 12l/100km to generalnie mało. Orientacyjna wartość spalania LPG w stosunku do noPb wynosi ok. 20% in plus. Nie chce mi się wierzyć, że na benzynie Forek s-turbo spalałby Ci średnio 10l/100km no PB. Wniosek jest taki, że możesz jeżdzić na trochę zbyt ubogiej mieszance. No chyba, że jeżdzisz wyłącznie na podciśnieniach.
Z tym KME silver to rzeczywiscie dane producenta trzeba traktowac z przymruzeniem oka. Ja mam takiego u siebie i w sumie przy 165KM daje rade, sprawdzalem i podcisnienie nie spada przy butowaniu, aczkolwiek potrafi sie czasem przydlawic - tyle, ze nie wiem czy to reduktora wina. Odnosnie spalania u mnie pali srednio ok 13l LPG, na trasie jest to 9-10 w miescie dochodzi do ok 14l. 12l jest realne, przy spokojnej bardzo jezdzie
problemem silvera nie tyle jest cisnienie przy wyzszych mocach niz 150 co jego slaba termika... podobnie ma sie sytuacja z goldem...
pmlody
-
Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
24 cze 2010, o 10:43
pmlody,
było wielokrotnie wałkowane na wielu forach - SILVER z termiką sobie radzi, GOLD nie. O tyle właśnie, sytuacja ma się niepodobnie.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
-
sherif
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Outback 3.0 MY08
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
26 cze 2010, o 11:16
pmlody pisze:
problemem silvera nie tyle jest cisnienie przy wyzszych mocach niz 150 co jego slaba termika... podobnie ma sie sytuacja z goldem...
tzn ? ciepla nie trzyma czy jak ?
Pozdrawiam
Marcin
sherif
-
sherif
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Outback 3.0 MY08
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
26 cze 2010, o 11:19
gregski pisze:
sherif, to na omegas nie dzieje sie zadne dlawienie. cos jest jednak nieteges.
Problem jest na tyle marginalny, ze zdarza sie raz na 2 tygodnie, moze i mniej. Poza tym nie wiem czy to wina parownika, czy moze wtryskow, czy gazu ... moze byc cos nie tak z samym paliwem ilekroc pojade za granice to cos jest nie tak (a to wraca na paliwo, a to sie dlawi), na szczescie w pl smiga calkiem milo
.
Jak mi siadzie parownik to go wymienie na bardziej wydajny.
Pozdrawiam
Marcin
sherif
-
filipous
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2,0 RC
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 cze 2010, o 18:10
Czesio ,
Wtrącę się jako świerzynek .
Prośba o namiar na dobrą gazownię w Katowicach - okolicach .
Do zrobienia jest Impreza 2,0 wolny ssak , 125 KM , 2005 rok.
Chyba że uważacie , że nie warto - przyjmę na klatę taką opinię.
Pozdr. F.
filipous
-
Dracon__
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Subaru Legacy 2.0
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 cze 2010, o 19:22
filipous pisze:Czesio ,
Wtrącę się jako świerzynek .
Prośba o namiar na dobrą gazownię w Katowicach - okolicach .
Do zrobienia jest Impreza 2,0 wolny ssak , 125 KM , 2005 rok.
Chyba że uważacie , że nie warto - przyjmę na klatę taką opinię.
Pozdr. F.
Ja montowałem w Jastrzębiu Zdroju w zakładzie poleconym przez jednego z forumowiczów (sam gazował Impreze). Póki co mam przejechane 10tyś i autko sprawuje się bezproblemowo, instalacja STAG, ten sam silnik. Jak chcesz namiar to wal na priv.
pozdrawiam
Dracon__
-
Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 cze 2010, o 19:32
A jakie wtryski i reduktor polecacie do Legacy 2.2 n/a w automacie ??
Wszystko ma pracować na elektronice Staga.
Soltys
-
zofija
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
29 cze 2010, o 21:49
Dracon__ pisze:
Ja montowałem w Jastrzębiu Zdroju w zakładzie poleconym przez jednego z forumowiczów (sam gazował Impreze). Póki co mam przejechane 10tyś i autko sprawuje się bezproblemowo, instalacja STAG, ten sam silnik. Jak chcesz namiar to wal na priv.
pozdrawiam
Dracon__, jak dobry i sprawdzony namiar to wal na publiku
Czarownica prawdę Ci powie :D
zofija
-
filipous
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2,0 RC
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 13:42
Dracon__ pisze:
Ja montowałem w Jastrzębiu Zdroju
Coś mi świta . Chyba ktoś ze znajomych montował.
filipous
-
sasek94
- 2 gwiazdki
- Auto: impreza
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 lip 2010, o 20:50
koledzy znacie jakiegos speca od lpg w subaru ?? mam impreze 2007 2,5 i chciałbym założyc lpg
sasek94
-
rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
-
Polubił:
117 razy
-
Polubione posty:
180 razy
Post
29 lip 2010, o 21:05
sasek94 pisze:koledzy znacie jakiegos speca od lpg w subaru ?? mam impreze 2007 2,5 i chciałbym założyc lpg
Polska długa i szeroka, jeśli w okolicach W-wy to użytkownik
jako.
"
Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
rrosiak
-
sasek94
- 2 gwiazdki
- Auto: impreza
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 lip 2010, o 21:44
dzieki tak myslałem
a moze powiecie cos o gazie w subarku jak sie sprawuje i ile kosztuje ??
ile pali gazu i benzynki taka impreza w 2,5 170 pare km rocznik 2007??
sasek94
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
29 lip 2010, o 21:46
sasek94, poczytaj ten watek, a dowiesz sie wszystkiego.
gregski
-
eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 wrz 2010, o 21:33
Cze.
Podpinam się.
Na gaz jestem w zasadzie zdecydowany ale co lepiej (bezpieczniej ? Kupić forka 2.0/158 (2005-2006rok) bez gazu i "samemu" zagazować czy kupić u Niemca już zagazowany (teoretycznie od nowości) ?
eror
-
Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 wrz 2010, o 21:35
eror pisze:
Kupić forka 2.0/158 (2005-2006rok) bez gazu
Zdecydowanie ta opcja. Po pierwsze kupujesz auto do tej pory nie jeżdzone na LPG. Po drugie, nie jesteś skazany na zamontowaną już instalację i ewentualne problemy z jej serwisowaniem. Po trzecie, sam decydujesz jaką instalację i gdzie będziesz montował.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
-
eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 wrz 2010, o 21:36
Czyli tak jak myślałem. Mam potwierdzenie trafności mojego własnego wyboru.
Dzięki
eror
-
Kumir
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Gdynia
-
Polubił:
4 razy
-
Polubione posty:
0
Post
22 wrz 2010, o 21:42
Grzesiek_67 pisze:
nie jesteś skazany na zamontowaną już instalację
A wiadomo jaka to instalacja "u Niemca" montują? Czy to w ogóle sekwencja?
Kumir
-
Dyzio
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: WS / WGM
- Auto: Forek 2.5 XT MT MY05 EU
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
23 wrz 2010, o 16:33
Witajcie
Czy znacie jakiś warsztat na podkarpaciu ogarniający instalacje LPG w autach z turbo?
Pozdrowienia
Dyziek
Dyzio
-
cerbera
- 3 gwiazdki
- Auto: impreza wrx, legacy disel, evo X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
3 paź 2010, o 18:24
Koledzy ja mialem kilka aut na gazie ale tylko po to np jeep commander zeby zasieg przedluzyc. Z servisow zakladajacych to polecam tylko alfa gaz z krakowa 1000% zadowolonych klientow polowa polski z forum jeepa tam jezdzi gazowac auta.Chlopaki z tamtad podejmuja sie nawet trudnych inst. bo byl kolega z autem z australji i jakies kosmiczne jaja tam byli ze w 2 dni dali rade a nikt w z 20 servisow wczesniej niechcial sie podjac tego przerobienia, ja poszlem po bandzie i prinsa(6tys) tam zalozylem mega wypas zero roznicy w mocy a duza roznica przy dystr. do takie auta to ideal i mysle ze do h6 tez dobry wybor bo jesli ktos sie nie godzi na 1zl=1km to zostaje tylko lpg. Aha zero klopotu z instalacja na dyst 60kk,A dzis takie czasy ze tylki glupi nieoszczedza
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru
cerbera
-
SYBIR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: MILŁOKI
- Auto: SUBARU LEGACY OUTBACK H6 - 3.0
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
3 paź 2010, o 21:40
Tak się rozpisaliśmy o tych gazorach ale jak już wielokrotnie powiedziano - podstawa to dobry "gazownik" i możliwość regulacji i korekt od ręki. Ja zrobiłem 80 000 bez żadnych problemów ale finałem było poprawienie gniazd zaworów+uszczelki pod głowicę ( tylko oryginał) i inne robótki. koszt naprawdę wysoki ale po przeliczeniu i tak jestem sporo do przodu.
Pozdro.
SYBIR
-
keraj38
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: 3m
- Auto: Leśnik
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
12 paź 2010, o 14:36
A może ktoś wie jak się sprawuje sekwencja BRC w FORESTERZE 2.0 s-turbo?
A szukam tego z obrazka, może bedzie mój?! Jestem
keraj38