Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 cze 2010, o 08:34
Mam kolejne pytanie.
Wlasnie stwierdzilem u siebie ze musze wymienic plyn hamulcowy w wysprzegliku. Na korku jest napisane: "onyl DOT3"
Czy wlac taki czy ktos inny stosuje??
Tak z ciekawosci dodam ze tak samo mam napisane na korku od plynu hamulcowego do hamowania

ale tu wleje DOT 5.1
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
29 cze 2010, o 09:50
Możesz lać DOT4 i DOT5.1
Broń Boże DOT5!!!
Bergen
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 cze 2010, o 10:57
Aha czyli praktycznie wszystko jedno. Wiec wleje tu tak jak napisali a jak bedzie zle to zmienie na DOT 5.1 pod warunkiem ze zostanie mi z hamulcy.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
29 cze 2010, o 17:28
No nie jest tak wszystko jedno.
DOT3 i 5.1 dzieli przepaść. Drugi ma znacznie lepsze parametry, wyższą temperaturę wrzenia ale z kolei jest zdecydowanie bardziej higroskopijny i trzeba go wymieniać zdecydowanie częściej.
Bergen
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 cze 2010, o 18:08
Bergen pisze:No nie jest tak wszystko jedno.
DOT3 i 5.1 dzieli przepaść. Drugi ma znacznie lepsze parametry, wyższą temperaturę wrzenia ale z kolei jest zdecydowanie bardziej higroskopijny i trzeba go wymieniać zdecydowanie częściej.
Wiem ale chyba na wysprzedliku nie potrzebna mi zabardzo wyzsza temperatura wrzenia??
A wieksza roznica jest to ze DOT3 jest mineralny a DOT4 w gore syntetyczny.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
l_ewy
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: mat
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
29 cze 2010, o 23:44
Nie jestem pewien ale DOT3, DOT4 i DOT5.1 sa mineralne ale odpowiednio o lepszych parametrach. Natomiast DOT5 jest syntetyczny i dlatego nie powinien znaleźć sie w układzie wysprzęglika.
l_ewy
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
30 cze 2010, o 10:31
l_ewy pisze:
Nie jestem pewien ale DOT3, DOT4 i DOT5.1 sa mineralne ale odpowiednio o lepszych parametrach. Natomiast DOT5 jest syntetyczny i dlatego nie powinien znaleźć sie w układzie wysprzęglika.
Słusznie prawi, polać mu.
Dlatego pisałem że niech Cię ręka Boska broni lać DOT5!
Bergen
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 15:21
Hmmm dzis kupilem 0,5l DOT3 Ferodo (mam nadzieje ze tyle styknie do wysprzeglika) i dopiero teraz przeczytale na ulotce ze :"niestosowac w ukladach przystosowanych do plynow mineralnych"
Moze mi teraz to ktos jakos wytlumaczyc bo lekko zdebialem.
A na ferodo 5.1 jest wyraznie napisane ze syntetyczny.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 15:27
Wlasnie kolega mnie uswiadomi co ma juz prawie jezdzacy zabytek a wiec Caro Plus ;) ze sa jeszcze takie plyny hamulcowe ja R-1; R-2 i R-3 i te chyba byly mineralne.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
30 cze 2010, o 15:50
RTR pisze:Hmmm dzis kupilem 0,5l DOT3 Ferodo (mam nadzieje ze tyle styknie do wysprzeglika) i dopiero teraz przeczytale na ulotce ze :"niestosowac w ukladach przystosowanych do plynow mineralnych"
Moze mi teraz to ktos jakos wytlumaczyc bo lekko zdebialem.
A na ferodo 5.1 jest wyraznie napisane ze syntetyczny.
W sieci jest tyle materialow...
Nie ma co robic paniki.
3,4 i 5.1 sa kompatybilne - plyny na bazie polietylenu-glikolu.
5 - na bazie silikonu i nie nadaje sie do Twojego samochod.
Tu masz tez ciekawa lekture
http://www.motorcycleproject.com/motorc ... fluid.html
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 16:05
Dzieki jak bede mial chwile w pracy to sobie to przeczytam.
A czy 0,5L starczy na wymiane???
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
30 cze 2010, o 16:11
wydaje mi sie, ze 0.7 jest wg. danych pojemnosc ukladu - ale z pamieci teraz pisze.
Kupilbym literek tak na przeplukanie przy okazji i ew. walke z odpowietrzaniem. Nie fortuna, a bedzie spokoj.
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
30 cze 2010, o 16:23
AMI pisze:wydaje mi sie, ze 0.7 jest wg. danych pojemnosc ukladu - ale z pamieci teraz pisze.
0,07 litra wchodzi
EDIT
Bergan, podoba mi się Twój avatar!
jarmaj
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 16:38
AMI pisze:
Nie fortuna, a bedzie spokoj.
Wiem ze nie fortuna bo az cale 8 PLN wydalem na te 0,5L tylko ze nie mam gdzie takich otwartych plynow czy srodkow chemicznych trzymac dlatego nie chce kupowac za duzo.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
30 cze 2010, o 16:44
Jak otworzysz, to i tak potem do wylania sie nadaje, bo bedzie chlonal wilgoc. W warsztacie sie nim zajma.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 16:55
AMI pisze:Jak otworzysz, to i tak potem do wylania sie nadaje, bo bedzie chlonal wilgoc. W warsztacie sie nim zajma.
Wiem to jeszcze dobrze ze szkoly pamietam

ze chlona wilgoc.
A warsztat to ja wiec jak pisalem wyzej nie mam gdzie trzymac.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
30 cze 2010, o 17:42
Matol jestem - gdzies mi umknelo po drodze, ze to ma byc do pompy sprzegla :)
Tak czy siak dobra okazja, zeby przelac tez przez uklad hamulcowy :)
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
RTR
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Impreza GT MY99
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 cze 2010, o 22:39
W hamulcowym tez bedzie nowy ale plukanie zrobi sie samo bo zaciski ida do piaskowania i lakierowania.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
RTR