Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
18 lut 2010, o 15:38
yorey pisze:
No to mnie WSK zaskoczył! Że niby na czym polega różnica między jednostkami imperialnymi a jednostkami US? (poza może kilkoma jednosktami pojemności czy masy, ale nieistotnymi dla naszych rozważań nt. momentów;)
Np. glaon i mila jest inna.
Taka uwaga ogólna ;) W motoryzacji to skutkuje n. tym że mpg są nie tym samym w UK i w US.
Azrael
-
ky
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Boat City
- Auto: die Pflaume
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 lut 2010, o 15:45
tzd pisze:
Zasadą słuszności jest to, że jak mi się coś zepsuje, to chcę kupić części zamienne taniej, a nie drożej tylko z powodu urzędowych barier celnych, czyli hamulca wolnego handlu, przepływu kapitału i towarów
Ciekawe, czy tak samo byś śpiewał, gdybyś był wytwórcą towaru X (albo pracownikiem produkującym tenże), a tu nagle sru, PL znosi cła dla Chin w imię wolnego handlu, przepływu kapitału i towarów, po czym w przeciągu paru miesięcy zwijasz interes/idziesz na bruk jako że Twój pracodawca zwija interes, bo małe, żółte rączki zrobią to samo za $20 miesięcznie, co polski pracownik za kilkaset-tysiąc.
r.
PS. To nie znaczy, że jestem zwolennikiem wysokich ceł i podatków na wszystko, co tylko można; znaczy tylko tyle, że potrafię odnaleźć w niektórych pozycjach katalogu celnego słuszność.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
-
tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 lut 2010, o 15:54
ky pisze:
Ciekawe, czy tak samo byś śpiewał, gdybyś był wytwórcą towaru X (albo pracownikiem produkującym tenże), a tu nagle sru, PL znosi cła dla Chin w imię wolnego handlu, przepływu kapitału i towarów, po czym w przeciągu paru miesięcy zwijasz interes/idziesz na bruk
Kolego
ky. Uprzejmie proszę nie wyrywać moich wypowiedzi z kontekstu. Przypomnę tylko, że napisałem również:
tzd pisze:
dlaczego muszę oddawać polskiemu rządowi daninę w postaci cła (VAT byłbym w stanie przeboleć) tylko za to, że kupiłem sobie coś za granicą... coś, co w Polsce wytwarzane nie jest, więc nijak w gospodardkę narodową nie godzi, a przecież ku temu cła były wymyślone (by chronić rodzimą produkcję)
Ponadto zalewem produktów z Chin niekoniecznie bym się póki co martwił, bo zaufania do zachowania jakości przez żółte rączki - przynajmniej ja - nie mam. Cena to nie wszystko.
tzd
-
tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 lut 2010, o 20:00
Azrael pisze:
Np. glaon i mila
galon, rozumiem, że jest inny.
ale mila? mila lądowa zawsze wynosiła 1609 metrów (1760 yardów), no chyba, że mówimy o mili morskiej ;)
tzd
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
14 lip 2010, o 22:41
no więc tak: namówiłem kolegę na zakup Forka 2.0xt (po moich jak do tej pory dobrych przejściach z moim Forkiem) i...... po 2 tygodniach zabawy po pierwszej dłuższej jeździe (600 km non stop z czego 200 km autostradą) przy temp powietrza ok 30 stopni i szybkości powyżej 170 km/h Forek zaczął się grzać. Wskazówka normalnie stoi u mnie na między 2 białymi kreskami przy dolnej. U niego przy stałej jeździe na autostradzie wskazówka doszła do górnej białej kreski ale jej nie przekroczyła.
Ponieważ chłopak się trochę zdenerwował a ja w sumie poczułem się odpowiedzialny trochę za sytuację, przejechałem się dzisiaj z nim z podpiętym kompem do ECU po A2 i rzeczywiście zarówno wskazówka jak i odczyty rosły i były nastęujące:
Temp zewnętrzna 30 do 32 stopnie
Auto nagrzane po długiej trasie-4 h jazdy
Prędkość 130 km/h - temperatura z ECU 95 stopni
Prędkość 160 km/h - temperatura z ECU 98-100 stopni
Prędkość 180 km/h - temperatura z ECU 100 stopni do 103 stopni
Prędkość 200km/h do 220 km/h - temperatura z ECU stopniowo podnosiła się do 106 stopni - po kilku minutach stałej jazdy z tą prędkością i się utrzymywałą. Skoki nie były gwałtowne, był to stopniowy przyrost.
Podobnie wskazówka stopniowo wędrowała do górnej białej kreski.
Po odjęciu gazu spadała do 95-98.
Czytałem info o uszczelce w 2.5xt i tutaj nie ma objawu skoku temperatury po wjechaniu w korek po ostrej jeździe czy też wrzuceniu na luz przy 220 km/h. Nie ma oleju w płynie, płynu nie przybywa, nie ubywa praktycznie nic. Zużycie oleju 0,3-0,4 na 1000 km.
Może po prostu przy tej temperaturze zewnętrznej i tak nagrzanym po jeździe silniku po prostu jest to norma?
Ja nie wiedziałem co mu powiedzieć bo zdarzało mi się lecieć autostradą stale 180 z przyspieszaniem do 200-220 i nic podobnego się nie działo - fakt, że nie jeździłem wtedy przy tak wysokich temperaturach zewnętrznych.
Może macie jakieś pomysły, spostrzeżenia? Na razie powiedziałem mu żeby jeszcze poobserwował i najwyżej pojechał na test CO2.
kitewinger
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
14 lip 2010, o 22:58
Tak to jest norma

carfit
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 lip 2010, o 07:49
carfit pisze:Tak to jest norma

carfit czyli jazda z taką temperaturą powiedzmy 105 stopni jest dopuszczalna? Może spróbować wyczyścić chłodnicę, wymienić świece?
kitewinger
-
Adam M.
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
- Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 lip 2010, o 22:09
No przebrnalem przez 12 stron.
Koledzy dlugo nie mogli zalapac roznicy miedzy open deck i closed deck engine :)
Panowie mechanicy nie pomagali :)
Przejscie Subaru na open deck w silnikach 2.5 turbo uwazam za pojscie na za duza dla firmy obnizke kosztow, czyli blad. Przy np 5% uszkodzen w rocznej produkcji zdecydowanie psuja sobie marke, co nie bardzo rozumem.
A sadze ze uszkodzen jest o wiele wiecej niz 5%.
Byl ten problem w silnikach wolnossacych i fma go opanowala przez lepsza konstrukcje uszczelek, ale pomysl ze ta poprawka sprawdzi sie w silnikach z turbo byl zbyt duza ekstrapolacja.
Dla malo zorientowanych w silniku open deck rzecza zamykajaca silnik od gory jest glowica z jej uszczelka a jedyna rzecza trzynajaca tuleje cylindrowe w pionie od gory sa sruby tej glowicy.
Jezeli teraz wyobrazimy sobie ze litrowy silnik motocyklowy o mocy powyzej 100 KM ( ktory jest close deck ) pracuje na tyle ze po okolo 100 tys km przestaje byc szczelny to czego spodziewac sie po silniku 2.5l / 220 KM open deck ???
To jest jedoczesnie odpowiedz dlaczego silniki 2.0 twin turbo i 2.2 turbo byly silnikami nie do zabicia a 2.5 turbo jest flopem.
Adam M.
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 19:19
WITAM!
...zaczne iz jezdze na podtlenku gazu

ale do brzegu w te skwarki po 35-37 C, jadac moim forkiem 2,5XT AT oczy przetarlem ze zdziwienia jak moja wskazowka od temp. standartowo znajdujac sie pomiedzy dwoma dolnymi a trzecia krecha zaczela isc do tejze wlasnie troche zszedlem do 120, 100 temp. spadla do tzw. standartu ale kurcze to tylko 140km/h no dobra klimke tez odpalilem ale zawsze myslalem iz im szybciej tym lepiej chlodzimy silnik ???
reasumujac:
140km/h + klimka + 35-37C + Lpg = rosnaca temp. juz sie bac o uszczelke (jak straszy zbyszej z bajecznej) czy to norma???
...po powrocie do domu i schlodzeniu silnika zerwalem resztki i tak juz zmurszalej gabki pomiedzy chlodnicami i uszczelnilem nowa pomoglo/lub poprostu wylaczenie klimy pomoglo bo z predkosci ciezko rezygnowac to takie przyjemne na pustej szerokiej drozce...sami rozumiecie.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
20 lip 2010, o 19:26
Zrób sobie test, ale ja stawiam że standard - uszczelki :)
Azrael
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 19:49
Azrael, jaki test ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
20 lip 2010, o 19:55
tadaoando pisze:Azrael, jaki test ???
Na CO2.
jarmaj
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 20:36
witam panowie!
...wiem was to pewnie bawi ale mam (pierwszego) forka i to od roku/poltora generalnie zawsze auta naprawial moj brat ale odczasu jak uciekl przed fachem samochodowym a zajol sie samolotami to sam szukam rozwiazan smiejcie sie prosze bardzo ale sami kiedys zadawaliscie pierwsze i to zapewne nie mniej glupie pytania...
...bez zalu, prosze o pomoc test CO2 u kogo? w specjalnym serwisie czy w zwyklej stacji obslugi/kontroli pojazdu ??? nie wiem

(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
20 lip 2010, o 20:44
tadaoando pisze:...bez zalu, prosze o pomoc test CO2 u kogo?
Ale tu nikt nie żartuje....
Test na CO2 w płynie chłodzącym. Jak uszczelka jest walnięta, to wynik będzie pozytywny.
jarmaj
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 21:13
jarmaj,
kto go wykonuje? tylko serwis subaru czy w tzw. okregowej stacji diagnostycznej tez ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
20 lip 2010, o 21:15
To bardzo prosty test. Wykona go każdy kumający warsztat. Ale wątpię czy stacja do robienia przeglądów....
jarmaj
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 21:25
JARMAJ, dzieki za klarowna wypowiedz.
prosze jeszcze o odp a co jesli okaze sie ze to nie uszczelka co moze okazac sie winowajca ??? w koncu przy 65 000 przy robieniu rozrzadu mechanik profilaktycznie (po zakupie ) otworzyl glowice i wymienil uszczelki mam teraz przelot rzedu 95 000km pol roku temu robione luzy zaworowe i naraz po kolejnych 30 000km padaja uszczelki czy te wiecznie drogie naprawy to standart w forkach ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
20 lip 2010, o 21:26
jarmaj, ASO też nie wszystkie mają takie coś.
Azrael
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
20 lip 2010, o 21:30
Azrael, dlatego napisałem "kumający warsztat". Dużej części ASO do takich nie da się zaliczyć.

jarmaj
-
LORD VADER
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: WuWuA
- Auto: 3TURBO
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 21:55
tadaoando widze, ze masz wpisane Wwa Berensona - przy radzyminskiej masz SERWIS SUBARU na ul. Bajecznej 22 - podjedz - obczaja
LORD VADER
-
Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 22:05
Adaś, ale jemu
już Zbyszek powiedział, że najprawdopodobniej uszczelka
Tomek, to jest niemożliwe. Nie, w Forkach taka tyrada defektów się nie zdarza. Albo kupiłeś szrota albo auto jest niewłaściwe eksploatowane, albo niewłaściwie serwisowane albo dowolna kombinacja powyższych czynników w przeszłości i/lub obcenie. Jeszcze raz - tak częste i poważne fuckup w Forkach się nie zdarzają. Zresztą, zaryzykuję - tak częste awarie nie zdarzają się nawet w autach marki Tata.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
-
LORD VADER
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: WuWuA
- Auto: 3TURBO
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 lip 2010, o 22:11
chyba, ze tak
LORD VADER
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
21 lip 2010, o 10:33
Grzegorz67,
...gdzie popełniam bledy niewiem. A jak pewnie pamietasz moj FOREK nabyty byl po niewielkiej stluczce, ale nie klepalem wszystkiego tylko wymienialem pokolei czesc uszkodzona na nowa czesc...
...zadziwia mnie jednak koniecznosc co pol roku powaznej naprawy za kilka tys. bo tak kosztuja remonty w subaru. na poczatku wizyty w otwocku podobno juz wszystko dzialac powinno cudownie, a po pol roku naprawa zaworow (popodpierane) ale p.jarek tlumaczyl iz to normalne przy 80 000km na gazie wiec peklo 3tys.pln, potem juz z chlopakami z bajecznej (z oczywistych powodow) padl katalizator wymiana polowe poprzedniej kwoty, ateraz ten jednostkowy ale jednak skok temp...
...grzesiu ale od 4dni po uszczelnieniu wokol chlodnic nowa gabka nie ma juz tego objawu, moze poprostu troche go jednak podmeczylem tym gazikiem i klimka w taka pogode i dynamicznym wyprzedzaniem ...itd ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
21 lip 2010, o 10:38
tadaoando pisze:
..grzesiu ale od 4dni po uszczelnieniu wokol chlodnic nowa gabka nie ma juz tego objawu, moze poprostu troche go jednak podmeczylem tym gazikiem i klimka w taka pogode i dynamicznym wyprzedzaniem ...itd ???
A moze chlodniej było przez ostatnie dni?
Azrael