uszczelka pod głowicą

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 10:47

Azrael,

...troszke przebieram nozkami bo pod koniec m-ca lece na urlaup wlasnie forkiem troche tych kilometrow bedzie, potem po gorach. co moge zrobic by mu nieco ulzyc ??? wymienic plyn chlodzacy ...co, olej wlasnie wymienilem na VALVOLINE 5w50 RS1, co jeszcze ???


(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 10:52

Zrobić test, jak wyjdzie pozytywny naprawić silnik.


Kolejny przykład "oszczędności" na LPG.

kitewinger
2 gwiazdki
Auto: Forester 2.0 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 11:41

Azrael pisze: Kolejny przykład "oszczędności" na LPG.

tadaoando a u kogo to LPG zakładane ? Jeżeli prawidłowy skład mieszanki i EGT to nic złego nie powinno się dziać.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 11:50

witam!

...panowie instalacja zakladana do forka od nowosci, jest to PRINS VSI II na wtryskach KEICHIN teraz piecze trzyma nad nim JAKO
wiec to nie jest "przyklad oszczednosci" bo auto jezdzi na nim bez wiekszych problemow, poza eksploatacyjnymi... owszem po wymianie kata JAKO nie mial czasu poprawic ustawien (zarobiony) a pewnie zdaloby sie. Z uwagi iz od roku deleguje sie w Ostrolece a Jako nie moze zostac po 17-stej ciezko sie urwac z pracy i doleciec na rozsadna godzine ...
...przed urlopem wszystko jednak dogram.

pytanie jednak brzmi: CO NALEZY ZROBIC Z FORKIEM PRZED DLUZSZA PODROZA ??? moze cos oczywistego ale ja nie wiem ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 11:55

tadaoando pisze: wiec to nie jest "przyklad oszczednosci" bo auto jezdzi na nim bez wiekszych problemow, poza eksploatacyjnymi...

Czasem nie regulowałeś zaworów przed terminem bo "na gazie trzeba szybciej"? Bo zdaje się ze coś takiego czytałem wyżej. Jak tak to jednak chyba nie działa to tak cudownie.

W tych silnikach masowo padają uszczelki + obecna pogoda + gaz (np. spalanie predetonacyjne spowodowane złym składem mieszanki) i pozamiatane.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 12:00

tadaoando,
JEŚLI MASZ WYDMUCHANĄ USZCZELKĘ TO ZOSTAWIĆ SAMOCHÓD W SERWISIE I JECHAĆ INNYM!!

W sprawnym samochodzie przed dłuższą, czy krótszą podróżą , czyli inaczej mówiąc regularnie, warto sprawdzać stan płynów. O ile samochód jest regularnie serwisowany, to nie bardzo widzę sens jakichś specjalnych zabiegów. Auto w trasie zwykle ma lżejszy żywot niż w miejskiej dżungli.
czarne jest piękne...

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 12:31

Azrael pisze: Czasem nie regulowałeś zaworów przed terminem bo "na gazie trzeba szybciej"? Bo zdaje się ze coś takiego czytałem wyżej. Jak tak to jednak chyba nie działa to tak cudownie.

...chyba nie rozumiem, jedyna regulacja zaworow nastapila pol roku temu u p.jarka i miala miejsce raz odkad mam Forka (przy 80 000). Nic wczesniej z zaworami nie bylo robione jedynie po zakupie profilaktycznie wymiana paska, napinaczy, uszczelek itd. przy 65 000, Bo niewierzyc sprzedawcy to zasada, ktory twierdzi iz wszystko na czas wymianiane, kiedy on sprowadzal z zachodu kilka aut na raz i co myslicie iz pytal i spisywal kolejno od kazdego belga kiedy ktory samochod mial ostatni przeglad ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 12:34

tadaoando pisze: miala miejsce raz odkad mam Forka (przy 80 000).

Czyli dużo wcześniej niż normalnie.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 12:46

witam!
Azrael pisze: Czyli dużo wcześniej niż normalnie.
...czyli dla silnika 2,5 xt at od poczatku eksploatowanego na gazie jaki przebieg jest tzw. standartowym by popodpieraly sie zawory i ich regulacja ??? wydawao mi sie iz mowiono mi w 4TURBO iz standartem nawet dla dziadka ktory jedynie turla sie swoim 2,5 xt STI w imprezie zawory staja juz przy 40 000 (stal taki sliczny niebieski potwor kiedy podjechalem do chlpoakow) ???

...wybacz ale co moge zrobic lepiej dla swojego forka by sluzyl dlugo i wiernie mysle iz robie: nie od razu rano rura tylko powolutku az sie temperatura podniesie do standartu, latam raczej do 140,160 by go nie przegrzewac, zwalniam silnikiem, nie upalam, tankuje jedynie na shellu, olej wymieniam na dobry(chyba), plyn chlodzacy borygo eko, oponki wymianiam na czas, klimke uzywam sporadycznie, staram sie po kazdym zbiorniku gazu spalic choc pol zbiornika benzynki, ...panwie co robie zle ???

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 12:57

tadaoando pisze: ...czyli dla silnika 2,5 xt at od poczatku eksploatowanego na gazie jaki przebieg jest tzw. standartowym by popodpieraly sie zawory i ich regulacja ??? wydawao mi sie iz mowiono mi w 4TURBO iz standartem nawet dla dziadka ktory jedynie turla sie swoim 2,5 xt STI w imprezie zawory staja juz przy 40 000 (stal taki sliczny niebieski potwor kiedy podjechalem do chlpoakow) ???

Nie mam bladego pojęcia. Ten samochód nie został zaprojektowany do zasilania LPG.
tadaoando pisze: ...wybacz ale co moge zrobic lepiej dla swojego forka by sluzyl dlugo i wiernie mysle iz robie: nie od razu rano rura tylko powolutku az sie temperatura podniesie do standartu, latam raczej do 140,160 by go nie przegrzewac, zwalniam silnikiem, nie upalam, tankuje jedynie na shellu, olej wymieniam na dobry(chyba), plyn chlodzacy borygo eko, oponki wymianiam na czas, klimke uzywam sporadycznie, staram sie po kazdym zbiorniku gazu spalic choc pol zbiornika benzynki, ...panwie co robie zle ???

Kupiłeś niesprawne auto z LPG, w dodatku źle zestrojonym, który już CI powytapiał gniazda zaworowe (regulaca zaworów przy 80kkm) i stopił katalizator. Jak dobrze zrozumiałem jeździsz nadal z niezestrojonym układem paliwowym i cholera wie jakim AFR. Jeszcze trochę rzeczy ponaprawiasz w tym aucie. To się nazywa pseudo-oszczędności.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 13:29

Azrael pisze: Jak dobrze zrozumiałem jeździsz nadal z niezestrojonym układem paliwowym i cholera wie jakim AFR. Jeszcze trochę rzeczy ponaprawiasz w tym aucie. To się nazywa pseudo-oszczędności.

...po zakupie bylem u JAKO juz wtedy potwierdzil iz mieszanka byla zbyt uboga ((instalacja PRINS VSI II to dobry wybor) poza tym Forestery wychodza z fabryczna instalacja Lpg nie wim czy do tego silnika)
... po regulacji zaworow JAKO ponownie tam pogrzebal
... po wymianie kata pewnie trzeba byloby zanowu zajrzec ale juz sie umowilem na przeglad.
... co do AFR to pytaj Roberta bo ja mu ufam a te trzy litery, to dla mnie tylko 3litery nie rozumiem tego skrotu ??? nie jestem az tak kumaty.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 13:35

AFR to Air-Fuel Ratio. Stosunek powietrza do paliwa w mieszance. Jeden z najważniejszych parametrów w silniku.

Nie słyszałem o fabrycznych instalacjach, nie sądzę żeby żółtków jakieś LPG interesowało (chociaż pewności na 100% nie mam tu). Te co są to dokładki robione przez lokalnych importerów.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 13:51

Nie ma fabrycznych instalacji LPG do Subaru i to bez względu na czy silnik jest NA czy doładowany. Różni krajowi (np. Niemce, Holendry) importerzy i dystrybutorzy Subaru dokonują adaptacji istniejących instalacji LPG do silników NA (wyłącznie !).

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Jeżeli Robert zaglądał do tej instalacji i tankujesz LPG (a nie tzw. autogas na przydrożnych rzeźniach) to o parametry typu AFR, EGT byłbym spokojny.
Brak podpisu.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 13:57

witam!

... subaru BIFUELL slyszalem o nich juz duzo ale sam nabylem auto ktore tydzien po zakupie zostalo wyposazone chyba w dobra instalacje ... nie mialem okazji pogadac z Belgiem poprzednim wlasicielem mego Forka wiec nie znam przebiegu eksploatacji, lecz w kasiazce serwisowej rzadnych uwag nie bylo...
...w ksiazce serwisowej Prinsa normalnie popodbijane zadnych strasznych uwag tez nie odnotowalem.
... JAKO jedynie czepial sie tzw. zbiorniczka z lubrikatorem oraz nieco za dlugiej drogi na odcinku ( wpiecie sie w kolektor a chyba wtryski) pozatym pochwalil porzadna instalke. na jego uwage przestalem dolewac oleju lubrikanta i wymianilismy wszystkie uszczelki i filtry w instalacji ...uwazalem ja zatem za poprawnie zestrojona.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 14:08

tadaoando,

- PRINS VSI II to bardzo dobra instalka ,
- Subaru Bifuel to slogan reklamowy, nic więcej. O ile w przypadku silników wolnossących może to mieć jakieś znaczenie (pono są nieco twardsze głowice) o tyle w przypadku turboładowanych żadnego ,
- lubryfikacja w przypadku silników turboładowanych to proszenie się o zasyfione głowice.

Obstawiam, że Twoje problemy (o ile nie tankujesz totalnie zasyfionego gazu) nie biorę się z wadliwie skonfigurowanej instalacji LPG co z...cech charakterystycznych motorka EJ255, tej kompletnie pozbawionej wad jednostki :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 14:09

Grzesiek_67 pisze: Obstawiam, że Twoje problemy (o ile nie tankujesz totalnie zasyfionego gazu) nie biorę się z wadliwie skonfigurowanej instalacji LPG co z...cech charakterystycznych motorka EJ255, tej kompletnie pozbawionej wad jednostki :mrgreen:

Grzesiu - wypalone zawory i stopiony kat też? Sądzisz ze jak zawory przy 80kkm wymagają regulacji to nie pozostaje to bez wpływu na resztę i tak delikatnego silnika?

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 14:12

Kuba, jasne, że pozostaje. Pytanie jest takie - ile wycierpiała ta maszyna, dopóki nie trafiła do jako.
Jakoś mi się nie chce wierzyć, żeby Robert wypuścił od siebie źle/niewłaściwie zestrojoną instalację LPG. Pytanie nr 2 : czy nie było już za późno ?


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Coś mi mówi, że Tomek jakimś specjalnym upalaczem nie jest...
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 14:16

Grzesiek_67, dla mnie jest oczywistym ze jeżeli silnik jeździł przez kilkadziesiąt tysiecy na zbyt ubogiej mieszance to jest popsuty i będą się działy z nim różne dziwne rzeczy.

A co teraz powinien kolega posiadacz tego wynalazka zrobić to już napisałem i to chyba wyczerpuje temat.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 14:48

Grzesiek_67 pisze: PS. Jeżeli Robert zaglądał do tej instalacji i tankujesz LPG (a nie tzw. autogas na przydrożnych rzeźniach) to o parametry typu AFR, EGT byłbym spokojny.

...Grzesiu dobrze wiesz ze syfu nie tankuje, staram sie zawsze tanowac na SHELLu jak nie ma go w poblizu to jedze na benzynce, zupelnie ostatecznie na Orlenie. Upalanie to dla mnie obcy temat nie znam sie no i umiejetnosci szybkiej jazdy jeszcze przedemna...

... co do wczesniejszego ustawienia instalacji na zbyt uboga mieszanke owszem tego nikt nie odganie bo instalacja montowana w Belgii i zawor tez belgijski przerobiono dopiero w polsce, potem przejol to JAKO i licze ze sumiennie sie tym zajol. Mimo perturbacji nadal pozwalam grzebac tylko jemu.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

tzd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 15:17

tadaoando, proszę sprawdź skrzynkę prywatnych wiadomości ;)

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 15:20

TZD, odpisalem ...
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 17:51

TZD, odpisalem na twoje odpisanie ...
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 17:57

witam kolegow!

...wymiane uszczelek oraz planowanie glowic i bloku Zbyszek z bajecznej wycenil na Bajeczna sume kilku t.

...w miedzyczasie przypadkowy tel. do p. jarka z otwocka dal promyk nadziei, onto zapytajac co sie dzieje teraz z forkiem powiedzial, iz nie wierzy w uszczelki jego zdaniem to albo termostat, albo zapchana/zasyfiala ktoras z chlodnic twierdzi iz to ewidentnie wina slabego ukladu chlodzenia skoro przy nawet dynamicznej jedzie do 120,140km nic sie nie dzieje a powyzej 140-180 wskazowka idzie do gory a zwolnienie i zejscie do 120 powoduje ze wskazowka wraca na pozycje standart... tego wolalbym sie uczepic gdyz to sugeruje duzo skromniejszy wyciek srodkow na naprawe !!!
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 18:06

A nie prościej zrobić test za parę zł zamiast gdybać?

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 21 lip 2010, o 18:21

Azrael,
bede w domu znaczy w w-wie dopiero za 2tyg. do tego czasu musze bujac sie moim Forkiem, zakladalem wyjazd na urlop wlasnie nim ...pojade oplem zony (ale wstyd) wtedy to zostawie go u mechanika liczac na diagnoze, moze to cos wogole innego niz powyzsze...?
...teraz jedynie moge gdybac, ale sprawdzilem organoleptycznie rosolu a ni kluskow nie ma w plynie chlodniczym choc z zielonego zrobil sie nieco brunatny... co do oleju to jego poziom po wymianie byl dokladnie w polowie miedzy F a L teraz jest jakby odrobine mniej ale nadal nie ma L wiec coz... gdybiemy dalej co robic ?

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

ODPOWIEDZ