Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Witam,
Miałem dziś przygodę w trakcie jazdy do pracy. Utknąłem na Trasie Toruńskiej w stronę Alej, korek był dziś potworny dzięki kochanym drogowcom co zamknęli Dźwigową. Do rzeczy.
Toczę się, ogrzewanie odkręcone na 60% i nagle skok temperatury silnika, nic się nie świeci ale wskaźnik idzie powoli do góry ponad normę. Pierwsza reakcja to studzenie więc odkręcam ogrzewanie na maxa i otwieram okno żeby się nie ugotować. Temperatura wraca do normy. Przykręcam ogrzewanie i po chwili znowu to samo. Zaznaczam że żadna kontrolna się jeszcze nie zapaliła a temperaturę kontrolowałem dogrzewaniem wnętrza. Po pół godzinnej walce dojechałem do pracy. Otworzyłem maskę, wiatrak chodzi bez zarzutu. Odkręcam koreczek od zbiornika wyrównawczego - płyn był ale mało. Odkręcam ostrożnie korek zbiornika płynu - mało płynu. I teraz pytanie czy jest wyciek ?
Na osłonie i plastikach pod chłodnicą żadnych widocznych śladów wycieku, jak wyjeżdżałem spod domu też nie widziałem kałuży czy chociaż najmniejszej plamy. Wczoraj też stałem w korkach ale auto zachowywało się normalnie. Dodam że 9miesięcy temu zmieniałem chłodnicę.
Dolałem 2 godziny temu płynu, idę zaraz sprawdzić czy gdzieś nie wyciekło.
Jakieś pomysły? Wężyk, uszczelka??
Miałem dziś przygodę w trakcie jazdy do pracy. Utknąłem na Trasie Toruńskiej w stronę Alej, korek był dziś potworny dzięki kochanym drogowcom co zamknęli Dźwigową. Do rzeczy.
Toczę się, ogrzewanie odkręcone na 60% i nagle skok temperatury silnika, nic się nie świeci ale wskaźnik idzie powoli do góry ponad normę. Pierwsza reakcja to studzenie więc odkręcam ogrzewanie na maxa i otwieram okno żeby się nie ugotować. Temperatura wraca do normy. Przykręcam ogrzewanie i po chwili znowu to samo. Zaznaczam że żadna kontrolna się jeszcze nie zapaliła a temperaturę kontrolowałem dogrzewaniem wnętrza. Po pół godzinnej walce dojechałem do pracy. Otworzyłem maskę, wiatrak chodzi bez zarzutu. Odkręcam koreczek od zbiornika wyrównawczego - płyn był ale mało. Odkręcam ostrożnie korek zbiornika płynu - mało płynu. I teraz pytanie czy jest wyciek ?
Na osłonie i plastikach pod chłodnicą żadnych widocznych śladów wycieku, jak wyjeżdżałem spod domu też nie widziałem kałuży czy chociaż najmniejszej plamy. Wczoraj też stałem w korkach ale auto zachowywało się normalnie. Dodam że 9miesięcy temu zmieniałem chłodnicę.
Dolałem 2 godziny temu płynu, idę zaraz sprawdzić czy gdzieś nie wyciekło.
Jakieś pomysły? Wężyk, uszczelka??
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Może być pęknięta chłodnica - wtedy płyn wyparowuje i nie widać wycieku. Może być uszczelka, może być jeszcze parę rzeczy. Najlepiej zróbtest na uszczelkę a jak wyjdzie OK to trzebaa szukać nieszczelności w układzie chłodzenia.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Pęknięta chodnica? Ale to bym widział wtedy parę spod maski w szczególności że es zimno. Rok temu jak pękła mi obudowa chłodnicy to lało się i była widoczna para.
OK, poobserwuję dziś auto i sprawdzę poziom płynu, jak będzie powtórka to jutro jestem u was.
Dzięki.
OK, poobserwuję dziś auto i sprawdzę poziom płynu, jak będzie powtórka to jutro jestem u was.
Dzięki.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Malutkie pęknięcie potrafi być kompletnie bez śladu. Podobnie małe peknięcie weżą, np. koło turbo. Czasem nawet nie widać zacieków z płynu.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Ja właśnie jestem po naprawie podobnego problemu - kosztownego
Miałem uszkodzoną (pękniętą) obudowę chłodnicy - wycieków nie było widać, ale płyn co jakieś dwa miesiące musiał byc uzupełniany, a co gorsza, zapowietrzał się cały układ - stąd skoki temperatury. Po odpowietrzeniu i uzupełnieniu - chodził jakieś dwa mies i się poddał... Ja dopiero teraz się dowiedziałem, że do mojego układu powinien być wlewany płyn IZOPROPYLENOWY, a ja jak ten jeleń dolewałem Borygo... (Az - potwierdź czy dobrze mówię)
Polecam Ci jak Az mówi dać układ chłodzenia do kontroli (u mnie jeszcze zawieszał się termostat i też został wymieniony)
Miałem uszkodzoną (pękniętą) obudowę chłodnicy - wycieków nie było widać, ale płyn co jakieś dwa miesiące musiał byc uzupełniany, a co gorsza, zapowietrzał się cały układ - stąd skoki temperatury. Po odpowietrzeniu i uzupełnieniu - chodził jakieś dwa mies i się poddał... Ja dopiero teraz się dowiedziałem, że do mojego układu powinien być wlewany płyn IZOPROPYLENOWY, a ja jak ten jeleń dolewałem Borygo... (Az - potwierdź czy dobrze mówię)
Polecam Ci jak Az mówi dać układ chłodzenia do kontroli (u mnie jeszcze zawieszał się termostat i też został wymieniony)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
podepnę się pod temat bo na razie nie znalazłem odpowiedzi
Po zeszłej zimie i dolewkach shella do oryginalnego płynu czasami zaczyna podciekać płyn w widocznym na zdjęciu poniżej miejscu. Szczególnie przy dłuższych obciążeniach.
Czy ktoś miał podobną sytuację? Na co może to wskazywać? (Forester 2.0 XT)? Nieszczelność układu chłodniczego, pęknięty korpus?? Podcieka spod korpusu od lewej strony patrząc na silnik.

Po zeszłej zimie i dolewkach shella do oryginalnego płynu czasami zaczyna podciekać płyn w widocznym na zdjęciu poniżej miejscu. Szczególnie przy dłuższych obciążeniach.
Czy ktoś miał podobną sytuację? Na co może to wskazywać? (Forester 2.0 XT)? Nieszczelność układu chłodniczego, pęknięty korpus?? Podcieka spod korpusu od lewej strony patrząc na silnik.
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Niestety Azrael miał jak zwykle racje. Pękła obudowa chłodnicy. Nawet nie dojechałem dziś do Mysiadła bo musiałem zostawić auto w bliższym warsztacie bo już ciekło i nie dojechał bym do 4T. Mogę sobie tylko pluć w brodę że kupiłem najtańszą 300pln chłodnicę z allegro i po 9misiącach się rozpadła
Była nowa i mam rachunek, zamierzam zgłosić ją do reklamacji i odzyskać kasę.
Dziś już biorę normalną, koszt ok 500pln + 2lata gwarancji.

Dziś już biorę normalną, koszt ok 500pln + 2lata gwarancji.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
kitewinger pisze: podepnę się pod temat bo na razie nie znalazłem odpowiedzi
Po zeszłej zimie i dolewkach shella do oryginalnego płynu czasami zaczyna podciekać płyn w widocznym na zdjęciu poniżej miejscu. Szczególnie przy dłuższych obciążeniach.
Czy ktoś miał podobną sytuację? Na co może to wskazywać? (Forester 2.0 XT)? Nieszczelność układu chłodniczego, pęknięty korpus?? Podcieka spod korpusu od lewej strony patrząc na silnik.
Ja miałem przypadek piękniętego o-ringu pod pompą wody - sikało w tej okolicy, ale to się wtedy lało konkretnie.
freediver pisze: Niestety Azrael miał jak zwykle racje.

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
To i ja się podepnę. Czym zalać chłodnicę? Tak jak zaleca instrukcja kupić oryginalny płyn Subaru czy zamiennik? Jeżeli zamiennik to jaki?
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
GT III, w gruncie rzeczy dowolny płyn jak masz pusty układ, jak coś masz to płyn tego samego koloru.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Instrukcja podaje że płyn powinien zawierać nonaminę. Ciekawe co to za specyfik? Google nie zna takiego terminu. Czyli jak zaleję STP, Prestone lub jakimś innym Dynagelem będzie ok? Wcześniej przepłuczę układ wodą destylowaną.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
GT III pisze: Wcześniej przepłuczę układ wodą destylowaną.
jak to się robi?
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Spuszczasz stary płyn, zalewasz wodą, uruchamiasz na chwilę silnik żeby resztki starego płynu zmieszały się z wodą, wyłączasz silnik, spuszczasz wodę. STP lub Prestone mają w ofercie płyny do czyszczenia układów chłodniczych. Postępujesz wtedy podobnie. Po spuszczeniu starego płynu zalewasz 1l preparatu czyszczącego uzupełniasz wodą, uruchamiasz silnik, spuszczasz zawartość układu chłodzenia. Na stronie Prestone można znaleźć szczegółową instrukcje.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
GT III, czy to tylko moje wrażenie czy nad imprezą 1.6 się doktoryzujesz bardziej niż teamy nad WRC?
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Jak już kiedyś wspomniałem mieszkam w zapomnianym przez najwyższego miejscu tego pięknego kraju. W związku z brakiem uczciwych warsztatów w okolicy a o specjalizujących się w Subaru nie wspomnę, proste czynności serwisowe takie jak zmiana oleju czy płynu w chłodnicy staram się wykonywać sam. Zdarzały mi się akcje gdy kowal w warsztacie pt "naprawy szybkie" wkręcał korek spustowy oleju na silikonie, lub dostarczony przeze mnie markowy olej lub płyn hamulcowy powędrował do szafki a zalali mi coś ze swojej beczki. Przy wymianie osłony przegubu nie wiedzieć po co spuścili mi świeżo zalany olej ze skrzyni do jakiegoś zasyfionego wiaderka a potem chcieli wlać to z powrotem do skrzyni. Takich przypadków mógłbym przytoczyć więcej. W związku z tym jak nie muszę korzystać z usług to robię sam a jak muszę to lubię wcześniej wiedzieć co i jak ma być zrobione żeby uniknąć dodatkowych kosztów.
A pytania o płyn do chłodnicy to pod kątem nowego nabytku Impreza 2,0 N/A my08 produkcja 07. Zbliża się do 30000km i według rozpiski serwisowej wymaga wymiany płynu chłodzącego, oleju, i płynu hamulcowego. Gwarancja już się skończyła więc oddawanie jej do aso na zrobienie tego za ~1300 zł chyba mija się z celem.
A pytania o płyn do chłodnicy to pod kątem nowego nabytku Impreza 2,0 N/A my08 produkcja 07. Zbliża się do 30000km i według rozpiski serwisowej wymaga wymiany płynu chłodzącego, oleju, i płynu hamulcowego. Gwarancja już się skończyła więc oddawanie jej do aso na zrobienie tego za ~1300 zł chyba mija się z celem.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
GT III, w MY08 jest już płyn chłodniczy na 10 lat.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
Autko jest krajowe serwisowane u Kopera. Dostałem razem z nim rachunek z przeglądu po 15000. Na rachunku jest tabelka z której wynika że u Kopera wymieniają płyn co 30000. Ale jak teraz porównuję tą tabelkę z tabelką w instrukcji to faktycznie po 30000 według instrukcji jest tylko sprawdzenie bez wymiany.
Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika
GT III, od MY08 jest zmiana, a oni pewnie tabelki mają stare.