Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 paź 2010, o 14:27
Ty, ale te szpilki to chyba cena za komplet a nie za sztukę

? A różnią się chyba tym że szpilka wchodzi do gwintu w bloku o wiele głębiej niż śruba ponieważ nie ogranicza jej główka,przez co jest sztywniejsza i lepiej można ją dokręcić (to tylko przemyślenia więc nie brać tego jako prof.

).Po zatym szpilka nie ulega efektowi "skręcania" ponieważ dokręcasz nakrętkę na szpilce a nie całą śrubę.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
lucza
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
11 paź 2010, o 16:34
Przede wszytskim to są rzeczyz kompletnie innych materiałów i wykonane w innych technologiach. ARP do pewncyh aplikacji robi też wzmocnione śruby i one też są lepsze niż seryjne śruby głowic. Niestety ma to swój koszt. Do seryjnego 2.0T nie ma konieczności stosowania ARP.
Azrael
-
jano86
- 2 gwiazdki
- Auto: WRX RA
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 paź 2010, o 13:04
HEAD STUDS vs. BOLTS...
A TECHNICAL DISCUSSION
ARP’s factory Tech Representatives are often asked which
is better, cylinder head studs or bolts. The answer, invariably,
depends on the installation. On many street-driven vehicles,
where master cylinders and other items protrude into the engine
compartment, it’s probably necessary to use head bolts so that
the cylinder heads can be removed with the engine in the car.
For most applications, however, studs are recommended.
And for good reason. Using studs will make it much easier to
assemble an engine (especially a racing powerplant which must
be serviced frequently and quickly!) with the cylinder head and
gasket assured of proper alignment.
Studs also provide more accurate and consistent torque
loading. Here’s why. When you use bolts to secure the head,
the fastener is actually being “twisted” while it’s being torqued
to the proper reading. Accordingly, the bolt is reacting to two
different forces simultaneously. A stud should be installed in
a “relaxed” mode – never crank it in tightly using a jammed
nut.
If everything is right, the stud should be installed finger tight.
Then, when applying torque to the nut, the stud will stretch
only on the vertical axis. Remember, an undercut shorter stud
will have a rate similar to a longer, standard shank stud. This
provides a more even clamping force on the head. Because the
head gasket will compress upon initial torquing, make sure studs
and bolts are re-torqued after the engine has been run.
Cytat z katalogu ARP:
http://video.arp-bolts.com/catalog/ARPCatalog.pdf
Ja mam za to inne pytanie. Czy szpilki ARP można użyć drugi raz?
jano86
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
18 paź 2010, o 13:13
jano86 pisze:
Ja mam za to inne pytanie. Czy szpilki ARP można użyć drugi raz?
Jeżeli nie są rozciągnięte (jeżeli były instalowane poprawnie to nie spotkałem się żeby były we w miarę normalnych silnikach) to tak.
Azrael