Forester jak nim jezdzić
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Forester jak nim jezdzić
Witam ,na wstępie chciał bym przywitać się z wami.Wyjaśniam moje pytanie .Po nowym roku chce kupić forestera 98-99rok naczytałem się dużo opinii ludzi ,że można w nim bardzo szypo spalić sprzęgło jeśli nie umiejętnie jeździ się nim.
Chciał bym abyście wytłumaczyli mi m.w o co chodzi jak jeździć czego przestrzegać. Czy może wybrać automat co jest też mniej awaryjne automat czy manual.
Z góry dzięki za czas i pomoc pozdrawiam .
Chciał bym abyście wytłumaczyli mi m.w o co chodzi jak jeździć czego przestrzegać. Czy może wybrać automat co jest też mniej awaryjne automat czy manual.
Z góry dzięki za czas i pomoc pozdrawiam .
Re: Forester jak nim jezdzić
heros, unikaj diesla we forku sprzed 2003 roku i będzie dobrze. Benzynowe jednostki nie miały takiego problemu 

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Forester jak nim jezdzić
Heros, przede wszystkim trzeba unikać jazdy i manewrów na półsprzęgle, zwłaszcza z większym gazem. W pewnym uproszczeniu, im większy moment obrotowy tym ryzyko większe, a napęd na cztery dodatkowo zwiększa ryzyko. Problem szczególnie dotyczy diesli, więc w Twoim wypadku nie jest jakoś szczególnie duży. Ale umiejętnie używać sprzęgła i tak warto (jak w każdym aucie, zresztą
).
Z innych rzeczy, musisz przy stałym AWD pamiętać, że przy ręcznym trzeba koniecznie wysprzęglić, bo sobie narobisz kłopotów w napędach.
Automat zwalnia Cię z tych problemów, ale też kradnie sporo z dynamiki auta. Stare skrzynie automatyczne Subaru były raczej trwałe, ale jeśli szukasz auta ponad 10-letniego, to i tak wszystko zależy od losów konkretnego egzemplarza. Najpancerniejszą skrzynię można w tym czasie zrujnować.
A, wolnossące Forestery z manualem (europejskie) mają reduktor, czyli mozliwość skrócenia przełożeń. Przy manewrach z małą prędkością, w cięższym terenie lub przy dużym obciążeniu - rozwiązanie przydatne i fajne.
PS.

Z innych rzeczy, musisz przy stałym AWD pamiętać, że przy ręcznym trzeba koniecznie wysprzęglić, bo sobie narobisz kłopotów w napędach.
Automat zwalnia Cię z tych problemów, ale też kradnie sporo z dynamiki auta. Stare skrzynie automatyczne Subaru były raczej trwałe, ale jeśli szukasz auta ponad 10-letniego, to i tak wszystko zależy od losów konkretnego egzemplarza. Najpancerniejszą skrzynię można w tym czasie zrujnować.
A, wolnossące Forestery z manualem (europejskie) mają reduktor, czyli mozliwość skrócenia przełożeń. Przy manewrach z małą prędkością, w cięższym terenie lub przy dużym obciążeniu - rozwiązanie przydatne i fajne.
PS.
To nawet nietrudnedeLux pisze: unikaj diesla we forku sprzed 2003 roku

Re: Forester jak nim jezdzić
Super dzięki Jeszcze jedno co masz na myśli pisząc że przy ręcznym trzeba koniecznie wysprzęglić masz tu na myśli hamulec ręczny jago zaciaganie ??a jak wygląda sprawa LPG można jezdzić na tej instalacji w internecie jest tyle wypowiedzi często gęsto pisanych przez ludzi nie nie mających pojęcia,że aż trudno dojść do jakiegoś wniosku.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Forester jak nim jezdzić
Tak jest. Oczywiście, tylko jeśli zaciągasz w czasie jazdy (czyli "podcinasz" auto w celu wywołania poślizgu).heros pisze: co masz na myśli pisząc że przy ręcznym trzeba koniecznie wysprzęglić masz tu na myśli hamulec ręczny jago zaciaganie ??
Przy sprzęgniętych i napędzanych czterech kołach zablokowanie dwóch z nich (nawet chwilowe) może uszkodzić wiskozę.
Przy okazji - przy stałym AWD z analogicznego powodu trzeba dbać o równy (mniej-więcej) obwód kół (model opony, stopień zużycia, itd.).
Na postoju ręczny zaciągamy w AWD jak w ośce


Są tacy, którzy jeżdżą - i tacy (m.in. na tym forum) którzy uważają, że to bez sensu (bo do oszczędzania na paliwie nie służą Subaru, Porsche, Lexusy, etc. - tylko Skody i Fiaty z małymi motorkami).heros pisze: jak wygląda sprawa LPG można jezdzić na tej instalacji
Co kto lubi.
Boxer to silnik jak każdy inny, i najważniejsze, jeśli już, to zagazować go u kogoś, kto się zna na robocie, a nie u taniego druciarza. Tutejsi gazownicy chwalą kolegę Jako (szukaj w katalogu Firm albo w wydzielonym wątku o napędzie kuchenkowo-piecykowym; tam masz też duuużo więcej informacji, co i jak).
Re: Forester jak nim jezdzić
WiS pisze: Przy sprzęgniętych i napędzanych czterech kołach zablokowanie dwóch z nich (nawet chwilowe) może uszkodzić wiskozę.
Tak naprawdę to wiskozie wszystko jedno jakie jest położenie pedału sprzęgła, ale lepiej żeby sobie amatorzy wbili do głowy sprzęgło jednak.
Re: Forester jak nim jezdzić
OK na szczęście nie jestem amatorem jazdy z poślizgiem także jest ok No dobra dzięki za pomoc 

Re: Forester jak nim jezdzić
bo jeszcze nie masz Subaruheros pisze:OK na szczęście nie jestem amatorem jazdy z poślizgiem


Re: Forester jak nim jezdzić
Subaru nie
ale bmw e36 a tym już można polatać poślizgiem
Ale za to zimą są problemy i to zadecydowało nad decyzją subaru


Re: Re: Forester jak nim jezdzić
Jakie, jakie? Co mnie ominęło?heros pisze:Ale za to zimą są problemy i to zadecydowało nad decyzją subaru

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Forester jak nim jezdzić
ky, trzeba się doktoryzować z odważników i innych beczek z wodą. 

czarne jest piękne...
Re: Forester jak nim jezdzić
Azrael pisze: Boxer to silnik jak każdy inny...
to ja swojego leśnika szukałem blisko rok i kiedy już go znalazłem to jeżdżę nawet w zimie z uchylonymi oknami, "kręcę" silnik do 5k, nie słucham radia i raptem od Kolegi z Forum dostaję nóż w plecy...??!!!


Re: Forester jak nim jezdzić
Bo to prawda...
Sssanie, sprężanie, praca, wydech, ssanie, sprężanie, praca, wydech, ssanie, ....

Sssanie, sprężanie, praca, wydech, ssanie, sprężanie, praca, wydech, ssanie, ....

Dolce far niente 

Re: Forester jak nim jezdzić
wszyscy mówią żeby wysprzęglać więc dlaczego jednak nie trzeba? chodzi o to że jak się ostro jeździ to i tak się często wymienia?Azrael pisze: Tak naprawdę to wiskozie wszystko jedno jakie jest położenie pedału sprzęgła, ale lepiej żeby sobie amatorzy wbili do głowy sprzęgło jednak.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forester jak nim jezdzić
Wiskoza pracuje zawsze, jak jest różnica obrotów na wyjściach z dyfra. Nawet jak się wysprzęgli, to jeden wałek stoi, drugi się kręci napędzany przednimi toczącymi się kołami, czyli wiskoza pracuje.
Natomiast wysprzęglić trzeba, bo zasada działania dyfra jest taka, że jak zatrzymasz jeden z wychodzących z niego wałków, to albo drugi, albo wałek wchodzący do dyfra, musi się zacząć kręcić 2x szybciej. Oznacza to, że gdy się nie wysprzęgli, to idzie ogromne obciążenie na dyfer, który albo musi rozpędzić przednie koła, albo silnik. Tak czy siak dostaje ostro w d...
Natomiast wysprzęglić trzeba, bo zasada działania dyfra jest taka, że jak zatrzymasz jeden z wychodzących z niego wałków, to albo drugi, albo wałek wchodzący do dyfra, musi się zacząć kręcić 2x szybciej. Oznacza to, że gdy się nie wysprzęgli, to idzie ogromne obciążenie na dyfer, który albo musi rozpędzić przednie koła, albo silnik. Tak czy siak dostaje ostro w d...
