Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
... jest super. Pojawiły się jednak przemyślenia i pytania.
-Sprzęgło chodzi ciężko. Wyczytałem na forum, że to normalne. Po kilku kilometrach już nie zwracałem na to uwagi.
-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.
-Sprzęgło chodzi ciężko. Wyczytałem na forum, że to normalne. Po kilku kilometrach już nie zwracałem na to uwagi.
-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
A czym jeździłeś wcześniej? F-16?alu pisze:-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.

Ksenony w forkach są bezsoczewkowe, zwykły odbłyśnik i ksenonowa żarówka plus samopoziomowanie
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Nie, to był teoretycznie najszybszy samochód jaki prowadziłem.Konto usunięte pisze: A czym jeździłeś wcześniej? F-16?

Aha, dzięki.Konto usunięte pisze: Ksenony w forkach są bezsoczewkowe, zwykły odbłyśnik i ksenonowa żarówka plus samopoziomowanie
No i jeszcze jedno. Spodziewałem się tego miłego bulgotania boxera, a nic takiego nie było, buu

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
a to jest automat, czy manual???
edit: przeczytałem uważnie i cofam pytanie.
natomiast trzeba zadać drugie:
skoro Leśnik XT jest "malutki" (cytat), to czym jeździłeś wcześniej (za Konto usunięte???
edit: przeczytałem uważnie i cofam pytanie.
natomiast trzeba zadać drugie:
skoro Leśnik XT jest "malutki" (cytat), to czym jeździłeś wcześniej (za Konto usunięte???
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Teraz mam Honde Accord Tourer. Jest dluzsza i ma wiekszy rozstaw osi. Po prostu nie ma czarow.
Przymierzylem sie z fotelikami. Jest ciasno, ale chyba sie zmiescimy.
Bagaznik tez malutki.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Przymierzylem sie z fotelikami. Jest ciasno, ale chyba sie zmiescimy.
Bagaznik tez malutki.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
- Herostrates
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Skądinąd
- Auto: Forester 2.0 XT 2004, Legacy 3.0 H6 2007
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Malutki, ciasny, ciężko pedały chodzą a do tego za wolny - dlaczego zatem go kupiłeś 

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
ON czy Pb?alu pisze: Teraz mam Honde Accord Tourer
Dolce far niente 

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Jeszcze nie kupiłemHerostrates pisze: dlaczego zatem go kupiłeś


2.4 PbFUX pisze: ON czy Pb
A co z tym bulgotaniem boxerowym? Trzeba zmienić wydech, żeby było bardziej słyszalne, czy coś w dolocie?
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Edit:
Pisząc że nie wbija w fotel tak jak myślałem, miałem to na myśli dosłownie. Tzn widziałem, że prędkościomierz leciał po skali jak szalony, a biegi musiałem tak szybko zmieniać, ze nie odkładałem nogi ze sprzęgła na bok, ani reki z lewarka. Ale myślałem, że takie przyspieszenie już nie pozwala oderwać pleców z fotela. Odczucia były takie jak u mnie kiedy się vtec włączy. Tylko w forku były między 2,5-6 tys obr. a u mnie między 6-7 tys.
Zmierzam do tego, że nie powiedziałem, że jest wolny
Pisząc że nie wbija w fotel tak jak myślałem, miałem to na myśli dosłownie. Tzn widziałem, że prędkościomierz leciał po skali jak szalony, a biegi musiałem tak szybko zmieniać, ze nie odkładałem nogi ze sprzęgła na bok, ani reki z lewarka. Ale myślałem, że takie przyspieszenie już nie pozwala oderwać pleców z fotela. Odczucia były takie jak u mnie kiedy się vtec włączy. Tylko w forku były między 2,5-6 tys obr. a u mnie między 6-7 tys.

Zmierzam do tego, że nie powiedziałem, że jest wolny

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Accord oferuje większy komfort (mam na myśli poprzedni model), niz forek poprzedniej generacji!
Mialem równolegle to i to, więc mam porównanie.
Jeżeli masz ponad 180wzrostu, to tym bardziej będziesz cierpial, jeżeli dziecko posadzisz za swoim fotelem. Będziesz musial siedzenie kierowcy mocna do przodu przesunąć, aby dziecku nóg nie polamać.
ja na szczęście dzieciakow w fotelikach nie woziłem, ale z nastolatkami, rosłymi lekko nie bylo...
Mialem równolegle to i to, więc mam porównanie.
Jeżeli masz ponad 180wzrostu, to tym bardziej będziesz cierpial, jeżeli dziecko posadzisz za swoim fotelem. Będziesz musial siedzenie kierowcy mocna do przodu przesunąć, aby dziecku nóg nie polamać.
ja na szczęście dzieciakow w fotelikach nie woziłem, ale z nastolatkami, rosłymi lekko nie bylo...
Dolce far niente 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
alu, to dlatego, że 2.5T ma charakterystykę podobną do diesla. Ciągnie od 2krpm do góry. Jeżeli chcesz wbijanie to Impreza 2.0T 

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Jechałem na tej próbie właśnie z dzieciakiem za mną w foteliku (3-latka). Ja mam 190, ale lubię mieć fotel dość pionowo i blisko, więc się zmieściła. I tylko tyle - zmieściła.
Jeżeli chodzi o komfort, to masz na myśli ilość miejsca czy zawieszenie? Bo mi się wydawało, że w tym Foresterze zawieszenie było genialne.
Jeżeli chodzi o komfort, to masz na myśli ilość miejsca czy zawieszenie? Bo mi się wydawało, że w tym Foresterze zawieszenie było genialne.
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Zawias w Forku jest genialny!
Komfort podrózowania w 4 osoby + bagaż, juz raczej nie...
Jak pisze remek. Szukaj turbo lub OBK; tam miejsca dziebko więcej i konfort bliższy hondzie...
Wczoraj fajnego w zakupie kontrolowanym pokazywali, także z 2,5l silnikiem.
Szukaj H6 ze wszystkim.
Forka w nowej budzie sobie odpuść. Bujanie tragiczne...
Komfort podrózowania w 4 osoby + bagaż, juz raczej nie...
Jak pisze remek. Szukaj turbo lub OBK; tam miejsca dziebko więcej i konfort bliższy hondzie...
Wczoraj fajnego w zakupie kontrolowanym pokazywali, także z 2,5l silnikiem.
Szukaj H6 ze wszystkim.
Forka w nowej budzie sobie odpuść. Bujanie tragiczne...
Dolce far niente 

-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
A czego się spodziewałeś po aucie zbudowanym na bazie kompakta? I porównujesz do auta o klasę wyższą i to dłuższego o prawie 30 cm? Cudów nie ma, Forester nie jest więc autem dla ciebie. Odpowiednikiem będzie Outback lub Legacy kombi.alu pisze:... jest super. Pojawiły się jednak przemyślenia i pytania.
-Sprzęgło chodzi ciężko. Wyczytałem na forum, że to normalne. Po kilku kilometrach już nie zwracałem na to uwagi.
-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.
Ja jestem bardzo zadowolony z takich kompaktowych gabarytów, bo ułatwia mi to poruszanie się po miescie. Z dzieckiem i jednym fotelikiem także nie mam problemów. Główna wada auta to brak regulacji kierownicy w poziomie - przy wzroście 2 m i odsuniętym fotelu na maxa cięzko jest sięgać do kierownicy, więc trzeba się podsunąć i już problem z kolanami.
A odnośnie przyspieszania to jako były właściciel Hondy stwierdzam, że jest generalnie olbrzymia róznica w charakterystyce silnika turbo w Foresterze i wysokoobrotowej benzyny w Hondzie. W turbo już od niskich obrotów masz kupę momentu i koni, w Hondzie - nic. Potem krecisz coraz wyżej i w turbo przyspieszenie masz pi razy oko stałe (turbodziura w Foresterze jest mało wyczuwalna), ale w Hondzie dochodzisz do maksa mocy poprzedzonego zmianą nastawień rozrzadu i wydaje ci się że wtedy auto ma kopa i wbija w fotel. Tylko jakbyś zrobił wyścig head to head to dopiero byś zauważył, ze Forester rusza od razu, a Honda czeka na obroty.
A odnośnie ksenonów i soczewek to jedno nie implikuje drugiego, a kombinacje na rynku samochodowym tych układów były dowolne.
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Co prawda nie prowadzilem zadnego H6, ale wydaje mi sie ze osiagami znacznie odstaje od 2.5T? A 2.5T legacy i outback nie byly sprzedawane w europie. Jest sam szrot z USA.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
alu pisze: H6, ale wydaje mi sie ze osiagami znacznie odstaje
alu, nie porównuj tych samochodów patrząc na suche dane, zapotrzebowanie kierownika i odczucia z rzeczywistej jazdy wazniejsze, może do "setki" szybciej 2,5t Forek ale przy wiekszych prędkościach już może byc inaczej( forester/Legacy), kształt budy foresterowej znacznie obniża "komfort" podróżowania powyżej 150km/h, zapieprza dalej ale zaczyna być czuć że to kiosk a legacy zaczyna się coraz lepiej lepic do drogi
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
esilon, 99% przebiegu robię w mieście. Dlatego szukam sprintera. Ale nie rzucającego się w oczy.

Wiem, wiem. Nawet bym powiedział, że to by była totalna przepaść. W szczególności z kreski.Boombastic pisze: Tylko jakbyś zrobił wyścig head to head to dopiero byś zauważył, ze Forester rusza od razu, a Honda czeka na obroty
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
alu, wiem o co Ci chodzi z tym przyspieszeniem, miałem okazję przejechać się WRXem i przyśpieszał baaardzo sparawnie ale jakoś tak nie czułem tego wgniatania na które liczyłem, co nie zmienia faktu że jest szybki i przepodoba mi się 

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
alu pisze: 99% przebiegu robię w mieście. Dlatego szukam sprintera
he he , co zaoszczędzisz na sprnicie to stracisz na chłodzeniu turbiny, w H6 byłoby szybciej

jeździłem duuuzo Foresterem turbo po mieście a teraz legacem i faktycznie, do miasta Forek (szczególnie turbo) zwinniejszy, parkowniejszy i wogóle ale, ale zanim dasz w palnik i kazesz innym niepozornie wąchac spaliny to czekasz na ogrzanie oleum a jak juże dawałes w palnik to czekasz na wystudzenie, czyli nie oszukuj się, czasu nie oszczedzisz ale fakt faktem przyjemnośc zyskasz, takie własnie są gołe fakty

-
jmiciuk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Swarzędz
- Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
esilon, ale H6 chyba też trzeba trochę rozgrzać, co ? A duzo dłużej się nagrzewa silnik h6 od forkowego z turbo ?
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
jmiciuk, grzać trzeba wszystko , nawet seicento 1,1 ale chłodzić turbiny w H6 nie trzeba
trudno powiedzieć wg wskaźników bo w H6 to chyba tylko światełko gasnie ale zapewne nie od doskonale i wystarczająco rozgrzanego oleju
edi; ja niem ma H6 tylko H4 ale i tak się wypowiadam

jmiciuk pisze: A duzo dłużej się nagrzewa silnik h6 od forkowego z turbo ?
trudno powiedzieć wg wskaźników bo w H6 to chyba tylko światełko gasnie ale zapewne nie od doskonale i wystarczająco rozgrzanego oleju
edi; ja niem ma H6 tylko H4 ale i tak się wypowiadam

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
a to ja mam takie pytanie na kozetkę:alu pisze:esilon, 99% przebiegu robię w mieście. Dlatego szukam sprintera. Ale nie rzucającego się w oczy.![]()
jeśli mi Leśnik 2.0 wolny ssak z redukcją zupełnie do miasta (podkreślam: do miasta) wystarcza, to jestem dziwny, stary, chory, czy powinienem kupić kapelusz???
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
damaz pisze: jestem dziwny, stary, chory, czy powinienem kupić kapelusz???
damaz, odpowiedź jest prawdopodobnie prosta jak tor na ćwiartkę, możliwe że doskonale realizujesz się w innych dziedzinach

Re: Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Wszystko z toba w porzadkudamaz pisze: jeśli mi Leśnik 2.0 wolny ssak z redukcją zupełnie do miasta (podkreślam: do miasta) wystarcza, to jestem dziwny, stary, chory, czy powinienem kupić kapelusz???

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
Takie odczucie może wynikać z tego, że po pierwsze samochód przyśpiesza stabilnie (nie ma walki o przyczepność, szarpania kierownicą itp.). Po drugie zaś moc jest rozwijana dość równomiernie - nie ma gwałtownego szarpnięcia.alu pisze: -Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
Lampka gaśnie przy nierozgrzanym jeszcze silniku. Jej zgaśnięcie oznacza tylko tyle, że można włączyć tryb Sport Sharp.esilon pisze: trudno powiedzieć wg wskaźników bo w H6 to chyba tylko światełko gasnie ale zapewne nie od doskonale i wystarczająco rozgrzanego oleju