Kontrolka Airbag
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Kontrolka Airbag
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka Airbag. Podjechałem do znajomego serwisu na Jutrzenki, samochód (OBK MY08 US) został podłączony do komputera ( w ASO Koper ) i pokazało się siedem (!) błędów: 21, E2,E6,92,26,2C,29. Niestety nikt nie wie, co to może być. Są dwie teorie: padł komputer od poduszek i czeka mnie jego wymiana lub jakiś styk w wiązce nie kontaktuje lub zaśniedział. Czy macie pomysł, kto może mi to sprawdzić na rozsądne pieniądze w Wawie? Słyszałem o Grabowskim, ze jeżeli trzeba, to tylko on to ogarnie, tyle że jest bardzo drogi, nawet jak na Subaru. Może ktoś miał podobny przypadek, albo ma znajomego który ...
Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
Re: Kontrolka Airbag
Od kilku dni tez mnie ta kontrolka nawiedziłapantomas pisze:Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka Airbag. Podjechałem do znajomego serwisu na Jutrzenki, samochód (OBK MY08 US) został podłączony do komputera ( w ASO Koper ) i pokazało się siedem (!) błędów: 21, E2,E6,92,26,2C,29. Niestety nikt nie wie, co to może być. Są dwie teorie: padł komputer od poduszek i czeka mnie jego wymiana lub jakiś styk w wiązce nie kontaktuje lub zaśniedział. Czy macie pomysł, kto może mi to sprawdzić na rozsądne pieniądze w Wawie? Słyszałem o Grabowskim, ze jeżeli trzeba, to tylko on to ogarnie, tyle że jest bardzo drogi, nawet jak na Subaru. Może ktoś miał podobny przypadek, albo ma znajomego który ...



Mialem tak identycznie rok temu, tez zgasla po kilku dniach

Teraz jak mi sie zapali i bede mial chwile to spr odczytac co to powoduje. Bardzo mozlwie, ze kostki pod siedzeniem nie stykaja.
Odnosnie twoich bledow to mozna poczytac w instrukcji co one sygnalizuja ale troche ich duzo

Jak chcesz ja mam dobrego magika od komputerow, ale do niego trzeba kompa wyjetego przywiesc to ci sprawdzi, i ewentulanie naprawi. Dla mnie ECU kiedys naprawial.
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
Re: Kontrolka Airbag
Czas jest podobno najlepszym lekarzem ...sherif pisze:Mialem tak identycznie rok temu, tez zgasla po kilku dniach.
Komputer podał kolejno : Airbag ECU failure, Front Sensor Bus RH Communication Error, Front Sensor Bus LH Comm Error, Curtain Airbag LH Failure, Passenger's Airbag indicator failure, Belt tension Sensor failure, CDS failure. Kostek wolę nie ruszać, z moim talentem technicznym zepsułbym do reszty auto ...sherif pisze:Odnosnie twoich bledow to mozna poczytac w instrukcji co one sygnalizuja ale troche ich duzo, moze cos z kostka nie tak przy kompie ?
Słowo kluczowe "wyjętego" ...sherif pisze:Jak chcesz ja mam dobrego magika od komputerow, ale do niego trzeba kompa wyjetego przywiesc to ci sprawdzi, i ewentulanie naprawi. Dla mnie ECU kiedys naprawial.

Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
Re: Kontrolka Airbag
pantomas pisze:
Słowo kluczowe "wyjętego" ...... ale jeżeli mógłbyś podrzucić kontakt na PW to będę wdzięczny, zobaczymy, w sobotę wpadnie do mnie kolega, który pracuje w Toyocie i zna się, może on coś podpowie ... a może kontrolka zgaśnie, kto wie?
http://www.labormot.biz/
jak to mi ktos napisal, ze p. Pachowiak to spec nad spece i rzeczywiscie spisal sie, ostatnio naprawial dla kolegi ECU z Accorda i tez w dwa dni mial zrobiony. Poszukaj w instrukcji gdzie dokaldnie jest komp, bedzie latwiej dla twojego kolegi dobrac jakby co. Ktorys z nich jest za popielniczka, ale juz nie pamietam czy to od Airbagow czy to Body ..
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
Re: Kontrolka Airbag
Naprawione. Błąd ECU określał awarię całego komputera odpowiedzialnego za system airbagów, kurtyn etc.
Bezproblemowo załatwione przez 4Turbo (dzięki), potrzebny był reset/restart jednostki, połączony z ingerencją w układ. Działa i o to mi chodziło. Szczerze mówiąc miałem już obawy co do możliwości ogarnięcia tego problemu, u Grabowskiego dowiedziałem się, że on tego nie zrobi, niezbędna jest wymiana ECU u autoryzowanego dealera, bo naprawa we własnym zakresie ("lutowanie przez fachowca z allegro za 100 złotych") jest niebezpieczna ("co jest dla Pana ważniejsze, pieniądze czy bezpieczeństwo Pana i Pana bliskich?"). Nie rozumiem, jeżeli coś jest naprawione i działa, to dlaczego ma to być niebezpieczne? Również mój znajomy delikatnie sugerował, ze nie powinienem używać samochodu bez najistotniejszej jego części. Czy ludzie już naprawdę zapomnieli ze poduszki i ABS dopiero od niedawna są tak popularne i kiedyś nie było obowiązku zapinania pasów?
Widzę przez pryzmat swoich problemów z ECU, że psychoza bezpieczeństwa, coraz częściej stawianego na pierwszym miejscu przy zakupie samochodu i ufanie magicznej sile rozmaitych skrótów (ABS, ESP etc.) powoduje coraz mniej bezpieczną i odpowiedzialną jazdę ("mam <wstaw dowolne> to poszaleję"). Tymczasem jadąc z wyłączonymi airbagami zauważyłem, że jadę spokojniej i bardziej przewiduję wydarzenia na drodze. Zastanawiam się, co byłoby, gdyby wywalić te wszystkie systemy z aut, znieść urzędowy nakaz używania pasów bezpieczeństwa, a nawet 3/4 kodeksu drogowego, zostawiając prawo pierwszeństwa z prawej strony i ruchu prawostronnego. Pewnie przez miesiąc idioci by się wytłukli, niestety trochę niewinnych ludzi też by poniosło szkodę, ale za to ci, którzy by pozostali paradoksalnie jeździliby lepiej i bezpieczniej.
To tyle, do zamknięcia.
Bezproblemowo załatwione przez 4Turbo (dzięki), potrzebny był reset/restart jednostki, połączony z ingerencją w układ. Działa i o to mi chodziło. Szczerze mówiąc miałem już obawy co do możliwości ogarnięcia tego problemu, u Grabowskiego dowiedziałem się, że on tego nie zrobi, niezbędna jest wymiana ECU u autoryzowanego dealera, bo naprawa we własnym zakresie ("lutowanie przez fachowca z allegro za 100 złotych") jest niebezpieczna ("co jest dla Pana ważniejsze, pieniądze czy bezpieczeństwo Pana i Pana bliskich?"). Nie rozumiem, jeżeli coś jest naprawione i działa, to dlaczego ma to być niebezpieczne? Również mój znajomy delikatnie sugerował, ze nie powinienem używać samochodu bez najistotniejszej jego części. Czy ludzie już naprawdę zapomnieli ze poduszki i ABS dopiero od niedawna są tak popularne i kiedyś nie było obowiązku zapinania pasów?
Widzę przez pryzmat swoich problemów z ECU, że psychoza bezpieczeństwa, coraz częściej stawianego na pierwszym miejscu przy zakupie samochodu i ufanie magicznej sile rozmaitych skrótów (ABS, ESP etc.) powoduje coraz mniej bezpieczną i odpowiedzialną jazdę ("mam <wstaw dowolne> to poszaleję"). Tymczasem jadąc z wyłączonymi airbagami zauważyłem, że jadę spokojniej i bardziej przewiduję wydarzenia na drodze. Zastanawiam się, co byłoby, gdyby wywalić te wszystkie systemy z aut, znieść urzędowy nakaz używania pasów bezpieczeństwa, a nawet 3/4 kodeksu drogowego, zostawiając prawo pierwszeństwa z prawej strony i ruchu prawostronnego. Pewnie przez miesiąc idioci by się wytłukli, niestety trochę niewinnych ludzi też by poniosło szkodę, ale za to ci, którzy by pozostali paradoksalnie jeździliby lepiej i bezpieczniej.
To tyle, do zamknięcia.
Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
Re: Kontrolka Airbag
pantomas pisze: u Grabowskiego dowiedziałem się, że on tego nie zrobi, niezbędna jest wymiana ECU u autoryzowanego dealera, bo naprawa we własnym zakresie ("lutowanie przez fachowca z allegro za 100 złotych") jest niebezpieczna ("co jest dla Pana ważniejsze, pieniądze czy bezpieczeństwo Pana i Pana bliskich?"). Nie rozumiem, jeżeli coś jest naprawione i działa, to dlaczego ma to być niebezpieczne?
Muszę stanąć po stronie Grabowskiego, chociaż to konkurencja. Są niepisane zasady postępowania, które urodziły się o latach, do których stosuję się firmy z branży elektroniki samochodowej. Można je określić jako "good workshop rules". Dlaczego nie naprawiamy sterowników airbag i ABS?
- względy procesowe- przypuśćmy że samochód z naprawionym sterownikiem airbag ulega wypadkowi, kierowca ginie. Policja w schowku znajduje fakturę na naprawę sterownika airbag. Gdzie będą szukać przyczyny tragedii? Do kogo przyczepi się prokurator?
- robota po kimś- zagłębie poznańskie uruchomi każdy niemal sterownik i sprawi że zawsze będzie pracował poprawnie nawet bez podłączonych poduszek. Trudno brać odpowiedzialność za sterownik, z takimi zmianami w zawartości pamięci, że jako stan poprawny traktuje brak obwodu detonatora.
- oceny techniczne- firmy wykonują dla rzeczoznawców oceny techniczne urządzeń elektronicznych z samochodu, kwestie etyczne.
- konsekwencje ingerencji- sterowniki airbag zapisuje kontekst uderzenia, może być również zapisana informacja o prędkości podczas uderzenia. Znowu problem prawny, jeśli dochodzi do tragicznego zdarzenia, producent poduszki na wniosek prokuratora dokonuje odczytu kontekstu uderzenia, jeśli była ingerencja w sterownik to szuka się kto grzebał.
To może trochę wyjaśni skąd to "nie bo nie" w odniesieniu do tych urządzeń ze strony serwisów elektroniki samochodowej.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Kontrolka Airbag
pantomas pisze:wyłączonymi airbagami zauważyłem, że jadę spokojniej
Ufffff, to dobrze że nie mam i nigdy nie miałem poduszek (w żadnym aucie).
Przynajmniej jeżdżę wolniej

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Kontrolka Airbag
jarmaj, ale jeśli to działa w obie strony to pomyśl jak szybko zacząłbyś jeździć z poduszkami 

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Kontrolka Airbag
pieprze, wysiadam.rrosiak pisze: pomyśl jak szybko zacząłbyś jeździć z poduszkam

Re: Kontrolka Airbag
Jeżeli poduszka nie zadziała z powodu wadliwej naprawy sterownika, to można zrozumieć chyba prokuratora, zwłaszcza że naprawa była potwierdzona.gebolp pisze:(...)"good workshop rules". Dlaczego nie naprawiamy sterowników airbag i ABS?
- względy procesowe- przypuśćmy że samochód z naprawionym sterownikiem airbag ulega wypadkowi, kierowca ginie. Policja w schowku znajduje fakturę na naprawę sterownika airbag. Gdzie będą szukać przyczyny tragedii? Do kogo przyczepi się prokurator?
Jeżeli współpracuje się z taką firmą i montuje w ten sposób uruchomiony sterownik to zasadne staje się pytanie o uczciwość obu firm oraz takiej naprawy ... zgadzam się, że wzięcie na siebie odpowiedzialności za niesprawny sterownik wmontowany jako sprawny byłoby zadziwiające ...gebolp pisze:- robota po kimś- zagłębie poznańskie uruchomi każdy niemal sterownik i sprawi że zawsze będzie pracował poprawnie nawet bez podłączonych poduszek. Trudno brać odpowiedzialność za sterownik, z takimi zmianami w zawartości pamięci, że jako stan poprawny traktuje brak obwodu detonatora.
Nie zrozumiałem, ale to chyba nie tak istotne.gebolp pisze:- oceny techniczne- firmy wykonują dla rzeczoznawców oceny techniczne urządzeń elektronicznych z samochodu, kwestie etyczne.
Ale jeżeli sterownik odpalił poprawnie - a w założeniu poprawnej naprawy powinien - to chyba kwestia kto grzebał nie powinna nikomu spędzać snu z oczu.gebolp pisze:- konsekwencje ingerencji- sterowniki airbag zapisuje kontekst uderzenia, może być również zapisana informacja o prędkości podczas uderzenia. Znowu problem prawny, jeśli dochodzi do tragicznego zdarzenia, producent poduszki na wniosek prokuratora dokonuje odczytu kontekstu uderzenia, jeśli była ingerencja w sterownik to szuka się kto grzebał.
OK, powiedzmy że teraz lepiej rozumiem i nawet nie mam pretensji do Grabowskiego, że nie naprawił, jego prawo, ale mógłby po prostu powiedzieć o co chodzi, a już jego p(...)e o "bezpieczeństwie ponad wszystko" zirytowało mnie do białości.gebolp pisze:To może trochę wyjaśni skąd to "nie bo nie" w odniesieniu do tych urządzeń ze strony serwisów elektroniki samochodowej.
A zupełnie inną sprawą jest uczciwość warsztatu, który przyjmuje do naprawy taki sterownik. Jeżeli montując go po naprawie słyszę, że wszystko jest OK, będzie działać tak jak został zaprojektowany - to tak ma być. W innym przypadku firma mnie oszukuje i zaprawdę łza mi się w oku nie zakręci, jeżeli prokurator/policja/US/sanepid zrobi tej firmie z d(...) Jesień Średniowiecza.
Jeszcze jedno, smutne, że wyłania się z tego obraz powszechności firm/warsztatów kantujących klientów z uśmiechem na ustach i wszelkimi możliwymi sposobami chcącymi wykręcić się od odpowiedzialności.
Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
Re: Kontrolka Airbag
Tylko, że każda wykonana naprawa powinna być potwierdzona testami........Dlatego nikt poważny nie podpisze się pod naprawą.pantomas pisze: Jeżeli poduszka nie zadziała z powodu wadliwej naprawy sterownika, to można zrozumieć chyba prokuratora, zwłaszcza że naprawa była potwierdzona.
Co do "zagłębia poznańskiego" to są handlarze, samochód ma się sprzedać, a jak ma jeszcze zaślepki z Krzeszowic zamiast poduszek......
Co do uczciwości. Pewien pan kupił sobie nowy prosto z salonu pojazd od autoryzowanego dealera. Po gwarancji miał problemy z kontrolką airbag, no świeciła się po prostu. Stwierdziliśmy że napinacze pasów bezpieczeństwa są po strzale i wymagają wymiany, jednocześnie brakowało jednej naklejki identyfikacyjnej na lewym przednim słupku (co to za marka?). Udało się ustalić że ten nowy samochód prosto od dealera miał już swoje drugie życie. Dealer sprzedał samochód powypadkowy (ślady spawania na słupkach po wymianie dachu), który w bazie wciąż figurował jako auto na niemieckich numerach. Nigdy nie mamy gwarancji co kupujemy w naszych salonach, nigdy!!!
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Kontrolka Airbag
OK, zostawmy temat, wydawało mi się że jest to prostsze, naprawa jak naprawa, a nie jakieś rocket science.gebolp pisze:Tylko, że każda wykonana naprawa powinna być potwierdzona testami........Dlatego nikt poważny nie podpisze się pod naprawą.
Zupełnie tak jak mój znajomy, wyjeżdżając z salonu nowym autem nie zauważył małej niedokładności w lakierze po prawej stronie. Dopiero po własnoręcznym umyciu i spojrzeniu pod światło zobaczył wadę. Przy okazji podjechał do salonu i zapytał o to. Okazało się że kupił auto post-demo które przy wyjeździe z salonu lekko zahaczyło o drzwi. Wadę usunięto błyskawicznie, tak żeby zdążyć przed odbiorem. Mój znajomy nadal tam jeździł serwisować samochód, po jakimś czasie wymienił na inny, też z tego salonu ...gebolp pisze:Co do uczciwości. Pewien pan kupił sobie nowy prosto z salonu pojazd od autoryzowanego dealera (...)

Coraz mniej jest uczciwych ludzi, tak po prostu uczciwych. Smutne.
Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Kontrolka Airbag
Bardzo wiele samochodów po dotarciu do dealera ma jakieś uszkodzenia transportowe i jest naprawiana. To nic niezwykłego. I nie żaden brak uczciwości.pantomas pisze:Coraz mniej jest uczciwych ludzi, tak po prostu uczciwych. Smutne.
Re: Kontrolka Airbag
Tylko co, jeżeli wziąć pod uwagę, że kupujący jest informowany, że kupuje pojazd bez uszkodzeń? (przypadek mojego znajomego)jarmaj pisze: I nie żaden brak uczciwości.
Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Kontrolka Airbag
Nie jest informowany że kupuje uszkodzony. Jeżeli samochód był naprawiony zgodnie ze standardami producenta, to jest dalej nowy i nikt tu nikogo nie informuje.
Na każdym aucie jest wykonywane ileś tam napraw, na kolejnych etapach procesu produkcyjnego, potem czasami na gotowym samochodzie, ale jeszcze w fabryce, potem u dealera. Naprawa nie jest czymś niezwykłym.
Na każdym aucie jest wykonywane ileś tam napraw, na kolejnych etapach procesu produkcyjnego, potem czasami na gotowym samochodzie, ale jeszcze w fabryce, potem u dealera. Naprawa nie jest czymś niezwykłym.
Re: Kontrolka Airbag
niby tak ale w naszych realiach dochodzi do przegięć różnych. czym innym jest obtarcie a czym innym spadnięcie z lawety i zrobienie połowy auta które póżniej się sprzedaje jako nówkę bezwypadkową.jarmaj pisze: Na każdym aucie jest wykonywane ileś tam napraw, na kolejnych etapach procesu produkcyjnego, potem czasami na gotowym samochodzie, ale jeszcze w fabryce, potem u dealera. Naprawa nie jest czymś niezwykłym.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Kontrolka Airbag
Jeszcze coś o ty opisywanym samochodzie, klient kupił napinacze pasów bezpieczeństwa, zostały one zamontowane w samochodzie, ale jeden obwód dalej był uszkodzony. Okazało się, że w instalacji był zamontowany opornik, który udawał sprawny napinacz. Opornik był niedbale przylutowany i odłączył się akurat chwilę po skończonej gwarancji. Gdyby nie to to facet dalej jeździłby samochodem, przekonany że ma sprawne auto ze sprawnym układem airbag/napinacze, kupionym jako nowe u dealera.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Kontrolka Airbag
I to jest to, o co mi chodziło. W przypadku mojego znajomego nazwałbym to nieuczciwością, bo kupił samochód - powiedzmy - nowy, który został uszkodzony po decyzji kupna, a naprawa blacharsko-lakiernicza pozostawiła ślady i wątpię, czy nie wpłynęło to na wartość auta, które ma trzy elementy (drzwi i błotnik) już robione w momencie odbioru z salonu ... Wniosek z tego, że kupując nowy też należy pojechac do serwisu i sprawdzić go tak, jak używany.inquiz pisze: czym innym jest obtarcie a czym innym spadnięcie z lawety i zrobienie połowy auta które póżniej się sprzedaje jako nówkę bezwypadkową.
Nawet nie chcę pytac o te standardy, żeby się nie rozczarowaćjarmaj pisze:Jeżeli samochód był naprawiony zgodnie ze standardami producenta, to jest dalej nowy i nikt tu nikogo nie informuje.

Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Kontrolka Airbag
Teoretycznie śą to standardy spełniane przez ASO. Oczywiście w praktyce bywa różnie...
Ale tak czy siak, trzeba mieć świadomość, że na samochodzie nowym też są naprawy lakiernicze wykonywane.

Ale tak czy siak, trzeba mieć świadomość, że na samochodzie nowym też są naprawy lakiernicze wykonywane.
Re: Kontrolka Airbag
gebolp pisze: Muszę stanąć po stronie Grabowskiego, chociaż to konkurencja. Są niepisane zasady postępowania, które urodziły się o latach, do których stosuję się firmy z branży elektroniki samochodowej. Można je określić jako "good workshop rules". Dlaczego nie naprawiamy sterowników airbag i ABS?
Mnie podobnie odeslali z kwitkiem, mimo, iz mialem uszkodzony w ECU ukl sterownia wentylatorem ..., odnioslem wrazenie, ze wola zajmowac sie popularnymi "TDIkami", niz podejmwoac sie czegos mniej popularnego

Choc z drugiej strony lepiej tak niz rozebrac i stwierdzic, ze sie nie da .

Pozdrawiam
Marcin
Marcin
Re: Kontrolka Airbag
Realia, niestety Denso poszło w stronę specjalizowanych układów obsługujących np. przekaźniki na płycie ECU. Jedyna metoda postępowania, to zdobyć trafiony ECU na części, naprawa zostanie wyceniona na 700-1500zł z bliżej nieokreślonym terminem realizacji, zależnym od czasu na zdobycie dawcy części. Alternatywą jest sprowadzenie sterownika z USA za ok 2000PLN, nowegosherif pisze:gebolp pisze: Muszę stanąć po stronie Grabowskiego, chociaż to konkurencja. Są niepisane zasady postępowania, które urodziły się o latach, do których stosuję się firmy z branży elektroniki samochodowej. Można je określić jako "good workshop rules". Dlaczego nie naprawiamy sterowników airbag i ABS?
Mnie podobnie odeslali z kwitkiem, mimo, iz mialem uszkodzony w ECU ukl sterownia wentylatorem ..., odnioslem wrazenie, ze wola zajmowac sie popularnymi "TDIkami", niz podejmwoac sie czegos mniej popularnego.
Choc z drugiej strony lepiej tak niz rozebrac i stwierdzic, ze sie nie da .

Można jedynie liczyć na tych co specjalizują się w Subaru i mają coś "od ręki".
Naprawy czegoś mniej popularnego można się podjąć jedynie dla własnej ambicji i jeśli jest wolny czas w firmie. Bo tak naprawdę nikt nie zapłaci rzeczywistych kosztów naprawy.
To tak pokrótce jak to widać z drugiej strony

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Kontrolka Airbag
gebolp pisze:
Realia, niestety Denso poszło w stronę specjalizowanych układów obsługujących np. przekaźniki na płycie ECU. Jedyna metoda postępowania, to zdobyć trafiony ECU na części, naprawa zostanie wyceniona na 700-1500zł z bliżej nieokreślonym terminem realizacji, zależnym od czasu na zdobycie dawcy części. Alternatywą jest sprowadzenie sterownika z USA za ok 2000PLN, nowego
Można jedynie liczyć na tych co specjalizują się w Subaru i mają coś "od ręki".
Naprawy czegoś mniej popularnego można się podjąć jedynie dla własnej ambicji i jeśli jest wolny czas w firmie. Bo tak naprawdę nikt nie zapłaci rzeczywistych kosztów naprawy.
To tak pokrótce jak to widać z drugiej strony![]()
Niekoniecznie, wystarczy trafic na dobrego speca, poczytalem/popytalem na elektrodzie i na obd2.pl, tam dostalem namiary na dobrego elektronika, ECU naprawil w ciagu dnia



Prawde mowiac, nie wierzylem, ze da sie naprawic (zalany) ECU w dosc malo popularnej marce, jakim jest Subaru. gdzie dostep do czesci, dokumentacji jest ograniczony, ale na szczescie realia okazaly sie inne.
Pozdrawiam
Marcin
Marcin