Wlot a Intercooler jak dobrać??
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Wlot a Intercooler jak dobrać??
Witam tematu chyba nie było na forum
Chce zmienić IC na większy WRX/STI ze starego modelu/ STI z nowszego nad tymi się zastanawiam. Mam imprezę GT z kultowym kominem i z IC pod kątem, na masce oczywiście standardowy GTkowy wlot. Pytania mam takie :
1. Jaki wlot i czy wogole potrzeba zmieniać aby chłodzenie nowego iC było wydajne ??
2. Jaki wlot trzeba do mocy w granicach 280km
3 . Czy do starego modelu z seryjnym iC pod kątem wejdzie wiekszy IC i czy trzeba pozbyć sie wtedy cultowego komina :P??
Za odpowiedzi z góry wielkie dzięki bo szukałem i tak ogólnikowo pisze o tym w necie.
Chce zmienić IC na większy WRX/STI ze starego modelu/ STI z nowszego nad tymi się zastanawiam. Mam imprezę GT z kultowym kominem i z IC pod kątem, na masce oczywiście standardowy GTkowy wlot. Pytania mam takie :
1. Jaki wlot i czy wogole potrzeba zmieniać aby chłodzenie nowego iC było wydajne ??
2. Jaki wlot trzeba do mocy w granicach 280km
3 . Czy do starego modelu z seryjnym iC pod kątem wejdzie wiekszy IC i czy trzeba pozbyć sie wtedy cultowego komina :P??
Za odpowiedzi z góry wielkie dzięki bo szukałem i tak ogólnikowo pisze o tym w necie.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
O IC STi z new age możesz zapomnieć. Modyfikacja praktycznie nie do wykonania. Jedyne opcje to albo IC STi ze starych JDMów (on chyba nawet nie jest większy od seryjnego a głębszy i z dwoma rdzeniami) albo coś customowego - jakby AMI zawitał do wątku to pewnie więcej by powiedział. Skoro IC STi (ten stary typ, ukośny) nie jest większy w wymiarach długość/szerokość to kierownicę powietrza i wlot można zostawić stary.
Moje zdanie takie - jeżeli nie odczuwasz braków w doładowaniu (zwłaszcza w ciepłe dni) to nic nie zmieniaj.
280KM, to nie tylko IC. Trzeba ruszyć zapłon, dawkę paliwa, doładowanie. Z tego co wiem, to do Twojej Imprezy (MY96 - zrobiłbyś wreszcie fotkę komory silnika to wszyscy byśmy mięli pewność co tam masz) za dużo opcji zmiany sterownika (o mapowaniu seryjnego ECU nie wspominając) nie ma. Nie wiem, czy płytką ESL da się coś u Ciebie zrobić, czy nie. Ważne jest to abyś pozbył się złudzeń, że tanim kosztem, zmieniając jedynie jakieś, przepraszam za określenie, popierdółki typu dolot, większy wlot powietrza, mniej zamulony IC, MBC uzyskasz satysfakcjonujący wynik. Owszem doładujesz więcej ale bez korekty zapłonu i dawki paliwa zrobisz sobie i autu błyskawiczne ku-ku.
Pozdrawiam
Grzegorz
Moje zdanie takie - jeżeli nie odczuwasz braków w doładowaniu (zwłaszcza w ciepłe dni) to nic nie zmieniaj.
280KM, to nie tylko IC. Trzeba ruszyć zapłon, dawkę paliwa, doładowanie. Z tego co wiem, to do Twojej Imprezy (MY96 - zrobiłbyś wreszcie fotkę komory silnika to wszyscy byśmy mięli pewność co tam masz) za dużo opcji zmiany sterownika (o mapowaniu seryjnego ECU nie wspominając) nie ma. Nie wiem, czy płytką ESL da się coś u Ciebie zrobić, czy nie. Ważne jest to abyś pozbył się złudzeń, że tanim kosztem, zmieniając jedynie jakieś, przepraszam za określenie, popierdółki typu dolot, większy wlot powietrza, mniej zamulony IC, MBC uzyskasz satysfakcjonujący wynik. Owszem doładujesz więcej ale bez korekty zapłonu i dawki paliwa zrobisz sobie i autu błyskawiczne ku-ku.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Grzesiek - przeceniasz moja wiedze.
Niestety wlasnie w tych starszych nie wiem co ew. da sie latwo dopasowac.
Obawialbym sie, patrzac na obrazki, ze tam bedzie dosc malo przestrzeni od przepustnicy do grodzi i nie wiem, czy nawet zwykly nowszy od v3/4/5/6 podejdzie bez problemu.
O new age chyba nawet bym nie marzyl - chyba, ze ew. tym waskim z ktoregos z nowszych WRX i Forkow?
Nie wiem czy dlatego tez sporo osob nie przesiada sie prosto na fmic - ale to troche walenie z grubej rury tez i trzeba sie przede wszystkim zastanowic co realnie chcemy osiagnac i co modyfikujemy.
Zreszta nawet z przekladaniem w nowszych wersjach gc8 okazuje sie, ze moze byc problem - moj APS, ktory bez problemu miescil sie w my99 (i my00), do my98 owszem, zmiescil sie, ale juz nie bylo jak podpiac flanszy, bo zawor czegostam na kolektorze blokuje dostep.
I w ten sposob biore swojego APS z powrotem od Oskara i pojawi sie znow na sprzedaz :)
Niestety wlasnie w tych starszych nie wiem co ew. da sie latwo dopasowac.
Obawialbym sie, patrzac na obrazki, ze tam bedzie dosc malo przestrzeni od przepustnicy do grodzi i nie wiem, czy nawet zwykly nowszy od v3/4/5/6 podejdzie bez problemu.
O new age chyba nawet bym nie marzyl - chyba, ze ew. tym waskim z ktoregos z nowszych WRX i Forkow?
Nie wiem czy dlatego tez sporo osob nie przesiada sie prosto na fmic - ale to troche walenie z grubej rury tez i trzeba sie przede wszystkim zastanowic co realnie chcemy osiagnac i co modyfikujemy.
Zreszta nawet z przekladaniem w nowszych wersjach gc8 okazuje sie, ze moze byc problem - moj APS, ktory bez problemu miescil sie w my99 (i my00), do my98 owszem, zmiescil sie, ale juz nie bylo jak podpiac flanszy, bo zawor czegostam na kolektorze blokuje dostep.
I w ten sposob biore swojego APS z powrotem od Oskara i pojawi sie znow na sprzedaz :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Znalazlem w googlach cos takiego:
[img]http://images.snapfish.com/3399;9392323 ... 9:99ot1lsi[/img]
Ale jak widac - juz jest straszliwie ciasno i wlasciwie to wchodzi ten intercooler tylko dlatego, ze pod dosc duzym katem.
O rozporce mozna chyba zapomniec, chyba,ze jakas wejdzie na odwrot.
Pozdrawiam
[img]http://images.snapfish.com/3399;9392323 ... 9:99ot1lsi[/img]
Ale jak widac - juz jest straszliwie ciasno i wlasciwie to wchodzi ten intercooler tylko dlatego, ze pod dosc duzym katem.
O rozporce mozna chyba zapomniec, chyba,ze jakas wejdzie na odwrot.
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
AMI,
no dziękuje się Kumplu za informacje
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. A mnie korci coby do Was, Łodziaków tego 1 kwietnia zajechać...a mnie korci
no dziękuje się Kumplu za informacje

Pozdrawiam
Grzegorz
PS. A mnie korci coby do Was, Łodziaków tego 1 kwietnia zajechać...a mnie korci

Brak podpisu.
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Grzesiek_67 : po pierwsze ja tanim kosztem nic nie chce robić po drugie wiem jaki mody wiążą sie z podsinieniem mocy w subaru chciałem tylko zasięgnąć języka co i jak żeby było dobrze.
AMI: można założyć FMIC ale gdzieś na tym forum czytałem że występuję duzy Lag przy zastosowaniu fmic, a IC pod machą niweluje to zjawisko więc tu też pytanie co lepiej jest w moim wypadku zrobić, myślę też w przyszłości o większym turbo IHI tak aby moc po zgraniu wszystkich gratów oscylowala ok 280 nie chce więcej bo narazie tyle mi w zupełności wystraczy a nawet na wyrost bedzie POZDRAWIAM
AMI: można założyć FMIC ale gdzieś na tym forum czytałem że występuję duzy Lag przy zastosowaniu fmic, a IC pod machą niweluje to zjawisko więc tu też pytanie co lepiej jest w moim wypadku zrobić, myślę też w przyszłości o większym turbo IHI tak aby moc po zgraniu wszystkich gratów oscylowala ok 280 nie chce więcej bo narazie tyle mi w zupełności wystraczy a nawet na wyrost bedzie POZDRAWIAM
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Grzesiek_67 pisze: PS. A mnie korci coby do Was, Łodziaków tego 1 kwietnia zajechać...a mnie korci![]()
No to masz jeszcze tydzien na zastanowienie ;)
Pewnie znow bedzie "grubo" - dobrze, ze mam blisko do domu :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Przy relatywnie malych turbo pewnie fmic jest faktycznie srednio sensowne. Ale z drugiej strony jak juz nie ma innego wyjscia...
Chociaz moze warto poprobowac z WRXowym wezszym i odwrocona rozporka?
Chociaz moze warto poprobowac z WRXowym wezszym i odwrocona rozporka?
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
No właśnie myślałem o WRXowym ale też przyszło mi na myśl STI ale z klasyka wielkość komory ta sama więc jakoś go upchali
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
No, wielkosc komory tak... ale to nie jest tylko kwestia wielkosci komory, ale takze polozenia czesci.
Jak mowilem, problem bedzie, bo jest mniej przestrzeni miedzy przepustnica a grodzia.
Znalezienie intercoolera z klasyka, w dobrym stanie to raczej troche jak gra w lotto.
Raczej bym celowal chyba w WRX'owy jesli juz.
Ew. jesli chcesz probowac rzezbic i masz blisko do Nowego Sacza, to mozesz sprobowac przymierzyc mojego APS klasykowego niezabijalnego - moze jakims cudem go upchasz z flansza (bo przepustnica jest chyab bardziej "odsadzona" niz w my97/98 u ciebie, ale z drugiej strony obawiam sie, ze sie jednak nie zmiescisz z nim przed grodzia, chyba, ze znow pod katem duzym.
Jak mowilem, problem bedzie, bo jest mniej przestrzeni miedzy przepustnica a grodzia.
Znalezienie intercoolera z klasyka, w dobrym stanie to raczej troche jak gra w lotto.
Raczej bym celowal chyba w WRX'owy jesli juz.
Ew. jesli chcesz probowac rzezbic i masz blisko do Nowego Sacza, to mozesz sprobowac przymierzyc mojego APS klasykowego niezabijalnego - moze jakims cudem go upchasz z flansza (bo przepustnica jest chyab bardziej "odsadzona" niz w my97/98 u ciebie, ale z drugiej strony obawiam sie, ze sie jednak nie zmiescisz z nim przed grodzia, chyba, ze znow pod katem duzym.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Planowałem jeszcze chłodnice oleju Mocala założyć, z tego co oglądam stare imprezy WRX czy sti to mają podobne jak nie identyczne IC więc on daje rade czy lepiej zaopatrzyć się wrxowy w sumie on nie jest drogi pod warunkiem że bankowo podejdzie.
POZDR
POZDR

Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Niestety - "tuning" to ryzyko :)
A potrzebna Ci ta chlodnica oleju do czegos konkretnie?
A potrzebna Ci ta chlodnica oleju do czegos konkretnie?
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Konkretnie nie ale wole dmuchac na zimne, w wzrostu mocy w przyszłości aby sie nie grzał
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
A ile tej mocy planujesz z tego 2l silnika? z 600KM?
W dwulitrowce, przy tej mocy, o ile nie upalasz jakos hardcorowo, nie wydaje mi sie, bys potrzebowal chlodnice oleju.
Ale wiem, szpanersko wyglada - tez ta faze przeszedlem, ale na szczescie prawie bezobjawowo :)
Tzn. pomysl byl, ale do realizacji nie doszlo.
W dwulitrowce, przy tej mocy, o ile nie upalasz jakos hardcorowo, nie wydaje mi sie, bys potrzebowal chlodnice oleju.
Ale wiem, szpanersko wyglada - tez ta faze przeszedlem, ale na szczescie prawie bezobjawowo :)
Tzn. pomysl byl, ale do realizacji nie doszlo.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
hehe nie no bez jaj mówiłem jaka moc ok 280 hp, jak mowisz tez to przez to przechodziles i zakończyło się bezobjawowo więc pewnie dla mnie też się tak zakończy bo zbieram cenne info od osób które się tu znają na tym forum więc każda porada cenna
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Ja bym do tego podszedł tak:
- jeżeli zamierzasz pycić tempem oesowym lub robić po kilka-kilkanaście kółek na torze pełną łychą, to chłodnica jest potrzebna,
- jeśli będziesz się taczał tempem wycieczkowym, to szkoda kasy.
r.
- jeżeli zamierzasz pycić tempem oesowym lub robić po kilka-kilkanaście kółek na torze pełną łychą, to chłodnica jest potrzebna,
- jeśli będziesz się taczał tempem wycieczkowym, to szkoda kasy.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Chłodnice oleju powodują też relatywnie dużo awarii same w sobie.
- SPRUCH
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Limerick/Bydgoszcz
- Auto: Subaru Impreza/Fiat CCTurbo/Mb 190E
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wlot a Intercooler jak dobrać??
Plus dłuższe. Nagrzewanie motoru i więcej potencjalnych możliwości wycieku . Więc jeśli nie jest niezbędną to odposc sobie.