Od jakiegoś czasu trawią moją skrzynkę problemy.
1. Nie wchodzi jedynka. Tzn. Na światłach przy próbie zapięcia pierwszego biegu jest wyraźny opór na lewarku. Czasami pomaga puszczenie sprzęgła i ponowne jego wciśnięcie. Czasem nie i trzeba wrzucić dwójkę i jedynkę. Nie ma żadnych zgrzytów przy zapinaniu jedynki tylko opór lewarka. Jak auto się delikatnie toczy to z wrzuceniem jedynki nie ma najmniejszych problemów.
2. Wczoraj pojawił się gorszy objaw. Podczas przyspieszania na trzecim biegu coś mocno zaturkotało. Dzisiaj miałem chwilę czasu i są takie objawy:
Na trzecim biegu w okolicach 2800-3000 obr. słychać turkotanie, grzechotanie wydobywające się spod lewarka (mieszka). Tylko na trzecim biegu i żeby to terkotanie wywołać trzeba go "poszukać" w w/w przedziale obrotów. Poza tym powiedzmy do 2500 i powyżej 3000 jak się, podczas jazdy, dociśnie lewarek w lewo lub prawo to słychać i czuć na lewarku terkotanie.
Podczas dzisiejszych testów raz czy dwa zauważyłem, że podczas deliakatnego przyspieszania lewarek wykonywał szybkie ruchy przód-tył.
Poza tym nie jestem pewien czy nie do końca wbiłem trójkę czy raczej ona sama wypadła na luz. (to już z nerwów)
3. Trzeci problem to nie zawsze wchodzący wsteczny. To pewnie przy w/w to żaden problem.
Auto WRX Bugeye EU nie upalany, ze sprzęgła też nie strzelałem
Skrzynia WRX problemy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- leinad
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: już z Polski
- Auto: impreza wrx,legacy diesel
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Skrzynia WRX problemy
Co do wstecznego też tak mam ale słyszałem, że to normalne. Najbardziej pomaga puszczenia i ponowne naciśnięcie sprzęgła. Co do reszty to też miałem podobne problemy ale tylko z jedynką. Niestety skończyło się wymianą sprzęga i synchronizatorów pierwszego biegu (chociaż to drugie, to bardziej z mojej winy, bo z nerwów wrzucałem jedynkę na siłę). Sprzęgło, jak się okazało było całkiem "grube" ale przypalone (jedno szybkie, nieudane ruszenie przeze mnie i jedno bardzo złe ruszenie autem przez mego ojca, który myślał, że Subaru tak samo się rusza jak BMW). Moja propozycja to podjechanie do kogoś kto ogarnia Subaru, nie wiem skąd jesteś, więc ciężko coś konkretnego polecić. Pozdrawiam
Re: Skrzynia WRX problemy
Ja też tak mam ze wstecznym w obu autach. I tak właśnie się zastanawiam czy istnieją egzemplarze w których nie ma tego problemu?
Re: Skrzynia WRX problemy
GT III pisze: Ja też tak mam ze wstecznym w obu autach. I tak właśnie się zastanawiam czy istnieją egzemplarze w których nie ma tego problemu?
W jednych jest gorzej w innych lepiej ale we wszystkich jest słabo. Po MY06 jest moim zdaniem gorzej (uprościli system zapinania wstecznego).
-
Vincent Vega
- 0 gwiazdek
- Auto: bus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Skrzynia WRX problemy
Uprzejmie dziękuję za sugestie, ale tak jak napisałem trójka to przy powyższych problemach piece of cake.
Jakie macie sugestie co do Jedynki i Trójki?
Jakie macie sugestie co do Jedynki i Trójki?
Re: Skrzynia WRX problemy
Potwierdzam w MY08 ze wstecznym jest gorzej niż MY93. Ale za to dwójka działa dużo lepiejAzrael pisze:
W jednych jest gorzej w innych lepiej ale we wszystkich jest słabo. Po MY06 jest moim zdaniem gorzej (uprościli system zapinania wstecznego).

Re: Skrzynia WRX problemy
Vincent Vega pisze: Jakie macie sugestie co do Jedynki i Trójki?
Ja mam takie że dać do zdiagnozowania fachowcowi.
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Skrzynia WRX problemy
Jedynka to trochę za poważne radio dla mnie za to Trójka jest ok .Vincent Vega pisze:.
Jakie macie sugestie co do Jedynki i Trójki?
