Instalacja Omegas w Imprezie 2.2

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
ODPOWIEDZ
gregor
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Chojna
Auto: IMPREZA Z FORESTEREM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Instalacja Omegas w Imprezie 2.2

Post 11 kwie 2011, o 18:08

Siemka

Byłem dzisiaj u gazowni landi :-)

Chłopaki polecili mi do mojego EJ22 system omegas z reduktorem IG1 i wtryskami MED-65 czarne.
Ktoś może ma taki zestaw zamontowany? Jak się sprawuje ?
Na próbę przypasowaliśmy butlę toroidalną 630x225 53L, ale wystaje :o , bagażnik sporo się zmniejszył :wall: . Wiecie może czy 650 się zmieści? Nie było pod ręką na sprawdzenie. Dając 650tkę można by zjechać na 200 wysokości, zawsze to coś.

Mapowanie będzie robione na postoju, dla średniego obciążenia czyli 3000obr/min, oraz dla wolnych obrotów. Czy taka praktyka w przypadku omegas-a to normalka? Troszkę mnie to zdziwiło, wszędzie się czyta że trzeba pojeździć aby dobrze ustawić :roll: .

Pozdrawiam


Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 11 kwie 2011, o 19:07

gregor pisze:Siemka

Byłem dzisiaj u gazowni landi :-)

Chłopaki polecili mi do mojego EJ22 system omegas z reduktorem IG1 i wtryskami MED-65 czarne.
Ktoś może ma taki zestaw zamontowany? Jak się sprawuje ?
Na próbę przypasowaliśmy butlę toroidalną 630x225 53L, ale wystaje :o , bagażnik sporo się zmniejszył :wall: . Wiecie może czy 650 się zmieści? Nie było pod ręką na sprawdzenie. Dając 650tkę można by zjechać na 200 wysokości, zawsze to coś.

Mapowanie będzie robione na postoju, dla średniego obciążenia czyli 3000obr/min, oraz dla wolnych obrotów. Czy taka praktyka w przypadku omegas-a to normalka? Troszkę mnie to zdziwiło, wszędzie się czyta że trzeba pojeździć aby dobrze ustawić :roll: .

Pozdrawiam
Instalacji nie znam, wypowiadał się więc nie będę ale praktyka robienia mapy bez obciążenia (jałowe obroty i kręcenie na biegu jałowym do 3000 rpm) wydaje mi się karkołomna. Punkty do mapy trzeba zebrać z całego użytkowego zakresu obrotów i to podczas jazdy (pod obciążeniem). Sądzę, że powinieneś zrrezygnować z ich usługi. Dostosowanie LPG do użytkowanie to trzy składowe :
- sama instalacja, czyli tzw. graty ,
- montaż (bardzo istotna składowa) ,
- wystrojenie instalcji (również istotna składowa).

Jeżeli trzecia składowa jest potraktowana tak po macoszemu to ciekawe, jak będzie wyglądał montaż. Ja bym nie ryzykował, to jest poważna decyzja (montaż LPG w aucie) i trzeba do niej podchodzić poważnie. Wszelkie niedoróbki zemszczą się i to okrutnie. Również dla kieszeni... :-(

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 11 kwie 2011, o 20:24

Landi Renzo to bardzo dobra instalacja. Dostajesz gotowy KIT wszystko jednej firmy. Mega trwałe wtryskiwacze, wydajny reduktor. Mówią, że w większości wypadków bardzo dobrze jeździ nawet po autokalibracji czyli mapa na postoju, aczkolwiek ja bym zebrał w trakcie jazdy. Tutaj bym się zastanowił nad warsztatem jak mówi Grzesiek, szanujący się warsztat powinien zebrać mapy w czasie jazdy.
P.S. Ściągają kolektor? 2 listwy wtryskowe po dwóch stronach czy jedna listwa na środku?

Powiedz ile rocznie robisz km i jakie trasy dziennie pokonujesz. Wielkim minusem Omegasa jest to, że auto przełącza sie na gaz powyżej 40 stopni i chyba po 30 sekundach na rozgrzanym silniku, czyli jak jeździsz po mieście krótkie odcinki to jeździsz w sumie na benzynie...Do tego troche kosztuje...Ja bym do swojego auta Omegasa nie pakował. Dobra instalacja to fakt, ale jednak za droga przy kupnie i eksploatacji. Opłaca się w trasach i przy dużych przebiegach. Nie masz profilu uzupełnionego to nie wiem skąd jesteś, może bym kogoś polecił ?

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 11 kwie 2011, o 20:37

gregor, mam taka instalację Landi w swoim aucie. Z tym reduktorem i tymi wtryskami. Butla w kole 34l. STAKO E20 67R, wystaje tylko trochę.
Od momentu założenia instalacja sprawuje sie bez zarzutu.

Nie rozumiem jedynie tego "mapowania". Komputer Landi jest tak skonstruowany, żeby jak najmniej przy nim grzebać i modyfikować. Wszystkie dane pobiera z kompa samochodu i dostosowuje parametry dla poprawnego działania LPG. Pamietam, że przed montażem sprawdzana była kolejność zapłonu i czasy otwarcia wtrysków w zakresie około 4000rpm.
Być może stosowane nazewnictwo przez Twoich instalatorów jest naciągane, a może nie do końca rozumieją co robią.
Można wiedzieć gdzie zakładasz?

gregor
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Chojna
Auto: IMPREZA Z FORESTEREM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 11 kwie 2011, o 21:45

Profil uzupełniłem :mrgreen:

Soltys, kolektor ściągają, trasy robię różne, od jazdy po mieście po wypady do Belgii.
Z tego co wiem parametry przełączania są ustawialne więc nie ma problemu. Instalacja ma kosztować 3500zł

l_ewy
l_ewy pisze: Wszystkie dane pobiera z kompa samochodu i dostosowuje parametry dla poprawnego działania LPG.
Dokładnie o tym mi mówił gazownik. Chłopaki znają się na tej robocie. Instalacje landi zakładają już grubo ponad dziesięć lat. Firma ta jest jedynym dystrybutorem na zachodniopomorskie i lubuskie. Subaru też niejedno robili, w tym sporo forków.
Tu są do nich namiary :arrow: http://www.landi.pl/lista-dystrybutorow ... opomorskie
Obrazek

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 12 kwie 2011, o 05:04

Jeżeli sie faktycznie znają i wykonaja dokładnie montaż to bedziesz zadowolony. Ponadto cena bardzo atrakcyjna.

gregor
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Chojna
Auto: IMPREZA Z FORESTEREM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 12 kwie 2011, o 10:31

Soltys pisze: Omegas jest ustawialny to fakt, ale nie zejdziesz z temp poniżej 40 stopni. Do tego stacji obsługi nie ma dużo w Polsce, a programy diagnostyczne nie są dla zwykłych śmiertelników. Na innym zestawie zmieściłbyś się w 3000, a pewnie mniej. Jakość ta sama.

Za instalację BRC w SP auto w szczecinie chcieli 3300 więc raczej wychodzi na to samo.
Landi mam pod nosem. Podjadę dzisiaj i dopytam jak z tym ustawianiem.

l_ewy, Butla 34L ? Na ile to starcza? Wchodzi pewnie z 26L Da się 200km przejechać?
Obrazek

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 12 kwie 2011, o 13:21

gregor pisze: l_ewy, Butla 34L ? Na ile to starcza? Wchodzi pewnie z 26L Da się 200km przejechać?
Wchodzi srednio 26l. Przejeżdzam 240-260 km.

gregor
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Chojna
Auto: IMPREZA Z FORESTEREM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 12 kwie 2011, o 19:10

Soltys pisze: Omegas jest ustawialny to fakt, ale nie zejdziesz z temp poniżej 40 stopni.

Prawda, ale za to jest możliwość ustawienia instalacji tak aby silnik od kopa chodził na gazie. Okres letni można tak przelatać, jedynie na zimę trzeba by zmienić.
Obrazek

ODPOWIEDZ