Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Teścik Forestera w benzynie 2,0 - do poczytania do wieczornej herbaty :D
http://autokult.pl/2011/07/16/subaru-fo ... utokult-pl
http://autokult.pl/2011/07/16/subaru-fo ... utokult-pl
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
z chęcią przejechałbym się tym forkiem po lifcie, ponoć nad tylnym zawiasem popracowali mocno i już nie lata jak ten MY09
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Tiaaa...
Forek, jak Forek. Tylko kolor dziwny.
Ale autor "testu" i tekstu - mistrz
Co prawda, większość informacji dosyć oczywista, i możnaby to samo napisać patrząc w tabelkę z danymi technicznymi i listą wyposażenia, a nie "testując" auto... ale nie, nie wszystko.
Na przykład, w żadnych materiałach promocyjnych Subaru nie chwali się, że nowy Forester umie sam wciskać przycisk na kluczyku (migając przy tym kierunkowskazami), ani że wnętrze auta samo otwiera drzwi (ukazując się oczom):
Itepede. Wniosek: portalowi przydałby się redaktor
Nie mylić z reduktorem
Forek, jak Forek. Tylko kolor dziwny.
Ale autor "testu" i tekstu - mistrz

Co prawda, większość informacji dosyć oczywista, i możnaby to samo napisać patrząc w tabelkę z danymi technicznymi i listą wyposażenia, a nie "testując" auto... ale nie, nie wszystko.
Na przykład, w żadnych materiałach promocyjnych Subaru nie chwali się, że nowy Forester umie sam wciskać przycisk na kluczyku (migając przy tym kierunkowskazami), ani że wnętrze auta samo otwiera drzwi (ukazując się oczom):
Wciskając przycisk na trochę staromodnym kluczyku, Forester zamrugał kierunkowskazami. Otwierając drzwi moim oczom ukazało się obszerne wnętrze,

Itepede. Wniosek: portalowi przydałby się redaktor

Nie mylić z reduktorem

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
a ja się czepnę.
bo pan autor narzeka na wołowatość powyżej 120 km/h.
ja mam dość podobny silnik i - o ile dobrze pamiętam - 120 km/h osiągam w okolicach 4 krpm, czyli w bardzo fajnym dla silnika momencie. jeśli jadę na 4.
bo jeśli za wcześnie zmienię na 5, to owszem, będzie wołowato. tylko że 5 bieg nie jest do przyspieszania (autora: "dynamiczna jazda") a do oszczędzania (jazdy wcale nie dynamicznej). prędkości maksymalnej nie da się - na ten przykład - osiągnąć na 5 biegu.
o.
bo pan autor narzeka na wołowatość powyżej 120 km/h.
ja mam dość podobny silnik i - o ile dobrze pamiętam - 120 km/h osiągam w okolicach 4 krpm, czyli w bardzo fajnym dla silnika momencie. jeśli jadę na 4.
bo jeśli za wcześnie zmienię na 5, to owszem, będzie wołowato. tylko że 5 bieg nie jest do przyspieszania (autora: "dynamiczna jazda") a do oszczędzania (jazdy wcale nie dynamicznej). prędkości maksymalnej nie da się - na ten przykład - osiągnąć na 5 biegu.
o.
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
i dlatego kosztuje aż 113 tys. zł?tadeklodz pisze:dołożyli wskaźnik temp. płynu chłodzącego

Mitsubishi Outlander w podobnej specyfikacji z 2-litrowym silnikiem benzynowym kosztuje 90 tys.
(i też ma wskaźnik temp. płynu chłodzącego!!)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Czepiasz się. Kosztuje tylko 113k PLN. A w ogóle to jest za darmo, 113 kilozeta płacisz za legendę, forka dostajesz w prezencie ;)Лукашэнка pisze: dlatego kosztuje aż 113 tys. zł?
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
j33mbo pisze: ponoć nad tylnym zawiasem popracowali mocno i już nie lata jak ten MY09
nooo, przy przeglądach każdy SIPowy pseudomajster od subaru nie omieszka o tym napomknąć..

swoją drogą może ktoś porównywał organoduptycznie?
edyta:
eliminacja wpływu alkopromili
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
auto dla fanatyków, skoro za niższe pieniądze można dostać coś jak Kia Sportage, Mitsu czy Skodę Yeti. Choć w sumie też trzeba sobie przeliczyć czy koszty serwisu i części nie są jakieś zabójcze (w stosunku do Subaru).ky pisze:Czepiasz się. Kosztuje tylko 113k PLN. A w ogóle to jest za darmo, 113 kilozeta płacisz za legendę, forka dostajesz w prezencie ;)Лукашэнка pisze: dlatego kosztuje aż 113 tys. zł?
r.
PS. za 90k dostaniemy Mitsu z silnikiem 2.0 i napędem tylko na koła przednie (FWD) (patrzać na porównywarkę ze strony samar.pl)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Dzięki.Barthol pisze:za 90k dostaniemy Mitsu z silnikiem 2.0 i napędem tylko na koła przednie (FWD) (patrzać na porównywarkę ze strony samar.pl)
Dopiero teraz zaważyłem, że w Outlanderze przy 2-litrowym silniku jest 2WD. Może to i niegłupie?
A Outlander 4WD z silnikiem 2.4 (170KM), 7-miejscowe, wersja Intense+, mimo wysokiej akcyzy kosztuje tylko 111 990 zł.
Kia Sportage 2.0 (163 KM) 4WD, w najbogatrzej wersji XL kosztuje 97 300 zł. (7 lat gwarancji).
A na koniec:
Ford Kuga 2.5 (200 KM) cennikowo zaczyna się od 119 450 zł, jednak znając praktykę w Fordzie można negocjować.
Kto z powątpiewaniem myśli o tym samochodzie, niech się przejedzie.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
A jeśli może być krótszy o te 15cm, to ix35 jest do wyjęcia już za 81k.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Лукашэнка pisze: w Outlanderze przy 2-litrowym silniku jest 2WD. Może to i niegłupie?
SUV z napędem na jedną oś, super. To jakby zrobić bezalkoholową wódkę.


Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Biorąc pod uwagę, że SUV-y jeżdżą głównie po mieście (wszak poza się ubrudzą, porysują i gotowe się zakopać), to zwykle 4WD im na plaster. Tylko większe koszty generuje.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Biorąc pod uwagę, że ktoś jeździ głównie po mieście, to SUV mu na plaster.
Osobówka lepiej by się sprawdzała. No ale ta moda....
Osobówka lepiej by się sprawdzała. No ale ta moda....

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Ale SUV jest modny, siedzi się wysoko, a poza tym trzeba przyznać, że zwykle sporo można doń wrzucić (dwa Billy i kilka innych paczek do Tucsona wchodzą).
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Jak do osobowego kombiky pisze:że zwykle sporo można doń wrzucić

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Do VAN-a więcej, i 7 osób może wejść.jarmaj pisze:Jak do osobowego kombiky pisze:że zwykle sporo można doń wrzucić
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Jako (współ)posiadacz bezalkoholowej wódki w postaci For-Sexa wyjasniam:jarmaj pisze: SUV z napędem na jedną oś, super. To jakby zrobić bezalkoholową wódkę.
- na krawężniki się dobrze wjeżdża, co w mieście z deficytem rownych miejsc parkingowych nie jest bez znaczenia,
- zimą na nieodśniezonych miejscach parkingowych mniejsze ryzyko zawiśnięcia brzuchem,
- podczas rocznej konieczności dojeżdżania do pracy, położonej na placu budowy drogi krajowej (tak, to nie żart ani przesada) - j.w.
- na pagórkowatych drogach nieco bezpieczniej się wyprzedza, bo dalej widać,
- no i w wąskiej spódnicy się lepiej wsiada, niż do niskiego (tak słyszałem

Dodatkowy pseudonapęd tyłu ani razu nie był nam (tzn. mnie i właścicielce) potrzebny - byłby natomiast droższy o jakieś 14 tys. przy zakupie, o jakieś pol litra wachy na każde 100 km i o jakąś sekundę sprintu do setki. Poza tym, obowiązkowo zawierałby automatyczną klimę, przyciemniane szyby z tyłu i bezdotykowy kluczyk, więc przynajmniej w przypadku Suzuki SX AWD jest IMHO bez sensu, natomiast 2WD stanowi zupełnie zgrabny, znośny i praktyczny samochód - znacznie praktyczniejszy niż porównywalne kompakty o niższym zawieszeniu.
Nie wykluczam więc calkiem, ze - per analogiam - przedniopędne ix-y Hyundaia czy też Outlandery Mitsu mają swój sens, poza oczywistym zwiększaniem wskaźnika lansu (względnego).
Serwisowo Yeti zdaje się wypadać znacznie taniej. No i benzyniak AWD osiąga setkę w 8.4 sek, a nie "jutro w południe".Barthol pisze: Skodę Yeti. Choć w sumie też trzeba sobie przeliczyć czy koszty serwisu i części nie są jakieś zabójcze (w stosunku do Subaru).

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
bo ty kilt masz przecież szerokiWiS pisze: no i w wąskiej spódnicy się lepiej wsiada, niż do niskiego (tak słyszałem).

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Elegancki kilt to ośmiojardówka, więc pozwala na więcej niż portki
- ale kobity, to czasem miewają faktycznie przechlapane
Niedawno widzialem taką jedną damę w wąskiej kiecce za kolano, która nieostroznie wysiadala z autobusu - i się jej nagle zrobił niekontrolowany rozporek z tyłu, tak do początku pleców...


Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
WiS, ale przynajmniej warta była oglądania
czy był to widok mało estetyczny 


Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
burat, jakby to powiedzieć... coś akurat jak nowy Forester, ino chromów było mniej 
PS. raczej diesel, bo z wyraźnym dodatkowym otworem.

PS. raczej diesel, bo z wyraźnym dodatkowym otworem.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
chlolera, to jaką legendą musi być BMW, że za X3 chcą 208 klocków.ky pisze: Czepiasz się. Kosztuje tylko 113k PLN. A w ogóle to jest za darmo, 113 kilozeta płacisz za legendę, forka dostajesz w prezencie ;)

forek startuje od 90... i zaskoczę Was, ma awd.ky pisze: ix35 jest do wyjęcia już za 81k.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Swoją drogą zawsze można się zdecydować na Daćkę Duster
z plastikowym wnętrzem jak w starych Subaru
.


"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0
Barthol pisze: plastikowym wnętrzem jak w starych Subaru
i wogóle przypomina w pewnym sensie dawniejsze forestery, te dacie przestały byc smieszne, po prostu samochody w cenie samochodów( anie gadźetów i "marki"), pozazdrościć,
a u nas co moze się kiedys pojawic, fso1500 czyli fiat ?
ja czekam az w koncu za syrene ktos sie zabierze, moze nie byc nawet "terenowa";)