Witam wszystkich serdecznie, około dwa miesiące temu zaczęła czasami rosnąć temperatura. Wskaźnik zbliżał się do czerwonego pola. Zauważyłem, że przy wysokich obrotach prawie natychmiast temperatura spada. Jakby problem w kompresji- wyższe obroty zwiększają ciśnienie. Jestem dosyć "zielony" jeśli chodzi o mechanikę pojazdową, ale pomyślałem o niesprawności termostatu. Po tygodniu wszystko wróciło do normy i tak było przez 1500km (dwa tyg) Z racji tego, że miałem właśnie odstawiać Forka na wymianę rozrządu, zleciłem wymianę termostatu. Po miesiącu znów to samo - grzeje się na niskich obrotach. Jak "piłuję" na trójce to ok. wskazówka nie przekracza połowy wskaźnika, jak tylko skrzyżowanie - zaraz się zagrzewa. Sprawdzałem płyn, ubywa około 200ml co tydzień, olej w normie, po wymianie czysty, klarowny, bez "masełka" na korku, nie "przybywa", nie kopci, spaliny o typowym zapachu i bezbarwne, wentylator pracuje normalnie, wycieków żadnych nie stwierdzam.
Pomóżcie proszę - co mogę jeszcze sprawdzić, i czego spodziewać się?
Bardzo bym chciał, żeby nie była to uszczelka głowicy - chociaż nie teraz!
na niskich obrotach grzeje się silnik. Uszczelka głowicy?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
grzegorz_sg
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: zewsi
- Auto: Forester s-turbo 98r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: na niskich obrotach grzeje się silnik. Uszczelka głowicy?
Cześć , miałem kiedyś taki przypadek że w matizie wymieniałem pompę wody i na wirniki z powodu korozji prawie nie było łopatek , to mogło by tłumaczyć wzrost tem. na niskich obrotach , jak poszły uszczelniacze na pompie to również ubytki płynu ,
Ale pierwsza rzecz to sprawdzić płyn na obecność CO2
Ale pierwsza rzecz to sprawdzić płyn na obecność CO2
Re: na niskich obrotach grzeje się silnik. Uszczelka głowicy?
Dziękuję, a podpowiedz mi jeszcze proszę jak się sprawdza płyn na obecność CO2?grzegorz_sg pisze:Cześć , miałem kiedyś taki przypadek że w matizie wymieniałem pompę wody i na wirniki z powodu korozji prawie nie było łopatek , to mogło by tłumaczyć wzrost tem. na niskich obrotach , jak poszły uszczelniacze na pompie to również ubytki płynu ,
Ale pierwsza rzecz to sprawdzić płyn na obecność CO2

Re: na niskich obrotach grzeje się silnik. Uszczelka głowicy?
Sprawdzisz to w warsztacie, ktory posiada np. takie urzadzenie:
http://allegro.pl/tester-do-badania-szc ... 28358.html
http://allegro.pl/tester-do-badania-szc ... 28358.html
Re: na niskich obrotach grzeje się silnik. Uszczelka głowicy?
Jaca, na 99% test zrobi Ci każdy warsztat zajmujący się chłodnicami. W innych to różnie, trzeba zapytać czy mają tester pokazany przez mizoo.
Re: na niskich obrotach grzeje się silnik. Uszczelka głowicy?
Dzięki mizoo, dzięki mzy Może jutro znajdę czas (zarobiony jestem) na wizytę w warsztacie, to napiszę jaki efekt badania będzie.