Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
witam wszystkich
od niedawna jestem właścicielem OBK 3.0 h6 2001 przebieg 170 000 (teoretycznie udokumentowany) i wszystko było by super jakby nie parę drobnych problemów
problem 1.
niedawno zaczął wyskakiwać błąd na desce rozdzielczej -VDC off- - diagnoza wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Zostały wymienione świece (platynowe) , lecz nic to nie dało nadal to samo , był spokój jakieś 3 dni i z powrotem miga od czasu do czasu vdc off . Co gorsza podjechałem do kogoś innego na z czytanie błędów i wyszło ze wypadanie zapłonu na 1,3,5 cylindrze - cała lewa strona silnika i teraz mam pytanie
czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?
czy jest to możliwe ze wszystkie 3 świece mają wadę ? ( inny mechanik sugeruje ze ta strona silnika nie została wymieniona lub ze przy wymianie zostały uszkodzone cewki )
czy do mojego silnika podejdą cewki od 3.0 h6 2003-2006 ?
a może ma ktoś pomysł co to, może być innego ?
problem 2.
napinacz paska klinowego - zmieniać cały napinacz czy tylko łożysko - a jeżeli cały napinacz to czy ten będzie odpowiedni http://www.autopartswarehouse.com/sku/S ... Drivetrain
będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi jak uleczyć mojego OBK
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
od niedawna jestem właścicielem OBK 3.0 h6 2001 przebieg 170 000 (teoretycznie udokumentowany) i wszystko było by super jakby nie parę drobnych problemów
problem 1.
niedawno zaczął wyskakiwać błąd na desce rozdzielczej -VDC off- - diagnoza wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Zostały wymienione świece (platynowe) , lecz nic to nie dało nadal to samo , był spokój jakieś 3 dni i z powrotem miga od czasu do czasu vdc off . Co gorsza podjechałem do kogoś innego na z czytanie błędów i wyszło ze wypadanie zapłonu na 1,3,5 cylindrze - cała lewa strona silnika i teraz mam pytanie
czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?
czy jest to możliwe ze wszystkie 3 świece mają wadę ? ( inny mechanik sugeruje ze ta strona silnika nie została wymieniona lub ze przy wymianie zostały uszkodzone cewki )
czy do mojego silnika podejdą cewki od 3.0 h6 2003-2006 ?
a może ma ktoś pomysł co to, może być innego ?
problem 2.
napinacz paska klinowego - zmieniać cały napinacz czy tylko łożysko - a jeżeli cały napinacz to czy ten będzie odpowiedni http://www.autopartswarehouse.com/sku/S ... Drivetrain
będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi jak uleczyć mojego OBK
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
Wypadanie z zapłonów to może być duzo rożnych rzeczy od świecy po uszczelke pod głowicą. Daj auto komus kompetentnemu do zidagnozowania. Jak wyglądają te świece? Jest kompresja?
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
dziękuje za odpowiedz
świece były w porządku, kompresja nie była mierzona - postaram się zrobić to w wtorek tylko gdzie , czy możesz polecić mi jakiś zakład w okolicach Krakowa - Tarnowa
świece były w porządku, kompresja nie była mierzona - postaram się zrobić to w wtorek tylko gdzie , czy możesz polecić mi jakiś zakład w okolicach Krakowa - Tarnowa
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
witam
Niestety nie udało mi się uporać z problemem , do tej pory zostało sprawdzone :
- świece po raz drugi sprawdzane i są ok
- kompresja ok
- czujnik położenia wałka rozrządu ok ( podmieniony na inny z takiego samego silnika )
- cewki wydają się być ok - ( zresztą to mało prawdopodobne żeby wszystkie 3 były wadliwe )
- szczelność układu dolotowego ok
dodatkowe diagnozy
- lewa strona silnika ma inny skład mieszanki niż prawa ( po jednej stronie uboga po drugiej za bogata )
- rożne czasy pracy wtrysków benzyny 2,56 ms z drugiej strony 3,07 ms
wszytki objawy występują na niskich obrotach , tak do 2 tys - po dodaniu gazu parametry sie wyrównują. Tak samo z wypadaniem zapłonu występuje przede wszystkim na niskich obrotach
dodam ze zostały posprawdzane wszystkie styki i kostki z lewej strony silnika i ze samochód porusza sie bezproblemowo
czy ma ktoś pomysł co jeszcze może być odpowiedzialne za to zamieszanie
pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi
Niestety nie udało mi się uporać z problemem , do tej pory zostało sprawdzone :
- świece po raz drugi sprawdzane i są ok
- kompresja ok
- czujnik położenia wałka rozrządu ok ( podmieniony na inny z takiego samego silnika )
- cewki wydają się być ok - ( zresztą to mało prawdopodobne żeby wszystkie 3 były wadliwe )
- szczelność układu dolotowego ok
dodatkowe diagnozy
- lewa strona silnika ma inny skład mieszanki niż prawa ( po jednej stronie uboga po drugiej za bogata )
- rożne czasy pracy wtrysków benzyny 2,56 ms z drugiej strony 3,07 ms
wszytki objawy występują na niskich obrotach , tak do 2 tys - po dodaniu gazu parametry sie wyrównują. Tak samo z wypadaniem zapłonu występuje przede wszystkim na niskich obrotach
dodam ze zostały posprawdzane wszystkie styki i kostki z lewej strony silnika i ze samochód porusza sie bezproblemowo
czy ma ktoś pomysł co jeszcze może być odpowiedzialne za to zamieszanie
pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
franco5, sprawdź ustawienie rozrządu i czy nie odkręciło się któreś koło pasowe po tej stronie silnika.
Nawet wg. manuala najpopularniejsze przyczyny wypadania na 1/3/5 to: świece, wtryskiwacze, przestawiony rozrząd - inne AFR sugeruje rozrząd lub wtryski/listwę wtryskową.
Ew. wpadnij do nas na diagnozę, nie masz daleko z Krakowa.
Nawet wg. manuala najpopularniejsze przyczyny wypadania na 1/3/5 to: świece, wtryskiwacze, przestawiony rozrząd - inne AFR sugeruje rozrząd lub wtryski/listwę wtryskową.
Ew. wpadnij do nas na diagnozę, nie masz daleko z Krakowa.
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
Witaj bracie w H6
.
I jak tam rozwój wypadków ?
Odnośnie napinacza patrz moj post
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=2491
Kup od razu 2 łożyska i wymien je w obydwu rolkach.
(Chyba ze napinacz nie napina
. Jest tam dobrze ukryty wskaźnik
A napinacz po mojemu ma numer Tensioner assembly-v belt 23769AA000
alternate: 23769AA001
http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_1/
i kosztuje 390zeta
Odnośnie wypadania zapłonów, to zanim zleciłbym komuś sprawdzenie ustawień rozrządu posprawdzałbym wtyczki do wtryskiwaczy i cewek.
U mnie pojawił sie misfire na 1. Wpadłem na pomysł, że to może cewka. Zamieniłem miejscami cewki 1 i 3, skasowałem błędy i problem zniknął.
Sądzę, że być może przyczyną było to, że wtyczka na cewce była słabo osadzona - ktoś tam wczesniej pouszkadzał zatrzaski blokujące wtyczką na cewce.
W trakcie wyjmowania cewki kabelek podejrzanie łatwo oddzielił się od cewki.
U Ciebie skoro cała jedna strona misfajeruje
pozamieniałbym cewki z lewej na prawą i zobaczył co się dzieje.
Z racji dostępu robota nieco ginekologiczna
, ale może warto sprobować przed wywaleniem wagonu kasy
Pozdrawiam

I jak tam rozwój wypadków ?
Odnośnie napinacza patrz moj post
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=2491
Kup od razu 2 łożyska i wymien je w obydwu rolkach.
(Chyba ze napinacz nie napina

A napinacz po mojemu ma numer Tensioner assembly-v belt 23769AA000
alternate: 23769AA001
http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_1/
i kosztuje 390zeta
Odnośnie wypadania zapłonów, to zanim zleciłbym komuś sprawdzenie ustawień rozrządu posprawdzałbym wtyczki do wtryskiwaczy i cewek.
U mnie pojawił sie misfire na 1. Wpadłem na pomysł, że to może cewka. Zamieniłem miejscami cewki 1 i 3, skasowałem błędy i problem zniknął.
Sądzę, że być może przyczyną było to, że wtyczka na cewce była słabo osadzona - ktoś tam wczesniej pouszkadzał zatrzaski blokujące wtyczką na cewce.
W trakcie wyjmowania cewki kabelek podejrzanie łatwo oddzielił się od cewki.
U Ciebie skoro cała jedna strona misfajeruje

Z racji dostępu robota nieco ginekologiczna

Pozdrawiam
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
(ex- OBK MY01 H6)
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
witam
strasznie długo mi zeszło z ustaleniem przyczyny usterki i jeszcze dłużej z opisaniem tutaj naprawy :)
po sprawdzeniu całej elektroniki , parokrotnie ciśnienia sprężania , i wielu inny prac których już nie pamiętam - w końcu padła diagnoza najmniej prawdopodobna czyli coś z rozrządem - przypomnę ze teoretycznie bez usterkowy , łańcuch. Masa pracy aby się do niego dostać , ale się opłacało. Przyczyną był przestawiony o jeden ząbek cała lewa strona , wytarta prowadnica świadczyła o tym ze napinacz nie pracował jak powinien i doprowadził do przestawienia układu . Wymiana napinacza , prowadnicy i auto śmiga bez problemowo , zupełnie inna dynamika jazdy oraz dziek dochodzący spod maski.
podziękowania dla Azrael za wskazówki oraz wielkie podziękowania dla pana Sylwestra z AMS za wytrwałość zemną w jednym garażu :) - naprawy dokonała firma AMS subaru karków , szczerze polecam ten zakład.
strasznie długo mi zeszło z ustaleniem przyczyny usterki i jeszcze dłużej z opisaniem tutaj naprawy :)
po sprawdzeniu całej elektroniki , parokrotnie ciśnienia sprężania , i wielu inny prac których już nie pamiętam - w końcu padła diagnoza najmniej prawdopodobna czyli coś z rozrządem - przypomnę ze teoretycznie bez usterkowy , łańcuch. Masa pracy aby się do niego dostać , ale się opłacało. Przyczyną był przestawiony o jeden ząbek cała lewa strona , wytarta prowadnica świadczyła o tym ze napinacz nie pracował jak powinien i doprowadził do przestawienia układu . Wymiana napinacza , prowadnicy i auto śmiga bez problemowo , zupełnie inna dynamika jazdy oraz dziek dochodzący spod maski.
podziękowania dla Azrael za wskazówki oraz wielkie podziękowania dla pana Sylwestra z AMS za wytrwałość zemną w jednym garażu :) - naprawy dokonała firma AMS subaru karków , szczerze polecam ten zakład.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
franco5 super, że wszystko dobrze się skończyło


Do czego to doszło. Karki serwisują Subarufranco5 pisze: naprawy dokonała firma AMS subaru karków

Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
witam
temat troszke nie zwiazany acz kolwiek podobny.
mam OBK H6 2001r.
Z klekoczącym rozrzadem.
walcze od paru dni z zakupem czesci i nie da sie. nikt tego nie ma
Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ?
No i jeszcze jeden dylemat
wiadomo ze przyczyna jest napinacz łańcuszka (zaniedbania olejowe poprzedniego wlaściciela)
czy wystarczy wymienić same napinacze jesli juz uda mi sie je zakupic ?
wcale nie jest łatwo .
mam namierzone z H6 ale nowszego od tribeci i teraz pytanie zasadnicze . Ktoś sie orientuje czy pasują ?
opinie roznych znawców sa podzielone a ja juz od zmysłów odchodze :/
temat troszke nie zwiazany acz kolwiek podobny.
mam OBK H6 2001r.
Z klekoczącym rozrzadem.
walcze od paru dni z zakupem czesci i nie da sie. nikt tego nie ma
Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ?
No i jeszcze jeden dylemat
wiadomo ze przyczyna jest napinacz łańcuszka (zaniedbania olejowe poprzedniego wlaściciela)
czy wystarczy wymienić same napinacze jesli juz uda mi sie je zakupic ?
wcale nie jest łatwo .
mam namierzone z H6 ale nowszego od tribeci i teraz pytanie zasadnicze . Ktoś sie orientuje czy pasują ?
opinie roznych znawców sa podzielone a ja juz od zmysłów odchodze :/
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
faxe25 pisze:Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ?
Nie wiem czy jest na miejscu, ale pewnie w ASO, 4turbo, Carfit, może Xbike i jeszcze pewnie parę miejsc by się znalazło
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
A co do Aso - to tam zaczałem poszukiwania. sa w stanie sciagnac to z japoni w przedziale czasowym 3-9 miesiecy
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
faxe25 pisze: w przedziale czasowym 3-9 miesiecy


Skąd jesteś? Będzie łatwiej
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
faxe25, witaj - czy to Ty rozmawiałeś o tym napinaczu z Łukaszem Glocem z działu handlowego, wczoraj i dzisiaj? Czy jakaś inna osoba, bo jeżeli tak to jak najbardziej oddzwoniliśmy.
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
Tak
juz przeedytowałem poprzedni wpis :)
dzien pozniej niz bylismy umowieni ale to juz delikatny szczegol
juz przeedytowałem poprzedni wpis :)
dzien pozniej niz bylismy umowieni ale to juz delikatny szczegol
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
I co mam Pozwiedziec drogi forumowiczu Azrael ze 4turbo znowu z buzi robi ... i znowu nikt nie dzwoni ?? rece opadaja
jezdzilem 8 lat mercedesami i nie bylo problemow z czesciami, lancuch rozrzadu tez tam byl i nic sie z nim nie dzialo mialem przebiegi i po 800 tys km. a subarowski rozrzad 200 tys km i cos sie dzieje. to jest pierwsze i ostatnie subaru jakie kiedykolwiek kupilem.
jezdzilem 8 lat mercedesami i nie bylo problemow z czesciami, lancuch rozrzadu tez tam byl i nic sie z nim nie dzialo mialem przebiegi i po 800 tys km. a subarowski rozrzad 200 tys km i cos sie dzieje. to jest pierwsze i ostatnie subaru jakie kiedykolwiek kupilem.
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
Witam!
Kupiłeś śmiecia,to się męcz...bo jak powóz ma najechane cholera wie ile,to niestety,awaria są z wyeksploatowania i tyle,proste...a nie z tego,że to Subaru.A co do Mercedesa,to moim zdanie najgorsza marka jaka może być,parchy gniją na potęgę,automaty się sypią jak orzechy z drzewa,a i reszta jest do dupy,więc,podważę Twe spostrzeżenia i uwagi.Bez urazy,ale takie mam zdanie.Jakbyś kupił zadbane Subaru,nie miało by nabite ciort wie ile i poprzedni właściciel by o nie dbał,to byś się cieszył i kropka.A tak po prostu,ktoś Ci śmiecia sprezentował.
Pozdrawiam!
Kupiłeś śmiecia,to się męcz...bo jak powóz ma najechane cholera wie ile,to niestety,awaria są z wyeksploatowania i tyle,proste...a nie z tego,że to Subaru.A co do Mercedesa,to moim zdanie najgorsza marka jaka może być,parchy gniją na potęgę,automaty się sypią jak orzechy z drzewa,a i reszta jest do dupy,więc,podważę Twe spostrzeżenia i uwagi.Bez urazy,ale takie mam zdanie.Jakbyś kupił zadbane Subaru,nie miało by nabite ciort wie ile i poprzedni właściciel by o nie dbał,to byś się cieszył i kropka.A tak po prostu,ktoś Ci śmiecia sprezentował.
Pozdrawiam!
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
So What!, zapewne chodziło koledze o to, że właściciel wybrał jedną z tych niesamowitych ofert na allegro pt. "legendarne subaru 4x4 za 15.000 PLN". A takie okazje to tylko w Erze 

Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
tera to już jakieś T... czyli Ten Typ Tak Ma...obileKonto usunięte pisze: A takie okazje to tylko w Erze

wbrew pozorom takich okazji mnóstwo, a wiernych wyznawców jeszcze więcej - jak takie historie czytam, to się cieszę że z moim mi się udało

faxe25 - na firmie Aza się osobiście nie zawiodłem i wielu ludzi tu też. To że ktoś nie oddzwania może mieć wiele przyczyn. Skoro zatem Tobie najbardziej zależy na sprawie, to Ty się do nich dodzwoń - jak ja szukam czegoś to sam dzwonię, nie czekam na innych, bo mogą mieć kolejkę klientów stojących nad głową i zanim oddzwonią minie kilka dni
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
Wedle mojej wiedzy to egzotyczne części których poszukuje faxe25 są nawet w Japonii dostępne na zamówienie, a dział handlowy wykonał już wiele telefonów w tej sprawie, ja sam sprawdzałem dostępność u źródła. Przykro mi mieć niezadowolonego klienta, ale może w tym wypadku to po prostu nie jest możliwe żeby faxe25 był zadowolony, nie wiem. Wiem że sprawa została potraktowana równie priorytetowo jak wszystkie inne. Jeżeli coś nie zostało zrealizowane zgodnie z obietnicami to oczywiście proszę o kontakt PW i sprawę wyjaśnię, ale naprawdę nie wiem co więcej można w takiej sytuacji zrobić.
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
apropos - mam OBK z 2002 roku, nakulane 215 kkm -
(znowu pukam) z moim rozrządem wszytko OK - a są auta z tym silnikiem co pod pół melona km robią i nic... coś trafiłeś nieteges, albo auto miało strzała... bo te rozrządy przetrwają ten silnik
...i to jest właśnie powód dla którego nikt tymi częściami nie handluje, bo po co mają leżeć na magazynie...
albo se kupisz używany (pewnie w komplecie z całym silnikiem) albo wynajmij kontener i ciągnij z Japonii

...i to jest właśnie powód dla którego nikt tymi częściami nie handluje, bo po co mają leżeć na magazynie...
albo se kupisz używany (pewnie w komplecie z całym silnikiem) albo wynajmij kontener i ciągnij z Japonii
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
chyba trafiłeś w dziesiątkęAzrael pisze: ale może w tym wypadku to po prostu nie jest możliwe żeby faxe25 był zadowolony

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Pierwsze problemy OBK 3.0 h6
nie wiem dlaczego ktos mysli ze mam jednego obk ? i w dodatku zmeczonego
mam dwa
jeden ze szwajcara drugi z italii
szwajcar ma teraz 300 tys . juz jest po rozrzadzie.
wloch ma 214 tys i wlasnie do niego szukam rozrzadu (w w zasadzie do wczoraj - juz znalazlem)
wiec niektorzy maja na zamowienie w japonii
a inni maja za 7 dni w polsce i maja czas sie kontaktowac ;))
dwa obk H6 i w obu rozrzad. przypadek ? czy slabe samochody wbrew powszechnej opinii?
wloch wiadomo dlaczego - jak to wloch jeden olej na 30 tys km a moze i wiecej wiec sie nie dziwie.
reszta auta perfekt
szwajcar ... wszystko serwisowane w aso na orginalnych klamotach i raptem 100 tys km wiecej wytrzymalo.
mysle ze to jednak cecha modelu a nie egzemplarza.
mam dwa
jeden ze szwajcara drugi z italii
szwajcar ma teraz 300 tys . juz jest po rozrzadzie.
wloch ma 214 tys i wlasnie do niego szukam rozrzadu (w w zasadzie do wczoraj - juz znalazlem)
wiec niektorzy maja na zamowienie w japonii
a inni maja za 7 dni w polsce i maja czas sie kontaktowac ;))
dwa obk H6 i w obu rozrzad. przypadek ? czy slabe samochody wbrew powszechnej opinii?
wloch wiadomo dlaczego - jak to wloch jeden olej na 30 tys km a moze i wiecej wiec sie nie dziwie.
reszta auta perfekt
szwajcar ... wszystko serwisowane w aso na orginalnych klamotach i raptem 100 tys km wiecej wytrzymalo.
mysle ze to jednak cecha modelu a nie egzemplarza.