Custom na bazie Subaru Impreza

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Custom na bazie Subaru Impreza

Post 12 wrz 2011, o 20:34

siewcu, no ale fajność robienia czegoś polega na robieniu czegoś co się wydumało, a nie co lepiej ;-)



ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 12 wrz 2011, o 22:31

siewcu pisze:Nie lepiej zrobić kopię Lotusa 7 albo AC Cobry?
Nie. Bo, jedno i drugie bazuje na umiejscowieniu silnika między osiami.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

kenny
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2,2 AT FWD
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Custom na bazie Subaru Impreza

Post 13 wrz 2011, o 09:04

Ja to się mało znam, ale IMHO w hybrydzie podstawą jest ograniczenie do minimum wszelkich oporów, czyli zbudowanie jak najsprawniejszego układu silnik-napęd. Tu moim skromnym zdaniem impreza nie będzie dobrą podstawą. Dyfry, przekładnia, wał "coś tam zawsze zabiera", a do tego skrzynia starej konstrukcji jaką jest e4at nie będzie pomagać, a dodatkowo poddawanie jej stałym obciążeniom dużym momentem jaki generuje silnik elektryczny nie wpłynie na nią korzystnie.
Dodatkowo zbudowanie sztywnej konstrukcji by to wszystko gdzieś przykręcić, bez podstawowej wiedzy chociażby z konstrukcji stalowych będzie.... trudne. No ale, może ją masz... nie wnikam. Dodatkowo konstrukcja ma być aluminiowa, więc rozumiem, że masz doświadczenie w spawaniu alu? Jakiego stopu będziesz używał?

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Custom na bazie Subaru Impreza

Post 13 wrz 2011, o 10:22

kenny, nie zbijaj człowieka od razu na starcie. Niech próbuje. Pamiętaj co Einstein kiedyś powiedział.

kenny
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2,2 AT FWD
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Custom na bazie Subaru Impreza

Post 13 wrz 2011, o 11:14

Ja tylko niosę pomoc :-)
A co do Einstein'a to bardziej mi pasuje "mądry Polak po szkodzie" :-p

VirMan
0 gwiazdek
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Mitsubishi Diamante XS '94
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Custom na bazie Subaru Impreza

Post 13 wrz 2011, o 22:56

kenny, tak źle nie jest - konstrukcji narobiłem juz trochę - co prawda niewiele w samochodach , ale maszyn i róznych takich ruchomych to trochę bedzie - alu spawał będę tigiem w osłonie gazowej. Co do skrzyni - jedyną alternatywą sensowną jest zastosowanie 4 miniprzekładni - i cały układ przeniesienia napędu bierze w łeb. 1 skąd dobre przekładnie .. silniki juz mniejszy problem. To auto nie ma być cudem ekonomii (choć i tak zapewne bedzie tańsze od każdej benzynki ) ale jako fun car :) alu - normalne , jak z hurtowni , wytrzymałosci nie ma może lotniczej , ale od stali wychodzi znacznie lepiej w stosunku do wagi.

Szukam cały czas silników lepszych niż lemco w dobrych cenach.
Inteligence is not everything, wisdom is more than that.

kenny
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2,2 AT FWD
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Custom na bazie Subaru Impreza

Post 14 wrz 2011, o 00:26

VirMan pisze: alu - normalne , jak z hurtowni , wytrzymałosci nie ma może lotniczej , ale od stali wychodzi znacznie lepiej w stosunku do wagi.
Jak idziesz do hurtowni metali nieżelaznych to nie prosisz o "kilogram normalnego aluminium" tylko konkretny stop. Jak się domyślasz, każdy stop ma inne właściwości, czy to mechaniczne, czy tez różnie się spawa. Stop PA11 będziesz spawać inaczej niż np PA6, polecam trochę "lektury metalurgicznej", bo od jakości spawów zależy wytrzymałość konstrukcji.

ODPOWIEDZ