Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 9 paź 2011, o 22:55

Moja poczciwa imprezka od niedawna zaczyna popijać sobie olej, jeszcze nie ustaliłem przyczyny, ale jeśli okaże się, że nie trzyma ciśnienia na cylindrach będzie trzeba coś z tym zrobić prawdopodobnie remont jest nie opłacalny, a z racji tego ze silnik można kupic za niewielkie pieniądze skłaniał bym się do kupna 2,5l i tu pojawiają się pytania:

Pyt. 1. Czy konieczna będzie zmiana napędów, skrzyni, wiązki, chyba, że całość jest p&p i wystarczy wskoczyć tylko z samym silnikiem ?
Pyt. 2. Czy ktoś z forumowiczów podejmował podobne próby.

Na chwile obecna w grę wchodzi tylko jednostka wolnossąca.


...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 9 paź 2011, o 23:22

Silnik 2.2 litra pasuje p&p,w 2.5 będziesz musiał zmienić chyba te kółko co jest na wale głównym na rozrządzie (inna częstotliwość impulsów podawana na czujnik) ,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 10 paź 2011, o 09:37

Dziś wybieram się do Dzierżoniowa i zorientuje się u Marka jak wygląda sprawa z obecnym silnikiem i ewentualnym swapem
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 10 paź 2011, o 20:21

Jestem już po wizycie i co się okazało, że różnica miedzy 2,0 a 2,5 jest praktycznie znikoma (przejażdżka forkiem 2,5)
Sens swapa z 2,0 -> 2,5 jest po prostu utopieniem pieniędzy, lepszym wyjściem jest założenie skrzyni z reduktorem i na pewno będzie ciekawiej w zimie, przynajmniej takie są moje osobiste wnioski.

Jedyny właściwy swap to przejście z N/A na Turbo, puki co pozostaje w sferze marzeń. :-d
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

pas_ti
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Subaru Impreza 2.0GL + "złomek" vel grzechotnik
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 10 paź 2011, o 20:54

musisz jednak pamiętać ,że taki forek waży jakieś +/- 200kg więcej niż impreza, co ma całkiem spory wpływ na osiągi przy takiej mocy jaką masz z 2.5 N/A

Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 12:40

pas_ti uwierz nie jedzie, naprawdę różnica nieodczuwalna, sprawa pewnie wygląda inaczej jeśli auto ma napędzaną jedna oś.
Po prostu jest to nie opłacalne, skrzynia z red. da więcej frajdy zima, a należny pamiętać, że 2,5 to nigdy nie będzie śmigło(turbo).
Jeśli jesteś zainteresowany Marek posiada taki silnik u siebie. Uwierz wolę za te pieniądze dobry hebel, poliuretan, zdrowa maglownice i skrzynie z reduktorem. Co do brania oleju - jestem przewrażliwiony, norma jest dużo powyżej tego co mi brała.
Auto do zabawy potrzebuje tylko zimą. Na co dzień ma mnie zawieść z punktu a do punktu b.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

jasiem
1 gwiazdka
Lokalizacja: piaseczno
Auto: Forki dwa
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 14:10

Żemol, a jaki koszt takiej przekładki (z gratami)? Orientowałeś się?
Pozdrawiam,
Kuba

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 15:28

może nie w temacie ale po łbie chodzi mi pytanko
-budę mam w stanie b.dobrym
ale silniczek typowo emerycki
Czy jest sens i jest to wykonalne technicznie - aby zastapić silnik 2.0 bez turbo na silnik z turbo :mrgreen: ?
Czy koszt przerabiania (zawieszenia itp spraw) nie jest tak wielki, że traci to sens ?
Może ktoś mądry mi technicznemu abnegatowi rozjaśnił by w głowie?

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 15:47

Konto usunięte, :arrow: FAQ
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 16:13

Podziękował :cofee:

Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 17:53

jasiem +/- 5000 (silnik, wiązka, ecu + rozrząd)
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 20:28

Żemol pisze: Auto do zabawy potrzebuje tylko zimą.
to wszystkie te mody są ci potrzebne jak koszula w pi...e, skrzynię z reduktorem używam tylko podczas upalania ,Arti i Kijek dawali sobie lepiej radę bez. Do codziennej jazdy to poliuretany też są zbędne.
Porównywanie Forka z Imprezą szczególnie GC chyba trochę się miaj z celem pogadaj z pawlaswrc ,ma w domu oba to najbardziej będzie w stanie powiedzieć jak jest różnica.
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

pawlaswrc
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Już nie Wrocław
Auto: "22B" RX Colin
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 11 paź 2011, o 21:25

A różnica jest i owszem. Co prawda nie jeździłem jeszcze z wiatrakiem, ale miałem w kolejności 2.0 125KM 2.5 165KM i 2.0 115KM. Biorąc pod uwagę, że Błękitna (2.5) latem jeździ na 225x40x18, a RX na 195x60x15, to różnica jest dość wyraźnie odczuwalna. Możemy się kiedyś pokusić o bezpośrednie porównanie - pozamieniać koła i porównać, wtedy będziemy mieli jasną sytuację.
Jak pierwszy raz wsiadłem w "nowego" 2.0 115KM stwierdziłem, że nie jest źle, ale jednak przełożyłem sobie to na rozmiar kół, zawias (AGX + Eibach w Błękitnej, kontra total seria N/A w RXie) to już zacząłem zauważać znaczną różnicę. Po prostu, te 50KM, plus kilka modów mających bezpośredni wpływ na prowadzenie się auta daje konkretną różnicę. Oczywiście nigdy nie będzie to nawet najsłabszy GTek, bo po prostu wiatrak daje inną charakterystykę, ale wstydu już nie ma.
Skrzypek - oprawa muzyczna uroczystości ślubnych. Kontakt na PW
Obrazek

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 12 paź 2011, o 09:23

Takie wolnossące 2.5l w budzie GC8 to na zimę byłoby optimum. Te kilkadziesiąt koni to akurat tyle ile brakuje w 2.0 na śniegu. Przez brak turbodziury mogłoby być nawet lepiej niż w turbo.
Obrazek

pas_ti
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Subaru Impreza 2.0GL + "złomek" vel grzechotnik
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 12 paź 2011, o 11:35

też myślę, że 2,5 N/A jest takim optimum pomiędzy osiągami a kosztami utrzymania. Silnik wolnossący raczej jest bardziej bezawaryjny niż turbo , a i moc na poziomie 165KM jest już czymś więcej niż standardowa moc we współczesnych samochodach, a auto pewnie pali może z 0,5l więcej niż standardowe 2.0 N/A. Nie ulega natomiast wątpliwości że GT-ek jest o wiele bardziej żwawym autem.

Jeśli musiałbym rozważać remont silnika w moim 2.0GL to z pewnością poszedłbym w swap na 2,5 N/A.

jasiem
1 gwiazdka
Lokalizacja: piaseczno
Auto: Forki dwa
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 12 paź 2011, o 16:03

Żemol pisze: jasiem +/- 5000 (silnik, wiązka, ecu + rozrząd)
Dzięki
Pozdrawiam,
Kuba

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 12 paź 2011, o 17:48

jasiem, w wersji mocno profesjonalnej :cofee:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 12 paź 2011, o 20:14

Burat poli idzie w ruch ponieważ gumy się już skończyły i błagają o wymianę, hebel rzecz jasna wymiana - bo nie hamuje, zresztą wiesz to z obdukcji. A co do wymiany, puki co ma się nijak, bo olej bierze w normie a raczej poniżej.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 08:04

Żemol, ale czy czterotłoczek jest niezbędny ,mój dwutłoczkowy starcza w zupełności ,a pomyśl też jak jest z czterotłokiem i felgami. :cofee:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Żemol
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Legnica / Świdnica
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 11:01

burat dwu, pływający puki co jest nieuchwytny, a faktem jest, że by wystarczył :-d (jaki najmniejszy rozmiar felgi jesteś w stanie upchnąć na ten zacisk?)
Po twoich wypowiedziach mam wrażenie, że jakiekolwiek modyfikacje tego auta nie mają najmniejszego sensu... a 2,5 i tak nie włożę koszt upchania tego w mojej budzie jest nieadekwatny do tego jak to jeździ. :-(
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 14:18

4-tłok na zimę jest bez sensu. 2-tłok daję radę w zupełności i można sobie założyć wąskie opony 14-tki na stalowej feldze.
Obrazek

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 14:23

Arti, no moje ledwo wchodzą moje oryginalne alu 15,l-ewemu jego 15stki nie wchodzą :cofee:

ja mam zwykłe zaciski z S-Turbo
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 14:28

Jak? Na zwykły dwutłok w Imprezie GC8 wolnossącej 14-tki wchodzą bez problemu.
Obrazek

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 14:33

Arti, no mówię ci jak ja mam nie wiem czy to zwykły czy nie zwykły ale tak jest,jak założę zimówki które mam na tych alusach oryginalnych to za wiele miejsca nie zostaje ,a z l_ewym jak na któryś chlejadach rozmawialiśmy to mówił ,że jemu coś tam obcierało na 15-stkach. :cofee:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Impreza swap EJ20 -> EJ25 N/A

Post 13 paź 2011, o 15:19

burat pisze: Arti, no moje ledwo wchodzą moje oryginalne alu 15,l-ewemu jego 15stki nie wchodzą :cofee:
Felga aluminiowa jest jednak trochę "grubsza" od stalowej.

ODPOWIEDZ