Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Poziom sprawdza się oczywiście na pracującym silniku . Musisz sprawdzić czy masz filtr zewnętrzny . W takiej sytuacji wymień filtr wewnętrzny . Nie wiem jaka skrzynię ty masz . W skrzyni powinien być dexron III . Normalnie wymienia się ok 6l ale naszykuj sobie 7l . Zaopatrz się w filtry (nie wszystkie miały zewnętrzny ) i silikon . Jak chcesz się bawić i masz zdolności manualne to ok , ale jeśli nie to daj sobie spokój .
PW wysyłam z namiarami
PW wysyłam z namiarami
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Silikon
Do czego jest potrzebny ?
Skrzynia jest wszędzie taka sama - 4EAT. Jak chcesz wymienić dynamicznie to min. 10l oleju, a w Twoim przypadku nie ma sensu mieszać ATF'ów, chyba że wiesz co teraz pływa. Filterek wymienić należy, ten zewnętrzny. Wygląda on jak ten od oleju i znajduje się na boku skrzyni od strony kierowcy.
Ogólnie można wymienić tak jak poniżej ale nie zastąpi to porządnego płukania.
http://tlc80.com/wymiana-oleju-atf-w-skrzyni-biegow/

Skrzynia jest wszędzie taka sama - 4EAT. Jak chcesz wymienić dynamicznie to min. 10l oleju, a w Twoim przypadku nie ma sensu mieszać ATF'ów, chyba że wiesz co teraz pływa. Filterek wymienić należy, ten zewnętrzny. Wygląda on jak ten od oleju i znajduje się na boku skrzyni od strony kierowcy.
Ogólnie można wymienić tak jak poniżej ale nie zastąpi to porządnego płukania.
http://tlc80.com/wymiana-oleju-atf-w-skrzyni-biegow/
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Ok, zanim zaczniesz spuszczać olej, płukać skrzynię, zdejmować cokolwiek.... i wywalać kasę, spróbuj jednej rzeczy.
Każda skrzynia automatyczna ma w kadłubie korki zakrywające kanały olejowe, po odkręceniu podłącza się manometr i odczytuje ciśnienie w określonych procedurą warunkach (obroty, temperatura oleju, położenie wybieraka). Jest to prosta procedura, jedynie należy zdobyć manometr z końcówką pomiarową.
Na forum są linki do serwisówek.
Wież mi skrzynia automatyczna z problemami może być studnią bez dna do wyrzucania forsy, a poprawna diagnoza jest podstawą.
Każda skrzynia automatyczna ma w kadłubie korki zakrywające kanały olejowe, po odkręceniu podłącza się manometr i odczytuje ciśnienie w określonych procedurą warunkach (obroty, temperatura oleju, położenie wybieraka). Jest to prosta procedura, jedynie należy zdobyć manometr z końcówką pomiarową.
Na forum są linki do serwisówek.
Wież mi skrzynia automatyczna z problemami może być studnią bez dna do wyrzucania forsy, a poprawna diagnoza jest podstawą.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
generalnie to jest taka akcja ,że pozycja R wchodzi bez najmniejszych problemów problem jest tylko z jazdą do przodu ale jutro zobaczę czy tam są te korki i jaka to końcówka jest potrzebna i jaki manometr.
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Manometr do 20 bar powinien wystarczyć,
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Mazik1987, Zanim rozbierzesz , przeczytaj PW ode mnie .
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Witam!
Szkoda siana na wymiany oleju itd...to pomaga przy takich usterkach tyle,co umarłemu kadzidło,no chyba,że przy okazji sprawdzania sterownika hydraulicznego,a i ciśnienia są bardzo ważne jak pisze gebolp.We własnym zakresie można sprawdzić,błędy zapisane w AT,cały sterownik,od At(ten elektroniczny)a min...czujnik tem At,napięcia wyjściowe i wejściowe na wszystkie czujniki, wszystkie napięcia i takie tam,by wyeliminować elektronikę.To wszystko da się radem miernikiem elektronicznym,a natomiast cisnienia tak jak pisze gebolp można manometrem i wtedy należy wydać diagnozę i podjąć działanie.Ale kolega uczyni jak uważa.
Pozdrawiam.
Szkoda siana na wymiany oleju itd...to pomaga przy takich usterkach tyle,co umarłemu kadzidło,no chyba,że przy okazji sprawdzania sterownika hydraulicznego,a i ciśnienia są bardzo ważne jak pisze gebolp.We własnym zakresie można sprawdzić,błędy zapisane w AT,cały sterownik,od At(ten elektroniczny)a min...czujnik tem At,napięcia wyjściowe i wejściowe na wszystkie czujniki, wszystkie napięcia i takie tam,by wyeliminować elektronikę.To wszystko da się radem miernikiem elektronicznym,a natomiast cisnienia tak jak pisze gebolp można manometrem i wtedy należy wydać diagnozę i podjąć działanie.Ale kolega uczyni jak uważa.
Pozdrawiam.
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Mazik1987, u mnie jakiś zaworek przycinał się na IV biegu, przy 4500 rpm miałem szarpniecie. Po jakimś miesiącu od wymiany oleju jak reką odjął - się przepłukało świeżym olejem.
.

Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Dziś rano jak przestawiałem auto to na zimnym oleju wskoczyło od razu D bez problemu hmm ciekawa sprawa. musze przetestowac jak sie zagrzeje.
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Mazik1987, jak jesteś z Wrocka to jedź ze skrzynia do Długołęki nie za bardzo pamiętam nazwy serwisy ale tam chyba za wiele nie ma zajmujących się AT .
-
Wielki Szu
- 0 gwiazdek
- Auto: Sorento V6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Jest już diagnoza?
Mam ten sam problem w Legacy MY99 2.5 AT.
Mam ten sam problem w Legacy MY99 2.5 AT.
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Kolego na razie sprawa stoi pojechałem do długołęki powiedzieli 500zł za ściągnięcie skrzyni i wystawienie diagnozy.
Bo naprawa może być droga z drugiej strony kupno używki może załatwić sprawę na krótko bo jak będzie strzelona to też lipa a wydatek rzędu 2k
Po głowie za to chodzi mi inny Diabelski pomysł a mianowicie przekładka na Manuala czy ktoś u nas w polsce to robił? Z tego co czytałem w necie to Zabieg ten jest często praktykowany u Jueseji.
Wiadomo jakie części są potrzebne i czy to trudna sprawa? oczywiście czy jest $$$?
Bo naprawa może być droga z drugiej strony kupno używki może załatwić sprawę na krótko bo jak będzie strzelona to też lipa a wydatek rzędu 2k
Po głowie za to chodzi mi inny Diabelski pomysł a mianowicie przekładka na Manuala czy ktoś u nas w polsce to robił? Z tego co czytałem w necie to Zabieg ten jest często praktykowany u Jueseji.
Wiadomo jakie części są potrzebne i czy to trudna sprawa? oczywiście czy jest $$$?
-
Wielki Szu
- 0 gwiazdek
- Auto: Sorento V6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
Wielki Szu
- 0 gwiazdek
- Auto: Sorento V6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester 99r. 2.0 AT Problem ze skrzynią.
Kolega z innego forum miał ten sam problem co my ze swoją skrzynią. Wymienił olej na Valvoline Maxlife ATF i filterek zewnętrzny. Skrzynia śmiga jak nowa. Ja planuję wymienić jeszcze wewnętrzny.