Drganie kierownicy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Drganie kierownicy
Po zakupie wyważyłem koła bo trochę szarpało kierą przy większych prędkościach.A teraz najbardziej to czuć (przy małej prędkości )a nawet widać jak się puści kółko.Buja nim na boki.Dziury żadnej nie zaliczyłem,na oko te ciężarki co były na felgach są nadal.Ki diabeł ?
Pamietajmy o Wołyniu.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Drganie kierownicy
stefanekmac, dobrze sprawdź czy nie ma zaschniętego błota na felgach od środka. U mnie takie błoto na tylnych felgach potrafi wprawiać w wibracje całą budę forka.
-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Re: Drganie kierownicy
Ostatnio padało miesiąc temu i to chwilę.A to od jakiegoś tygodnia.Ale zajrzę na kanale co tam przy kołach .
Pamietajmy o Wołyniu.
Re: Drganie kierownicy
stefanekmac,
Możesz mieć uszkodzoną oponę .
Dobry wulkanizator to wyłapie . Mój wulkanizator zdjął osłonę wyważarki , bo stwierdził że bez osłony lepiej widzi czy opona ma wady .
Opowiadał że miał ostatnio dwa przypadki krzywych opon .
Możesz mieć uszkodzoną oponę .
Dobry wulkanizator to wyłapie . Mój wulkanizator zdjął osłonę wyważarki , bo stwierdził że bez osłony lepiej widzi czy opona ma wady .
Opowiadał że miał ostatnio dwa przypadki krzywych opon .
Re: Drganie kierownicy
przycyzny mogą być 2 : krzywa felga i targa na boki albo krzywa opona (gdzieś płótno póściło ) nawet nie musi być widać żadnego guza wystarczy, że będzie nierówna opona a pod ciężarem tym bardziej ;) niedoważenie występuje przy większych prędkosciach np od 100 w góre a jak czujesz przy mniejszych to guzy i krzywe opony :) Prosta sprawa jeżeli nie chcesz jechać na wulkazniacje a stwierdzić to dokladnie to przełoż koła tylne do pzodu i na odwrót i się przejedz ;)
-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Re: Drganie kierownicy
Niestety balon na oponie.Inne ok.Opona continental ms 66 215/60/16.Kurczę na allegro nie widzę takiej.A kupować 4 trochę będzie bolało.
Pamietajmy o Wołyniu.
Re: Drganie kierownicy
Moja propozycja: sprawdź dokładnie na tych oponach oznaczenie modelu: czy jest TS790, czy inne, oraz zmierz suwmiarką głębokosć bieżnika.stefanekmac pisze:Niestety balon na oponie.Inne ok.Opona continental ms 66 215/60/16.Kurczę na allegro nie widzę takiej.A kupować 4 trochę będzie bolało.
Następnie poszukaj na allegro takiej opony używanej, która nie będzie się różniła więcej niż powiedzmy 2mm.
Wtedy będzie na pewno OK i również trochę taniej, niż nowy komplet.
Tu jest przykładowa oferta z Allegro:
http://moto.allegro.pl/215-60-16-contin ... 54287.html

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Drganie kierownicy
goralsim pisze: to kup 2 inne a po co 4 ?
ze względu na centralny dyfer, czy tam wiskozę?
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Drganie kierownicy
goralsim, możemy się tym podniecać po raz 1045. Ale konkluzja tu opisana jest już chyba uznana http://www.oponeo.pl/artykul/dobor-opon ... apedem-4x4
Gorzej dzieje się w samochodach z permanentnym napędem na 4 koła (np. Subaru, Audi Quattro, BMW X-Drive). Przy źle dobranych oponach elementy przeniesienia napędu są tu obciążane non-stop, a nie tylko podczas skrętów. Wskutek tego międzyosiowy mechanizm różnicowy przegrzewa się - szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradą - co prowadzi do zniszczenia jego sprzęgieł i uszczelnień. Wrażliwa na ciągłe przeciążenie układu napędowego 4x4 jest nawet automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza w samochodach, w których zastępuje w funkcji sprzęgło międzyosiowe (np. w niektórych modelach Subaru).
Gorzej dzieje się w samochodach z permanentnym napędem na 4 koła (np. Subaru, Audi Quattro, BMW X-Drive). Przy źle dobranych oponach elementy przeniesienia napędu są tu obciążane non-stop, a nie tylko podczas skrętów. Wskutek tego międzyosiowy mechanizm różnicowy przegrzewa się - szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradą - co prowadzi do zniszczenia jego sprzęgieł i uszczelnień. Wrażliwa na ciągłe przeciążenie układu napędowego 4x4 jest nawet automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza w samochodach, w których zastępuje w funkcji sprzęgło międzyosiowe (np. w niektórych modelach Subaru).
Re: Drganie kierownicy
idąc tym porytym tropem, np. jak będziesz miał jedną sprężyne gorsza, jeden amor nie bd trzymał jak reszta, jak bd miał ciśnienia mniej o 0.1 w 1 oponie niz reszczie i wielu innych przypadkach które zmieniają geometrie koła a których można nie odczuć to tez bd szły obciążenia na układ napędowy... moge się założyć, że 80% aut nie spełnia takich wymagań ;d no ale widze na tym forum wszyscy oczytani w książkach serwisowych chyba :D
-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Re: Drganie kierownicy
Założyłem oponę z aledrogo, bieżnika ma 2mm więcej.Pożyjemy zobaczymy.Tak sobie myślę może w niej utrzymać mniejsze ciśnienie ?
Pamietajmy o Wołyniu.
Re: Drganie kierownicy
uważaj 2mm bieżnika więcej to poważne wykroczenie książkowe pewnie Ci walną napędy ze skrzynią a potem wybuchnie silnik ;d;d;d
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Drganie kierownicy
Podłączę się pod temat bo nie mogę znaleźć podobnego wątku na forum..
2 dni temu wpadłem w dziurę i auto ściąga teraz delikatnie na lewo. Byłem wczoraj u gumiarzy, zdjęli koło, felga prosta, opona ok, koło wyważone. Co mogło paść? Nic nie stuka niepokojąco, żadnych drgań, itp. Po prostu ściąga lekko na lewo i muszę kontrować kierą w prawo a to wkurza.
Zanim się wybiorę do mecha to może macie jakieś pomysły?
2 dni temu wpadłem w dziurę i auto ściąga teraz delikatnie na lewo. Byłem wczoraj u gumiarzy, zdjęli koło, felga prosta, opona ok, koło wyważone. Co mogło paść? Nic nie stuka niepokojąco, żadnych drgań, itp. Po prostu ściąga lekko na lewo i muszę kontrować kierą w prawo a to wkurza.
Zanim się wybiorę do mecha to może macie jakieś pomysły?
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Drganie kierownicy
Jak zdjęli koło to oglądałem poszczególne elementu zawieszenia oraz drążek i wszystko wyglądało na nieuszkodzone..
Czyli najpierw do mechanika żeby popatrzył fachowym okiem czy od razu na geometrię i zbieżność?
Czyli najpierw do mechanika żeby popatrzył fachowym okiem czy od razu na geometrię i zbieżność?
Re: Drganie kierownicy
nie zobaczysz gołym okiem zgiętego drążka to wystarczy minimalne ugięcie :P nic nie rób z drążkami tyko ustaw na nowo zbieżnośc i tyle w tym temacie hehe:P
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Drganie kierownicy
freediver, jak bardzo musisz sam to zmierz odległość koła do blachy z jednej i drugie strony. Oglądając bebechy zwykle nic nie zobaczysz, chyba, że ewidentnie coś jest krzywe - ale wtedy zwykle się nie da jechać 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Drganie kierownicy
goralsim, od koła do blachy. I tak, da się sprawdzić czy jest skrzywione o ile nie jest to pici kłaczek. O ile dobrze rozumiem jak się projektuje auta, to są one dość symetryczne 
Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz

Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz

Re: Drganie kierownicy
a w telewizji (w takim filmie jednym) to pokazali, że wpatrując się można zgiąć. łyżkę, na przykład.Alan, Alan, Alan! pisze:o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz
a jeśli można zgiąć, to można też wyprostować. wahacz. wpatrując się.

od razu.freediver pisze:czy od razu na geometrię i zbieżność?
Re: Drganie kierownicy
Alan, Alan, Alan! pisze:goralsim, od koła do blachy. I tak, da się sprawdzić czy jest skrzywione o ile nie jest to pici kłaczek. O ile dobrze rozumiem jak się projektuje auta, to są one dość symetryczne
Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz
haha chyba nie wiesz co to zbiezność i jakie minimalne różnice powodują jej zmiane... po 1 80% aut jest walonych a po drugie ustaw sobie kierownice idealnie prosto w miejscu, żeby zmierzyć cokolwiek od koła do blachy ;d;d;d
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Drganie kierownicy
goralsim, tak masz rację 
Zakładam, że zrozumiałeś o co pytał kolega i co odpowiedziałem
Podpowiem Ci, co może się obecnie nie mieścić w głowie, że jeszcze nie tak dawno w warunkach polowych na rajdach geometrię sprawdzano/ustawiano sznurkiem*
(tak wiem, że w ograniczonym zakresie)

Zakładam, że zrozumiałeś o co pytał kolega i co odpowiedziałem

Podpowiem Ci, co może się obecnie nie mieścić w głowie, że jeszcze nie tak dawno w warunkach polowych na rajdach geometrię sprawdzano/ustawiano sznurkiem*

(tak wiem, że w ograniczonym zakresie)