Drganie kierownicy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Drganie kierownicy

Post 23 lis 2011, o 09:40

Po zakupie wyważyłem koła bo trochę szarpało kierą przy większych prędkościach.A teraz najbardziej to czuć (przy małej prędkości )a nawet widać jak się puści kółko.Buja nim na boki.Dziury żadnej nie zaliczyłem,na oko te ciężarki co były na felgach są nadal.Ki diabeł ?


Pamietajmy o Wołyniu.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 23 lis 2011, o 09:47

stefanekmac, dobrze sprawdź czy nie ma zaschniętego błota na felgach od środka. U mnie takie błoto na tylnych felgach potrafi wprawiać w wibracje całą budę forka.

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 23 lis 2011, o 12:35

Ostatnio padało miesiąc temu i to chwilę.A to od jakiegoś tygodnia.Ale zajrzę na kanale co tam przy kołach .
Pamietajmy o Wołyniu.

Kubik
4 gwiazdki
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 23 lis 2011, o 13:04

stefanekmac,
Możesz mieć uszkodzoną oponę .
Dobry wulkanizator to wyłapie . Mój wulkanizator zdjął osłonę wyważarki , bo stwierdził że bez osłony lepiej widzi czy opona ma wady .
Opowiadał że miał ostatnio dwa przypadki krzywych opon .

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 23 lis 2011, o 23:32

przycyzny mogą być 2 : krzywa felga i targa na boki albo krzywa opona (gdzieś płótno póściło ) nawet nie musi być widać żadnego guza wystarczy, że będzie nierówna opona a pod ciężarem tym bardziej ;) niedoważenie występuje przy większych prędkosciach np od 100 w góre a jak czujesz przy mniejszych to guzy i krzywe opony :) Prosta sprawa jeżeli nie chcesz jechać na wulkazniacje a stwierdzić to dokladnie to przełoż koła tylne do pzodu i na odwrót i się przejedz ;)

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 25 lis 2011, o 15:29

Niestety balon na oponie.Inne ok.Opona continental ms 66 215/60/16.Kurczę na allegro nie widzę takiej.A kupować 4 trochę będzie bolało.
Pamietajmy o Wołyniu.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 25 lis 2011, o 16:11

stefanekmac pisze:Niestety balon na oponie.Inne ok.Opona continental ms 66 215/60/16.Kurczę na allegro nie widzę takiej.A kupować 4 trochę będzie bolało.
Moja propozycja: sprawdź dokładnie na tych oponach oznaczenie modelu: czy jest TS790, czy inne, oraz zmierz suwmiarką głębokosć bieżnika.
Następnie poszukaj na allegro takiej opony używanej, która nie będzie się różniła więcej niż powiedzmy 2mm.
Wtedy będzie na pewno OK i również trochę taniej, niż nowy komplet.
Tu jest przykładowa oferta z Allegro:
http://moto.allegro.pl/215-60-16-contin ... 54287.html

:->

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 28 lis 2011, o 21:03

to kup 2 inne a po co 4 ?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 28 lis 2011, o 22:48

goralsim pisze: to kup 2 inne a po co 4 ?

ze względu na centralny dyfer, czy tam wiskozę?

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 30 lis 2011, o 18:24

jak opony będą w tym samym rozmiarze to co ma za znaczenie bieznik :| ????

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 1 gru 2011, o 00:34

goralsim, możemy się tym podniecać po raz 1045. Ale konkluzja tu opisana jest już chyba uznana http://www.oponeo.pl/artykul/dobor-opon ... apedem-4x4

Gorzej dzieje się w samochodach z permanentnym napędem na 4 koła (np. Subaru, Audi Quattro, BMW X-Drive). Przy źle dobranych oponach elementy przeniesienia napędu są tu obciążane non-stop, a nie tylko podczas skrętów. Wskutek tego międzyosiowy mechanizm różnicowy przegrzewa się - szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradą - co prowadzi do zniszczenia jego sprzęgieł i uszczelnień. Wrażliwa na ciągłe przeciążenie układu napędowego 4x4 jest nawet automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza w samochodach, w których zastępuje w funkcji sprzęgło międzyosiowe (np. w niektórych modelach Subaru).

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 00:47

idąc tym porytym tropem, np. jak będziesz miał jedną sprężyne gorsza, jeden amor nie bd trzymał jak reszta, jak bd miał ciśnienia mniej o 0.1 w 1 oponie niz reszczie i wielu innych przypadkach które zmieniają geometrie koła a których można nie odczuć to tez bd szły obciążenia na układ napędowy... moge się założyć, że 80% aut nie spełnia takich wymagań ;d no ale widze na tym forum wszyscy oczytani w książkach serwisowych chyba :D

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 07:59

Założyłem oponę z aledrogo, bieżnika ma 2mm więcej.Pożyjemy zobaczymy.Tak sobie myślę może w niej utrzymać mniejsze ciśnienie ?
Pamietajmy o Wołyniu.

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 12:37

uważaj 2mm bieżnika więcej to poważne wykroczenie książkowe pewnie Ci walną napędy ze skrzynią a potem wybuchnie silnik ;d;d;d

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 14:58

Podłączę się pod temat bo nie mogę znaleźć podobnego wątku na forum..
2 dni temu wpadłem w dziurę i auto ściąga teraz delikatnie na lewo. Byłem wczoraj u gumiarzy, zdjęli koło, felga prosta, opona ok, koło wyważone. Co mogło paść? Nic nie stuka niepokojąco, żadnych drgań, itp. Po prostu ściąga lekko na lewo i muszę kontrować kierą w prawo a to wkurza.
Zanim się wybiorę do mecha to może macie jakieś pomysły?

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 15:13

freediver, zrobić geografię zawiasu.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 15:31

zgięty drążek kierowniczy i zbieżność zła ?

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 2 gru 2011, o 15:39

Jak zdjęli koło to oglądałem poszczególne elementu zawieszenia oraz drążek i wszystko wyglądało na nieuszkodzone..
Czyli najpierw do mechanika żeby popatrzył fachowym okiem czy od razu na geometrię i zbieżność?

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 4 gru 2011, o 23:41

nie zobaczysz gołym okiem zgiętego drążka to wystarczy minimalne ugięcie :P nic nie rób z drążkami tyko ustaw na nowo zbieżnośc i tyle w tym temacie hehe:P

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 5 gru 2011, o 04:45

freediver, jak bardzo musisz sam to zmierz odległość koła do blachy z jednej i drugie strony. Oglądając bebechy zwykle nic nie zobaczysz, chyba, że ewidentnie coś jest krzywe - ale wtedy zwykle się nie da jechać ;-)

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 5 gru 2011, o 15:16

hohoh od blachy do blachy :D no to na bank bd miarodajne;d

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 5 gru 2011, o 16:16

goralsim, od koła do blachy. I tak, da się sprawdzić czy jest skrzywione o ile nie jest to pici kłaczek. O ile dobrze rozumiem jak się projektuje auta, to są one dość symetryczne ;-)

Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz ;-)

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 5 gru 2011, o 17:09

Alan, Alan, Alan! pisze:o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz ;-)
a w telewizji (w takim filmie jednym) to pokazali, że wpatrując się można zgiąć. łyżkę, na przykład.
a jeśli można zgiąć, to można też wyprostować. wahacz. wpatrując się.
:razz:


freediver pisze:czy od razu na geometrię i zbieżność?
od razu.

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Drganie kierownicy

Post 5 gru 2011, o 17:26

Alan, Alan, Alan! pisze:goralsim, od koła do blachy. I tak, da się sprawdzić czy jest skrzywione o ile nie jest to pici kłaczek. O ile dobrze rozumiem jak się projektuje auta, to są one dość symetryczne ;-)

Jak napisałem powyżej, nie jest to badanie labolatoryjne, ale jak się chce samemu sprawdzić to jest najprostsze i o wiele dokładniejsze od wpatrywania się w np. wahacz ;-)

haha chyba nie wiesz co to zbiezność i jakie minimalne różnice powodują jej zmiane... po 1 80% aut jest walonych a po drugie ustaw sobie kierownice idealnie prosto w miejscu, żeby zmierzyć cokolwiek od koła do blachy ;d;d;d

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Drganie kierownicy

Post 5 gru 2011, o 17:38

goralsim, tak masz rację :->

Zakładam, że zrozumiałeś o co pytał kolega i co odpowiedziałem ;-)
Podpowiem Ci, co może się obecnie nie mieścić w głowie, że jeszcze nie tak dawno w warunkach polowych na rajdach geometrię sprawdzano/ustawiano sznurkiem* :o

(tak wiem, że w ograniczonym zakresie)

ODPOWIEDZ