Check Engine błąd P1133
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Check Engine błąd P1133
Witam,
Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka Check Engine. Po skanowaniu otrzymuję błąd P1133 Manufacturer Specific Powertrain Trouble Code. Fuel System nawet po rozgrzaniu auta jest w trybie Open Loop - a z tego co mi wiadomo powinien być w trybie Closed Loop. Pierwsza sonda lambda ma napięcie 3,795V - które nie zmienia się nawet przy wciskaniu gazu. Sonda druga ma napięcie 0.93V, które rośnie jak wciskam gaz i spada do 0 gdy gaz puszczam. Mam tam jeszcze następujące info, które mi niewiele mówi: Equivalence ratio 02S11 0.992
Obie sondy zostały wymienione - na nowe, oryginalne
ECU zostało wymienione - na używane, sprawne
Samochód jest specyficzny jak na Polskę: Subaru Impreza z silnikiem 2.2l (pochodzenie USA) wyprodukowane w 2000r.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć cóż mogę z takim fantem zrobić - prócz zaklejenie czarną taśmą kontrolki
Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka Check Engine. Po skanowaniu otrzymuję błąd P1133 Manufacturer Specific Powertrain Trouble Code. Fuel System nawet po rozgrzaniu auta jest w trybie Open Loop - a z tego co mi wiadomo powinien być w trybie Closed Loop. Pierwsza sonda lambda ma napięcie 3,795V - które nie zmienia się nawet przy wciskaniu gazu. Sonda druga ma napięcie 0.93V, które rośnie jak wciskam gaz i spada do 0 gdy gaz puszczam. Mam tam jeszcze następujące info, które mi niewiele mówi: Equivalence ratio 02S11 0.992
Obie sondy zostały wymienione - na nowe, oryginalne
ECU zostało wymienione - na używane, sprawne
Samochód jest specyficzny jak na Polskę: Subaru Impreza z silnikiem 2.2l (pochodzenie USA) wyprodukowane w 2000r.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć cóż mogę z takim fantem zrobić - prócz zaklejenie czarną taśmą kontrolki
Re: Check Engine błąd P1133
Nie widzę takiego błędu w Subaru, mozesz to odczytać czymś dedykowanym do Subaru, albo podjechać gdzieś gdzie mają coś takiego?
Wskazanie 1. sondy wskazuje na uszkodzenie instalacji/ECU skoro sonda jest sprawna.
Wskazanie 1. sondy wskazuje na uszkodzenie instalacji/ECU skoro sonda jest sprawna.
Re: Check Engine błąd P1133
Myślę, że mogę podjechać do Łukasza z 4T, ale wydaje mi się, że zeskanowany kod pasuje:
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... f865250e73&
http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... o1133.html
Zakładam, że skoro taki błąd wyskakuje w outback i legacy to i w imprezie może wystąpić.
Info zawarte w podanych linkach zgadza się z tym co mówisz... mam nadzieję, że nie dostałem uszkodzonej przedniej sondy. W przyszłym tygodniu zamierzam pogrzebać w instalacji, chociaż pogoda średnio zachęcająca do leżenie pod autem.
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... f865250e73&
http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... o1133.html
Zakładam, że skoro taki błąd wyskakuje w outback i legacy to i w imprezie może wystąpić.
Info zawarte w podanych linkach zgadza się z tym co mówisz... mam nadzieję, że nie dostałem uszkodzonej przedniej sondy. W przyszłym tygodniu zamierzam pogrzebać w instalacji, chociaż pogoda średnio zachęcająca do leżenie pod autem.
Re: Check Engine błąd P1133
Nie mam manuala do konkretnie tej imprezy, więc ciężko mi powiedzieć, w tych do Imprezy w które rzuciłem okiem nie widzę. Do Łukasza zapraszamy ale po rajdzie :)
Re: Check Engine błąd P1133
Przyczyną zamieszana była wypalona kostka pomiędzy sondą a wiązką elektryczną.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Podłączę się bo temat o sondach. Jak radzicie sobie z drugą sondą po wymianie układu wydechowego? Niecały miesiąc temu zamieniłem swój stary wydech na nówkę 2,75cala, pełen przelot. Czasem jak dłużej pojadę na wyższych obrotach to zapala się check. Czasem gaśnie sam przy którymś kolejnym odpaleniu auta a czasem trzeba mu pomóc. Nie mniej jednak jest to wkurzające. Czy EMULATOR 2 sondy lambda załatwi sprawę?
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Nikt nie miał problemu z błędem 2 sondy po zmianie układu wydechowego i usunięciu kata?


- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Drugą sondę wkręca się przez przejściówkę, która odsuwa ją od katalizatora.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Ta przejściówka to właśnie Emulator i odsuwa on sondę od wydechu oszukując ją co do spalin. Chciałem po prostu się upewnić że to bezpieczne rozwiązanie i widzę że nie ma opinii negatywnych. Dzięki.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Niestety odsunięcie drugiej sondy od wydechu nie rozwiązało problemu więc zakładam że check zapalać się może z innego powodu. Najgorsze jest to że trudno go zdiagnozować bo błąd nie zapisuje się w pamięci komputera. Niestety po 2-3 uruchomieniu silnika Check gaśnie samoistnie. Zapalił mi się w sobotę, wczoraj zgasł a dziś jak podjechałem na sczytanie błędu to w pamięci nie było po nim śladu :/
Może przybliżę objawy i jeśli ktoś miał coś podobnego to dajcie znać.
Czasem po dłuższej spokojnej jeździe a czasem po krótkiej ale intensywnej na wysokich obrotach, zapala się Check, auto staje się jak by trochę mułowate a na biegu jałowym obroty falują między 900 a 1100. I tak jak pisałem, po kolejnych 2 odpaleniach silnika wszystko wraca do normy a samochód wymazuje błąd z pamięci. Co to może być?
EGT raczej nie bo objawy miałem kiedyś zupełnie inne, z resztą wymieniłem czujnik EGT w 4T ok roku temu.
Jeśli nie ta sonda to może przepływka?
Może przybliżę objawy i jeśli ktoś miał coś podobnego to dajcie znać.
Czasem po dłuższej spokojnej jeździe a czasem po krótkiej ale intensywnej na wysokich obrotach, zapala się Check, auto staje się jak by trochę mułowate a na biegu jałowym obroty falują między 900 a 1100. I tak jak pisałem, po kolejnych 2 odpaleniach silnika wszystko wraca do normy a samochód wymazuje błąd z pamięci. Co to może być?
EGT raczej nie bo objawy miałem kiedyś zupełnie inne, z resztą wymieniłem czujnik EGT w 4T ok roku temu.
Jeśli nie ta sonda to może przepływka?
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Jeśli ktoś będzie miał podobne objawy to może mu się to przydać. Wyszedł błąd P0122 - czujnik przepustnicy. Więc na szczęście z nowym wydechem i sondami jest wszystko OK
Trza naprawić/wymienić i śmigać dalej :)

- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check Engine błąd P1133
Może mi ktoś potwierdzić czy czujnik przepustnicy od starszych GT pasuje do WRX01' ? Ewentualnie czy gdzieś w Wawie mogę kupić nowy? W hurtowniach nie ma bo nie ma zamienników. Zostają serwisy Subaru które wolał bym odwiedzić w ostateczności :/
Pilne więc proszę o poradę lub ofertę jeśli np jest dostępny w Mysiadle.
Pilne więc proszę o poradę lub ofertę jeśli np jest dostępny w Mysiadle.