Wspomaganie

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Wspomaganie

Post 4 lut 2012, o 03:44

Pytanie: Dlaczego jak jest kolo -20 zamarza mi wspomaganie i rano jade jak traktorem ?
Dlaczego nie powinno zamarzac?: Płyn jest nowy, bo mam maly wyciek spod korka i czesto tam zagladam i dolewam
Co dolewasz ?: Olej Hipol do układów wspomagania kierownicy.
Jak z tym walcze?: Auto chdzi z rana z pół godzinki i problem zanika calkowicie jak sie nagrzeje
Stan mojej psychiki?: Bardzo slaby po kilku takich dniach ...

Pytanie do publicznosci: Czy ktos z was mial cos takiego ?. W Mazdzie mialem problem z gęstniejacym olejem w skrzyni po wymianie na nowy ale o wspomaganiu w zyciu nie slyszalem :/. Jakies porady?, Pomysly ??



kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 4 lut 2012, o 04:28

Myślę że coś jednak z olejem nie tak .

sheki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Subaru legacy III
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 4 lut 2012, o 16:34

Cześć!

Zalej mu płyn ATF,taki sam jak do skrzyni AT i będzie git...choć nie wiem,jaki masz ten Hipol,bo hipol też produkuje ATF,jeśli masz odpowiedni,to powinno być ok...niemniej jednak jeśli takie numery wali,to raczej na pewno kwestia oliwy,bo tak to cóś właśnie określiłeś,olej ;-) .Czasami bywa też tak,że jak we wspomaganiu będzie coś gęstego,to przy mrozach siarczystych,przy przekręceniu kiera potrafi się pienić i nawet wybijać to coś ;-)


Pozdrawiam!

MikeAnonim
1 gwiazdka
Lokalizacja: Piastów
Auto: Legacy x2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 4 lut 2012, o 16:41

Ciara pisze:Pytanie: Dlaczego jak jest kolo -20 zamarza mi wspomaganie i rano jade jak traktorem ?
Dlaczego nie powinno zamarzac?: Płyn jest nowy, bo mam maly wyciek spod korka i czesto tam zagladam i dolewam
Co dolewasz ?: Olej Hipol do układów wspomagania kierownicy.
Jak z tym walcze?: Auto chdzi z rana z pół godzinki i problem zanika calkowicie jak sie nagrzeje
Stan mojej psychiki?: Bardzo slaby po kilku takich dniach ...

Pytanie do publicznosci: Czy ktos z was mial cos takiego ?. W Mazdzie mialem problem z gęstniejacym olejem w skrzyni po wymianie na nowy ale o wspomaganiu w zyciu nie slyszalem :/. Jakies porady?, Pomysly ??
ma podobnie... tylko u mnie na dodatek potwornie wyje pompa wspomagania jakby pracowała na sucho ;/

nie wiem jak z tym walczyć. olej nalany jest taki jak ma być ;/

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Wspomaganie

Post 5 lut 2012, o 20:31

MikeAnonim u mnie tez czasami pompa delikatnie sie jąka jak skrecam. Najgorsze jest to ze wchodzac w zakret jest tak: 1 sekunde mam wpomaganie a pozniej 1 sekunde nie mam i tak w kolko. Olej zalany teraz mam Orlenowski Hipol do ukladow wspomagan kierownicy, taki czerwoniutki. Nie wiem czy jest dobry czy nie ale moze by podac Orlen do sadu ze badziew sprzedaja ? :?

kermit
0 gwiazdek
Auto: Legacy Kombi 2004r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 5 lut 2012, o 22:37

Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego. Też tak miałem że raz wspomaganie było a po sekundzie nie i na maksa skręconych kołach potrafiła mi się pompa zatrzymać - wymieniłem pasek klinowy (był prawie spalony) i na razie pomogło ( jest dobrze już miesiąc)

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Wspomaganie

Post 5 lut 2012, o 23:36

kermit pisze:Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego. Też tak miałem że raz wspomaganie było a po sekundzie nie i na maksa skręconych kołach potrafiła mi się pompa zatrzymać - wymieniłem pasek klinowy (był prawie spalony) i na razie pomogło ( jest dobrze już miesiąc)

No tak tylko ze ja mam tak tylko przy duzych morzach i tylko z rana jak silnik jest zamarzniety ;-)

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 6 lut 2012, o 09:32

U mnie jest podobnie. Wrażenie takie jak gdyby pół układu kierowniczego było z gumy. Paski OK, płyn świeży STP. Ewidentnie płyn w niskich temperaturach ma zbyt dużą lepkość i opory przepływu wzrastają.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Wspomaganie

Post 6 lut 2012, o 10:43

Mam to samo. Od kilku dni parkuję pod chmurką na biegunie zimna i po odpaleniu aż zęby bolą. Za pierwszym razem aż się przestraszyłem. Wyje, piszczy aż się nagrzeje, wtedy wszystko cichnie. To chyba jednak przez duży mróz.
Aha, chodzi o Legacy 2.0 benzynowy

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wspomaganie

Post 6 lut 2012, o 21:19

Napnijcie pasek mocniej, kręcąc śrubką odpowiednią, a nawet dwiema (odsyłam do wątku o alternatorze ;)

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 8 razy

Re: Wspomaganie

Post 28 kwie 2015, o 18:32

Bergen pisze:Napnijcie pasek mocniej, kręcąc śrubką odpowiednią, a nawet dwiema (odsyłam do wątku o alternatorze ;)
heh właśnie wymieniłem "ten" pasek na conti
pierwsza krew popłyneła :D
przy su
swoją drogą ile pasek powinien "dać" się ucisnąć np pod kciukiem przy prawidłowym napięciu
Pracy szukam praca mnie szuka

damianb
0 gwiazdek
Lokalizacja: z Wrocławia
Auto: WRX MY02
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 28 kwie 2015, o 19:22

zgrocca pisze: swoją drogą ile pasek powinien "dać" się ucisnąć np pod kciukiem przy prawidłowym napięciu
Według instrukcji do EJ205 nowy pasek powinien "ugiąć się" o 7-9mm pod naciskiem 10kg, sprawdza się pomiędzy alternatorem i kołem pasowym wału korbowego.

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 8 razy

Re: Wspomaganie

Post 28 kwie 2015, o 19:41

damianb pisze:
zgrocca pisze: swoją drogą ile pasek powinien "dać" się ucisnąć np pod kciukiem przy prawidłowym napięciu
Według instrukcji do EJ205 nowy pasek powinien "ugiąć się" o 7-9mm pod naciskiem 10kg, sprawdza się pomiędzy alternatorem i kołem pasowym wału korbowego.
o dzięki
Pracy szukam praca mnie szuka

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 29 kwie 2015, o 08:09

u mnie wyje kilka-kilkanaście sekund po odpaleniu, potem już jest ok, z tym że ja obstawiam jednak nie pasek (może z rok ma) a pompę, która już ma dość życia.
Think.Feel.Drive.

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 8 razy

Re: Wspomaganie

Post 10 mar 2017, o 08:51

problemik mi się pojawił :
po regeneracji maglownicy regularnie "wywala" płyn wspomagania przez któryś z uszczelniaczy
zawór nad- ciśnieniowy na pompie?
Pracy szukam praca mnie szuka

fudżisubo;)
2 gwiazdki
Lokalizacja: WR
Auto: Forester S turbo MY-01
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Wspomaganie

Post 12 mar 2017, o 12:02

Moja jak się skończyła wyła tak
Link: https://www.youtube.com/watch?v=MyHuyAI8oIk

ODPOWIEDZ