To w którą stronę TA śrubka ?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

To w którą stronę TA śrubka ?

Post 3 lut 2012, o 23:26

Czy w ogóle któreś śruby w aucie odkręcają się w prawo ?
Pytam szczególnie o tą na której jest klucz.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Już popsikałem tym i owym, młotkiem walnąłem i nic.
A nie zdejmę osłony pasków, jeśli jej nie ruszę ?
Bo był wymieniony (przed mrozami) pasek od pompy wspomagania. Naciągnięte wszystkie paski są O.K.
Ale przy zimnym silniku piiiiiiiiiszczy ! I to piszczy, na ucho, po prawej od alternatora.
Więc chyba nie pompa. Ale jak przestanie już piszczeć i skręcę koła, to wtedy też piszczy i światła bledną



gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 4 lut 2012, o 00:55

eror pisze: Czy w ogóle któreś śruby w aucie odkręcają się w prawo ?
zdarzają się

Zobacz czy na drugim końcu nie ma nakrętki. Z tego co widzę to jest z dołożonym zaczepem, który wystaje nad wspornikiem obudowy alternatora. Nie miałem z nią najmniejszych problemów.
U mnie piszczał pasek od napędu sprężarki klimy zaraz po wymianie
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 4 lut 2012, o 03:57

W lewo.qrfa,w lewo.I to wcale nie jest śrubka tylko ddddłłłłługa śrubka :-) ,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

qbutek
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2.0, Forester s/tb, Celica Supra Mk2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 4 lut 2012, o 11:25

Próbowałeś po rozgrzaniu silnika?

Popsikanie dodatkowe w okolicach przedniego i tylnego "przelotu" nie zaszkodzi.

No i mi się też wydaje, że na końcu jest nakrętka, może najpierw ja spróbować ruszyć.


Aaaa ... no i można jeszcze pokręcić tą śrubą widoczną po lewej stronie (właśnie od regulacji napięcia paska alternatorem).
Może jak się alternatorem porusza góra-dół, to śruba trochę odpuści.

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 4 lut 2012, o 12:10

gebolp pisze:
eror pisze: Czy w ogóle któreś śruby w aucie odkręcają się w prawo ?
zdarzają się

Zobacz czy na drugim końcu nie ma nakrętki. Z tego co widzę to jest z dołożonym zaczepem, który wystaje nad wspornikiem obudowy alternatora. Nie miałem z nią najmniejszych problemów.
U mnie piszczał pasek od napędu sprężarki klimy zaraz po wymianie
Tę, którą trzyma klucz nie ruszasz, a z drugiej strony nakrętkę w prawo. Oczywiście tak jak patrzysz od przodu samochodu.
Jeżeli jest to dłuuuuga śruba (bez nakrętki z drugiej strony) to w lewo. Zawsze w lewo. W prawo dokręcamy, w lewo odkręcamy. Za nielicznymi wyjątkami (vide motocykl, rower itepe ;-) )

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 4 lut 2012, o 14:22

No fakt, jest z tyłu przeciwnakrętka. Odkręcę ją jak kupię klucz :? Bo to jest "14" a ja tego właśnie nie mam :x
Mam plan, żeby odpuścić wszystkie naciągi, zdjąć paski i sprawdzić gdzie (czy) są jakieś luzy albo utrudniony obrót
pomp (kiera i hamulce), alternatora i rolek napinających.
A ta śruba po lewej to była prawie niedokręcona. To znaczy miała minimalny luz :whistle:

qbutek
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2.0, Forester s/tb, Celica Supra Mk2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 4 lut 2012, o 15:17

eror pisze: A ta śruba po lewej to była prawie niedokręcona. To znaczy miała minimalny luz

Tą śrubą naciągasz właśnie pasek od alternatora.
Luzuje się trochę śrubę z którą masz problem i tą po lewej naciągasz pasek, więc dokręcanie jej na siłę też nie jest dobre.

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 13:51

No dobra.
Okazało się, że śruby "B" nie da się ruszyć. To jest nakrętka z blaszkami, które zapobiegają jej obracaniu. To nie są cienkie blaszki zabezpieczające.
To jest monolit, śruba z łbem kwadratowym i blachy zachodzące na odlew alternatora. Można jedynie odkręcić śrubę nakładając klucz na śrubę od strony "A".
Photo1.jpg
Dobra. WD-40 popsikało i jakoś za pomocą młotka :whistle: (delikatnie) puściło. Pomimo tego, że śruba lata luźno, odkręcenie (poluzowanie) śruby "C" nie
zmniejsza napięcia paska. Czy jeszcze coś trzeba odkręcić ? Szukam i niczego nie widzę. Nie będę tłukł w obudowę alternatora bo pęknie.
Napieram ciałem i nadal nic. Pasek minimalnie zmniejszył napięcie. Nie na tyle, żebym mógł go zdjąć dla wyjęcia pompy.
Załączniki
Photo2.jpg

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 13:57

Pytanie dodatkowe. Żeby dostać się do zbiornika płynu spryskiwacza trzeba zdjąć nadkole czy zdeżak ? Chcę dojść do silniczków spryskiwaczy, żeby rozdzielić spryskiwanie reflektorów na osobny psztyczek.
Załączniki
Photo3.jpg

qbutek
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2.0, Forester s/tb, Celica Supra Mk2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 14:04

eror pisze: Dobra. WD-40 popsikało i jakoś za pomocą młotka (delikatnie) puściło. Pomimo tego, że śruba lata luźno, odkręcenie (poluzowanie) śruby "C" nie
zmniejsza napięcia paska. Czy jeszcze coś trzeba odkręcić ? Szukam i niczego nie widzę. Nie będę tłukł w obudowę alternatora bo pęknie.
Napieram ciałem i nadal nic. Pasek minimalnie zmniejszył napięcie. Nie na tyle, żebym mógł go zdjąć dla wyjęcia pompy.
ZAŁĄCZNIKI

Jeżeli nie poluzujesz A, to alternator raczej się nie przekręci.

Myślę, że przy pomocy przedłużki możesz popukać młotkiem w miejsce gdzie się wkręca śruba B.

Jak się to poruszy, to może i śruba A drgnie.

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 14:18

No przecież wkleiłeś nawet cytat ze mnie, że śruba "A" puściła. Gdyby nie puściła to bym nie zdjął osłony paska bo ona ("A") trzyma osłonę.
"A" - luźna, "C" - luźna a alternator ani drgnie :o

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 15:48

Śruba na zdjęciu "A" to tylko oś obrotu alternatora.

Żeby go regulować musisz poluzować śrubę blokującą jego pozycję. On nie trzyma się na tej śrubie regulacyjnej ("C" u Ciebie). Nią się tylko naciąga, a potem blokuje się alternator.
Tu masz rysunek.
Bez tytułu.png
Musisz poluzować śrubę "A" z tego rysunku

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 15:57

Cholera, coś tak podejrzewałem :whistle:
Dzięki, idę do garażu.
Jak coś zepsuję to się pochwalę :razz:

qbutek
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legacy I 2.0, Forester s/tb, Celica Supra Mk2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 16:00

Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że było wcześnie rano ;)

Bawiłem się z tym w październiku - ale słaba pamięć.

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 5 lut 2012, o 18:05

qbutek, i tak dziękuję za dobre chęci.
jarmaj, dzięki, puściło co miało puścić :thumb:
Pompy jeszcze nie wyjmuję z auta. Przed jutrem i tak nie zdążę nic zrobić.
Luzy na kółku pasowym są jedynie osiowe, tak jakieś 0,5 - 1 mm. Przy kręceniu
ręcznym nie słychać żadnych nieprzyjemnych dźwięków. Cholera wie czy to pompa :?:

bujak27
4 gwiazdki
Auto: wrx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 6 lut 2012, o 18:17

Sprawdż rolkę napinacza paska klimatyzacji.Podejrzewam że to ona może wydawać jakieś dzwięki

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 11 lut 2012, o 02:48

Dobra, nie piszczy.
Skręcając wszystko do kupy, minimalnie naciągnąłem pasek pompy wspomagania i...... nie piszczy :thumb:
Dziękuję wszystkim za sugestie.
Pozostaje jeszcze pytanie, jak dostać się do zbiornika płynu spryskiwacza ??

bujak27
4 gwiazdki
Auto: wrx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 11 lut 2012, o 11:09

Jak chcesz się dostać do silniczków spryskiwaczy to trzeba nadkole zdjąć a jak chcesz wyjąć zbiorniczek to najlepiej zdjąć zderzak
Obrazek

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 11 lut 2012, o 11:37

O matko pojedyncza, bez przesady z tą pomocą !
Nie trzeba było od razu rozbijać auta, żeby mi pomóc :o Będę miał wyrzut sumienia :-/
Mam nadzieję, że nie muszę pokrywać kosztów porady :whistle:

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: To w którą stronę TA śrubka ?

Post 11 lut 2012, o 13:55

eror pisze: O matko pojedyncza, bez przesady z tą pomocą !
Nie trzeba było od razu rozbijać auta, żeby mi pomóc :o Będę miał wyrzut sumienia :-/
Mam nadzieję, że nie muszę pokrywać kosztów porady :whistle:
Widziałeś Chłopaku jakie forum jest pomocne :giggle:

ODPOWIEDZ