OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04
Ktos z Was mial mozliwosc bezposredniego porownania obu wersji silnikowych (polaczonych z automatyczna skrzynia) czyli 209KM vs 165KM?
Lepiej miec lancuch i regulowac zawory co 50k kam (czyli raz na dwa -2,5 roku) czy walczyc z rozrzadem i miec mniejsza moc?
Na ile jest to doczuwalne...? Marzy mi sie auto, ktorym na drodze jednopasmowej wreszcie nie bede musial polowac na przerwe/kawalek prostej 1km po przeciwnej stronie aby wyprzedziec TIR'a co jedzie 85-90Km/h.
Boje sie, ze 165KM nie bedie dawac takiej frajdy z jazdy a auto typu OBK to nie zakup na chwile, tylko raczej szukanie wychuchanego egzemplarza na dobrych kilka lat.
Lepiej miec lancuch i regulowac zawory co 50k kam (czyli raz na dwa -2,5 roku) czy walczyc z rozrzadem i miec mniejsza moc?
Na ile jest to doczuwalne...? Marzy mi sie auto, ktorym na drodze jednopasmowej wreszcie nie bede musial polowac na przerwe/kawalek prostej 1km po przeciwnej stronie aby wyprzedziec TIR'a co jedzie 85-90Km/h.
Boje sie, ze 165KM nie bedie dawac takiej frajdy z jazdy a auto typu OBK to nie zakup na chwile, tylko raczej szukanie wychuchanego egzemplarza na dobrych kilka lat.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2012, o 07:35 przez galtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Co znaczy:
Wymiana paska + regulacja zajmuje pracując na luzie ok.3h (od wjechania do wyjazdu z warsztatu) bez wyciągania silnika, na pewno krócej niż w H6.galtom pisze: czy walczyc z rozrzadem
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Na pewno krrocej robi sie to w H^ bo nie ma paska, ergo, sie go nie wymieniagebolp pisze:Co znaczy:Wymiana paska + regulacja zajmuje pracując na luzie ok.3h (od wjechania do wyjazdu z warsztatu) bez wyciągania silnika, na pewno krócej niż w H6.galtom pisze: czy walczyc z rozrzadem

A jesli kolega pisze o regulacji luzu zaworowego to silnika 3.0 w drugiej generacji nie trzeba do tego wyciagac (na szczescie).
Reasumujac - tu rozrzad - tu zawory - mysle, ze wychodzi podbnie

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
jeszcze pozostaje sprawa kosztów, pasek, rolki, uszczelki pokryw rozrządu (uszczelki pokryw, stożki pod śruby, uszczelki rurek od świec) razem ok. 1000zł. Robocizna własna.
W H6 koszt płytek i uszczelek, wiadomo, nie wszystkie płytki się wymienia, uszczelki pokryw zawsze wart zmienić. Ile kosztuje w H6- nie wiem.
Warto podliczyć koszty dla h6.
Dla 2.5 moje koszty wyliczone w oparciu o ceny :
-rolki + pasek identyczne z montowanymi serwisie,
-uszczelnienia z serwisu.
W H6 koszt płytek i uszczelek, wiadomo, nie wszystkie płytki się wymienia, uszczelki pokryw zawsze wart zmienić. Ile kosztuje w H6- nie wiem.
Warto podliczyć koszty dla h6.
Dla 2.5 moje koszty wyliczone w oparciu o ceny :
-rolki + pasek identyczne z montowanymi serwisie,
-uszczelnienia z serwisu.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Znalazle spejcaliste (z Wasz\ego polecenia w innym watku) w Katowicach - regulacja zaworów, odpisał: 665 pln z uszczelkami
Wiec raz na 50k km nie jest źle
Wiec raz na 50k km nie jest źle

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom,
Jak jesteś już zdecydowany na H6 to po co pytania? Wciągaj autko i i po problemie
Jak jesteś już zdecydowany na H6 to po co pytania? Wciągaj autko i i po problemie

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Raczej jestem. Spalanie z tego co czytam nie wydaje sie duzo wyzsze a pozostale potencjalne klopoty sa wspolne bez wzgledu na pojemnosc.
Szkoda, ze nie ma nikogo kto prowadzil obie wersje
Szkoda, ze nie ma nikogo kto prowadzil obie wersje

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Ok, to inaczej. Obecnie mam Krowe
z silnikiem 2.4, ktora ma naped RWD i automatyczna skrzynie biegow, wazy prawie 2 tony i ma 132KM (jak byla nowa). Jak myslicie ile takie auto pali w miescie?
.
Jakos nie sadze, żeby H6 bylo gorsze (wrecz nie bede zaskoczony jak bedzie lepsze), przy podobnej dynamice jazdy.
Stad, skoro moge przy podobnym spalaniu miec lzejsze auto, z lepsza trakcja i prawie 80KM wiecej to chyba lepiej kupic 3.0 niz 2.5?
Zakladam, ze poza kwestia ekonomiki spalania reszta kosztow eksploatacyjnych (klocki, tarcze, plyny, oleje, amortyzatory, tlumiki, itd... itd...) jest w zasadzie identyczna dla obu wersji silnikowych Outbacka?
A w kwesti spalania... o ile dobrze czytam to 3.0 pali srednio (LPG) miedzy 12-15l tak? Moje obecne auto zadko schodzi ponizej 15...
A 2.5?


Jakos nie sadze, żeby H6 bylo gorsze (wrecz nie bede zaskoczony jak bedzie lepsze), przy podobnej dynamice jazdy.
Stad, skoro moge przy podobnym spalaniu miec lzejsze auto, z lepsza trakcja i prawie 80KM wiecej to chyba lepiej kupic 3.0 niz 2.5?
Zakladam, ze poza kwestia ekonomiki spalania reszta kosztow eksploatacyjnych (klocki, tarcze, plyny, oleje, amortyzatory, tlumiki, itd... itd...) jest w zasadzie identyczna dla obu wersji silnikowych Outbacka?
A w kwesti spalania... o ile dobrze czytam to 3.0 pali srednio (LPG) miedzy 12-15l tak? Moje obecne auto zadko schodzi ponizej 15...
A 2.5?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, 2.5l Impreza (z automatyczną skrzynią biegów) pali (mówię o PB95) w ruchu mieszanym (ale prawdziwym mieszanym, nie miejskim mieszanym) 10-12l/100km. Dolna granica latem, górna zimą. Przy spokojnej jeździe autostradą można spokojnie zejść poniżej dolnej granicy.
2.5l Outback pewnie spali trochę więcej, a co do 3.0 to w ruchu miejskim obstawiałbym 14-18l/100km, do LPG trzeba by doliczyć jeszcze ze 2-3l/100km.
Nie mam żadnych dowodów na potwierdzenie tej tezy, ale tak mi się wydaje. :)
2.5l Outback pewnie spali trochę więcej, a co do 3.0 to w ruchu miejskim obstawiałbym 14-18l/100km, do LPG trzeba by doliczyć jeszcze ze 2-3l/100km.
Nie mam żadnych dowodów na potwierdzenie tej tezy, ale tak mi się wydaje. :)
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Patrzylem (miedzy innymi) na to: http://www.autocentrum.pl/spalanie/suba ... utback/ii/
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, tutaj masz spalanie Imprezy 2.5l (z A/T):
http://www.spritmonitor.de/fr/detail/281706.html
Moja średnia to właśnie 10.6l/100km (jazda w ruchu mieszanym głównie).
http://www.spritmonitor.de/fr/detail/281706.html
Moja średnia to właśnie 10.6l/100km (jazda w ruchu mieszanym głównie).
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Dzieki za link:
jednak nie jest tak zle
Previa: http://www.spritmonitor.de/en/detail/495853.html
H6: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
jednak nie jest tak zle

Previa: http://www.spritmonitor.de/en/detail/495853.html
H6: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, o ile pamiętam rozmowy z rrosiakiem na temat spalania H6 w mieście to raczej trzeba liczyć 18+ (Warszawa).
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Bez przesady. Raczej 17+Chloru pisze:
galtom, o ile pamiętam rozmowy z rrosiakiem na temat spalania H6 w mieście to raczej trzeba liczyć 18+ (Warszawa).

Takiemu jednemu w Spec. B MT spala w mieście 11 l (z małym ogonkiem) na 100 km


Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, spritmonitorem bardzo mocno bym się nie sugerował, podałem tylko link do swoich (bliskich rzeczywistości, danych). Są tam Imprezy 2.0l, które zimą palą poniżej 8l/100km.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/465597.html
Kiedyś widziałem tam odpowiednik swojego auta, tyle, że w DE i sporo po drogach ekspresowych. Spalanie było o 2l mniejsze niż u mnie. I w to byłem w stanie uwierzyć. Niestety u nas nie da się tego powtórzyć.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/465597.html
Kiedyś widziałem tam odpowiednik swojego auta, tyle, że w DE i sporo po drogach ekspresowych. Spalanie było o 2l mniejsze niż u mnie. I w to byłem w stanie uwierzyć. Niestety u nas nie da się tego powtórzyć.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom pisze:Patrzylem (miedzy innymi) na to: http://www.autocentrum.pl/spalanie/suba ... utback/ii/

Widzę, że tam swoje 3.0 raportował nasz forumowicz wil3 i myślę, że jego pomiary są wiarygodne.
Średnio 3 litry więcej to mało nie jest, bo to 18 PLN na 100 km. Oczywiście mówię o benzynie.
Jeśli dla Ciebie nie jest to problem, gazowanie 3.0 i koszty obsługi tego też nie są kłopotem, to z pewnością nie ma sensu zerkać na 2.5.

czarne jest piękne...
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
O jakich kosztach obslugi pieszesz? Tzn. cos innego niz luz zaworowy (bo te okazal sie byc przesadzonym problemem)?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, koszty obsługi to zwykle: koszty paliwa + koszty serwisu + koszty ubezpieczenia itp.
Jak wspomniałem wcześniej. Widzę, że nie widzisz
z tym kłopotu, więc nie ma się nad czym zastanawiać.
Zresztą, ja się nie znam. Jeżdżę nieco innymi autami. Wydawało mi się, że tańszymi w utrzymaniu, ale założę się, że gdybyś zobaczył moje rachunki za serwisowanie tych powozów, to stwierdziłbyś, że daję się robić w balona.
Jak wspomniałem wcześniej. Widzę, że nie widzisz

Zresztą, ja się nie znam. Jeżdżę nieco innymi autami. Wydawało mi się, że tańszymi w utrzymaniu, ale założę się, że gdybyś zobaczył moje rachunki za serwisowanie tych powozów, to stwierdziłbyś, że daję się robić w balona.

czarne jest piękne...
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
OC - czy obcne 2.4 czy potencjalne 2.5-3.0 - to roznica kosmetyczna 
Paliwo: 2.5 na pewno mniej niz 3.0 palic bedzie ale wszystko wskazuje na to, ze 3.0 nie bedzie palic wiecej niz obecne 2.4 za to przyjemnosc z jazdy chyba znacznie wieksza?
Koszty serwisu: wydaja mis ie podobne w obu wersjach silnikowych (regulacja zaworow to koszt wg uzyskanej informacji od mechanika: 665 pln z uszczelkami -http://www.rallycar.cba.pl/ - polecany przez kogos na forum).
Previe serwisuje od momentu przywiezienia z Nimiec tutaj: http://www.astroserwis.pl/ i tez tanio nie jest ale da sie zyc. za to auto chodzi ja w zegarku

Paliwo: 2.5 na pewno mniej niz 3.0 palic bedzie ale wszystko wskazuje na to, ze 3.0 nie bedzie palic wiecej niz obecne 2.4 za to przyjemnosc z jazdy chyba znacznie wieksza?

Koszty serwisu: wydaja mis ie podobne w obu wersjach silnikowych (regulacja zaworow to koszt wg uzyskanej informacji od mechanika: 665 pln z uszczelkami -http://www.rallycar.cba.pl/ - polecany przez kogos na forum).
Previe serwisuje od momentu przywiezienia z Nimiec tutaj: http://www.astroserwis.pl/ i tez tanio nie jest ale da sie zyc. za to auto chodzi ja w zegarku

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
a ja odpowiem inaczej - znajdź najpierw auto takie które będzie warto kupić. Jak znajdziesz dwa - jeden 2.5 a drugi 3.0 to wtedy bedziesz miał dylemat.
Na razie nawet nie zastanawiasz się tylko szukasz w odpowiedziach potwierdzenia dla swojego wyboru... tylko czego? znalezienie auta wartego kupienia zajmie Ci parę miesięcy pewnie, a i tak jakiś szkielet pod maską będzie czekał. Tych aut nie ma za dużo na rynku, a Ty prowadzisz dywagacje, jakbyś nowe auto z salonu wybierał i miał tyyyyyyyyle opcji wyposażenia do wybrania.
Znajdź auto warte kupienia - wrzuć link, a wtedy dostaniesz feedback
Na razie nawet nie zastanawiasz się tylko szukasz w odpowiedziach potwierdzenia dla swojego wyboru... tylko czego? znalezienie auta wartego kupienia zajmie Ci parę miesięcy pewnie, a i tak jakiś szkielet pod maską będzie czekał. Tych aut nie ma za dużo na rynku, a Ty prowadzisz dywagacje, jakbyś nowe auto z salonu wybierał i miał tyyyyyyyyle opcji wyposażenia do wybrania.
Znajdź auto warte kupienia - wrzuć link, a wtedy dostaniesz feedback
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Tyz fakt 
To niestety torche dolujace... pamietam jak szukalem obecnego - 7 miesiecy w 2008 roku.... ale warto bylo.

To niestety torche dolujace... pamietam jak szukalem obecnego - 7 miesiecy w 2008 roku.... ale warto bylo.
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Inaczej szklanym roweru
.
Do zakupu należycie przygotować. Np inf. O strasznym koszcie regulacji zawodów upadła. Więc zakładam, ze będzie OK.

Do zakupu należycie przygotować. Np inf. O strasznym koszcie regulacji zawodów upadła. Więc zakładam, ze będzie OK.
Pozdrawiam,
galtom
galtom