Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
smok
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Subaru Impreza WRX 2001 i Dodge W200 1976
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

Post 9 lut 2012, o 17:55

Cześć,

ponieważ po dłuższym czasie udało mi się zakończyć operację zamiany hamulców z WRX-owych na Złote Brembo, pomyślałem, że napiszę co i jak.
O ile z przodem właściwie nie ma problemu (ponieważ z prozdu nie ma ręcznego hamulca), to nieco więcej zabawy jest z hamulcami przy tylnej osi (ponieważ tam właśnie jest ręczny hamulec).

Samo przekręcenie zacisków i przełożenie tarcz to sprawa prosta, ale schody zaczynają się w momencie, kiedy dowiadujemy się, że operacja pchłonęła istnienie hamulca ręcznego na skutek faktu, że średnica tarczobębnów STi jest większa niż WRX i szczęki ręcznego nie sięgają do powierzchni roboczej bębnów.

Wyjściem z tej sytuacji może być zakup tarch hybrydowych dba (które mają mniejszą średnicę bębna taką jak w WRX a średnicę tarczy jak w STi) lub poszukanie szczęk i większym rozmiarze i zamontowanie ich do tarcz kotwicznych WRX. Jest też trzecie wyjście, które jest najbardziej skomplikowane i kosztowne. Jest to wyjście, które wybrałem, czyli przełożenie zwrotnic z tarczami kotwicznymi od STi. Jak się okazuje, nie jest to jedyny koszt, ponieważ trzeba wymienić półośki z wueriksowych na STi. Dopiero później okazuje się, że półośki z STi nie pasują do dyfra WRX (średnica wejścia WRX ok. 25.5 mm, STi 27.5 mm) i trzeba przełożyć także dyfer.

Piszę to dla tych wszystkich osób, które noszą się z zamiarem założenia Złotego Brembo do WRX, żeby za wczasu uwzględniły komplikacje z ręcznym (i to, że wymiana felg nie jest jedynym kosztem dodatkowym tej operacji).



Krysztal
4 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: rajdowe i cywilne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 9 lut 2012, o 19:48

smok z pewnością pomoże to nie jednej osobie przed wpakowaniem się w koszty.

U mnie jest wariant najprostszy w zastosowaniu czyli tarcze hybrydy od DBA. Minusem takiego rozwiązania jest to że jesteśmy skazani na tarcze wyłącznie tego producenta.
Obrazek

ECU Master DET3 - montaż, strojenie'

piter
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

Post 10 lut 2012, o 01:06

Krysztal pisze:U mnie jest wariant najprostszy w zastosowaniu czyli tarcze hybrydy od DBA
najprostszy wariant, to jest zostawienie z tyłu seryjnego zacisku i ... klocek DS2500 ;-)

Krysztal
4 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: rajdowe i cywilne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 10 lut 2012, o 20:05

piter tak ale jak chcemy żeby całość była złota :)

a co do DS2500 to chyba lepiej RC5+ :-)
Obrazek

ECU Master DET3 - montaż, strojenie'

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re:

Post 11 lut 2012, o 03:15

Krysztal pisze:piter tak ale jak chcemy żeby całość była złota :)

a co do DS2500 to chyba lepiej RC5+ :-)

Zawsze mozna pomalowac pedzelkiem :-p

smok
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Subaru Impreza WRX 2001 i Dodge W200 1976
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX - zmiana hamulców na Złote Brembo

Post 13 lut 2012, o 10:39

Należy jednak wspomineć, że jednakowoż odcień zacisków może odbiegać od odcienia złota na np. felgach ATS - mnie się to właśnie przydarzyło i nie wiem, jak sobie z tym poradzić... :-)

ODPOWIEDZ