OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Czyli u Ciebie VDC nie ma... Zreszta widziałbys, ze jest bo kontrolka musi sie pojawić na desce po włączeniu zaplonu.
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, notorycznie wrzucasz Audi pomiędzy jakieś "wynalazki", a tymczasem w większości Quattro (przynajmniej w tych z silnikiem umieszczonym wzdłużnie) siedzi TorSen 

Ostatnio zmieniony 18 lut 2012, o 13:02 przez rrosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Mnie to nic nie mówi... W każdym razie zupełnie nie wyjaśnia jak sie Quattro czy 4motion (a w golfach jeszcze syncro było) mam do OBK. Ale już "lookam" w linki...
Pozdrawiam,
galtom
galtom
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Quattro, 4motion, syncro, AWD, 4WD, 4x4 itp, idt to tylko handlowe nazwy poszczególnych producentów samochodów dla napędów na 4 koła (stałych i takich powiedzmy 2 + 2), kompltenie nic nie mówią o ich konstrukcji.
Chcesz dowiedzić się jak działają napędy w samochodzie? Proszę, lepiej nigdzie nie jest wyjaśnione
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
Chcesz dowiedzić się jak działają napędy w samochodzie? Proszę, lepiej nigdzie nie jest wyjaśnione

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
A TorSen to niby nie wynalazek?
Przeczytaj to co sam podlinkowałeś: "w 1958 Vern Gleasman opatentował Torsen Type 1".
Czyli wynalazek!

to jeszcze musiałbyś doprecyzować, do jakies wersji OBK (z jaką skrzynią biegów), chcesz porównywać te inne rozwiązania techniczne.galtom pisze:Mnie to nic nie mówi... W każdym razie zupełnie nie wyjaśnia jak sie Quattro czy 4motion (a w golfach jeszcze syncro było) mam do OBK. Ale już "lookam" w linki...
Ale o jednym już teraz Cie uprzedzam - przeceniasz znaczenie tych szczegółów technicznych.
Niestety najsłabszym elementem tego złożonego układu nadal pozostaje kierowca.

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Na słabość "czynnika ludzkiego" jest przecież rada:
http://technologie.gazeta.pl/internet/1 ... chody.html

http://technologie.gazeta.pl/internet/1 ... chody.html

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Jako, że planuje H6 II gnereacje to oczywiscie takie cosЛукашэнка pisze:to jeszcze musiałbyś doprecyzować, do jakies wersji OBK (z jaką skrzynią biegów), chcesz porównywać te inne rozwiązania techniczne.galtom pisze:Mnie to nic nie mówi... W każdym razie zupełnie nie wyjaśnia jak sie Quattro czy 4motion (a w golfach jeszcze syncro było) mam do OBK. Ale już "lookam" w linki...
Ale o jednym już teraz Cie uprzedzam - przeceniasz znaczenie tych szczegółów technicznych.
Niestety najsłabszym elementem tego złożonego układu nadal pozostaje kierowca.

Nie potrafie teaz znalezc tego postu ale jeden zkolegow napisal - "Jak chcesz prawdziwe 4x4x to kup z manualem). Nie zeby akurato to zawazalo na mojej decyzji ale jestem ciekaw na czym polegaja roznice (o ile ktos umie laikowi wyjasnic... bo z linku o Torsenie nie zrozumialem za duzo, a juz calkiem sobie teog nie wyobrazam).
Moja wiedza sprowadza sie do:
Sa auta terenowe z napedem 4x4, naped ten uruchamiany jest recznie (nrlamnie auto takie jest RWD albo FWD), i w konfiguracji 4x4 sa ograniczenia z uwagi na konstrukcje napedu co do maks. predkosci.
Za to (to chyba cos co sie nazywa szpera??) z powodu tejze szpery, kola zawsze sie kreca i nie ma sytuacji jak na filmach na YT, gdzie auto nie moze ruszyc na rolkach pod gore (na jednym kole) bo zbyt malo mocy jest przkazane do kola , ktore ma przyczepnosc. Tu, jesli kreci sie jedna strona druga tez musi.
Potem sa auta typu Quattro czy Subarowe AWD i zdaje sie ze niektore Toyoty tez... Previa Alltrac - gdzie naped jest staly ale realizowany inaczej i w inny sposob rozdzielany.... Czym sie jedon od drugiego rozni, itd... Nie wiem.
Sa tez auta z dolaczanym napedem 4x4 (chyba XC70) i zdaje sie co najmniej kilka innych aut na rynku, gdzie jakas czesc mocy moze byc przeslana na tyl tylko gdy przod traci trakcje.
Sadze tez, ze z automatem czy bez (oczywiscie z obiegowych opinii) Subaru w swojej konstukcji (mozliwosci, jakosc, trwalosc) jest nie do pobicia nawet przez Quattro.
A terazz ide rzucic okiem na link podany wyzej - zobaczymy ile zrozumiem

Pozdrawiam,
galtom
galtom
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, czy Ty czytasz co się do Ciebie pisze?
Jeszcze raz.
Quattro nie znaczy nic. Poza byciem oznaczeniem handlowym stosowanym przez Audi dla aut z napędem na więcej niż jedną oś. W zależności od modelu, pod tą nazwą kryją się różne rozwiązania techniczne.
Nie wiem jakie tam są automaty w tych rocznikach Outbacków, z dyfrem centralnym VDT czy bez - ogólnie auta z automatami są poza sferą moich motoryzacyjnych zainteresowań - ale Audi z torsenem (a są też i inne, gorsze, chociaż torsen z racji swojej zasady działania też ma pewne wady) to jeden z najlepszych napędów w osobówkach na 4 koła i raczej żaden automat Subaru nie ma tu czego szukać.
galtom pisze: nawet przez Quattro.
Jeszcze raz.
Quattro nie znaczy nic. Poza byciem oznaczeniem handlowym stosowanym przez Audi dla aut z napędem na więcej niż jedną oś. W zależności od modelu, pod tą nazwą kryją się różne rozwiązania techniczne.
Nie wiem jakie tam są automaty w tych rocznikach Outbacków, z dyfrem centralnym VDT czy bez - ogólnie auta z automatami są poza sferą moich motoryzacyjnych zainteresowań - ale Audi z torsenem (a są też i inne, gorsze, chociaż torsen z racji swojej zasady działania też ma pewne wady) to jeden z najlepszych napędów w osobówkach na 4 koła i raczej żaden automat Subaru nie ma tu czego szukać.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Jeśli chcesz kupić OBK II generacji z sinikiem H6, to jedyna opacja jeśli chodzi o skrzynię biegów to jest automat 4EAT.galtom pisze:Jako, że planuje H6 II gnereacje to oczywiscie takie cos.
Nie potrafie teaz znalezc tego postu ale jeden zkolegow napisal - "Jak chcesz prawdziwe 4x4x to kup z manualem). Nie zeby akurato to zawazalo na mojej decyzji ale jestem ciekaw na czym polegaja roznice (o ile ktos umie laikowi wyjasnic... bo z linku o Torsenie nie zrozumialem za duzo, a juz calkiem sobie teog nie wyobrazam).
Pytasz o zasadniczą róznicę jeśli chodzi o przekazanie napędu?
W przypadku skrzyń manualnych lub skrzyni automatycznej 5EAT, czyli takich jakich nie ma w tym modelu, napęd na tył jest połączony ze skrzynią biegów w sposób mechaniczny, za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego.
W przypadku skrzyni 4EAT między skrzynią biegów a napędem na tył znajduje się sprzęgło sterowane hydraulicznie, które w zalezności od warunków spina z mniejszą lub wiekszą siłą napęd na tył.
Żaden z napędów Subaru nie jest gorszy lub lepszy w sensie "prawdziwości 4x4". Każdy ma swoje zalety i wady w stosunku do innych.
To po prostu zalezy od okoliczności, sytuacji, warunków drogowych, itd, itp.
Na pewno 4EAT jest szczególnie dobrą skrzynią do jazdy w terenie lub do ciągnięcia cięższej przyczepy.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Лукашэнка pisze: W przypadku skrzyni 4EAT między skrzynią biegów a napędem na tył znajduje się sprzęgło sterowane hydraulicznie, które w zalezności od warunków spina z mniejszą lub wiekszą siłą napęd na tył.
W Phase II też ? Czy może nie ? Może nie uogólniaj i nie wprowadzaj w błąd ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Leon,leon pisze:Лукашэнка pisze: W przypadku skrzyni 4EAT między skrzynią biegów a napędem na tył znajduje się sprzęgło sterowane hydraulicznie, które w zalezności od warunków spina z mniejszą lub wiekszą siłą napęd na tył.
W Phase II też ? Czy może nie ? Może nie uogólniaj i nie wprowadzaj w błąd ?
to ja też zadam Ci jedno pytanie:
czy Ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Jak dla mnie to z tego:galtom pisze: 1. Czy odradzanie polaczenia H6 z LPG wynika z faktu nizszej jakosci glowic, gniaz zaworowych ktore za z miększego materiału niż w 2.5l i stad większa szansa na uszkodzenia czy tylko z samego faktu konieczności regulacji?

Może ślepy jestem, ale ja tam żadnej płytki nie widzę. A to oznacza, że trzeba kupować takie fajne szklanki -- na pewno są po pięć złotych w każdym skupie złomu...
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
ky pisze: na pewno są po pięć złotych w każdym skupie złomu...
Taa, ja nawet widziałem po trzy zeta sztuka. A obok facet rozdawał za darmo.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Лукашэнка, wyobraź sobie, że 4EAT również występuje w wersji z centralnym dyfrem
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 37#p208537 


"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Kurde, może mam trochę ograniczoną wyobraźnię, ale nie bardzo mogę sobie wyobrazić sytuację w której auto stoi na jednym kole.sheki pisze: auto z tym systemem pojedzie nawet na jednym kole,gdy 3 koła są w powietrzu,przetestowane
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
WRC fan, to wyobraź sobie auto stojące na 3. Dobra, masz? No, a teraz na odwrót.
Niewiele wniosę do dyskusji, ale mój 4EAT urodził się bez centralnego dyfra. Do tego przynajmniej 2 sytuacje, w których miałem napęd tylko na 2 koła. Przydałaby się jakaś szpera na tylnej osi.


Niewiele wniosę do dyskusji, ale mój 4EAT urodził się bez centralnego dyfra. Do tego przynajmniej 2 sytuacje, w których miałem napęd tylko na 2 koła. Przydałaby się jakaś szpera na tylnej osi.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Link do wytlumaczenia dyfrow, napedow, itd.. fajny (jestem w trakcie lektury - z grubsza kumam).
Co do samego H6 z tych lat to ma i VTD i VDC. VTD to oczywiscie skrzynia (jej wlasnosc) a VDC elektronika sterujaca ABS i silnikiem.
A co do napedow chodzilo mi o potwierdzenie, ze w SUbaru naped na 4 kola idzie zawsze.... nie jak np. w przypadku XC70.
A co do porownania torsenow i rozwiazan Audi.
Jak wypada 4x4 stosowane w OBK H6 (ii generacja) czyli z 4EAT w porownaniu do Audi Allroad z tego samego okresu także z automatyczną skrzynią? Czy mozna mowic , ze ktores auto (pod tym wzgledem) jest lepsze lub gorsze (i dlaczego)?
- chyba, że jestes jednym z tych, co wmawiaja wszystkim, że w H6 II generacja NIE DA SIE wyregulować luzu zaworowego bez demontowania silnika. Jesli tak - to faktycznie reguluj szklankami (a nawet kubkami).
Podkładki (niestety jeszcze nie znam średnicy bo serwisy ich nie maja) sa dostepne w gtubosciach co 0,01 mm i to nimi (sa osadzone na szklankach) reguluje sie luz a nie szklankami. Szklanki wymienia sie gdy naprawia sie zawor a nie gdy reguluje sie luz zaworowy - ale jak pisalem - u siebie reguluj czym chcesz i jak chcesz. Ja pozostane przy podkladkach i silniku w komorze czyli, w miejscy na silnik przewidzianym
Co do samego H6 z tych lat to ma i VTD i VDC. VTD to oczywiscie skrzynia (jej wlasnosc) a VDC elektronika sterujaca ABS i silnikiem.
A co do napedow chodzilo mi o potwierdzenie, ze w SUbaru naped na 4 kola idzie zawsze.... nie jak np. w przypadku XC70.
A co do porownania torsenow i rozwiazan Audi.
Jak wypada 4x4 stosowane w OBK H6 (ii generacja) czyli z 4EAT w porownaniu do Audi Allroad z tego samego okresu także z automatyczną skrzynią? Czy mozna mowic , ze ktores auto (pod tym wzgledem) jest lepsze lub gorsze (i dlaczego)?
No to Kochany najwyrazniej jestes... ślepy (albo masz niepelna wiedze w tym zakresie, ewentualnie widzisz dobrze ale obraz jest kijowy i na nim podkladek nie widac)ky pisze: Może ślepy jestem, ale ja tam żadnej płytki nie widzę. A to oznacza, że trzeba kupować takie fajne szklanki -- na pewno są po pięć złotych w każdym skupie złomu...
r.

Podkładki (niestety jeszcze nie znam średnicy bo serwisy ich nie maja) sa dostepne w gtubosciach co 0,01 mm i to nimi (sa osadzone na szklankach) reguluje sie luz a nie szklankami. Szklanki wymienia sie gdy naprawia sie zawor a nie gdy reguluje sie luz zaworowy - ale jak pisalem - u siebie reguluj czym chcesz i jak chcesz. Ja pozostane przy podkladkach i silniku w komorze czyli, w miejscy na silnik przewidzianym

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
rrosiak, ja sobię różne sytuację potrafię wyobrazić.rrosiak pisze:Лукашэнка, wyobraź sobie, że 4EAT również występuje w wersji z centralnym dyfremhttp://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 37#p208537
nawet lądowanie kosmitów.
Tym bardziej skrzynię 4EAT z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym i dyfrem obok siebie.
Nie jestem ekspertem technicznym FHI.
Dlatego jeśli Leon wie dokładniej, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprawę przedstawił bardziej szczegółowo czy precyzyjniej niż ja to zrobiłem. Z zainteresowaniem poczytam.
Nadal jednak twierdzę, że w przypadku tego samochodu, to są detale techniczne, z których wynikają bardzo niewielkie implikacje w praktyce.
Mówiąc inaczej - to nie ma takiego znaczenia, jakie niektórzy ludzie zdają się do tego przykładać.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
ky, ale to dopiero od 2005, czyli od OBK III, a tutaj o OBK II mowa.
Napęd na 4 łapy to też detal, mający jeszcze mniejsze znaczenie praktyczne - dowód: mnóstwo osiek jeździ jakoś.
Лукашэнка pisze: Nadal jednak twierdzę, że w przypadku tego samochodu, to są detale techniczne, z których wynikają bardzo niewielkie implikacje w praktyce.
Napęd na 4 łapy to też detal, mający jeszcze mniejsze znaczenie praktyczne - dowód: mnóstwo osiek jeździ jakoś.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Leon, "napęd na 4 łapy" to bardzo szerokie pojęcie. Na przykład, facet, który jeździ jakieś rajdy przeprawowe, raz po raz grzęznąc w głębokim błocie i brodząc w bagnach, powiedziałby Ci, że właściwy napęd na 4 łapy jest wtedy gdy masz blokady na wszystkich trzech dyferencjałach, a cały układ przeniesienia napędu jest tak solidny aby nic się nie ukręciło, gdy auto się wklei na pół metra w jakąś gęstą glinę. Patrząc ze swojego punktu widzenia, taki człowiek mógłby się co najwyżej uśmiać z napędów subaraków.leon pisze:Napęd na 4 łapy to też detal, mający jeszcze mniejsze znaczenie praktyczne - dowód: mnóstwo osiek jeździ jakoś.
Subaru produkowało kiedyś całkiem zaawansowane jak na tamte czasy napędy samochodów osobowych.
Tylko trzeba pamiętać o jednym – czas nie stoi w miejscu.
Dlatego jeśli zrobilibyśmy praktyczne testy porównawcze w różnych warunkach, subaraków awd sprzed 15 lat z produkowanymi wówczas ośkami, to nasze konkluzje byłby zupełnie inne niż gdybyśmy do podobnego porównania wzięli współczesne auta fwd lub rwd.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Mnie raczej chodzi o to, czy filmy na YT pokazuja prawde... i zczgo wynika tak duza roznica w zachowaniu tych aut? (jezeli fimy pokazuja prawde...)
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, rzeczywiście, kiedyś dealerzy Subaru (najczęściej amerykańscy) lubili nabijać się w ten sposób z innych aut 4wd.
Obecnie, w podobny sposób dealerzy BMW nabijają się z konkurencji (głównie z Audi):
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM.
Sztuka polega na zapoznaniu się z różnicami w działaniu układów napędowych w poszczególnych samochodach i takim ustawieniu próby, aby nasz faworyt "miażdżył"
Jeśli chodzi o tamto Volvo V70 Cross Country, to faktycznie pierwsze generacje były bardzo kiepskie jeśli chodzi o napęd.
Outback rzeczywiście był dużo lepszy.
Gdybyś jednak miał się decydować na coś z europejskiej konkurencji, to warto byłoby sie zastanowić nad Audi Allroad 2.7 (1999-2005). Pamiętać jednak trzeba o wyższych kosztach utrzymania takiego Audi.
Więc podsumowując - nie grymaś i kupuj OBK.

Obecnie, w podobny sposób dealerzy BMW nabijają się z konkurencji (głównie z Audi):
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM.
Sztuka polega na zapoznaniu się z różnicami w działaniu układów napędowych w poszczególnych samochodach i takim ustawieniu próby, aby nasz faworyt "miażdżył"

Jeśli chodzi o tamto Volvo V70 Cross Country, to faktycznie pierwsze generacje były bardzo kiepskie jeśli chodzi o napęd.
Outback rzeczywiście był dużo lepszy.
Gdybyś jednak miał się decydować na coś z europejskiej konkurencji, to warto byłoby sie zastanowić nad Audi Allroad 2.7 (1999-2005). Pamiętać jednak trzeba o wyższych kosztach utrzymania takiego Audi.
Więc podsumowując - nie grymaś i kupuj OBK.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Tak mi sie wlasnie wydaqalo, ze za moj budzet i w rocznika o ktorych mowie, nie ma nic lepszego/ekonomicznego iz OBK.
Alrroad (XC zreszta tez, aczkolwiek ma jeden plus - o tym za chwile) kompletnie mi sie nie podoba.Ani z zewnatrz ani w srodku. Uwazam, ze marka jest nie slusznie uwazana za luksusowa i jest za droga. Audi (kilka bylo w rodzinie, ale w latach 70 -80
- kiedy te auta kosztowaly tyle ile powinny) to juz niestety nie to co kiedys. A do marki Audi i VW nie mam tez kompletnie zaufania (nie liczac image - wstyd sie takim czyms takim bujac i jazda Audi = brak wyobrazni i lans).
A co do Volvo... nie znam marki... zaufnia takiego jak do Japonczykow tez nie mam... ale ma jedne duzy plus (zawsze mi sie to podobalo
- wycieraczki na reflektorach 
A możecie wyjasnic dlaczego te "testy" byly ustawione pod Subaru i dlaczego pozostale modele sobie nie radzily?
Czy dla tych samych modeli, powiedzmy z okresu OBK II - jedo konkurentow, moglibyscie wymyslic test, w ktorym OBK by przegral?
Alrroad (XC zreszta tez, aczkolwiek ma jeden plus - o tym za chwile) kompletnie mi sie nie podoba.Ani z zewnatrz ani w srodku. Uwazam, ze marka jest nie slusznie uwazana za luksusowa i jest za droga. Audi (kilka bylo w rodzinie, ale w latach 70 -80

A co do Volvo... nie znam marki... zaufnia takiego jak do Japonczykow tez nie mam... ale ma jedne duzy plus (zawsze mi sie to podobalo


A możecie wyjasnic dlaczego te "testy" byly ustawione pod Subaru i dlaczego pozostale modele sobie nie radzily?
Czy dla tych samych modeli, powiedzmy z okresu OBK II - jedo konkurentow, moglibyscie wymyslic test, w ktorym OBK by przegral?

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom,
jeżeli mówimy o czasach gdy był produkowanu OBK 2-giej generacji, to jak na osobówkę miał on bardzo dobrze rozwiązany napęd. Na testach sprawnosciowych mógłby jednak polec w porównaniu z SUVami typu Mitsubishi Pajero, Landrover, czy jakiś Jeep.
Patrząc na czasy trochę bardziej współczesne, to gdybyśmy wzięli na przykład taki test,
w którym zwyciezcą jest hondowski napęd sh-awd:
to najprawdopodobniej większość wersji Subaru nie wypadłaby tu lepiej niz Lexus i Audi.
Za to np. wspóczesne wersje BMW z napędem xDrive, mogłyby podjeżdżać podobnie jak Acura.
To jest przykład określonej specyfiki próby.
Inna sprawa, że czasem w takich testach dodatkową ważną rolę odgrywają różne opony założone w tych autach, a o tym się już nie mówi prezentując wyniki.
jeżeli mówimy o czasach gdy był produkowanu OBK 2-giej generacji, to jak na osobówkę miał on bardzo dobrze rozwiązany napęd. Na testach sprawnosciowych mógłby jednak polec w porównaniu z SUVami typu Mitsubishi Pajero, Landrover, czy jakiś Jeep.
Patrząc na czasy trochę bardziej współczesne, to gdybyśmy wzięli na przykład taki test,
w którym zwyciezcą jest hondowski napęd sh-awd:
to najprawdopodobniej większość wersji Subaru nie wypadłaby tu lepiej niz Lexus i Audi.
Za to np. wspóczesne wersje BMW z napędem xDrive, mogłyby podjeżdżać podobnie jak Acura.
To jest przykład określonej specyfiki próby.
Inna sprawa, że czasem w takich testach dodatkową ważną rolę odgrywają różne opony założone w tych autach, a o tym się już nie mówi prezentując wyniki.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Ok, kumam.
Z jedna uwaga, aut typu Pajero czy Landrover nie zaliczylbym do kategorii SUV a raczej aut typowo terenowych. Ale to kwestia nomenklatury
Z jedna uwaga, aut typu Pajero czy Landrover nie zaliczylbym do kategorii SUV a raczej aut typowo terenowych. Ale to kwestia nomenklatury

Pozdrawiam,
galtom
galtom