Rajdy 2012

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 20 lut 2012, o 14:15

Tomek Czopik napisał na fejsie
Aktualizacja statusu
Przez Tomasz Czopik
Helou! Dzięki wszystkim za ciekawe propozycje szczególnie w wiadomościach, to ze na LOTOSIE jest ch...nia - widzimy (panowie się jeszcze ścigają i niech bezpiecznie dojadą) ale to ze Mariusz jest trzeci (chwała mu za to ale dopiero wrócił) to nic - trzeci kierowca rajdu jest ponad 7 min za pierwszym!!! Szacunek dla tych co się zorganizowali i jadą ale ta liczba mówi gdzie jesteśmy - ALBANIA!!
Tak od wczoraj myślę i jedyna szansę na uruchomienie lepszej frekwencji widzę:

1. Natychmiastowe uwolnienie przepisów w RSMP (nie trzymanie sie kurczowo przepisów FIA, tylko - jak w wielu krajach - dopuszczenie wszystkiego co jeździ do generalki i klasyfikacja w klasach, OK, z wyjątkiem WRC) jest mnóstwo starych Lancerów które z powodzeniem mogą jeździć w gr. A, z większą zwężką (sam bym chętnie wsiadł w taką powiedzmy VI-tkę albo nawet III-kę) i jest wiele garaży w PL gdzie można takie auta tanio przygotować, przywrócić nawet nie homologowaną N-kę i rozdmuchać N-3! Jak jest chudo z kasą i sponsorami trzeba jeździć tańszym sprzętem! To oczywiście wymaga konsultacji (modne słowo ostatnio :)) jak pogodzić homologacje i roczniki żeby było w generalce konkurencyjnie ale +- da się!!! Super puchar C2 odchodzi do RPP a dlaczego!!! super auta, małe, profesjonalne rajdówki, świetna zabawa, w RPP znikną bo są za drogie dla początkujących, Citroen na pewno by przyklasnął. ITD, ITP kilku sprawnych kierowców i program ułożony, tylko twarde głowy będą oczywiście marudzić...

2. Również natychmiastowe powołanie ekipy (osoby) w PZMocie odpowiedzialnej za promocje sportu motorowego w PL, rajdów i wyścigów (chociaż mamy jeden tor można jeździć do Czech i Niemiec) - Panie Prezesie - to nie duża kasa!!! Profesjonalna ekipa PR-owców sekcji rajdowej i wyscigowej przyniesie efekt!

Dwie sprawy; zmiana przepisów i promocja.

Jak nie, to naprawdę zacznę myśleć o secesji (jak w Niemczech) a to nie byłoby dobrze, jak nie, to stworzymy (tu będę musiał pogadać np. z Kucharem (sic!) bezlicencjonowaną ligę na kilku torach, lotniskach i trasach rajdów amatorskich bo liczba chcących się ścigać i oglądać jest olbrzymia!! A mamy świetnych ludzi w klubach po całej PL.

Na koniec; pamiętam jak jakiś czas temu zrobiliśmy lekki bunt; zawodnicy kontra komisja rajdowa, ni ch...ja nic nie załatwiliśmy (ich słowa; pokrzyczą i zapomną) ale może pokrzyczmy głośniej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
no zobaczymy czy coś wyjdzie miejmy nadzieje ,że tak :cofee:


Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Rajdy 2012

Post 20 lut 2012, o 14:22

Tomasz Czopik pisze: 2. Również natychmiastowe powołanie ekipy (osoby) w PZMocie odpowiedzialnej za promocje sportu motorowego w PL, rajdów i wyścigów (chociaż mamy jeden tor można jeździć do Czech i Niemiec) - Panie Prezesie - to nie duża kasa!!! Profesjonalna ekipa PR-owców sekcji rajdowej i wyscigowej przyniesie efekt!
i tak od 20 lat co roku - a jak jest ? chyba coraz gorzej :-/
ps:
Pan Czopik mógł by sobie te chuje darować :-p

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 13:43


Link: http://www.youtube.com/watch?v=nySMdchP ... r_embedded
Atomowy zapodaj jakąś relację prozą ile można czekać :giggle:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 16:21

burat pisze: no zobaczymy czy coś wyjdzie miejmy nadzieje ,że tak
10 lat temu było tak samo. Wtedy też paru się wkrewiło i nic nie wyszło. Rozwalą ten sport do końca i tak już nie ma na co patrzeć.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 16:23

Azrael pisze: Problemem jest to że ktoś kto by chciał jeździć nie ma szans pozyskać sponsora na relatywnie tanie auto bo koszty nie spadają proporcjonalnie (opony np. kosztują mniej więcej tyle samo, logistyka w zasadzie tyle samo)
Kuba oczywiście, że kosztuje to dużo mniej, tylko trzeba się na coś zdecydować. Opony? wystarczy, że pogodisz się z tym, że wystarczają na więcej niż 40km. Logistyka? do peugeota zabierasz dwóch kumpli mechaników na rajd a nie tydzień przed. To są dużo mniejsze koszty. Za naszych czasów (nie wiem jak teraz) trochę załóg miało grilla ze sobą. Pasztet? pasztet. Ścigali się ścigali. U nas też tak było, mieliśmy przy subaraku w n4 budżet parę tysi na rajd. I gdyby to auto nie wybuchało to byśmy jeździli sobie w najlepsze. Bez potrzeby nawalania się, bo na to nie było. Niestety ten sport zrobili tak drogim, że wszyscy po kolei się wykruszają, zarówno tło jak i coraz bardziej szpica. Na kij komu takie rajdy, jak nikt w nich nie jeździ.

Jeśli oczywiście mówimy o tym, żeby ktoś się ścigał w tym kraju a nie 4 załogi, które mają budżet z 50k na rajd albo lepiej.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 18:15

burat pisze: Atomowy zapodaj jakąś relację prozą ile można czekać :giggle:
W czwartek byłem na mecie zapoznania OS "Bożepole". Zapoznanie zaczynało się 7:30. Meta w środku puszczy, w środku niczego. Drogi absolutnie, całkowicie nieodśnieżone, śniegu miejscami po kolana. Grejt sakseees - Impreza zawiesiła się tylko raz podczas dojazdu, Agnieszka wypchała :mrgreen: Nie ma zasięgu żadnej sieci, nie ma połączenia radiowego ze startem, no nie ma niczego.

Wlazłem na górkę, udało mi się jakoś dodzwonić do startu, między szumami i piskami słyszę "kurwa", "sajgon", "zakopują się", "nie jadą", "ja pierdolę".

Dłuuugo, dłuuuugo po naszym przybyciu w końcu na mecie pojawiła się pierwsza załoga w bugeye sti z resztkami przedniego zderzaka. Łysy kierownik ze śmiercią w oczach wygłosił elaborat w którym na przemian ze słowami uznawanymi powszechnie za niecenzuralne oraz wyjątkowo często występującym nazwiskiem dyrektora rajdu połączonym z różnego rodzaju przymiotnikami zapożyczonymi ze świata ludzi i zwierząt wyraził on swoją skrajnie negatywną opinię na temat stanu odcinka oraz faktu wykorzystania jego samochodu jako pługa w sobotę rano, podczas rajdu, co niechybnie wpłynie negatywnie na czas jego przejazdu. Tłumaczenie, że nie mamy kontaktu z bazą i nie możemy przekazać jego cennych uwag kierownictwu rajdu wydawało się do niego nie docierać, gdyż uznał za stosowne powtórzyć dwukrotnie przedstawiane nam tezy. W końcu pojechał.

Po jakimś czasie przyjechała kolejna załoga i monolog popłynął na nowo świeżym strumieniem.

I tak po wielokroć. Gdzieś w środku dowiedzieliśmy się że "wy tu kurwa przynajmniej jesteście, bo sędziowie w OS Luzino zakopali się w środku odcinka". Gdy przyjechał Grzyb, zatrzymał się za metą i poszedł się wysikać. Nie ma zapoznania żeby Grzyb nie sikał.

Jedna z załóg jadąca Fordem Kuga nagle zatrzymała się za metą, tuż na granicy wzroku. Po chwili otworzyli maskę i patrzyli do środka (na powierzchnie plastikowe) z tępym wyrazem twarzy. Podszedłem. Ford Kuga kobiecym głosem monotonnie oznajmiał "kluczyk nie został rozpoznany". Spróbowali na pych, tylko się zmęczyli.

W końcu, powoli jak zając jeża, przytoczył się w ośce (!) ulubieniec tłumów i kierowników zabezpieczenia, Jego Wysokość Książe Burdal. W moim polu widzenia jego samochód zakopał się jedynie dwa razy. Za drugim razem Burdal wyszedł, drącymi bynajmniej nie z zimna palcami wyciągnął fajka i oznajmił to co zwykle, czyli że nam wszystkim pokaże, zabierze licencje a potem znowu pokaże. Bo to się w głowie nie mieści. Więc on nam pokaże.

Tuż przed zakończeniem zapoznania przyjechał pług. Pojechaliśmy. Ford Kuga został.

Następnego dnia rano zapoznanie OS Kartuzy (start), pół nocy i nad ranem śnieżyca, także nic ponad to co wyżej się nie działo (Grzyb sikał) oprócz tego, że na kilka minut przed oficjalną godziną końca zapoznania, 11:00, przybyła nowa załoga i poprosiła żebyśmy na pewno do tej 12:00 byli, bo oni na pewno jeszcze jedno zapoznanie do 12:00 zdążą zrobić. Aga i ja wyraziliśmy werbalnie delikatne skonfudowanie że jak do 12?! Przecież kończy się za kilka minut, o 11. Na to załoga, że jak, że przecież od wczoraj wisi na stronie komunikat że zapoznanie przedłużone do 12. Każę już zirytowanej sytuacją, spóźnionej załodze czekać i dzwonię. Na mecie nic nie wiedzą. Z-ca dyrektora ds. odpowiednich nic nie wie. Kierownik odcinka nic nie wie. Kierownik zabezpieczenia nic nie wie. W końcu gdzieś tam coś wiedzą i potwierdzają - do 12. A od 11 mieliśmy taśmować.

Na taśmowaniu, mniej-więcej w połowie odcinka dogania nas straż leśna w antycznym Pajero i spisuje wszystkich, kogo popadło. "Bo wy tych taśm nie porządkujecie i potem te taśmy wiszą trzy lata". Na moją nieśmiałą sugestię że może by to wszystko ustalić z dyrektorem rajdu i do niego skierować żale, opinie i pogróżki, uzyskałem odpowiedź że "my się wielokrotnie z nim kontaktowalim a jak było tak jest, zlewa nas całkowicie".

Jak tylko taśmujemy w wioskach, wszyscy pytają o Małysza. Bo przecież miał być. A tu rozczarowanie.

Następnego dnia, w sobotę, start odcinka Linia, RSMP i nowość – pięć załóg jako „rajd debiutów”. Mamy wystartować „normalnie” RSMP, a potem gnać na SOS2 i startować z palca debiuty na krótszym odcinku. O piątej rano przed startem do kierownika odcinka przychodzi SMS „akcja z rajdem debiutów odwołana”. Jedno z głowy.

Jest dużo śniegu, około zera.

Tuż przed startem przez radio dowiadujemy się jednak że rajd debiutów jest. I nie z SOS2, tylko ze startu.

Po przejażdżce po odcinku wraca zadowolony kierownik zabezpieczenia – taśmy, strażacy i sejfciarze na miejscach. Można ruszać. Wjeżdżają samochody funkcyjne. Po jakimś czasie Burdal robi awanturę w CKR. Twierdzi że jadąc po odcinku jakiś samochód wjechał mu na czołówkę. Gdy nasi poprosili o nagranie z kamery samochodu delegata, temat się kończy.

Rusza pierwsza pętla. Jakiś pijak w żółtych kaloszach idzie środkiem odcinka. Nie reaguje na prośby i groźby. Następuje uroczyste zdjęcie połączone z rzeczową argumentacją w wykonaniu strażaków. Oklaski publiczności.

Rusza rajd debiutów na zimowych gumach. BMW is nie dojeżdża do mety odcinka. Gdzieś na innym odcinku wysypuje się inna załoga. Debiuty nie kończą rajdu.

Wracają samochody funkcyjne po pierwszej pętli. Okazuje się że na wszystkich punktach safety stoją mniejsze lub większe bałwany. Wszystkie mają penisy.

Jest zimno. Odpalamy grilla, zlatuje się obsługa z połowy odcinka.

Na drugiej pętli nie dzieje się nic szczególnego. Kończymy na dziś.

Przez pół nocy pada śnieg na przemian z deszczem. Pięć stopni na plusie, na odcinku Kartuzy masakra. Lód, śnieg i błoto. Sędziowie nie są w stanie dojechać na swoje stanowiska, zakopuje się nawet Vitara. Tego dnia startuje RSMP i RPP. W RSMP wyraźnie mniej załóg. Stefanickiego nie ma, coś mu poprzedniego dnia zaczęło walić w silniku. Chłopaki relacjonują że odcinek „Przyjaźń” zabija. Widać że wszyscy kierowcy mają obłęd w oczach. Ktoś widział jak z Kajta pot lał się strumieniami. Pod koniec pierwszego przejazdu mam całkiem sporo informacji parafialnych do przekazania dla startujących – załoga nr 6 stoi poza trasą na 200 m przed metą za zakrętem, załoga nr 11 na 2,400, załoga numer jakiśtam na 4,800... itd. itd. Piloci z RPP po dostaniu w łapę karty drogowej upewniają się dwa razy, czy to już aby na pewno ich minuta.

Oczyszczanie odcinka z wozów trwa całą przerwę między startami. Szóstki nie da się holować – urwane koło z półosią i jakimś mięsem, a na lawetę za późno. Wpychamy w krzaki, głębiej. Przez radio przychodzi informacja że druga pętla RPP odwołana – do parku dotarło tylko osiem załóg. Gdzieś tam "zero" nie dotarło do mety odcinka.

Start drugiej pętli RSMP 13:50, gotowość ma być na 12:40, Burdal stwierdza że wjedzie na odcinek o 12:15. Po czym słyszymy starą śpiewkę. Odcinek nie przygotowany i on nam wszystkim pokaże, licencje pozabiera. I wszystkim pokaże.

Startują załogi RSMP. Bez plastików, bez płyt, z dużą ilością trytytek. Proszą o popatrzenie, czy koło jeszcze się trzyma. Bębny żałują że nie wzięli siedmiu zderzaków bo z szóstego został tylko kawałek po środku. Wszyscy dookoła wkurwieni. W końcu jedzie szachownica, dla nas koniec. Agnieszka zebrała całą garść kolców ze startu. Ot tak sobie.

Oczywiście wszystkie wydarzenia i postacie przedstawione w opowiadaniu są fikcyjne a jakakolwiek zbieżność z prawdziwymi osobami i zdarzeniami jest całkowicie przypadkowa.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 19:44

załóż blogaska typowo rajdowego, plissssssssss... :mrgreen:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 20:39

Bergen, a czyli impreza się udała :giggle: :giggle: :mrgreen:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 20:40

burat pisze:Bergen, a czyli impreza się udała :giggle: :giggle: :mrgreen:
Jak zwykle! :mrgreen:

bobej
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Auto: Forek MY '11 2.0D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 21 lut 2012, o 20:51

Lepiej tego opisać już chyba nie można . Dużo czytałem o ostatnim Lotosie , ale ta relacja przebija wszystko :thumb: Z drugiej strony to można już tylko zapłakać nad kondycją polskich rajdów .

pol052
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Impreza GD
Polubił: 5 razy
Polubione posty: 28 razy

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 10:46

Przestalem jezdzic na zabezpieczenia kolo 2005 ale widze ze nic sie nie zmienilo :giggle:
Impreza na codzien a w weekendy 126p900

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 11:28

Nosz Bergen, talent sprawozdawczy. Czytałem to i czułem się jakbym tam był. :-d Super opowiadanie z niezłego bałaganu.
Obrazek

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 11:37

Bergen, przeczytałem Twoją relację z zapartym tchem. Szybkość akcji i liczne jej dramatyczne zwroty są porywające :giggle:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 12:30

bobej, witam na kresce! 8-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 12:53

ach pięknie. Musisz kiedyś dać cynk pojadę z Tobą. Lubię takie rajdoskie klimaty.

Widzę, że znajomki byli tam z ramienia. ;-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 13:49

jest jednak fantazja w narodzie :lol:

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Rajdy 2012

Post 22 lut 2012, o 21:18

Bergen, no opis bomba :thumb: .

bobej
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Auto: Forek MY '11 2.0D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 23 lut 2012, o 11:51

bobej, witam na kresce!
Cześć eMTi ! No i przy okazji witam wszystkich . Wiem , że od tego jest inny dział , no ale skoro eMTi zaczął pierwszy ....

bobej
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Auto: Forek MY '11 2.0D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 24 lut 2012, o 21:10

http://rally-america.com/live/ relacja live z 100 Acre Wood . Hołek jedzie z nr 1 .... Za 15 min start .

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Rajdy 2012

Post 2 mar 2012, o 23:18


Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2012

Post 3 mar 2012, o 00:10

Przyprowadził kolejny rozbity samochód i mechanicy już nerwowo nie wytrzymali.

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 11 mar 2012, o 09:18

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 11 mar 2012, o 10:07

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2012

Post 11 mar 2012, o 19:53

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2012

Post 13 mar 2012, o 17:02

:-d no jakby wypaliło, to by było....

http://moto.onet.pl/1656010,1,,artykul.html?node=2
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ODPOWIEDZ