200KM + ale nie Subaru
200KM + ale nie Subaru
Cos poknocem, no tak..
Ernest, od jakis hamakow zacznij ;) to przecie szybkie auto jest, niech sie tez skutecznie zatrzymuje..
Klepane z telefonu
Ernest, od jakis hamakow zacznij ;) to przecie szybkie auto jest, niech sie tez skutecznie zatrzymuje..
Klepane z telefonu
Re: 200KM + ale nie Subaru
Gregski,gregski pisze:Ernest, od jakis hamakow zacznij ;) to przecie szybkie auto jest, niech sie tez skutecznie zatrzymuje..
do upalania torowe-szwarzwaldskiego rzeczywiście mozna by pomyśleć o innych hamulcach, ale do cywilnej jazdy te oemowe są wystarczająco dobre.
No OK, gdy tarcze będą wymagały wymiany to nie kupować OEM, tylko np. DBA i już.
Tak jak pisał Jarmaj, w przypadku awaryjnego hamowania o drodze hamowania zdecyduje w tym aucie jakość opon a nie hamulec.
Ja się z tym zgadzam.
Dodam jeszcze, że troche szkoda, iż w tych sybarakach, którymi jeździłem, był już ABS, ale nie było jeszcze EBD.
A sam ABS niestety ma to do siebie, że często wydłuża drogę awaryjnego hamowania.
Czy to znaczy, że lepiej byłoby go wyłączyć jak niektórzy robią?
Jeśli nauczysz sie hamowac bez ABS i tylko ty będziesz jeździł autem - to czemu nie.
Ale jeśli auto ma wielu kierowców, w tym jakiś mniej wyszkolonych, to jednak zostawił bym ten ABS mimo wszystko.
Re: 200KM + ale nie Subaru
no nie wiem, teraz widze w porownaniu z vaderem jakie hamaki w OBKu byly tragiczne..
w hamowaniu ze 100m roznica w dlugosci samochodu.. tarcze o srednicy 7 cm mniejszej.. spowalniacze..
impreza przynajmniej lzejsza od OBKa...i jest czterotloczek, tak?
w hamowaniu ze 100m roznica w dlugosci samochodu.. tarcze o srednicy 7 cm mniejszej.. spowalniacze..

impreza przynajmniej lzejsza od OBKa...i jest czterotloczek, tak?
Re: 200KM + ale nie Subaru
jest czterotłoczekgregski pisze: i jest czterotloczek, tak?
Лукашэнка, prosze nic mi nie linkować przynajmniej przez rok

Re: 200KM + ale nie Subaru
Gregski,gregski pisze:no nie wiem, teraz widze w porownaniu z vaderem jakie hamaki w OBKu byly tragiczne..
w hamowaniu ze 100m roznica w dlugosci samochodu.. tarcze o srednicy 7 cm mniejszej.. spowalniacze..![]()
impreza przynajmniej lzejsza od OBKa...i jest czterotloczek, tak?
jesli pamięć mnie nie myli, to przejeździłeś Outbackiem cały sezon letni na oponach zimowych?
Zaryzykowałbym tezę, że to mogłoby mieć większy wpływ na drogę ewentualnego awaryjnego hamowania 100-0 km/h tego samochodu, niż detal techniczny, czy hamulce przednie miały 2 czy 4 tłoczki w zaciskach.

IMHO, A4 (8B quatro) jest niewątpliwie nowocześniejszym technicznie samochodem niż WRX MY2006, albo tym bardziej OBK MY2005.
Dotyczy to równiez hamulców.
Ale to nie znaczy , że należy przerabiać WRX na Audi.
Rozsądniej jest pokochać( a przynajmniej polubić) WRXa takim jakim jest.

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Лукашэнка pisze: Rozsądniej jest pokochać( a przynajmniej polubić) WRXa takim jakim jest.
Hamulce są dla mięczaków!

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 200KM + ale nie Subaru
gregski,
Gregu, dopiero teraz doczytałem jakiż Ty sobie piękny Rydwan sprawiłeś. REWELACJA, dla mnie super wybór. Gratuluję.
I ognia Wodzu, ognia
Pozdrawiam
Grzegorz
Gregu, dopiero teraz doczytałem jakiż Ty sobie piękny Rydwan sprawiłeś. REWELACJA, dla mnie super wybór. Gratuluję.
I ognia Wodzu, ognia


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: 200KM + ale nie Subaru
Лукашэнка pisze: jesli pamięć mnie nie myli, to przejeździłeś Outbackiem cały sezon letni na oponach zimowych?
Zaryzykowałbym tezę, że to mogłoby mieć większy wpływ na drogę ewentualnego awaryjnego hamowania 100-0 km/h tego samochodu, niż detal techniczny, czy hamulce przednie miały 2 czy 4 tłoczki w zaciskach.
na jakiej podstawie wnioskujesz, ze moja teza ogranicza sie do jednego sezonu letniego

przypominam, ze obkiem jezdzilem 4 lata..
nie chce robic z wrxa audi, kupe kasiory by to wynioslo ;) i efetkt finalny byl by chyba marny ;) po co psuc wrxa?

3.0 tdi hamuje na 34,5 metra ze 100kmh, obk na 40m, o wielokrotnym hamowaniu nie wspomne.
teraz dopiero zobaczylem jak moze hamowac auto..
na trasie w obku bywalo slabawo w obku, szczegolnie autostrada 180kmh i wyjezdzajace nagle tiry.. 90 kmh...
Esi nie napisal, ze kupil wrxa na tor only wiec stad moja rada, moim zdaniem na pojezdzawce takie hamaki z mala tarcza bardziej daja rade niz na wspomnianych wczesniej hamowaniach trasowych.. zreszta, patrz wspomnienia Arno z WRXa itp..
i tak z wypiekami na polikach usiade na prawym u essiego, o maly wlos sam nie kupielm wrxa, przeciez wiesz

dzieki Grzesio!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
To jeszcze raz. No bo ręce opadają.
Jaki wpływ na drogę hamowania ma rodzaj hamulca, skoro każdy jest wystarczająco skuteczny, żeby doprowadzić do zablokowania koła, więc może działać w całym zakresie opóźnień, przed tymże zablokowaniem???????
Proszę, czekam na wzory, dowody, czy chociaż cienką teorię.
A jak komuś w normalnej jeździe kończy się hamulec w WRX, to są w sumie chyba tylko 3 możliwości:
1. jedzie non stop tak, że napędza się do tych symbolicznych 200 i co chwilę w ostatnim momencie hamuje przed doganianymi ciężarówkami.
2. ma wsadzone arcy gówniane klocki za parę zł
3. nie ma bladego pojęcia jak wygląda kończenie się hamulca, więc tylko mu się tak wydaje, że tak się właśnie dzieje
Trzecia możliwość jest najczęściej spotykana
Jaki wpływ na drogę hamowania ma rodzaj hamulca, skoro każdy jest wystarczająco skuteczny, żeby doprowadzić do zablokowania koła, więc może działać w całym zakresie opóźnień, przed tymże zablokowaniem???????
Proszę, czekam na wzory, dowody, czy chociaż cienką teorię.

A jak komuś w normalnej jeździe kończy się hamulec w WRX, to są w sumie chyba tylko 3 możliwości:
1. jedzie non stop tak, że napędza się do tych symbolicznych 200 i co chwilę w ostatnim momencie hamuje przed doganianymi ciężarówkami.
2. ma wsadzone arcy gówniane klocki za parę zł
3. nie ma bladego pojęcia jak wygląda kończenie się hamulca, więc tylko mu się tak wydaje, że tak się właśnie dzieje
Trzecia możliwość jest najczęściej spotykana

Ostatnio zmieniony 15 mar 2012, o 12:56 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 200KM + ale nie Subaru
jarmaj, sugerujesz, ze wspomniana droga hamowania w obku 40 m zalezy od tylko zastosowanych opon? a 911 hamuje na 32 metrach bo ma szerokie kola?
Re: 200KM + ale nie Subaru
gregski, w dużej mierze tak. Do tego dochodzi waga.
czarne jest piękne...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Tak, zależy od opon (średnicy, szerokości, konstrukcji bieżnik, mieszanki itp), konstrukcji zawieszenia, masy pojazdu, rozkładu masy, wysokości środka ciężkości, zbieżności, kątów nachylenia kół. I może od czegoś jeszcze o czym zapomniałem.
Oczywiście, że gdyby do tego Prosiaka dać hamulce z Fiata CC, to przy przyczepności jaką układ jezdny tego samochodu i jego opony mogą uzyskać, hamulec skończyłby się w 1/4 pierwszego hamowania z 80km/h. I nie byłby w stanie w ogóle wygenerować takiej siły, aby zbliżyć się do możliwości tego układu jezdnego i uzyskać największego opóźnienia.
Ale w przypadku WRX nie mówimy o takim przypadku.
Oczywiście, że gdyby do tego Prosiaka dać hamulce z Fiata CC, to przy przyczepności jaką układ jezdny tego samochodu i jego opony mogą uzyskać, hamulec skończyłby się w 1/4 pierwszego hamowania z 80km/h. I nie byłby w stanie w ogóle wygenerować takiej siły, aby zbliżyć się do możliwości tego układu jezdnego i uzyskać największego opóźnienia.
Ale w przypadku WRX nie mówimy o takim przypadku.
Re: 200KM + ale nie Subaru
waga jest podobna.
kola zablokujesz latwo, ale hamowanie nie odbywa sie na zablokowanych kolach. odbywa sie tuz przed.
i teraz albo odbierasz cieplo z punktow styku powierzchni ciernych albo nie i to nie ma nic wspolnego z zagortowaniem sie plynu i zupelna utrata hamaka przez gaz w ukladzie hamulcowym..
zgadzamy sie, ze cala zabawa polega na skutecznosci ukladu przed zablokowaniem ukladu zacisk-tarcza..
dodatkowo w obeku po dwoch takich hamowaniach wystepowala deformacja tarczy ktora dodatkowo negatywnie wplywala na hamowanie..
pomijam zupelnie systemy wspomagania hamowania z audi ktore dodatkowo poteguja efekt skutecznoisci hamowania...
kola zablokujesz latwo, ale hamowanie nie odbywa sie na zablokowanych kolach. odbywa sie tuz przed.
i teraz albo odbierasz cieplo z punktow styku powierzchni ciernych albo nie i to nie ma nic wspolnego z zagortowaniem sie plynu i zupelna utrata hamaka przez gaz w ukladzie hamulcowym..
zgadzamy sie, ze cala zabawa polega na skutecznosci ukladu przed zablokowaniem ukladu zacisk-tarcza..
dodatkowo w obeku po dwoch takich hamowaniach wystepowala deformacja tarczy ktora dodatkowo negatywnie wplywala na hamowanie..
pomijam zupelnie systemy wspomagania hamowania z audi ktore dodatkowo poteguja efekt skutecznoisci hamowania...
Ostatnio zmieniony 15 mar 2012, o 13:19 przez gregski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 200KM + ale nie Subaru
jarmaj pisze: A jak komuś w normalnej jeździe kończy się hamulec w WRX, to są w sumie chyba tylko 3 możliwości:
1. jedzie non stop tak, że napędza się do tych symbolicznych 200 i co chwilę w ostatnim momencie hamuje przed doganianymi ciężarówkami.
2. ma wsadzone arcy gówniane klocki za parę zł
3. nie ma bladego pojęcia jak wygląda kończenie się hamulca, więc tylko mu się tak wydaje, że tak się właśnie dzieje
Trzecia możliwość jest najczęściej spotykana![]()
I za to Cię Rysiu lubię

Całe szczęście mam za sobą etap zachwytu wielkimi hamulami. Jak czyta się różne subarowe fora to lepiej, jak kabaret. Powozi Subarką taka jedna lebiega z drugą jak Onufry Zagłoba koniem ale AP, ALCON musi założyć. No musi i huk



Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
A najczęściej chodzi o wrażenie dobrego hamowania, wynikające z dużej siły wspomagania hamulców.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
So What! pisze:A najczęściej chodzi o wrażenie dobrego hamowania, wynikające z dużej siły wspomagania hamulców.
Tak jest w 99% przypadków. I klient zachwycony, jakie to ma hample: ledwie nogą muśnie pedał a już zrywa tupecik z głowy!!!

Re: 200KM + ale nie Subaru
jarmaj pisze: Oczywiście, że gdyby do tego Prosiaka dać hamulce z Fiata CC, to przy przyczepności jaką układ jezdny tego samochodu i jego opony mogą uzyskać, hamulec skończyłby się w 1/4 pierwszego hamowania z 80km/h. I nie byłby w stanie w ogóle wygenerować takiej siły, aby zbliżyć się do możliwości tego układu jezdnego i uzyskać największego opóźnienia.
a wiszisz.. czyli jednak konstrukcja hamakow ma znaczacy wplyw.. wczesniej z Twoich wypowiedzi wynikalo co innego z czym trudno sie zgodzic..
zakladam, ze nie tylko chodzi o wplyw generowanego ciepla na plyn w zacisku, ale i para okladziny i tarcza maja ograniczony zakres temperatur pracy w punkcie styku i mam wrazenie, ze ktos to policzyl w OBKu dla tras w japoni 100 km/h, nie smigania po kraju raju w naszym stylu czy szkopskiej autostradzie...
poza tym wrxowe 38 m nawet na papierze wyglada gorzej niz 34.5m w zwyklym popularnym rodzinnym sedanie..
no chyba, ze lizemy sie po jajach i opowiadamy sobie, ze subaru jest boskie w kazdym calu i bezgranicznie genialne, to w tym wypadku wyskakuje z dyskusji..

Re: 200KM + ale nie Subaru
A to nie zawsze jest mile widziane...gregski pisze: no chyba, ze lizemy sie po jajach i opowiadamy sobie, ze subaru jest boskie w kazdym calu i bezgranicznie genialne, to w tym wypadku wyskakuje z dyskusji..

Dolce far niente 

- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 200KM + ale nie Subaru
gregski pisze: no chyba, ze lizemy sie po jajach
Zróbmy to, zróbmy to....



Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: 200KM + ale nie Subaru
Gregski, masz dobre wrażenie.gregski pisze:mam wrazenie, ze ktos to policzyl w OBKu dla tras w japoni 100 km/h, nie smigania po kraju raju w naszym stylu czy szkopskiej autostradzie...
poza tym wrxowe 38 m nawet na papierze wyglada gorzej niz 34.5m w zwyklym popularnym rodzinnym sedanie..
Na głównych rynkach, gdzie idzie większość sprzedaży Subaru nie ma autostrad, na których wolno legalnie jeździć 200 albo 250km/h.
Ja jadąc Subaru po autostradzie nie ustawiałbym na tempomacie więcej niż 150 km/h. I to w wielu innych powodów wazniejszych dla mnie niż wydajność cieplna hamulców.
Skoro Esilon też podziela przekonanie, że 150 km/h to jest górny rozsądny limit prędkości podróżowania tymi autami, więc nie ma problemu. Nie ma potrzeby aby Esilon inwestował w inny układ hamulcowy bardziej odpowiedni do zhamowywania auta z 200 km/h.
boskie? genialne?gregski pisze:no chyba, ze lizemy sie po jajach i opowiadamy sobie, ze subaru jest boskie w kazdym calu i bezgranicznie genialne, to w tym wypadku wyskakuje z dyskusji..
Auta Subaru, podobnie jak na przykład Fordy, to samochody klasy popularnej.
Co innego Audi. To klasa premium.
Wiadomo, że premium to premium. Trudno temu zaprzeczyć.

200KM + ale nie Subaru
Ano.. Autostradowym potworem wrx nie jest i nie bedzie i nie o to w tym aucie chodzi. Ma inne zalety ;)
A propo dopisku powyzej to oczywiscie nie o to mnie chodzilo ale pstryczek w nos nie zaszkodzi. Dziekuje ;) doceniam ;)
Tak z ciekawosci: jakie sa hamaki w gieteku? To samo co w wrx?
Klepane z telefonu
A propo dopisku powyzej to oczywiscie nie o to mnie chodzilo ale pstryczek w nos nie zaszkodzi. Dziekuje ;) doceniam ;)
Tak z ciekawosci: jakie sa hamaki w gieteku? To samo co w wrx?
Klepane z telefonu
Re: 200KM + ale nie Subaru
W MY99+ z przodu tak. Z tyłu są trochę inne.gregski pisze:Tak z ciekawosci: jakie sa hamaki w gieteku? To samo co w wrx?
czarne jest piękne...
Re: 200KM + ale nie Subaru
Nie o to chodziło. Ale, proszę bardzo.gregski pisze:A propo dopisku powyzej to oczywiscie nie o to mnie chodzilo ale pstryczek w nos nie zaszkodzi. Dziekuje ;) doceniam ;)

Jeśli porównujesz swój samochód do samochodu o połowę tańszego, to nie jest zaskakujące, że znajdujesz wiele punktów, w których twój samochód jest lepszy.
Zaskakujące to byłoby dopiero gdybyś nic takiego nie mógł znaleźć.
