Myjka i z 200l wody na pace...
Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Oczyszczanie z błota pustych przestrzeni opony po przejechaniu błotnej brei mnie intryguje...
Myjka i z 200l wody na pace...
Myjka i z 200l wody na pace...
Dolce far niente 
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
ale te opony są przygotowywane do typowo szosowych a nawet sportowych zadań.
jazdę po kamieniach pokazują tylko po to, żeby zaznaczyć możliwości tłumienia tych cudów.
te micheliny, na przykład, nie zginają się na zakrętach.
a co do błota...
wystarczą osłony po bokach i już będzie znacząco mniej czyszczenia. poza tym z czegoś takiego suche łatwiej się wykruszy.
wystarczy poskakać

jazdę po kamieniach pokazują tylko po to, żeby zaznaczyć możliwości tłumienia tych cudów.
te micheliny, na przykład, nie zginają się na zakrętach.
a co do błota...
wystarczą osłony po bokach i już będzie znacząco mniej czyszczenia. poza tym z czegoś takiego suche łatwiej się wykruszy.
wystarczy poskakać
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Subaru Impreza IV generacji, która jest sprzedawana w Japonii od czterech miesięcy sprzedaje się świetnie.
Sprzedano 24 237 sztuk, wobec 8 800 z planu sprzedaży.
Klienci chwalą niskie spalanie, dobre właściwości jezdne, dobrą jakość materiałów.
Ale co ciekawe (choć mnie to nie zaskakuje
), dobra ocena "właściwości jezdnych" nie jest jednoznaczne z wyborem napędu awd, który wybiera tylko 62,2 % nabywców. (w przypadku marki kojarzonej kiedyś wyłącznie z napędem awd, określenie "tylko" wydaje mi się tutaj stosowne).
Ale za to sporo nabywców decyduje się na EyeSight.
Spośród wszytkich nabywców nowej imprezy, 41,6% dopłaca za tą opcję.
A wśród kupujących wersję 2.0 awd, aż 83,2% klientów wybiera również EyeSight.
Co to takiego to EyeSight?
To dwie kamery umieszczone obok lutrerka, przy górnej krawędzi przedniej szyby. Kamery rejestrują trójwymiarowy obraz przed pojazdem.
Gdy komputer analizujący ten obraz oceni, że przed pojazdem pojawia się jakaś sytuacja potencjalnie niebezpieczna, otrzega o tym dźwiękowo i wizualnie kierowcę, a jeśli uzna to za uzasadnione sam uruchamia hamulec aby zmniejszyć skutki możliwej kolizji.
Ten system jest już oferowany przez Subaru w Japonii, również w Australii, niedługo w USA. Prawdopodobnie w dalszej kolejności dostępny również będzie w Europie.
Te filmy tłumaczą sposób działania EyeSight:
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1YxUqEUI2M
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TTi38So8nw
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vgiF6YcdcY
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wsxesSudWE
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lUaEJmNKOg
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1r9o0qwuQY
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8JEQB-64WU
Czyli Subaru nadal stara się należeć do liderów rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa.
Jak pokazują wyniki sprzedaży, przekonuje to klientów.

Sprzedano 24 237 sztuk, wobec 8 800 z planu sprzedaży.
Klienci chwalą niskie spalanie, dobre właściwości jezdne, dobrą jakość materiałów.
Ale co ciekawe (choć mnie to nie zaskakuje
Ale za to sporo nabywców decyduje się na EyeSight.
Spośród wszytkich nabywców nowej imprezy, 41,6% dopłaca za tą opcję.
A wśród kupujących wersję 2.0 awd, aż 83,2% klientów wybiera również EyeSight.
Co to takiego to EyeSight?
To dwie kamery umieszczone obok lutrerka, przy górnej krawędzi przedniej szyby. Kamery rejestrują trójwymiarowy obraz przed pojazdem.
Gdy komputer analizujący ten obraz oceni, że przed pojazdem pojawia się jakaś sytuacja potencjalnie niebezpieczna, otrzega o tym dźwiękowo i wizualnie kierowcę, a jeśli uzna to za uzasadnione sam uruchamia hamulec aby zmniejszyć skutki możliwej kolizji.
Ten system jest już oferowany przez Subaru w Japonii, również w Australii, niedługo w USA. Prawdopodobnie w dalszej kolejności dostępny również będzie w Europie.
Te filmy tłumaczą sposób działania EyeSight:
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1YxUqEUI2M
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TTi38So8nw
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vgiF6YcdcY
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wsxesSudWE
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lUaEJmNKOg
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1r9o0qwuQY
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8JEQB-64WU
Czyli Subaru nadal stara się należeć do liderów rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa.
Jak pokazują wyniki sprzedaży, przekonuje to klientów.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
a za lat parę w Eurosojuzie będzie to montowane obowiązkowo 
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
inquiz, obawiam się, że Twoje czarnowidzenie się sprawdzi 
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 258 razy
- Polubione posty: 534 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Chciałbym zobaczyć jak działają te ajsajty jak się idzie bokiem 
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Jak wynika z najnowszych statystyk, w Polsce mamy najwięcej ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, na tysiąc mieszkańców, ze wszystkich krajów "Eurosojuzu".inquiz pisze:a za lat parę w Eurosojuzie będzie to montowane obowiązkowo
Dlatego byłoby logiczne, żeby pilotażowo wprowadzili taki obowiązek właśnie tutaj.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Ten system bipający przy ruszaniu poprzednika może pomóc lapetom notorycznie zagapiającymi się pod światłami i generującymi korki
Ale przecież tak naprawdę czy potrzeba nam tych wszystkich wynalazków? Czy nie wystarczy skupić się na jeździe i odpowiednio reagować na sytuacje drogowe?
Wszyscy narzekamy na ceny samochodów, a czytałem, że elektronika jest odpowiedzialna już za 35% ceny samochodu.
Kiedyś trzeba było umieć jeździć, teraz wszyscy oczekują, że samochód będzie jeździł, myślał, skręcał i parkował za kierowcę.
Nie to, że mi się nie podoba - ciekawy gadżet... ale i niepotrzebny - oducza myślenia.
Ale przecież tak naprawdę czy potrzeba nam tych wszystkich wynalazków? Czy nie wystarczy skupić się na jeździe i odpowiednio reagować na sytuacje drogowe?
Wszyscy narzekamy na ceny samochodów, a czytałem, że elektronika jest odpowiedzialna już za 35% ceny samochodu.
Kiedyś trzeba było umieć jeździć, teraz wszyscy oczekują, że samochód będzie jeździł, myślał, skręcał i parkował za kierowcę.
Nie to, że mi się nie podoba - ciekawy gadżet... ale i niepotrzebny - oducza myślenia.
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2012, o 23:01 przez Konto usunięte, łącznie zmieniany 1 raz.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Nie potrzebujemy, choć wmawiają nam, że jednak tak.Konto usunięte pisze:
Ale przecież tak naprawdę czy potrzeba nam tych wszystkich wynalazków? Czy nie wystarczy skupić się na jeździe i odpowiednio reagować na sytuacje drogowe?
Najgorszy jest przy tym brak możliwości wyboru.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Znaczy trzeba dbać o obecne auta i zabytkami jeździć za parę lat ,jak się nie podoba nowa technologia.So What! pisze: Najgorszy jest przy tym brak możliwości wyboru.
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Jeszcze chwila, i będzie system odczytujący ograniczenie prędkości wysyłane jakimś Bluetoothem 3.0 ze znaku drogowego do samochodu, porównujący dane ze wskazaniami prędkościomierza i automatycznie nakładające mandat. Obowiązkowe oczywiście. Dla naszego bezpieczeństwa.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
To niestety rozwiązanie krótkoterminoweKruszyn pisze:
Znaczy trzeba dbać o obecne auta i zabytkami jeździć za parę lat ,jak się nie podoba nowa technologia.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
So What!, ale jak taki zabytek za 20 lat wyprowadzisz z garażu , i okaże się ze trzeba samemu hamować albo że można bokiem pojechać ... 
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
No, Subaru są akurat trwałe!
Ci którzy postawili na efekt a nie na efekciarstwo (czytaj: N/A kontra turbo
) mogą spać spokojnie - wolnossąca dwójka jest nie do zarżnięcia. 
Ci którzy postawili na efekt a nie na efekciarstwo (czytaj: N/A kontra turbo
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Kruszyn,Kruszyn pisze:So What!, ale jak taki zabytek za 20 lat wyprowadzisz z garażu , i okaże się ze trzeba samemu hamować albo że można bokiem pojechać ...
ale jeszcze lepsze będzie gdy swoje zabytkowe auta kultowej niewątpliwie marki wyprowadzicie za 20 lat z garażów, a ludzie będą za nie chcieli wam płacić jak za jakiegoś starego forda.
http://otomoto.pl/ford-mustang-shelby-g ... 20332.html
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
To nie tylko w samochodach.Konto usunięte pisze: Czy nie wystarczy skupić się na jeździe i odpowiednio reagować na sytuacje drogowe?
Cały "system" zdąża w kierunku wyeliminowania odpowiedzialności. Za cokolwiek, a przede wszystkim za siebie.
Mamy być edukowani, żywieni, wychowywani, rozbawiani (entertained), wożeni itd.
Tak naprawdę jesteśmy potrzebni by produkować, konsumować i głosować.
Nic więcej.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Niestety, to prawda.Gal pisze: Cały "system" zdąża w kierunku wyeliminowania odpowiedzialności. Za cokolwiek, a przede wszystkim za siebie.
W transporcie drogowym to nawet nie jest to takie durne (jednak czlowiek jest często najsłabszym elementem systemu), ale w sprawach społecznych...
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Tutaj chyba najbardziej pasuje.
Z opisu:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7 ... r_embedded
Z opisu:
Dokument emitowany w telewizji TVN CNBC z cyklu "Zrozumieć świat".
Planned obsolescence czyli planowane postarzanie produktów to celowe projektowanie produktów w taki sposób, by po krótkim czasie użytkowania nadawały się do wymiany na nowszy model.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7 ... r_embedded
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
a ja właśnie wymyśliłem, jak uratować jakość bez szkody dla producentów dóbr wolniej zbywalnych.
trzeba zaaplikować myślenie panów od sprzedaży software, którzy od dawna wiedzą, że oprócz opłaty jednorazowej za nabycie praw można pobierać dodatkową opłatę za "serwisowanie", lub w ogóle pobierać tylko opłatę za możliwość użytkowania. czyż to nie jest genialne?
zamiast płacić za auto raz (chociaż niektórzy i tak płacą raty, tylko bankowi) płaciłoby się co roku (tylko mniej). w ten sposób bardzo szybko okazałoby się, że opłaca się robić rzeczy, które działają długo.
no wiem. rozmarzyłem się.
trzeba zaaplikować myślenie panów od sprzedaży software, którzy od dawna wiedzą, że oprócz opłaty jednorazowej za nabycie praw można pobierać dodatkową opłatę za "serwisowanie", lub w ogóle pobierać tylko opłatę za możliwość użytkowania. czyż to nie jest genialne?
zamiast płacić za auto raz (chociaż niektórzy i tak płacą raty, tylko bankowi) płaciłoby się co roku (tylko mniej). w ten sposób bardzo szybko okazałoby się, że opłaca się robić rzeczy, które działają długo.
no wiem. rozmarzyłem się.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Nie sądzę, by to był pomysł, który nie funkcjonuje już od jakiegoś czasu.damaz pisze:a ja właśnie wymyśliłem, jak uratować jakość bez szkody dla producentów dóbr wolniej zbywalnych.
![]()
trzeba zaaplikować myślenie panów od sprzedaży software, którzy od dawna wiedzą, że oprócz opłaty jednorazowej za nabycie praw można pobierać dodatkową opłatę za "serwisowanie", lub w ogóle pobierać tylko opłatę za możliwość użytkowania. czyż to nie jest genialne?
zamiast płacić za auto raz (chociaż niektórzy i tak płacą raty, tylko bankowi) płaciłoby się co roku (tylko mniej). w ten sposób bardzo szybko okazałoby się, że opłaca się robić rzeczy, które działają długo.
![]()
no wiem. rozmarzyłem się.
Google robi swoje próby w Newadzie.
Wszyscy wycofują się z WRC.
Perspektywa 5-7 lat:
http://www.rp.pl/artykul/55385,943802-J ... wnice.html .
No, a pózniej chyba jasne, że za przewożenie trzeba płacić.
I niech Jarmaj się nie łudzi, że jak sobie zostawi Wiśnię, to będzie mógł nią jeździć do śmierci.
[EDIT: Chyba, że na zloty oldtimer'ów pod nadzorem policji.)
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
cytat z linka powyżej:

To dzięki prędkości przekazywania sygnałów elektronicznych kierowcy będzie łatwiej manewrować na parkingach.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
W teorii można by wprowadzić w samochodzie coś takiego jak w samolotach bojowych z FBW, czyli naturalną niestabilność, połączoną ze wspomaganiem komputerowym, żeby auto było zwrotniejsze, lepiej skręcało, tylko po co jak osiągi są bez znaczenia?
Raczej nie chodzi tu o żadne korzyści w prowadzeniu, tylko o dążenie do eliminacji ręcznego prowadzenia, coś jak w filozofii Airbusa, o którym niektórzy mówią że nie jest w ogóle zaprojektowany do latania "z ręki" mimo że oczywiście się da.
Raczej nie chodzi tu o żadne korzyści w prowadzeniu, tylko o dążenie do eliminacji ręcznego prowadzenia, coś jak w filozofii Airbusa, o którym niektórzy mówią że nie jest w ogóle zaprojektowany do latania "z ręki" mimo że oczywiście się da.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Wygląda ciekawie. Projekt Lytro, czyli możliwość dynamicznego ustawiania ostrości PO zrobieniu zdjęcia.
http://fotoblogia.pl/2011/06/22/na-tych ... ciu-spustu
http://fotoblogia.pl/2011/06/22/na-tych ... ciu-spustu