Legacy problem z wisko?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy problem z wisko?
Cześć, przymierzam się do zakupu Legacy II 2.0 ssak.
Jeździłem dzisiaj jednym i przy skręconych prawie na maxa kołach i powolnej jeździe na jedynce przednie koła lekko piszczały. Samochód był na zimówkach, a dziś było ciepło - nawierzchnia - kostka brukowa.
Jeździłem dzisiaj jednym i przy skręconych prawie na maxa kołach i powolnej jeździe na jedynce przednie koła lekko piszczały. Samochód był na zimówkach, a dziś było ciepło - nawierzchnia - kostka brukowa.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Legacy problem z wisko?
Źle ustawiona geometria.
Zimówki przy takiej temp nadają się jedynie na kląbik
Centralny dyfer nie ma z tym nic wspólnego.
Zimówki przy takiej temp nadają się jedynie na kląbik
Centralny dyfer nie ma z tym nic wspólnego.
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Legacy problem z wisko?
jarmaj, To nie jest przypadkiem specyfika Subaru . U mnie przy max skreconych kołach czasami koła lekko przeskakują zamiast płynnie się toczyć . Z lektury na kropce wiem ,że to nie jest odosobniony przypadek (geometrię mam raczej w porządku) .
Re: Legacy problem z wisko?
danikl, ja mam takie Subaru co tak nie ma, ale miało przed wymianą wiskozy 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Legacy problem z wisko?
Szarpanie autem i jakby "przeskakiwanie", to nie piszczenie o którym tu była mowa. To pierwsze może być powodowane uszkodzoną wiskozą (chociaż oczywiście nie tylko), to drugie raczej już nie.danikl pisze:jarmaj, To nie jest przypadkiem specyfika Subaru . U mnie przy max skreconych kołach czasami koła lekko przeskakują zamiast płynnie się toczyć . Z lektury na kropce wiem ,że to nie jest odosobniony przypadek (geometrię mam raczej w porządku) .
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Legacy problem z wisko?
Może żle się wyraziłem . To nie jest przeskakiwanie gdzieś tam w skrzyni ,dyfrze tylko na kołach. Nie sądzę ,żebym mał padniętą wiskozę przy niecałych 60k przebiegu . Bardziej chodziło mi o to ,że ze względu na opony zimowe zamiat "przeskakiwania" jest "popiskiwanie". Oczywiście mogę sie mylić jeśli chodzi o w/w przypadek .
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy problem z wisko?
Piszczenie moze byc z paska na pompce wspomagania ;)
Uszkodzona wiskoza musi szarpać. Dzwiek trudny do okreslenia- u mnie głuche dudnienie noszace sie po budzie.
Prosty test- jedź na żwirek i karz komuś jechac ,a Ty patrz co robią koła. Jak któreś bedzie widocznie skakać to wiskoza
Uszkodzona wiskoza musi szarpać. Dzwiek trudny do okreslenia- u mnie głuche dudnienie noszace sie po budzie.
Prosty test- jedź na żwirek i karz komuś jechac ,a Ty patrz co robią koła. Jak któreś bedzie widocznie skakać to wiskoza


Re: Legacy problem z wisko?
Witam, mam podobny problem tzn. koła na max, wsteczny i takie skakanie. Autem jeżdżę bardzo sporadycznie więc mogło coś paść po prostu z zastania. od czego zacząć sprawdzanie przyczyn. Dodam, że Forek na automacie. Musi być to wiskoza czy jest szansa na coś innego??
pozdrawiam Kuba
pozdrawiam Kuba
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy problem z wisko?
QbaM, w a/t chyba nie ma wiskozy. Podjedź do Sidora w Nowej Rudzie albo Marta w DDZ.
Padnięta wiskoza u mnie objawiała się jakby młoteczkiem w rurkę stukać. Metaliczny dźwięk z przodu auta.
Padnięta wiskoza u mnie objawiała się jakby młoteczkiem w rurkę stukać. Metaliczny dźwięk z przodu auta.
Re: Legacy problem z wisko?
QbaM, nie masz wiskozy . Automaty zwykle tak mają że trochę szarpią na pełnym skręcie . Tego wcześniej mogłeś nie zauważyć . Jeśli wydaje Ci się to podejrzane, to wymień olej metodą dynamiczną . Jak nie pomoże to wtedy nic nie rób tylko jeździj, bo naprawiać się nie opłaci .
Re: Legacy problem z wisko?
Cześć.
Też mam legacy 2.0 AT i mam ten sam objaw. Koła skręcone na maxa i lekko poszarpuje. AT ma "płynną" blokadę układu międzyosiowego ale ona działa tak że, w sumie nie działa ;) Jej regulacja odbywa się względem otwarcia przepustnicy. I faktycznie trochę ścina opony. Ja rozwiązałem to tak że dołożyłem sobie przełącznik 4wd i 2wd. Jak jeżdżę po suchym asfalcie to włączam sam przedni napęd a jak pada itp. to dołączam tył.
Pozdrawiam.
Też mam legacy 2.0 AT i mam ten sam objaw. Koła skręcone na maxa i lekko poszarpuje. AT ma "płynną" blokadę układu międzyosiowego ale ona działa tak że, w sumie nie działa ;) Jej regulacja odbywa się względem otwarcia przepustnicy. I faktycznie trochę ścina opony. Ja rozwiązałem to tak że dołożyłem sobie przełącznik 4wd i 2wd. Jak jeżdżę po suchym asfalcie to włączam sam przedni napęd a jak pada itp. to dołączam tył.
Pozdrawiam.
Re: Legacy problem z wisko?
Niestety do końca nie wiem jak on działa bo u mnie podobno jest on uszkodzony. Po załączeniu od razu spina się całkowicie i ścina opony na zakrętach. Chyba że tak ma być ;)
Re: Legacy problem z wisko?
To nie ma tak być ale może ktoś kiedys posstanowił ulepszyć fabrykę i zmodyfikował a nie musi być zepsuteRommie pisze:Niestety do końca nie wiem jak on działa bo u mnie podobno jest on uszkodzony. Po załączeniu od razu spina się całkowicie i ścina opony na zakrętach. Chyba że tak ma być ;)
Re: Legacy problem z wisko?
Właśnie przeglądałem całą elektrykę i nie widze nigdzie żadnych przeróbek. Jak ruszam przepustnicą to względem wciśnięcia gazu coś słychać że pracuje w skrzyni (tak cyka, tyka ), tak samo jak ustawiam różne biegi to na 1 wolno cyka na 2 szybciej na 3 bardzo szybko a na D zależnie ile wcisnę gazu. Stąd diagnoza iż wisko jest uszkodzone bo się nie reguluje. Chyba że ktoś coś wie więcej niż ja ? :)
Re: Legacy problem z wisko?
Ty nie masz wiskozy ! Ty masz sprzęgło wielotarczowe mokre . Tarcze chodzą w oleju i są sterowane elektronicznie elektrozaworkiem . To jest ten sam olej co w skrzyni . Wiskoza ma swój olej i jest odrębną częścią . Cykanie może dochodzić z zupełnie innego źródła . Z tego co pamiętam, to jak podniesiesz jedna stronę auta i włączysz bieg , to chyba tylną oś można zatrzymać ręką . Ty sprawdź, bo może masz zblokowany dyfer a nie zaraz skrzynię .Rommie pisze: Stąd diagnoza iż wisko jest uszkodzone bo się nie reguluje. Chyba że ktoś coś wie więcej niż ja ? :)
Re: Legacy problem z wisko?
Dzięki, za podpowiedź. w sumie faktycznie jak przyuczałem się z rozwiązań technicznych AT i MT to przypominam sobie,jest tam różnica. Zmyliło mnie to, że jak szukałem wiskozy w akcie desperacji znalazłem ogłoszenie na alledrogo i zadzwoniłem się doinformować. Gość miły, a jakże, potwierdził moje przypuszczenia i do tego mi mówi, że w AT to nawet szybciej to pada, że chętnie przytuli mojego Forka do roboty za 1000zł.
na śmierć zapominałem o Sidorze, podjadę podjadę. Dam znać co i jak.

Re: Legacy problem z wisko?
QbaM pisze: że w AT to nawet szybciej to pada, że chętnie przytuli mojego Forka do roboty za 1000zł.na śmierć zapominałem o Sidorze, podjadę podjadę. Dam znać co i jak.
Nie prawda .

To jest łatwo zepsuć takimi wynalazkami jak jakiś amatorski wyłącznik . Jak już naprawisz ten napęd, to natychmiast wywal wszystkie modyfikacje . Ten napęd działa bardzo dobrze i sie nie psuje . Łatwiej zepsuć wiskozę przy upalaniu niż sprzęgło wielopłytkowe . Sprzęgło pracuje tym samym olejem co skrzynia, więc ma chłodnicę oleju .
Re: Legacy problem z wisko?
dziś rozmawiałem z kumplem, który pracuje u magików od skrzyni AT. Potwierdził niezniszczalność. I zasugerował elektrozawór (zawieszenie się lub uszkodzenie) co powoduje spinanie na stałe. I ten magiczny guzik u Ciebie Rommie może sterować takowym.?? No nic umówiłem się na wizytę u nich, zobaczymy.