Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
ramert
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 12 maja 2012, o 20:30

Cześć
Wczoraj poczułem zapach paliwa w kabinie. Krótkie studia na forum i diagnoza: "Wymienić przewody paliwowe pod kolektorem".Nic prostrzego .Ponieważ trochę dłubie przy autku stwierdziłem, że przy wolnej sobocie można sprawę załatwić. Pacjentem jest turbo wanna MY99 silnik EJ205. Poniżej kilka uwag dla chętnych, którzy sami postanowią wymienić przewody. Na wstępie ostrzegam koszt części to jakieś 50gr ale roboty jest dużo. Lokalizacja przewodów: jeden jest za sprężarką klimy, drugi pod dolotem powietrza do turbiny. Dostęp praktycznie tylko po zdjęciu kolektora. To nie tylko 8 śrub trzymających kolektor. Odnośnie procedury to:
1. Odłączamy akumulator
2. Odłączyć przewody wysokiego napięcia. Opcjonalnie odkręcić moduł zapłonu (trzy śruby) i jedna złączka
3. Wymontować intercooler i przewody powietrza od turbiny. Dolot do turbiny i wyjście z turbiny. (być może można ten element pominąć ale miejsca jest dużo więcej jak nie ma intercoolera)
4. Odkręcić przepustnice
5. Odłączyć przewody od kolektora (podciśnienia itp)
6. Odkręcić alternator (kable na bok robi się luźniej)
7.Odkręcić pompę wspomagania (trzy śruby odkręcane za kołem pasowym). Po odkręceniu możemy odstawić pompę na bok. (nie odłączać przewodów z płynem !!!)
8. Wymontować przewód powietrza za filtrem powietrza (element z przepływomierzem)
9. Tutaj rewelacja konstruktorów :x , żeby zdjąć kolektor trzeba odłączyć przewód od zbiornika z płynem do chłodnicy (przechodzi pomiędzy ramionami kolektora). W tym celu spuszczamy płyn z chłodnicy. Zdejmujemy przewód i zbiornik odstawiamy na bok.
10. Odpinamy wiązki elektryczne od wtryskiwaczy (od dołu są zapięcia nie widać ich normalnie więc trzeba na wyczucie). Po zwolnieniu zaczepów wiązki odłączają się gładko.
11. Przewody elektryczne układamy po bokach tak aby nie przeszkadzały przy wyjmowaniu kolektora.
12. Teraz odkręcamy 8 śrub od kolektora.
13 Zdejmujemy kolektor.
14. Wymieniamy dwa przewody po około 5 cm długości. Sprawdzamy złączki dokręcamy wszystko z wyczuciem. U mnie ewidentnie przewód puszczał paliwo.
15. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności :)
Zdjęcia postaram się wgrać za chwilę. Ogólnie: roboty bardzo dużo. Kolektor jest niestety zabudowany i koliduje z różnymi elementami silnika. Być może niektóre elementy z procedury można pominąć. Oczywiście przy okazji można wymienić uszczelki kolektora.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Jerzy



tzd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 12 maja 2012, o 22:46

to mniej więcej ten sam problem, co w nowszych wrx-ach... a mnie w Forku też czeka to samo :)

Obrazek

sti44
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: W-W
Auto: sti
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 15 maja 2012, o 17:50

Życzę sukcesów
Serwis Pkw Lkw Udt Wind Hds I inne -email [email protected]
http://www.biznestruckserwis.pl

bolek80
0 gwiazdek
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 3 lis 2012, o 19:20

Czy może ktoś mi poradzić,gdzie w mojej okolicy tzn. świętokrzyskie jest ktoś kto by mi wymienił te przewody.Sam próbowałem,rozebrałem pół samochodu i się poddałem.

fudżisubo;)
2 gwiazdki
Lokalizacja: WR
Auto: Forester S turbo MY-01
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 15 lut 2016, o 11:43

Jurek a jakie przewody kupiłeś? Nowe w ASO czy zamiennik ? Wiesz może jaka średnica? Czeka mnie podobny zabieg w forku :-|

krejzoool
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok / Mońki
Auto: e60 535i
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 16 lut 2016, o 17:07

Mam to samo w wrx-ie , tymczasowa ( już 2 tygodnie to nie wiem czy tymczasowa ;) ) naprawa to długi śrubokręt i ruszamy obejmą która trzyma cieknący przewód. Pomogło i nie cieknie na razie. Naprawa jest prosta (wymieniamy przewody na nowe) , ale dostęp do nich to inna sprawa. Bez zdejmowania kolektora się nie da , chyba ze się kupi silikonowy przewód dolotu ( co też uczyniłem), który umożliwia zrobienie tego bez zdejmowania kolektora (stary przewód trzeba zniszczyć żeby go wyjąć) , a nowy silikonowy jest na tyle elastyczny że da się go wcisnąć....
Subaru SVX -> Audi a4 1.8t -> Lexus IS300 -> Mazda 6 3.0 v6 ->Mazda rx8 -> Subaru Impreza WRX -> Toyota GT86->e60 535i

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Naprawa przewodów paliwowych pod kolektorem w GT-ku

Post 16 lut 2016, o 22:06

bolek80, dobry mechanik ;)jak nie chcesz, to do Nowego Sącza ;-)
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

ODPOWIEDZ