Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Witam,
Mam problem z moim legasie wczoraj wyskoczył mi check + mrugające cruse
Błędy to:
P0103 - MASS AIR FLOW SENSOR CIRCUIT HIGH INPUT
P0113 - INTAKE AIR TEMP. SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION (HIGH INPUT)
P0130 - O2 SENSOR CIRCUIT BANK 1 SENSOR 1
plus dodatkowo teraz po próbie kasowania
P0607 - THROTTLE CONTROL SYSTEM CIRCUIT RANGE/PERFORMANCE
Błędy nie chcą się wykasować przez free SSM ani przez autcom nie bardzo wiem co z tym dalej robić może to jakiś bezpiecznik albo coś w ten deseń bo nawet na sekundę nic się nie kasuje. Przedtem auto było sprawdzane zero błędów. Pomóżcie może jest gdzieś jakiś bezpiecznik.
Mam problem z moim legasie wczoraj wyskoczył mi check + mrugające cruse
Błędy to:
P0103 - MASS AIR FLOW SENSOR CIRCUIT HIGH INPUT
P0113 - INTAKE AIR TEMP. SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION (HIGH INPUT)
P0130 - O2 SENSOR CIRCUIT BANK 1 SENSOR 1
plus dodatkowo teraz po próbie kasowania
P0607 - THROTTLE CONTROL SYSTEM CIRCUIT RANGE/PERFORMANCE
Błędy nie chcą się wykasować przez free SSM ani przez autcom nie bardzo wiem co z tym dalej robić może to jakiś bezpiecznik albo coś w ten deseń bo nawet na sekundę nic się nie kasuje. Przedtem auto było sprawdzane zero błędów. Pomóżcie może jest gdzieś jakiś bezpiecznik.
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Dzięki Azrael, tak właśnie podejrzewam czy macie może jakieś schematy do tego modelu odnośnie przepływomierza i sondy?
Są jakieś inne wersje SSM albo jakieś inne programy do subaru?
Są jakieś inne wersje SSM albo jakieś inne programy do subaru?
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
bzikus7 pisze: P0103 - MASS AIR FLOW SENSOR CIRCUIT HIGH INPUT
P0113 - INTAKE AIR TEMP. SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION (HIGH INPUT)
Oba czujniki stanowią jeden element, mają wspólną masę i tu szukałbym problemów.
a dokumentacji szukałbym tutaj http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
bzikus7 pisze: Są jakieś inne wersje SSM albo jakieś inne programy do subaru?
Nie bardzo rozumiem pytanie. Subaru Select Monitor to oryginalny interface diagnostyczny - jest mnóstwo programów któe lepiej lub gorzej używają jego protokołu, ale oryginał jest jeden (aktualnie w wersji 3 a wchodzi nowy model) ;)
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Dzięki za link gebolp, masa w kostce jest na 2 pinach.
Azrael, źle napisałem i wprowadzam zamieszanie - SSM chodziło mi o freeSSM darmowy programik. No nic sprawdziłem kostki mam napięcie i masę do przepływomierza do sondy też jest napięcie. Dziwne bo program pokazuje dane z sondy lambda czujnika temp i przepływomierza a błędy nadal nie chcą się usunąć. Już nie wiem co z tym fantem robić. Połączenie do ecu musi być skoro przez obd pokazuje dane. Dane sprawdzałem RomRider - logger. Błędy próbowałem usuwać freeSSM albo autocom chodziło mi o to czy są może jakieś inne programy/sposoby na kasowanie błedów.
Macie jakieś pomysły?
Azrael, źle napisałem i wprowadzam zamieszanie - SSM chodziło mi o freeSSM darmowy programik. No nic sprawdziłem kostki mam napięcie i masę do przepływomierza do sondy też jest napięcie. Dziwne bo program pokazuje dane z sondy lambda czujnika temp i przepływomierza a błędy nadal nie chcą się usunąć. Już nie wiem co z tym fantem robić. Połączenie do ecu musi być skoro przez obd pokazuje dane. Dane sprawdzałem RomRider - logger. Błędy próbowałem usuwać freeSSM albo autocom chodziło mi o to czy są może jakieś inne programy/sposoby na kasowanie błedów.
Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Możliwe że ten programnie umie usuwać błędów poprawnie - tak bywa. Spróbuj rozłączyć akumulator na dłużej i zobacz czy coś to zmieni.
Generalnie takie macanie na odległość z tymi programikami w dodatku to zwykle niestety strata czasu.
Generalnie takie macanie na odległość z tymi programikami w dodatku to zwykle niestety strata czasu.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
No może i pokazuje, ale jakie są te dane, da się odczytać temperaturę powietrza?bzikus7 pisze: Dziwne bo program pokazuje dane z sondy lambda czujnika temp i przepływomierza a błędy nadal nie chcą się usunąć
Prosta weryfikacja, po dłuższym postoju, najlepiej po nocy temperatura powietrza widziana przez sterownik silnika powinna być prawie taka sama jak widziana na wyświetlaczu temp. otoczenia.
Jeśli są problemy z przepływką to info z sondy lambda nie jest wiarygodne.
Na 2 pinach czego? przepływomierz ma jedną masę, zasilanie +12V, +5V, wyjście z info o przepływie powietrza i wyjście temp powietrzabzikus7 pisze: masa w kostce jest na 2 pinach.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Jak ma dwie masy to by wiele wyjasniało bo high input jak się nie mylę to zwarcie do masy. (Zawsze mi się myli jedno to jest zwarcie do masy drugie to przerwany obwód).
Odp: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
gebolp pisze:No może i pokazuje, ale jakie są te dane, da się odczytać temperaturę powietrza?bzikus7 pisze: Dziwne bo program pokazuje dane z sondy lambda czujnika temp i przepływomierza a błędy nadal nie chcą się usunąć
Prosta weryfikacja, po dłuższym postoju, najlepiej po nocy temperatura powietrza widziana przez sterownik silnika powinna być prawie taka sama jak widziana na wyświetlaczu temp. otoczenia.
Jeśli są problemy z przepływką to info z sondy lambda nie jest wiarygodne.Na 2 pinach czego? przepływomierz ma jedną masę, zasilanie +12V, +5V, wyjście z info o przepływie powietrza i wyjście temp powietrzabzikus7 pisze: masa w kostce jest na 2 pinach.
Jeżeli chodzi o temp to jak najbardziej da się odczytać przy ciepłym silniku była wyższa od temp otoczenia ale przy jeździe spadała tak samo przy dodaniu gazu niewiele o kilka stopni. Przy zimnym silniku prawie identycznie jak na zewnątrz.
Jeżeli chodzi o masę to może coś pokręciłem ale wydaje mi się że kostka miała 6 pionów teraz już nie sprawdze bo wróciłem do domu ale zobaczę jutro. Dzięki za info.
Edit
Sprawdziłem na zdjęciu przepływki w telefonie faktycznie ma 5 pionów czyli coś pokręciłem. Jeżeli chodzi o sprawdzenie to patrzyłem tylko na kostkę która idzie do ecu bez wpiętej przepływki może stąd ta jedna masa extra jutro będę miał więcej czasu to jeszcze raz sprawdze już całość. Zobaczę czy nie ma zwarcia do masy tak jak pisał Azarel.
Jeszcze raz dzięki za pomoc dam znać co z tego wyszło.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2012, o 00:51 przez bzikus7, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
High input oznacza, że sterownik widzi napięcie wyższe niż powinno, może oznaczać przerwę w obwodzie (dla wejść mających oporniki podciągające do +5V) i/lub brak masy czujnika -ów. oraz oczywiście zwarcie do zasilania.Azrael pisze: high input jak się nie mylę to zwarcie do masy
Sprawdziłem piny przepływki
1 - +12V
2 - masa
3 - sygnał przepływomierza (napięcie zmienia się w zakresie 0,3-4,5V)
4 - temperatura powietrza (napięcie 3,15-3,33V dla temp. 25C)
5 - masa
Ok, to sprawdź ile pinów ma przepływka
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Odp: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Dałem edit wyżej w poprzednim poście. Ale teraz z twojego opisu wynika że jednak są dwie masy. A co z zasilaniem 5V?
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
nie każdy musi mieć, opis na podstawie opisu łączówki sterownika silnika z serwisówkibzikus7 pisze: A co z zasilaniem 5V?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
Ok problem rozwiązany. Już wiem co i jak więc się podzielę.
1. Środa - wyskoczył check plus mruganie cruse - wieczorkiem podłączenie autocom który zwrócił błąd P0130 - źle dojrzałem i wydedukowałem że to przepływka więc odłączyłem kostkę od przepływki i wskoczyły jeszcze dodatkowe błędy przepływomierza - autocom cały czas pokazywał że kasuje błędy a one znów wracają. Wniosek coś nie tak z czujnikami - ale z założenia drugi kabel i spróbujemy coś z tym zrobić jutro
2. Czwartek - drugi kabel podłączony błędy takie same jak autocom - programik freeSSM i kasujemy (wg instrukcji programu wyłącz zapłon włącz zapłon) i niestety po niby skasowaniu błędy znów się pojawiają - wniosek no jednak coś nie tak z czujnikami
3. Czwartek wieczór/noc - sprawdzanie wszystkich kostek no wstępnie wychodzi że ok sprawdzenie parametrów które podają czujniki przez loggera i też wychodzi że jest dobrze a mimo to błędy się nie kasują
5. Piątek - podłączenie jeszcze innego kabelka i co znów te same błędy kasujemy ponowne przekręcenie kluczyki i JEST!!!! znaczy się nie ma błędów - wniosek wczorajsza noc w garażu spędzona w miłym towarzystwie subaru i miernika jednak była nie potrzebna - ale nic to przynajmniej mam wszystko sprawdzone.
Teraz kilka szczegółów albo jak kto woli konkretów może przydadzą się innym na przyszłość - Auto to Subaru Legacy MY06 2.0 DOHC 165 KM 121 KW Kombi jeszcze przed liftem.
Kabel przez jaki działa usuwanie błędów to ELM 327
Protokół: ISO 14230-4 KWP fast (nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem jeszcze sprawdzę)
Program: Właściwie to dowolny z ODBII
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Teraz zostało mi jeszcze podpięcie komputera w trasie i zebranie logów z pracy pierwszej sondy żeby sprawdzić czy nic się nie dzieje.
1. Środa - wyskoczył check plus mruganie cruse - wieczorkiem podłączenie autocom który zwrócił błąd P0130 - źle dojrzałem i wydedukowałem że to przepływka więc odłączyłem kostkę od przepływki i wskoczyły jeszcze dodatkowe błędy przepływomierza - autocom cały czas pokazywał że kasuje błędy a one znów wracają. Wniosek coś nie tak z czujnikami - ale z założenia drugi kabel i spróbujemy coś z tym zrobić jutro
2. Czwartek - drugi kabel podłączony błędy takie same jak autocom - programik freeSSM i kasujemy (wg instrukcji programu wyłącz zapłon włącz zapłon) i niestety po niby skasowaniu błędy znów się pojawiają - wniosek no jednak coś nie tak z czujnikami
3. Czwartek wieczór/noc - sprawdzanie wszystkich kostek no wstępnie wychodzi że ok sprawdzenie parametrów które podają czujniki przez loggera i też wychodzi że jest dobrze a mimo to błędy się nie kasują
5. Piątek - podłączenie jeszcze innego kabelka i co znów te same błędy kasujemy ponowne przekręcenie kluczyki i JEST!!!! znaczy się nie ma błędów - wniosek wczorajsza noc w garażu spędzona w miłym towarzystwie subaru i miernika jednak była nie potrzebna - ale nic to przynajmniej mam wszystko sprawdzone.
Teraz kilka szczegółów albo jak kto woli konkretów może przydadzą się innym na przyszłość - Auto to Subaru Legacy MY06 2.0 DOHC 165 KM 121 KW Kombi jeszcze przed liftem.
Kabel przez jaki działa usuwanie błędów to ELM 327
Protokół: ISO 14230-4 KWP fast (nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem jeszcze sprawdzę)
Program: Właściwie to dowolny z ODBII
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Teraz zostało mi jeszcze podpięcie komputera w trasie i zebranie logów z pracy pierwszej sondy żeby sprawdzić czy nic się nie dzieje.
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Legacy MY06 2.0 R - błędy i check
mi niedawno check wraz z mrugającym cruise wyskoczył po rozładowanym aku.
Błąd na wyświetlaczu małego przebiegu był opisany jako "Err I U" .
Odłączenie aku zlikwidowało błąd z wyświetlacza ale check i cruise pozostał ... wracałem do domu bez tempomatu
Trochę pojeździłem jeszcze i wymieniłem akumulator ... obie kontrolki zgasły.
Błąd na wyświetlaczu małego przebiegu był opisany jako "Err I U" .
Odłączenie aku zlikwidowało błąd z wyświetlacza ale check i cruise pozostał ... wracałem do domu bez tempomatu

Trochę pojeździłem jeszcze i wymieniłem akumulator ... obie kontrolki zgasły.
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"