Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
8 cze 2008, o 12:31
ja mam turbinówkę
remek pisze:
3, 4 lubila chrupnac przy konczacym sie sprzegle (tak bardzo delikatnie, bardziej haczenie)
tak tak haczenie a przy wiekszych prędkościach obrotowych zgrzycik , cichy ale jest.
remek pisze:
Po wymianie sprzegla ustalo.
na to liczę, A.Koper też poradził aby zacząc od zmiany sprzęgła no i oleum w skrzyni, więc tak zrobię, cholerne koszty takie samo rozebranie skrzyni, więc oby ustało
esilon
-
mtsmarek
- 1 gwiazdka
- Auto: GC8 Type-R by Roger Clark
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 cze 2008, o 12:39
przepraszam myślałem ze masz N/A ale tak jak mówie sprzęgło to gwarant żeby nie posypac synchronizatorow .zębatek itd. oby CIE to nie dopadło POZDRO
mtsmarek
-
radekk
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań
- Auto: Forester, MX5
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 cze 2008, o 12:40
esilon pisze:
ja mam turbinówkę
Etam, oszukali Cię, to wolny ssak jest. Nie żadne turbo
radekk
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
8 cze 2008, o 12:41
mtsmarek pisze:
przepraszam myślałem ze masz N/A ale tak jak mówie sprzęgło to gwarant żeby nie posypac synchronizatorow .zębatek itd. oby CIE to nie dopadło POZDRO
nie przepraszaj bo to ja się władowałem do wątku Grzegorza z N/A
radekk pisze:
Etam, oszukali Cię, to wolny ssak jest. Nie żadne turbo
radekk, ta Twoja felga przednia z prawej to porysowana była
esilon
-
mtsmarek
- 1 gwiazdka
- Auto: GC8 Type-R by Roger Clark
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 cze 2008, o 12:43
Ot zakołowali chłopa jak Pawlaka na podwórku
mtsmarek
-
radekk
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań
- Auto: Forester, MX5
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 cze 2008, o 12:44
esilon pisze:
radekk, ta Twoja felga przednia z prawej to porysowana była
Prawdę mówiąc to tylko przednia lewa nie jest
radekk
-
Olleo
- 4 gwiazdki
- Auto: Forester 2.5XT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 cze 2008, o 14:03
mtsmarek pisze:W systemie gdzie sprzęgło sterowane jest hydraulicznie a tak jest u Ciebie wskazania sa raczej na koncówke tegoż sprzęgła tzn. +- 3/4 juz za Tobą . Podejrzewam że jakbyś miał turbinówkę to poslizg byłby może już wyczówalny na odkrecaniu natomiast przy N/A jeszcze daje rade .
A jesli u mnie pomimo nowego sprzegla lapie stosunkowo wysoko (tak z 2/3 wychylenia pedalu sprzegla?), acz absolutnie bez poslizgu?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Olleo
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
8 cze 2008, o 18:30
no więc wysłychałem nowy dźwięk, takie twarde chm, chm jak wciskam pedał sprzęgła, sie kończy na bank
esilon
-
-SeQ-
- 2 gwiazdki
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2008, o 11:30
Panowie moim skromnym zdaniem dłuższa jazda na końcówce sprzegła to nie najlepszy pomysł,przyczyn bedzie kilka miedzy innymi im dłużej sprzegło bedzie sie ślizgać to powstaną mikro pęknięcia na kole zamachowym nierówności płaszczyzny powierzchni przylegania tarczy sprzegłowej do koła i niestety wymiana .................. .Ci którzy siedzą w temacie naprawy i obsługi SUBARU wiedzą o czym mówie czyli nie ma co zwlekać z wymianą sprzegła podjechać do swojego serwisu i poprostu wymienić.POZDRAWIAM
he he he
Panie do serwisu są kolejnki , normalnie kolejki
" Nie umiem jezdzić....ALE LUBIĘ ! ! ! ! "
-SeQ-
-
E12
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: z lasu , czasem W-wa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2008, o 22:09
Olleo pisze:mtsmarek pisze:W systemie gdzie sprzęgło sterowane jest hydraulicznie a tak jest u Ciebie wskazania sa raczej na koncówke tegoż sprzęgła tzn. +- 3/4 juz za Tobą . Podejrzewam że jakbyś miał turbinówkę to poslizg byłby może już wyczówalny na odkrecaniu natomiast przy N/A jeszcze daje rade .
A jesli u mnie pomimo nowego sprzegla lapie stosunkowo wysoko (tak z 2/3 wychylenia pedalu sprzegla?), acz absolutnie bez poslizgu?
Nowe sprzęgło ( po wymianie kpl. powinno brać ok 2 cm od podłogi .Powodem wysokiego brania po wymianieCAŁEGO KPL.(docisk ,tarcza , łozysko oporowe i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego
)może być żużyte koło zamachowe (krzywe) wyrobiony mech. łapy sprzęgła lub zle wyregulowany mechanizm pedału sprzęgła.
E12
-
-SeQ-
- 2 gwiazdki
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 cze 2008, o 13:09
Gdyby nie panewki ,sam bym zrobił
" Nie umiem jezdzić....ALE LUBIĘ ! ! ! ! "
-SeQ-
-
Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
-
Polubił:
130 razy
-
Polubione posty:
355 razy
Post
10 cze 2008, o 16:48
-SeQ- pisze:
Gdyby nie panewki ,sam bym zrobił
jak masz luzne to nie problem, karteczke podloz - zwykly papier xero ma +/- 0.1mm grubosci. Pare kluczy Ci sie przyda i jakas wajcha, zeby dobrze dociagnac dekle
ps Olej spusc do czystego wiaderka, szkoda tracic kase na nowy, przy takiej pierdółce.
Alan, Alan, Alan!
-
vibowit
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kiełpin
- Auto: szkoda
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 cze 2008, o 16:51
A... nie ważne.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2008, o 17:03 przez
vibowit, łącznie zmieniany 1 raz.
czarne jest piękne...
vibowit
-
vibowit
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kiełpin
- Auto: szkoda
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 cze 2008, o 16:55
To co. Mam zmienić cycat?
czarne jest piękne...
vibowit
-
Olleo
- 4 gwiazdki
- Auto: Forester 2.5XT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 cze 2008, o 19:57
E12 pisze:Nowe sprzęgło ( po wymianie kpl. powinno brać ok 2 cm od podłogi .Powodem wysokiego brania po wymianieCAŁEGO KPL.(docisk ,tarcza , łozysko oporowe i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego
)może być żużyte koło zamachowe (krzywe) wyrobiony mech. łapy sprzęgła lub zle wyregulowany mechanizm pedału sprzęgła.
Jak wytypowac sprawce, czyli wyeliminowac po objawach poszczegolne przypadki?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Olleo
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
10 cze 2008, o 23:35
Olleo pisze:
Jak wytypowac sprawce, czyli wyeliminowac po objawach poszczegolne przypadki?
Olleo, dzwoń do
E12 facet w jednej rozmowie telefonicznej wyklarował takiemu laikowi jak ja co i jak ze sprzęgłem i wszelkimi współdziałającymi łożyskami które trzeba wymieniać lub sprwdzać itp itede.
esilon
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
15 cze 2008, o 10:17
remek pisze:
3, 4 lubila chrupnac przy konczacym sie sprzegle (tak bardzo delikatnie, bardziej haczenie). Po wymianie sprzegla ustalo.
wymieniłem w ASO Koper kompletne sprzęgło oraz olej w skrzyni i faktycznie jest coraz lepiej, mam wrażenie, że im więcej kilometrów od zmiany oleju, tym płynniej wchodzi czwórka, właściwie zgrzytanie chyba tylko raz ostatnio było a właściwie to raczej haczenie liciutkie, progres zauważalny
esilon
-
kumpelFred
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Stolica, zasadniczo
- Auto: butelkowy Foreś 2.0 X 2004, kuchenka, 92kW (cepik **99L)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 17:59
a nikt niestety nie wspomniał ile zapłacił za wymianę sprzęgła..
kumpelFred
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
74 razy
-
Polubione posty:
426 razy
Post
15 wrz 2009, o 18:26
kumpelFred pisze:a nikt niestety nie wspomniał ile zapłacił za wymianę sprzęgła..
W czym wymiana i na jakie?
Sprzęgło od ok 1200 do pewnie koło 15000 złotych (zależy jakie i do czego)
Wymiana strzelę, pewnie koło 300 zł.
jarmaj
-
Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
-
Polubił:
130 razy
-
Polubione posty:
355 razy
Post
15 wrz 2009, o 20:31
kumpelFred pisze:
a nikt niestety nie wspomniał ile zapłacił za wymianę sprzęgła..
GT - prawie 900 (kompletne) + 300 wymiana
Alan, Alan, Alan!
-
freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
17 wrz 2009, o 08:43
Udało mi się wczoraj zamówić kompletny zestaw EXEDY OEM do WRX'01 za 1050zł, na wymianę jestem umówiony na sobotę 300-350zł.
freediver
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
26 sty 2010, o 21:10
hmm, u mnie sprzęgło bierze zdecydowanie na 2/3 wysokości a właściwie skok na którym zaczyna ciągnąć to jakieś 3 cm. Ale generalnie żadnych objawów ślizgania się itp, na samym początku zdarzało mi się jak bardzo szybko wrzucałem 1 że zgrzytnęło i bardzo rzadko jak np ciągnąłem go na 3 do 5-6000 i potem wrzucałem od razu na 5 to było małe zgrzytnięcie. Autko było ostatnio u Kocara co prawda nie na serwisie ale nim jeździli i żadnych uwag co do sprzęgła nie zgłaszali
Sam już nie wiem co o tym myśleć - nie ślizga się ale skok na którym sprzęgło ciągnie to może 3-5 cm
Przebieg 175.000
Na temat wymiany sprzęgła przez poprzedniego właściciela nic nie wiem a autko raczej spokojnie jeżdzone
kitewinger
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
74 razy
-
Polubione posty:
426 razy
Post
26 sty 2010, o 22:15
kitewinger pisze:hmm, u mnie sprzęgło bierze zdecydowanie na 2/3 wysokości a właściwie skok na którym zaczyna ciągnąć to jakieś 3 cm. Ale generalnie żadnych objawów ślizgania się itp, na samym początku zdarzało mi się jak bardzo szybko wrzucałem 1 że zgrzytnęło i bardzo rzadko jak np ciągnąłem go na 3 do 5-6000 i potem wrzucałem od razu na 5 to było małe zgrzytnięcie.
Zgrzytanie to wyrobione synchronizatory, nie sprzęgło (chociaż jazda 3 bieg -> 5 jest hmmmm.... delikatnie mówiąc dość osobliwym pomysłem...
), co do samego sprzęgła, jak nie ślizga to bym nie ruszał.
jarmaj