Impreza GT '97 problem z kompem
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
scoobie_gt
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy '92 2.0T & Legacy '93 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Impreza GT '97 problem z kompem
Witam wszystkich, i bardzo proszę o pomoc
Sytuacja jest mocno nie Ciekawa i dość dziwna, przynajmniej dla mnie. Mianowicie, mój Gietuś pewnego dnia po krótkiej przejażdżce ok. 25km przestał odpalać.
Obiawy:
Kręci
iskra jest
pompa paliwowa chodzi
paliwo w listwie jest
nie odpowiada zupełnie
co wiem:
czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu działają
rozrząd nie przestawiony poniewaz po podaniu do wdechu samostartu odpala i chodzi tak jak powinien, z tąd mój wniosek że wtryski się nie otwierają.
Pytanie moje brzmi, czemu? co mogę jeszcze sprawdzić? i ew jak to naprawić?
Gorąco pozdrawiam i liczę na pomoc bo szczerze mówiąc troszke zgłupiałem.
Sytuacja jest mocno nie Ciekawa i dość dziwna, przynajmniej dla mnie. Mianowicie, mój Gietuś pewnego dnia po krótkiej przejażdżce ok. 25km przestał odpalać.
Obiawy:
Kręci
iskra jest
pompa paliwowa chodzi
paliwo w listwie jest
nie odpowiada zupełnie
co wiem:
czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu działają
rozrząd nie przestawiony poniewaz po podaniu do wdechu samostartu odpala i chodzi tak jak powinien, z tąd mój wniosek że wtryski się nie otwierają.
Pytanie moje brzmi, czemu? co mogę jeszcze sprawdzić? i ew jak to naprawić?
Gorąco pozdrawiam i liczę na pomoc bo szczerze mówiąc troszke zgłupiałem.
-
scoobie_gt
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy '92 2.0T & Legacy '93 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
scoobie_gt, to że pompę słychać i paliwo w szynie jest nie oznacza, że układ paliwowy jest OK. Może być za niskie ciśnienie i auto nie odpali.
Dla mnie pierwsze do sprawdzenia jest ciśnienia paliwa (zegarem!).
Dla mnie pierwsze do sprawdzenia jest ciśnienia paliwa (zegarem!).
-
scoobie_gt
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy '92 2.0T & Legacy '93 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
owszem mogło by to być pomocne, aczkolwiek nie wydaje mi się że wooogule nie odpowiadał by silnik, po za tym pompa świerza i co jeszcze sprawdziłem, podczas kręcenia plus "+" na wtryskach baaardzo mocno słabnie, nawet do 5V
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
scoobie_gt, impuls wtrysku jest sterowany masą (minusem). Plus będzie właśnie 5V. Czyli jest OK.
-
scoobie_gt
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy '92 2.0T & Legacy '93 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
Wiem że są sterowane minusem, a co do tego plusa to skoro to ma byc 5V to czy normalne jest ze przed odpaleniem (na samym zapłonie) mam 12V a podczas kręcenia spada do 5V??
Czy jest jakas opcja domowymi powiedzmy sposobami (bez stroboskopu) sprawdzić czy komp zwiera do masy wtryski i je otwiera?
Czy jest jakas opcja domowymi powiedzmy sposobami (bez stroboskopu) sprawdzić czy komp zwiera do masy wtryski i je otwiera?
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
Zwykłą "kontrolką" (próbnik napięcia z żaróweczką). Krokodylek do plusa, igła do wtyczki. Żaróweczka w próbniku będzie mrugać przy kręceniu rozrusznikiem.
EDIT:
Jeszcze jedno. Na wtrysku powinien być faktycznie plus 12V - mój błąd. Pytanie w jaki sposób sprawdzasz napięcie. Czy w kostce czy jakoś inaczej. Jak będziesz sprawdzał kontrolką wysterowanie to sprawdź w analogiczny sposób czy jest dobry plus na kostce.
EDIT:
Jeszcze jedno. Na wtrysku powinien być faktycznie plus 12V - mój błąd. Pytanie w jaki sposób sprawdzasz napięcie. Czy w kostce czy jakoś inaczej. Jak będziesz sprawdzał kontrolką wysterowanie to sprawdź w analogiczny sposób czy jest dobry plus na kostce.
-
scoobie_gt
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy '92 2.0T & Legacy '93 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
Sprawdzam plus z kostki do minusa z akumulatora, i tak jak mówiłem początkowo 12V, po pierwszym obrocie silnika spada do +/- 7.5V a później do 5V. Wcześniej miernikiem sprawdzałem impuls (mase na kostce) i miernik nic zupełnie mi nie pokazał. z tąd moje pytanie było czym sprawdzić najlepiej ten impuls. Chłopaki z Fantazji Mocy powiedzieli że zdażyło im się że Komp się zblokował i nie otwierał wtrysków..
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
scoobie_gt, no to na odległość nie pomogę niestety. Niedawno spotkałem się z podobnym objawem (nissan) i tam finalnie okazało się, że zabrało dwa zasilania ze sterownika.
Niestety jakiś elektryk musi to auto zobaczyć
Niestety jakiś elektryk musi to auto zobaczyć

-
scoobie_gt
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy '92 2.0T & Legacy '93 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
spoko może elektrykiem nie jestem, ale dać rade powinienem jeśli tylko ktoś jest w stanie mi pomuc z pinologią w kompie, potrzebuje schematy do mojego modelu. czy posiadasz może coś takiego?
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT '97 problem z kompem
scoobie_gt, przejrzyj FAQ działu technicznego na kropce. Są linki. Powinieneś coś znaleźć.