opony caloroczne
-
armandurba
- 0 gwiazdek
- Auto: subaru
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
opony caloroczne
jakie polecacie? Jadę do północnej Szkocji. Góry, wyspy. Deszcz, temperatura 10 stopni C.
-
armandurba
- 0 gwiazdek
- Auto: subaru
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: opony caloroczne
danikl, i nie miałbyś ręki
Był ale jakoś nie doczytałem ,że o wielosezonowe chodzi i nokiana zimowego chwaliłem
Był ale jakoś nie doczytałem ,że o wielosezonowe chodzi i nokiana zimowego chwaliłem
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: opony caloroczne
w zasadzie, skoro takie warunki to letnie.armandurba pisze: jakie polecacie? Jadę do północnej Szkocji. Góry, wyspy. Deszcz, temperatura 10 stopni C.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: opony caloroczne
W zasadzie, to racja.
Pytanie tylko, czy jazda ma być po twardym, czy także w terenie - bo wtedy nie letnie szosówki, tylko coś terenowego, z odpowiednim bieżnikiem i konstrukcją.
Marka i model mniej istotna, ważniejszy budżet i parametry.
A jeśli w dodatku:
Pytanie tylko, czy jazda ma być po twardym, czy także w terenie - bo wtedy nie letnie szosówki, tylko coś terenowego, z odpowiednim bieżnikiem i konstrukcją.
Marka i model mniej istotna, ważniejszy budżet i parametry.
A jeśli w dodatku:
...wpław, to stanowczo jakieś duże balonówkiarmandurba pisze: wyspy...
-
opona.pl
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Rzeszów - Internet
- Auto: Audi A3 8L 1.9TDI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: opony caloroczne
armandurba, jeżeli temperatura nie spadnie poniżej 10st. C to bez problemu letnie opony wystarczą. Ale pogody nigdy nie można być pewnym, dlatego dla świętego spokoju, a przede wszystkim dla bezpieczeństwa opony całoroczne są lepszym wyborem. Z takich opon do forestera mogę polecić ze średniej półki całorocznego matadora mp71 izzarda ( http://matador.sk/index.cfm?Module=Acti ... age&s=MP71) ten model jest na rynku już kilka ładnych lat i sprawdza się całkiem nieźle, w lekki terenie również dadzą radę :)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: opony caloroczne
A jak spada do 6, albo nawet do 4 stopni? To niby całoroczne, albo zimówki są lepsze????opona.pl pisze:armandurba, jeżeli temperatura nie spadnie poniżej 10st. C to bez problemu letnie opony wystarczą.
-
opona.pl
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Rzeszów - Internet
- Auto: Audi A3 8L 1.9TDI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: opony caloroczne
szkoły tutaj są dwie, wg jednych opony letnie spełniają lepiej swoje zadanie w temperaturze 0-10* C, co potwierdza artykuł z Niemieckiego tygodnika "Stern" (nr 48/2005), gdzie opisano właśnie taki test, natomiast według drugiej szkoły opony całoroczne i zimowe w takich warunkach lepie spełniają swoje zadanie.. polecam lekturę zarówno samego artykułu, jak również komentarzy do niego, gdzie wyjaśnione jest dokładnie, na czym ten test polegał i dlaczego były takie, a nie inne wyniki..
odnośnie zachowania się różnych typów opon, to opony całoroczne i zimówki mają więcej krzemionki co sprawia, że guma nie twardnieje w niższych temperaturach i zachowuje lepszą przyczepność.. być może tych różnic nie widać na pierwszy rzut oka, natomiast w przypadku awaryjnego hamowania 1m dłuższa droga hamowania może być bardzo kosztowna.. do mnie to przemawia, do Ciebie oczywiście nie musi :)
pozdrawiam
edit:
opony zimowe nie nadają się do warunków jakie przedstawił armandurba, ponieważ nie spełnią swoich zadań! w tym przypadku w grę wchodzą opony letnie lub wielosezonowe!
odnośnie zachowania się różnych typów opon, to opony całoroczne i zimówki mają więcej krzemionki co sprawia, że guma nie twardnieje w niższych temperaturach i zachowuje lepszą przyczepność.. być może tych różnic nie widać na pierwszy rzut oka, natomiast w przypadku awaryjnego hamowania 1m dłuższa droga hamowania może być bardzo kosztowna.. do mnie to przemawia, do Ciebie oczywiście nie musi :)
pozdrawiam
edit:
opony zimowe nie nadają się do warunków jakie przedstawił armandurba, ponieważ nie spełnią swoich zadań! w tym przypadku w grę wchodzą opony letnie lub wielosezonowe!
Ostatnio zmieniony 8 sie 2012, o 20:48 przez opona.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: opony caloroczne
Opona zimowa na asfalcie jest beznadziejna w porównaniu do letniej. No może przy jakimś srogim mrozie jest dopiero inaczej.
W temp dodatnich w ogóle nie ma czego porównywać.
I dlatego polecanie komuś zimówek do jazdy kiedy śniegu nie uświadczy, jest namawianiem go do jazdy na oponie, która będzie znacznie gorzej trzymała.
W temp dodatnich w ogóle nie ma czego porównywać.
I dlatego polecanie komuś zimówek do jazdy kiedy śniegu nie uświadczy, jest namawianiem go do jazdy na oponie, która będzie znacznie gorzej trzymała.
-
opona.pl
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Rzeszów - Internet
- Auto: Audi A3 8L 1.9TDI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: opony caloroczne
Oczywiście masz rację, źle to opisałem, post został wyedytowany. Dziękuję, za zwrócenie uwagi.
W poprzednim poście o zimówce była mowa jedynie odnośnie artykułu stern'a i tylko w tym kontekście. Aby nie było niejasności, na podane warunki polecamy matadora mp71, a to jest opona całoroczna/wielosezonowa, a o takie propozycje prosił armandurba.
W poprzednim poście o zimówce była mowa jedynie odnośnie artykułu stern'a i tylko w tym kontekście. Aby nie było niejasności, na podane warunki polecamy matadora mp71, a to jest opona całoroczna/wielosezonowa, a o takie propozycje prosił armandurba.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: opony caloroczne
opona.pl, a tak przy okazji, bo rozumiem, że jesteś przedstawicielem sklepu którego nazwą się posługujesz.
Będę potrzebował zimówki, 215/45/17 lub 225/45/17, samochód to Impreza STi (czyli indeks V).
Możesz na jakiś producentów, lub modele zaproponować wyjątkowo dobre ceny?
Będę potrzebował zimówki, 215/45/17 lub 225/45/17, samochód to Impreza STi (czyli indeks V).
Możesz na jakiś producentów, lub modele zaproponować wyjątkowo dobre ceny?
-
opona.pl
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Rzeszów - Internet
- Auto: Audi A3 8L 1.9TDI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: opony caloroczne
na wszystkie opony mamy wyjątkowo dobre ceny
a co do rozmiarów o które pytasz, to z 225/45 R17 coś już mamy, a z 215/45 R17 jeszcze nie ma dużego wyboru, w każdym razie sprawdzę jutro co jeszcze powinno się pojawić i podrzucę na pw
a co do rozmiarów o które pytasz, to z 225/45 R17 coś już mamy, a z 215/45 R17 jeszcze nie ma dużego wyboru, w każdym razie sprawdzę jutro co jeszcze powinno się pojawić i podrzucę na pw
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: opony caloroczne
Może lepiej byłoby określić kryteria co do oczekiwań i stylu jazdy na zimówce, dobrac do tego odpowiednie modele i dopiero walczyć z cenąjarmaj pisze: Będę potrzebował zimówki, 215/45/17 lub 225/45/17, samochód to Impreza STi (czyli indeks V).
Możesz na jakiś producentów, lub modele zaproponować wyjątkowo dobre ceny?
Poza tym namawiałbym Cię na zimę na rozmiar 205/50R17. Ja w S3 zmieniłem zimę z 225 na 205 i jest kolosalna róznica na śniegu i błocie na "+"
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: opony caloroczne
lukass, ale wiesz, ze Sti ma te wszystkie mechaniczne szpery...lukass pisze:Poza tym namawiałbym Cię na zimę na rozmiar 205/50R17. Ja w S3 zmieniłem zimę z 225 na 205 i jest kolosalna róznica na śniegu i błocie na "+"
zmienisz rozmiar kół, zostając ze standardowym zapasem i kiedy złapiesz kapcia to targają tobą emocje, czy jakaś tam różnica w wielkości kół już zabije ci samochód... itd, itp...
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: opony caloroczne
Wiem, ale 205/50R17 "średnicowo" jest niemal idealnym zamiennikiem 225/45R17, a i dojazdówka ma fabrycznie dość sporą tolerancję w stosunku do rozmiaru opon na którym jeździ autoЛукашэнка pisze:lukass, ale wiesz, ze Sti ma te wszystkie mechaniczne szpery...lukass pisze:Poza tym namawiałbym Cię na zimę na rozmiar 205/50R17. Ja w S3 zmieniłem zimę z 225 na 205 i jest kolosalna róznica na śniegu i błocie na "+"
zmienisz rozmiar kół, zostając ze standardowym zapasem i kiedy złapiesz kapcia to targają tobą emocje, czy jakaś tam różnica w wielkości kół już zabije ci samochód... itd, itp...
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: opony caloroczne
lukass, nie chcę węższej. Za rzadko zdarza mi się jeździć po białym. Ubiegłej zimy może dosłownie parę razy, z czego większości to i tak wleczenie się po mieście. Poza tym wyłacznie jazda po zimnym asfalcie.
Więc priorytetem dla mnie jest zachowanie zimówki na asfalcie, na śniegu wystarczy że będzie sobie jakoś radziła. Dlatego szerokość taka sama jak letnie, albo co najwyżej o oczko węższe.
Więc priorytetem dla mnie jest zachowanie zimówki na asfalcie, na śniegu wystarczy że będzie sobie jakoś radziła. Dlatego szerokość taka sama jak letnie, albo co najwyżej o oczko węższe.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: opony caloroczne
A to w takim razie zapytam o zimówki w rozmiarach: 215/60 R16, 205/60 R16 i 195/60 R15. Preferowane marki: Sava, Nokian, Goodyear, Bridgestone, Dunlop - ale rasistą nie jestem, inne też wezmę pod uwagę, jesli bedzie racjonalny powód.opona.pl pisze: na wszystkie opony mamy wyjątkowo dobre ceny
Przy dwóch większych rozmiarach - preferencja dla trakcji w śniegu i błocie pośniegowym, przy najmniejszym - dla przyczepności przy jeździe szosowej, przy większych prędkościach.
Re: opony caloroczne
Z ciekawości 205/55/16 chyba mam takie Zima i lato bo już końcówki mam.
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
-
opona.pl
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Rzeszów - Internet
- Auto: Audi A3 8L 1.9TDI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: opony caloroczne
dzisiaj odpiszę zainteresowanym na pw, przepraszam, że tak późno, ale miałem awarię dysku i dopiero zaczynam odzyskiwać dane (może kiedyś się człowiek nauczy robić backupy )
zainteresowani otrzymali info na pw, jeżeli ktoś jeszcze będzie miał jakiekolwiek pytania, proszę pisać na pw
zainteresowani otrzymali info na pw, jeżeli ktoś jeszcze będzie miał jakiekolwiek pytania, proszę pisać na pw
Re: opony caloroczne
Tutaj firma Continental twierdzi, że dodatkowe nacięcia oraz mniejsza twardość już w temp. +7oC powoduje, że droga hamowana na oponie zimowej jest krótsza niż na letniej lub całorocznej. W temp. 0oC ta różnica ma być jeszcze większa, wg. Continental:jarmaj pisze:Opona zimowa na asfalcie jest beznadziejna w porównaniu do letniej. No może przy jakimś srogim mrozie jest dopiero inaczej.
W temp dodatnich w ogóle nie ma czego porównywać.
I dlatego polecanie komuś zimówek do jazdy kiedy śniegu nie uświadczy, jest namawianiem go do jazdy na oponie, która będzie znacznie gorzej trzymała.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ
Re: opony caloroczne
Лукашэнка, w warunkach labolatoryjnych można udowodnić wiele rzeczy. praktyka wskazuje że jarmaj ma rację. przy naszej zimie w miastach i na głównych drogach, do tego mając na uwadze że ludzie kupują opony używane kilkuletnie, lepiej nic nie zmieniać niż wylewać dziecko z kąpielą.
producenci udowodnią wszystko aby sprzedać więcej, na lobbing też mają kasę. ale ludzie kupią najtańsze chińskie albo używki i będzie gorzej, do tego ci którzy zostawiali auto podczas opadów będą jeździć, no bo skoro już wydali na super zimówki w promocji po 69,99 to mogą zapieprzać po śniegu i lodzie. albo jeździć w lecie na zimówkach, jak stare to się tak szybko nie zużywają jak te mięciutkie z bieżącej produkcji.
producenci udowodnią wszystko aby sprzedać więcej, na lobbing też mają kasę. ale ludzie kupią najtańsze chińskie albo używki i będzie gorzej, do tego ci którzy zostawiali auto podczas opadów będą jeździć, no bo skoro już wydali na super zimówki w promocji po 69,99 to mogą zapieprzać po śniegu i lodzie. albo jeździć w lecie na zimówkach, jak stare to się tak szybko nie zużywają jak te mięciutkie z bieżącej produkcji.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: opony caloroczne
Лукашэнка, wiarygodność takiego newsa wyemitowanego przez producenta jest mniej więcej na poziomie łgarstw opowiadanych przez polityka w czasie kampanii wyborczej. I cel tu i tu w zasadzie podobny.
Jak kupujesz proszek do prania, to też wybierasz ten dopiero co reklamowany, bo wierzysz że jest lepszy od pozostałych, zwykłych?
Użyj rozumu i swoich obserwacji Лукашэнка, wnioski sam wyciągaj. Producenci mamią.
Jak kupujesz proszek do prania, to też wybierasz ten dopiero co reklamowany, bo wierzysz że jest lepszy od pozostałych, zwykłych?
Użyj rozumu i swoich obserwacji Лукашэнка, wnioski sam wyciągaj. Producenci mamią.
- Igi_666
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Forester S-Turbo '02, Legacy '99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 2 razy
W imprezie miałem hankook-i i mogę je bardzo polecić.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook ... 15-88-t-xl
W zimie jako zimówka bardzo dobrze sobie radziła, przy wyższych temperaturach też było dobrze, a w czasie deszczy pieknie odprowadzała wodę i zapewniała dobre trzymanie. Chcę je kupić teraz do forka na zimę bo musze przyznać że lepiej sobie radziła niż zimówka ;)
http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook ... 15-88-t-xl
W zimie jako zimówka bardzo dobrze sobie radziła, przy wyższych temperaturach też było dobrze, a w czasie deszczy pieknie odprowadzała wodę i zapewniała dobre trzymanie. Chcę je kupić teraz do forka na zimę bo musze przyznać że lepiej sobie radziła niż zimówka ;)