[K] tylny stabilizator od WRX'a
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
Yyyyy "seryjny...." - przecież to podstawowa wada WRX'a.....
Rozejrzyj się za czymś grubości 22-24mm.
Rozejrzyj się za czymś grubości 22-24mm.
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
wiesz, moja impreza to wolnossący dupowóz bądź co bądź...cyqan pisze:Yyyyy "seryjny...." - przecież to podstawowa wada WRX'a.....
Rozejrzyj się za czymś grubości 22-24mm.
nie jest maszynką do zabawy i raczej nie będzie... ;/
chcę tylko zmniejszyć chociaż odrobinę podsterowność, a w tym wymiana tylnego staba z 17mm na 19mm podobno pomaga ;)
szczerze powiedziawszy to mój Focus diesel jest mniej podsterowny...
a zmiana stabilizatorów na STi lub Whiteline bez wymiany zawieszenia to też raczej mija się z celem :)
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
Pojawiają się od czasu do czasu używki od STi 20mm w kwotach rzędu 100-150zł.
Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
ale trzeba zauważyć, że zwiększa się nadsterownośćcyqan pisze: Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.

Różnie ludzie lubią. Znamy przypadek kiedy zużyte Re50, grubszy stab, trochę deszczu i młoda krew zakończyła żywot jednego WRXa

Do normalnego jeżdżenia myślę taki std wrxowy powinien być odpowiedni. STI pewno też, ale raczej nie ma się co upierać.
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
to byłoby świetne, tylko nie wiadomo jak się będzie zachowywał samochód z seryjnym przednim stabilizatorem ( w sumie można by i ten wymienić ) i miękkimi sprężynami.cyqan pisze:Pojawiają się od czasu do czasu używki od STi 20mm w kwotach rzędu 100-150zł.
Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
chyba ? ... chyba wszyscy co zaczynali tuning zawieszenia, zaczynali właśnie od wymiany tylnego stabilizatora na grubszy ... (i wielu na tym poprzestało)MikeAnonim pisze: chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
Prawda jest taka, że japońce myślą, że są przebiegli. Projektują STi, ale wypuszczają jako pierwszego WRX'a z takimi babolami jak np. stabilizator grubości długopisu.
Chyba każdy, kto pierwszy raz spróbował pojechać bokiem do przodu WRX-em, czy europejskim GT-kiem był nieco zawiedziony podsterownością...
Inne marki nie mają problemów, żeby w seryjnych samochodach stosować staby 24mm. Ale nie SUbaru - Subaru musi zrobić w chuja jedną grupę napaleńców, aby później pokazać im STi. Tak samo zresztą jak z tym nowym padłem BRZ
Chyba każdy, kto pierwszy raz spróbował pojechać bokiem do przodu WRX-em, czy europejskim GT-kiem był nieco zawiedziony podsterownością...
Inne marki nie mają problemów, żeby w seryjnych samochodach stosować staby 24mm. Ale nie SUbaru - Subaru musi zrobić w chuja jedną grupę napaleńców, aby później pokazać im STi. Tak samo zresztą jak z tym nowym padłem BRZ

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
cyqan, WRX != WRC
To auto dla 20 letnich dziewczyn w Australii. Zapamiętaj, będzie Ci łatwiej zrozumieć.
To auto dla 20 letnich dziewczyn w Australii. Zapamiętaj, będzie Ci łatwiej zrozumieć.

-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
oczywiście, że tak się zaczyna prawie każdy tuning.piter pisze:chyba ? ... chyba wszyscy co zaczynali tuning zawieszenia, zaczynali właśnie od wymiany tylnego stabilizatora na grubszy ... (i wielu na tym poprzestało)MikeAnonim pisze: chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
ja myślałem o konfiguracji:
przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
cyqan pisze:Prawda jest taka, że japońce myślą, że są przebiegli. Projektują STi, ale wypuszczają jako pierwszego WRX'a z takimi babolami jak np. stabilizator grubości długopisu.
Chyba każdy, kto pierwszy raz spróbował pojechać bokiem do przodu WRX-em, czy europejskim GT-kiem był nieco zawiedziony podsterownością...
Inne marki nie mają problemów, żeby w seryjnych samochodach stosować staby 24mm. Ale nie SUbaru - Subaru musi zrobić w chuja jedną grupę napaleńców, aby później pokazać im STi. Tak samo zresztą jak z tym nowym padłem BRZ
to od innej strony.
czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?
samochód nie będzie zachowywał się nieprzewidywalnie?
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mmMikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)

(przy seryjnym przednim 20mm)
MikeAnonim, wartoMikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?


-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
zatem spróbuję 20mm :)piter pisze:różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mmMikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)![]()
(przy seryjnym przednim 20mm)MikeAnonim, wartoMikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?załóż i przekonaj się sam
zobaczymy jak się sprawdza.
aha, wie ktoś jakiej grubości jest przedni stabilizator w N/A 2.0R 2007?
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
piter pisze:różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mmMikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)![]()
(przy seryjnym przednim 20mm)MikeAnonim, wartoMikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?załóż i przekonaj się sam
zakupiłem, założyłem...
i jest REWELACYJNIE w porównaniu do seryjnego stabilizatora...
powiem szczerze, że chyba rzeczywiście FHI nas robi w balona stosując jakieś pręciki do czyszczenia dyszy w gaźnikach zamiast stabilizatorów.
naprawdę efekty przechodzą oczekiwania. ciekawy jestem, czy są może jakieś inne podobne modyfikacje w Imprezach, mogące zupełnie odmienić obraz samochodu bez wielkich prac.
na przykład rozpórka McPherson'ów. warto montować w zupełnie cywilnym aucie?
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
Kolejnym tanim modem jest ustawienie kątów kół 
No i kombiakowcy i dzielonokanapowcy mogą rozpórkę tylną górną wrzucić...

No i kombiakowcy i dzielonokanapowcy mogą rozpórkę tylną górną wrzucić...
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
cyqan pisze:Kolejnym tanim modem jest ustawienie kątów kół
No i kombiakowcy i dzielonokanapowcy mogą rozpórkę tylną górną wrzucić...
za dużo jeżdze, musiałbym pewnie wymieniać 3 razy w sezonie opony :)
a nie mam ani kombi, ani dzielonej tylnej kanapy zatem chyba tylna rozpórka też odpada ;/
-
ScoobyBoy
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru Impreza Wrx Sti V2 555 Limited Edition
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
Dorzuce swoje trzy grosze 
Właśnie wystroilem/ustawilem zawieszenie w renomowanym salonie tuningowym. Mówię o pełnym, laserowym ustawieniu 4 kol czyli kąty, zbieżność itd. Ustawiali wszystko ponad godzinę ale efekt jest NIESAMOWITY ! Po pokonaniu pierwszego ronda to myslalem, ze nowy zawias mi włożyli
Auto drastycznie zmieniło charakterystykę prowadzenia. Zupełnie jakbym dostał komplet nowych opon i innych podzespołów zawieszenia. Wczesniej dobrze sie trzymalo drogi ale teraz to juz jest BAJKA !
Nawet moja żona zauważyła różnice w prowadzeniu.
Nie jest to tani zabieg bo ja tutaj (w UK) zapłaciłem £70 ale jest warto !
Polecam każdemu !
Plus jest taki, ze dobry warsztat moze ustawić zawieszenie pod indywidualne potrzeby i charakter jazdy. Jednak...
Ustawienie na maksa "przyczepne" czyli na tak zwana "szybka drogę" wiąże
sie z krótszym zywotem opon. Czyli jak to w przypadku Imprezy, wszystko zależy od tego jak kto głębokie kieszenie ma
Pozdrawiam i naprawdę polecam !

Właśnie wystroilem/ustawilem zawieszenie w renomowanym salonie tuningowym. Mówię o pełnym, laserowym ustawieniu 4 kol czyli kąty, zbieżność itd. Ustawiali wszystko ponad godzinę ale efekt jest NIESAMOWITY ! Po pokonaniu pierwszego ronda to myslalem, ze nowy zawias mi włożyli

Auto drastycznie zmieniło charakterystykę prowadzenia. Zupełnie jakbym dostał komplet nowych opon i innych podzespołów zawieszenia. Wczesniej dobrze sie trzymalo drogi ale teraz to juz jest BAJKA !
Nawet moja żona zauważyła różnice w prowadzeniu.
Nie jest to tani zabieg bo ja tutaj (w UK) zapłaciłem £70 ale jest warto !
Polecam każdemu !
Plus jest taki, ze dobry warsztat moze ustawić zawieszenie pod indywidualne potrzeby i charakter jazdy. Jednak...
Ustawienie na maksa "przyczepne" czyli na tak zwana "szybka drogę" wiąże
sie z krótszym zywotem opon. Czyli jak to w przypadku Imprezy, wszystko zależy od tego jak kto głębokie kieszenie ma

Pozdrawiam i naprawdę polecam !
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
MikeAnonim, nie musiałbyś. Porządne, poprawne ustawienie geometrii + np. ALK nie zmniejsza żywotności opon o ile kierowca nie zaczyna agresywniej jeździć. Oczywiście mówimy o poruszaniu się w obrębie norm producenta. Niektórym to jednak nie wystarcza 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
obrąb norm producenta.. to znaczy, że w N/A można zastosować kąty na przykład z WRX bądź STi?Chloru pisze:MikeAnonim, nie musiałbyś. Porządne, poprawne ustawienie geometrii + np. ALK nie zmniejsza żywotności opon o ile kierowca nie zaczyna agresywniej jeździć. Oczywiście mówimy o poruszaniu się w obrębie norm producenta. Niektórym to jednak nie wystarcza
kto mógłby się tym zająć w na południu Wawy? :) albo skąd wziąć dane jak zestroić geometrię?
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
ScoobyBoy pisze: Plus jest taki, ze dobry warsztat moze ustawić zawieszenie pod indywidualne potrzeby i charakter jazdy. Jednak...
Ustawienie na maksa "przyczepne" czyli na tak zwana "szybka drogę" wiąże
no właśnie... nie każdy warsztat jak sądzę dysponuje wiedzą i danymi jak to zrobić poprawnie... ;/
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
MikeAnonim, to pewnie nie ma sensu bo np inaczej się jeździ STi (inne dyfry, stabilizatory etc.) ale zawsze można coś poprawić. Dobry warsztat do zrobienia geografii to http://www.dobrucki.com.pl/ Pytać o p. Sylwestra.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
qbutek
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Legacy I 2.0, Forester s/tb, Celica Supra Mk2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
Polecam w 100%.Chloru pisze: Pytać o p. Sylwestra.
Pojechałem do niego po zmianie wszystkiego na własne poli i dołożeniu staba z tyłu.
Stab zrobił swoje, ale potem geometria dopełniła.
Wystarczy, że powiesz co byś chciał, a on zrobi.
Podpowie też ewentualnie jeżeli coś powinno się zmienić w zawiasie.
Mi podpowiedział, że sprężyny mam za miękkie i ustawił tak, że przód dobrze się układa przy delikatnym dociążeniu przodu.
W związku z tym niedługo do niego znowu pojadę po ... zmianie kolumn ;)
-
MikeAnonim
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Piastów
- Auto: Legacy x2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a
zatem wybiorę się do tego warsztatu!qbutek pisze:Polecam w 100%.Chloru pisze: Pytać o p. Sylwestra.
Pojechałem do niego po zmianie wszystkiego na własne poli i dołożeniu staba z tyłu.
Stab zrobił swoje, ale potem geometria dopełniła.
Wystarczy, że powiesz co byś chciał, a on zrobi.
Podpowie też ewentualnie jeżeli coś powinno się zmienić w zawiasie.
Mi podpowiedział, że sprężyny mam za miękkie i ustawił tak, że przód dobrze się układa przy delikatnym dociążeniu przodu.
W związku z tym niedługo do niego znowu pojadę po ... zmianie kolumn ;)
dziękuję!