Witam.
Ostatnimi czasy pojawił się u mnie problem z klimatyzacją a dokładniej przestała działać.
Samochód stał przez jakiś tydzień nie jeżdżony bo jeździłem innym. Po tej przerwie w jeździe nie załącza się sprężarka, sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki i wszystko jest w porządku. Zastanawiam się jeszcze czy mogła np pojawić się jakaś nieszczelność i zmniejszyć się ilość czynnika ale nie wiem czy sprężarka ma takie zabezpieczenie żeby się nie włączać jak nie ma czynnika lub jest za mało. Może ktoś z was miałby jakiś pomysł który mógłby mi pomóc w rozwiązaniu problemu. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam :)
Problem z klimą w SVX'ie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Problem z klimą w SVX'ie
Jest zabezpieczenie przed suchobiegiem . Jeśli jesteś z Warszawy to mogę kogoś polecić .
Re: Problem z klimą w SVX'ie
niestety jestem z lublina. Klima była napełniana w tym roku ale tylko do połowy czynnikiem fluorestencyjnym bo było właśnie podejrzenie nieszczelności. Zostały wymienione dwie uszczelki i przez całe lato ładnie chłodziła, była sprawdzana kilka razy i nie wykryli nieszczelności. Tylko właśnie teraz niewiadomo dlaczego przestała chodzić sprężarka po tygodniowym postoju. Aha wyciągałem akumulator ale to chyba nie powinno mieć żadnego wpływu na zaistniałą sytuację.
Re: Problem z klimą w SVX'ie
Nie wiem jak to sprawdzić, ale jeżeli chodzi Ci o tą rolkę na sprężarce to właśnie chodzi o to, że nie chce ona się zacząc kręcić i sprężarka się nie załącza.
Re: Problem z klimą w SVX'ie
Tzn. że problem może być elektryczny. Tam elktrosprzęgło. Powinno załączyć/odłćzyć sprężarkę klimatyzacji. Kręcące sie koło o niczym nie świadczy.
proponuję odwiedzić elektryka lub sprawdzić napięcie na kostce, czy jest podawany prąd.
proponuję odwiedzić elektryka lub sprawdzić napięcie na kostce, czy jest podawany prąd.
Re: Problem z klimą w SVX'ie
dzieki za podpowiedz ;) Tak też przypuszczałem że będe musiał się wybrać do elektryka. Jeszcze raz dzięki za pomoc 

Re: Problem z klimą w SVX'ie
Sprawa jest prosta:
- szukasz osuszacza pod maską, wygląda tak jak na foto

- kolejno wyciągasz wtyczkę z czujnika który siedzi w osuszaczu;
- za pomocą spinacza/kawałka przewodu mostkujesz piny we wtyczce biegnącej do czujnika;
- siadasz za kierę, odpalasz auto, uruchamiasz klimę. Druga osoba spoziera czy uruchamia się sprężarka (nie pozwalaj aby sprężarka pracowała w takim układzie dłużej niż 1-2 sekundy)
- jeśli sprężarka się uruchamia to znaczy że masz nieszczelność (prawdopodobne na 95%)
- szukasz osuszacza pod maską, wygląda tak jak na foto
- kolejno wyciągasz wtyczkę z czujnika który siedzi w osuszaczu;
- za pomocą spinacza/kawałka przewodu mostkujesz piny we wtyczce biegnącej do czujnika;
- siadasz za kierę, odpalasz auto, uruchamiasz klimę. Druga osoba spoziera czy uruchamia się sprężarka (nie pozwalaj aby sprężarka pracowała w takim układzie dłużej niż 1-2 sekundy)
- jeśli sprężarka się uruchamia to znaczy że masz nieszczelność (prawdopodobne na 95%)
Re: Problem z klimą w SVX'ie
dzięki ;) sprawdze jak bede miał chwile czasu na to. pytanie tylko czy nawet jak była nieszczelność to możliwe ze przejezdził 2mies. z kilimą na chodzie i nic nie uciekło a po tygodniu postoju i nie chodzenia klimy uciekło?? To mnie najbardziej zastanawia.