Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Witam czy Legacy z 1994 roku 2.2 w automacie ma na stałe to jest 50/50 spięty tył z przodem ?
Bo na zakrętach ostrych czuję jak przeskakują koła i piszczą.
Gdzieś czytałem że 50/50 włącza się tylko gdy automat jest ustawiony w pozycji "1" pierwszego biegu.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Bo na zakrętach ostrych czuję jak przeskakują koła i piszczą.
Gdzieś czytałem że 50/50 włącza się tylko gdy automat jest ustawiony w pozycji "1" pierwszego biegu.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 67 razy
- Polubione posty: 74 razy
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
we forku nie było 50/50
ciekawe czy w legasiu było/ jest tak samo - stawiam , że tak

ciekawe czy w legasiu było/ jest tak samo - stawiam , że tak
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Rommie pisze: Gdzieś czytałem że 50/50 włącza się tylko gdy automat jest ustawiony w pozycji "1" pierwszego biegu.
Albo źle przeczytałeś, albo źle zrozumiałeś.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Na stałe to było spięte w skrzyni MT, a Legasia AT miałam kiedyś z 90r. to przód był spięty z tyłem (ale nie na stałe
) i właśnie było, że jak przód się śliska (np. na lodzie) to tył powinien się dołączyć (bez względu na bieg), a u mnie coś tam chyba było zrąbane, bo niestety nie dołączał się, ale w Legasiu (też AT) mojego wujka się dołączał. A powiedz mi, Ty masz Legasia I gen. czy II ??

W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Najmocniej osie spięte są na 1. biegu, dalej zależy to też od prędkości i wychylenia kierownicy. Na pewno nie ma to nic z 50/50, bo nie masz otwartego centralnego dyferencjału. W różnych latach mogły występować minimalne różnice, ale idea pewnie jest zachowana.Rommie pisze: Gdzieś czytałem że 50/50 włącza się tylko gdy automat jest ustawiony w pozycji "1" pierwszego biegu.
Możesz rozwinąć?Rommie pisze: Bo na zakrętach ostrych czuję jak przeskakują koła i piszczą.
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Mógł ktoś połączyć na stałe kabelkiem . To jest napęd który po złączeniu kablem działa prawie tak mocno jak zespawany . Masz tam miejsce na bezpiecznik do rozłączania napędu i trzeba w nim zmierzyć napięcie ( im mniejsze napięcie tym mocniej spięty napęd ) . Na podnośniku powinno Ci pokazać prawdę . To jest rozwiazanie, które jest płynne i zmienia się w razie potrzeby .Rommie pisze: Bo na zakrętach ostrych czuję jak przeskakują koła i piszczą.
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Moja legacy to II generacja 94rok. Napęd mam spięty na stałe sprawdzałem na mokrej trawie po strzale "ze sprzęgła" wszystkie cztery koła rwą trawę tak samo.subarka665 pisze:Na stałe to było spięte w skrzyni MT, a Legasia AT miałam kiedyś z 90r. to przód był spięty z tyłem (ale nie na stałe ) i właśnie było, że jak przód się śliska (np. na lodzie) to tył powinien się dołączyć (bez względu na bieg), a u mnie coś tam chyba było zrąbane, bo niestety nie dołączał się, ale w Legasiu (też AT) mojego wujka się dołączał. A powiedz mi, Ty masz Legasia I gen. czy II ??
citan pisze:Rommie napisał(a):Bo na zakrętach ostrych czuję jak przeskakują koła i piszczą. Możesz rozwinąć?
Koła przeskakują po asfalcie, czyli tylne koło wewnętrzne podczas zakrętu kręci się szybciej niż zewnętrzne. Auto tak się zachowuje jak by były wyłączone mechanizmy różnocowe współosiowe.Kubik1 pisze:Rommie napisał(a):Bo na zakrętach ostrych czuję jak przeskakują koła i piszczą. Mógł ktoś połączyć na stałe kabelkiem . To jest napęd który po złączeniu kablem działa prawie tak mocno jak zespawany . Masz tam miejsce na bezpiecznik do rozłączania napędu i trzeba w nim zmierzyć napięcie ( im mniejsze napięcie tym mocniej spięty napęd ) . Na podnośniku powinno Ci pokazać prawdę . To jest rozwiazanie, które jest płynne i zmienia się w razie potrzeby .
Koła piszczą na asfalcie.
Bezpiecznika nie ma włożonego.
Jak włożyłem bezpiecznik to na desce zaświeciło mi się na czerwony kolor FWD DRIVE i tylko przód mielił na trawie tył nie działał zupełnie.
I teraz nie wiem czy bezpiecznik ma być zamontowany czy nie.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, o 21:28 przez Rommie, łącznie zmieniany 1 raz.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Rommie pisze: I teraz nie wiem czy bezpiecznik ma być zamontowany czy nie.
Bezpiecznika ma nie być

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
chociażby do holowania
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Rommie, a tak z ciekawości, osie są tak mocno spięte tylko na jedynce, czy na dwójce też (zakładam, że u Ciebie II albo "snow" wymusza 2. bieg)?
Z tego co wiem, to takie wymuszanie "stałego spięcia" ludzie robili umyślnie podając napięcie na jakieś piny idące do TCU. Więc może udałoby się zmierzyć co tam się pojawia i czy wartości mają sens.
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html
Albo lepiej zastosuj się do rady Kubika. :)
Z tego co wiem, to takie wymuszanie "stałego spięcia" ludzie robili umyślnie podając napięcie na jakieś piny idące do TCU. Więc może udałoby się zmierzyć co tam się pojawia i czy wartości mają sens.
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html
Albo lepiej zastosuj się do rady Kubika. :)
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Przejrzałem dość dokładnie instalację elektryczną i nie ma tam żadnych przeróbek.
Osie są spięte 50/50 na każdym biegu 1,2,3,D oraz na R. Także po włączeniu HOLD AT (z taką śnieżynką narysowaną) osie są spięte a skrzynia rusza z 2 biegu.
Po zamontowaniu bezpiecznika napęd tylny zostaje rozłączony i zaświeca się czerwona kontrolka FWD.
Jednakże jak wyjmę bezpiecznik to napęd jest ewidentnie 50/50 na zakrętach aż koła piszczą.
Myślicie że tak ma być czy raczej jest coś popsute ?
I jeszcze takie pytanko:
Czy mogę wsadzić tam ten bezpiecznik i jeździć tylko na FWD ? Czy coś się zepsuje ?
Naprawdę szkoda mi nowych opon zimowych ;/
Pozdrawiam,
Osie są spięte 50/50 na każdym biegu 1,2,3,D oraz na R. Także po włączeniu HOLD AT (z taką śnieżynką narysowaną) osie są spięte a skrzynia rusza z 2 biegu.
Po zamontowaniu bezpiecznika napęd tylny zostaje rozłączony i zaświeca się czerwona kontrolka FWD.
Jednakże jak wyjmę bezpiecznik to napęd jest ewidentnie 50/50 na zakrętach aż koła piszczą.
Myślicie że tak ma być czy raczej jest coś popsute ?
I jeszcze takie pytanko:
Czy mogę wsadzić tam ten bezpiecznik i jeździć tylko na FWD ? Czy coś się zepsuje ?
Naprawdę szkoda mi nowych opon zimowych ;/
Pozdrawiam,
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Rommie, Ja włożysz bezpiecznik to nic sie nie stanie .
Moim skromnym zdaniem, to masz zapewne jaką modyfikację w instalacji . Może ktoś gdzieś wlutował jakiś opornik albo cuś . Sprawdź jak zmienia sie napięcie w tym gnieździe na bezpiecznik .
Moim skromnym zdaniem, to masz zapewne jaką modyfikację w instalacji . Może ktoś gdzieś wlutował jakiś opornik albo cuś . Sprawdź jak zmienia sie napięcie w tym gnieździe na bezpiecznik .
Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Witam
Może dołożę coś od siebie
Mam legacy II GT 280KM w automacie i posiada skrzynię ze stałym napędem
na obie osie + Diff Loock
Wiem że taka skrzynia może współpracować z kompem i instalacją od wolnossaka tyle, że jak
jest wyjęty bezpiecznik to ma załączoną blokadę. W związku z tym moja sugestia czy posiadasz ori AT czy może od SVX-a
lub GT ktoś kiedyś sobie zamontował ??


na obie osie + Diff Loock

jest wyjęty bezpiecznik to ma załączoną blokadę. W związku z tym moja sugestia czy posiadasz ori AT czy może od SVX-a
lub GT ktoś kiedyś sobie zamontował ??

Re: Legacy 2.2 automat i stały napęd na 4 koła.
Powiem Ci że teraz to już widzę że jest tu coś mocno pogmatwane.
W dowodzie mam silnik 2211cc czyli EJ22 EMPI a na bloku jest nabite EJ20 czyli wygląda że jest to 1998cc.
Dziś już jest późno jutro sprawdzę oznaczenia na skrzyni biegów.
Auto kupiłem w sobotę w komisie więc jak coś będzie z silnikiem nie tak czyli 2.0 zamiast 2.2 to nie wiem czy tego nie zgłosić jako że zostałem oszukany. nie minęło jeszcze 7 dni od daty zakupu ale już pieniążki zainwestowałem (naprawa całej elektryki w aucie szyby, światła lusterka podświetlenie deski itp).
W dowodzie mam silnik 2211cc czyli EJ22 EMPI a na bloku jest nabite EJ20 czyli wygląda że jest to 1998cc.
Dziś już jest późno jutro sprawdzę oznaczenia na skrzyni biegów.
Auto kupiłem w sobotę w komisie więc jak coś będzie z silnikiem nie tak czyli 2.0 zamiast 2.2 to nie wiem czy tego nie zgłosić jako że zostałem oszukany. nie minęło jeszcze 7 dni od daty zakupu ale już pieniążki zainwestowałem (naprawa całej elektryki w aucie szyby, światła lusterka podświetlenie deski itp).