Choć nie ma stosownego wątku w dziale „Nasze Subaru” to auto raczej znane większości użytkowników forum.
Wyprodukowane w 2006 roku (model 2007 EU z łopatkami przy kierownicy) i użytkowane od lutego 2007.
Jestem jego czwartym właścicielem



Użytkowane w warunkach wielkomiejskich plus od czasu do czasu dłuższa trasa oraz kilkakrotnie zabawa w błocie i piachu.
Bezwypadkowe i bez przygód blacharskich, ale nie uchroniło się od kilku delikatnych obcierek parkingowych oraz wymiany tylnego zderzaka po stuknięciu przez nieuważnego kierowcę CC (poniżej zdjęcie przedstawiające moc tego uderzenia

Ponieważ nie należę do osób modlących się do aut, którymi jeżdżą to myjnia nie była zbyt często odwiedzana, ale ze względu na przeznaczenie (narzędzie codziennej pracy) auto zawsze było regularnie serwisowane (w czasie gwarancji w różnych ASO, a później u Grześka E12 na Jutrzenki i Adama Osiaka w Zalesiu).
Aktualnie ma niespełna 129 tys. przebiegu i jak do tej pory nie zawiodło, choć raz potrzebna była laweta (ewidentnie zawinił człowiek i bynajmniej nie byłem to ja). Oczywiście posiada kilka usterek, ale o tym później.
Wersja „full wypas” z nawigacją, ale nie załapała się na dwie z trzech przewidzianych dla niej opcji wyposażenia - nie ma wejścia AUX w schowku (za to sam schowek jest chłodzony) i gniazda 12V w bagażniku.
W zestawie dwa komplety kół - zestaw letni (oryginalne felgi aluminiowe 17”+ opony Bridgestone Turanza ER300 215/55R17 94V FP kupione w tym roku i zimowy (felgi aluminiowe 16” + opony Continental Conti Winter Contact TS 830 P 215/60 R16 99 H kupione jesienią ubiegłego roku). No i oczywiście nigdy nietknięty zapas z Geolanadarem

Modyfikacje

1. Fabryczny moduł nawigacji został zastąpiony przez NaviBOX z Automapą, ale można zainstalować wszystko co działa pod WinCE 5.0. Oryginalne bebechy od nawigacji (gdyby komuś przyszło do głowy z powrotem je zamontować) są.
2. Instalacja CB składająca się z dziury w tylnej części dachu zaślepionej uchwytem do anteny CB (krótkie Sirio) oraz kabla antenowego pociągniętego do schowka w podłokietniku i zakończonego radiem Alan 42 Multi.
3. Stalowa osłona tylnego dyfra i płyta aluminiowa pod silnikiem (niezbyt dobry pomysł przy normalnym użytkowaniu, ale o tym było na forum niejednokrotnie).
4. Czujniki parkowania zamontowane w nielakierowanej części zderzaka, przez co często piszczą bez powodu, ale przy dojeżdżaniu na styk sprawdzają się bez zarzutu.
5. Dodatkowe gniazdo 12V z boku tylnej części tunelu środkowego.
Oczywiście auto jest w pełni sprawne techniczne i nadaje się do jazdy bez wkładania na dzień dobry wiadra kasy (cały czas jest użytkowane), ale jest kilka rzeczy, które szwankują i moim obowiązkiem jest o nich wspomnieć.
Dowiedziałem się, że w Tribecach (taka sama skrzynia) zdarzały się podobne problemy, które ustępowały po dynamicznej wymianie oleju. Profilaktycznie wymieniłem i na razie spokój.
Edyta pisze, że problem został rozwiązany metodą "Polak potrafi"

3. Od ubiegłej jesieni w zimne dni (tylko po dłuższym postoju, np. po nocy) jest problem ze wspomaganiem układu kierowniczego (w serwisie twierdzą, że problemu nie ma, ale to przecież ja jeżdżę tym autem prawie 6 lat i wiem lepiej). Kłopot występuje tylko przez pierwsze kilka minut i znika jak tylko auto się nieco rozgrzeje. Ponieważ objawy są podobne do tych, gdy układ jest zapowietrzony to wymieniony został płyn (nie pomogło), następnie przewody wspomagania za jedyne 1100PLN


Edyta donosi, że płyta otrzymała boczki wycięte z oryginalnej osłony plastikowej

5.
Naprawione.
6. Pod nogami kierowcy jest przerwana wykładzina (pod dywanikiem, więc nie widać). Najprawdopodobniej winna jest ostra krawędź taśmy z rzepem pod dywanikiem, bo innego logicznego wyjaśnienia nie potrafię się doszukać

Więcej grzechów nie pamiętam, ale myślę, że powyższe wystarczająco zniechęciły potencjalnych nabywców

Gdyby jednak znalazł się jakiś szaleniec, to cena wynosi 55555 PLN (faktura VAT zw.), bo ładnie wygląda


Cena aktualna 49999 PLN

W dniu 14.01.2013 OBK zaliczył duży przegląd obejmujący m.in wymianę oleju w skrzyni i dyfrach, klocków hamulcowych z przodu i z tyłu oraz usunięcie dwóch z wymienionych wyżej usterek.
Fotki z dzisiaj czyli 07.11.2012