mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
tomaszroj1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.0 S-Turbo 99r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 18 lis 2012, o 22:08

Witam

Mam pewien problem ( Subaru Forester 2.0T AT MY99 ) . Problem polega na tym że gdy jadę sobie jakąś przelotówką ok 100 km/h i chcąc wyprzedzić pojazd przede mną gdy wcisnę gaz w podłogę aby AT zredukowała w momencie redukcji dostaję konkretnego kopa w plecy. Czy coś jest zepsute? Dopiero co zakupiłem te autko i nie chciałbym z nim na dzień dobry żadnych kłopotów. Po wyprawie na pobliską żwirownię auto sobie radziło bardzo dobrze na podjazdach więc napędy chyba działają :-/ . Może zły stan opon ma na to wpływ, oczywiście wszystkie są takie same ale już niestety prawie łyse.

Dzięki z góry za ewentualną pomoc.



FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 18 lis 2012, o 22:21

Możliwe, że redukuje Ci z 4 do 2.

tomaszroj1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.0 S-Turbo 99r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 18 lis 2012, o 22:52

Pewnie tak bo to normalne w AT, mam jeszcze dwa inne auta z AT i przy kick-down redukuje z 4 do 2 ale w forku aż dupę rzuca tak wyrywa.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 19 lis 2012, o 20:10

A te dwa inne auta z AT to jakie koła mają napędzane...

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 19 lis 2012, o 20:34

tomaszroj1 pisze: gdy wcisnę gaz w podłogę aby AT zredukowała w momencie redukcji dostaję konkretnego kopa w plecy.
Ten typ tak ma. Ot po prostu tył się "dołącza do zabawy" przy przyspieszeniu. Wszystko jest w porządku.
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.

tomaszroj1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.0 S-Turbo 99r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 19 lis 2012, o 22:59

Konto usunięte pisze:A te dwa inne auta z AT to jakie koła mają napędzane...
Omega B 2,5TD skrzynia bardzo podobna do Forka PRND123 ,A-klasa z Tiptronic.

tomaszroj1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.0 S-Turbo 99r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 19 lis 2012, o 23:00

Bergen pisze:
tomaszroj1 pisze: gdy wcisnę gaz w podłogę aby AT zredukowała w momencie redukcji dostaję konkretnego kopa w plecy.
Ten typ tak ma. Ot po prostu tył się "dołącza do zabawy" przy przyspieszeniu. Wszystko jest w porządku.
Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
A czy słabe opony mogą te "doznania " :giggle: potęgować ?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 19 lis 2012, o 23:00

Bergen pisze: Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.
Bez przesady. Są skrzynie z AT z centralnym mechanizmem różnicowym, np. 5EAT.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 19 lis 2012, o 23:22

Bergen pisze: Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.

Bzdura. Skąd te "rewelacje" :?:
tomaszroj1 pisze: Omega B 2,5TD skrzynia bardzo podobna do Forka PRND123 ,A-klasa z Tiptronic.

Pomijając pewnie inne zestopniowanie skrzyni, nie ma przenoszenia momentu między osiami. Ten kop nie jest taki duży, to tylko "złudzenie apteczne" :mrgreen:
tomaszroj1 pisze: A czy słabe opony mogą te "doznania " :giggle: potęgować ?

Dołożą swoje do uślizgu, to i oczy większe :giggle:

kruque
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: festung breslau
Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 20 lis 2012, o 13:00

mam w obk 4eat która chyba wiele się nie różni od tej z forka '99. nie zauważyłem żadnego 'kopa w dupę' nawet przy ostrej redukcji (mam porównanie tylko do mitsu galanta FWD z 4eat i efekt kick-down jest identyczny). pewnie w ogóle mi tył nie działa ;)
Obrazek Obrazek

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 20 lis 2012, o 15:55

tomaszroj1 pisze: 2.0T
jeździłeś wcześniej turbo benzyną? Może to najzwyczajniej w świecie turbo. Przy 100km/h masz strzelam z 1500-2500 obr/min, jak zredukuje to obroty nagle rosną i turbo dmucha + do tego jakieś cechy subarowego a/t jak wyżej chłopaki piszą.

rafal1984
0 gwiazdek
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Outback 2.5 N\A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 24 lis 2012, o 20:27

Bergen pisze: Nie zapominaj, że "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka.

jasne . . . jeszcze napisz że trzeba ręką napęd pod maską włączyć na tył jak w Aro . . .
Ja mam at w obk i manual w legacy i żadnej różnicy niema a mieszkam w górach i wiem co to lód i śnieg . . .

Aczkolwiek walenia żadnego w at nie czuje.

Mrzonki to takie opinie przeczytane na forach które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. :)

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 24 lis 2012, o 20:34

rafal1984,uuuu chyba nie trafiłeś z ripostą :->
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 25 lis 2012, o 17:59

rafal1984, trochę nie trafiłeś... 4EAT w Subaru to zupełnie inny napęd niż w manualnych skrzyniach.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 26 lis 2012, o 13:50

I znowu walka o napęd MT-AT :mrgreen:

Ja też jestem zdania, że przy normalnym użytkowaniu auta nie ma co pisać o różnicach w napędzie z cent. dyfrem,a sprzęgłem w AT.

Wiem, że takie zwroty jak podział 90:10, czy dołączanie napędu jest dla właścicieli Subaru z MT "świętokractwem" ale powtarzam, że ten napęd NAPRAWDĘ działa dobrze,
a haldexy i inne takie nie mają podjazdu do 4EAT. Nie mówiąc już o terenie, gdzie jest to świetne rozwiązanie. Wiem co mówię, bo jeździliśmy z chłopakami po różnych wyrypach.
Oczywiście przy wolnym ssaku, a nawet 2.0T brak reduktora w kopnym piachu może namieszać.

Natomiast jak ktoś lata bokami, chce używać ręcznego, czy najzwyczajniej na świecie auto ma służyć do zabawy to tylko MT.
vel misza, Pozdrawiam!

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 12 gru 2012, o 10:42

miszozon pisze:dołączanie napędu jest dla właścicieli Subaru z MT "świętokractwem"
Nie jest, tylko jest na tym forum kilkoro ludków, którzy użytkują jednocześnie subaru z MT oraz subaru z AT i mogą na bieżąco śledzić skuteczność obu rozwiązań.

Nie dawniej jak w sobotę rozmawialiśmy o tym z J33mbo. Dane nam było użytkować zarówno MT jak i AT w różnych sytuacjach i jesteśmy zgodni co do przewagi MT.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 199 razy

Re: mocne uderzenie z tyłu przy Kick-down

Post 12 gru 2012, o 22:26

Chloru pisze: 4EAT w Subaru to zupełnie inny napęd niż w manualnych skrzyniach.

Eeeeee, z tego co widzę w profilu to rafal1984 ma OBK, a tam akurat 4EAT jest z centralnym dyfrem.

Zresztą uogólnianie, że
Bergen pisze: "stały napęd na cztery koła" w przypadku Subaru z automatem to mrzonka
to faktycznie bzdura :->
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

ODPOWIEDZ