hmmm...Azrael pisze:FBW, czyli naturalną niestabilność,
nie to, żebym się czepiał,



ale "flight by wire" to (oryginalnie) określenie opisujące sposób sterowania samolotem, czyli sposób wymuszania ruchu powierzchni sterujących. Nie mechaniczny czy hydrauliczny, tylko elektryczny. "Po drucie".
"naturalna niestabilność" - podejrzewam - to inne określenie na... no przepraszam, no...samolot konstrukcyjnie niestateczny. takie coś, znaczy, co ma środek ciężkości bez sensu położony i skrzydła, które mają niewiele wspólnego z tym środkiem. na przykład urządzenia, które mają skrzydła "na skos do przodu".
tak, tak, tak. takim "naturalnie niestabilnym" inaczej niż "FBW" się nie poleci*.
asssssienagadałem.....
* chyba, że jest się Rosjaninem. bo wówczas wymyśla się samolot jak najbardziej stateczny, który manewruje lepiej niż ten specjalnie niestateczny. a potem zwykli śmiertelnicy mogą w internecie godzinami dyskutować o wyższości SU-27 nad X-29 (i resztą).