Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Witajcie
Zaczęły się mrozy, a razem z nimi problemy z Subarynką. Rano miałem problem z uruchomieniem silnika. Przekręciłem kluczyk w stacyjce, rozrusznik zakręcił, silnik zaskoczył na sekundę i zgasł. Później kręciłem rozrusznikiem z 10s, ale silnik nie dał się uruchomić. Dopiero za trzecim razem udało mi się go uruchomić.
Przypomniało mi się, że taka historia przytrafiła mi się już trzeci raz. Kiedyś w lato kręciłem rozrusznikiem z 5s zanim motor zaskoczył. Drugi raz był jakieś 2 tygodnie temu, auto nie chciało odpalić po godzinnym postoju.
Wydaje mi się, że aku jest ok. W czym może być problem? Czy to może być związane z regulacją zaworów? Samochód ma 93,3kkm przebiegu.
Nie ma instalacji LPG
Zaczęły się mrozy, a razem z nimi problemy z Subarynką. Rano miałem problem z uruchomieniem silnika. Przekręciłem kluczyk w stacyjce, rozrusznik zakręcił, silnik zaskoczył na sekundę i zgasł. Później kręciłem rozrusznikiem z 10s, ale silnik nie dał się uruchomić. Dopiero za trzecim razem udało mi się go uruchomić.
Przypomniało mi się, że taka historia przytrafiła mi się już trzeci raz. Kiedyś w lato kręciłem rozrusznikiem z 5s zanim motor zaskoczył. Drugi raz był jakieś 2 tygodnie temu, auto nie chciało odpalić po godzinnym postoju.
Wydaje mi się, że aku jest ok. W czym może być problem? Czy to może być związane z regulacją zaworów? Samochód ma 93,3kkm przebiegu.
Nie ma instalacji LPG
-
lukasz_rider
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Raczej nie powinno być to powiązane z regulacją zaworów. Szukanie zacząłbym od czujnika obrotu wału, ewentualnie czujnik temperatury świruje. W momencie kręcenia spojrzyj na obrotomierz czy się unosi. Jeśli się unosi to czujnik obrotów wału jest ok i przyczyna jest gdzie indziej. Żadnego błędu nie masz?
Odp: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Dziś podłaczylem pod komputer i wykryto 2 błędy: P1494 i P1496
Wskazówka obrotomierza nie rusza się podczas kręcenia rozrusznikiem. Idzie w górę gdy silnik zaskoczy.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Wskazówka obrotomierza nie rusza się podczas kręcenia rozrusznikiem. Idzie w górę gdy silnik zaskoczy.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Oba błędy dotyczą solenoidu EGR, konkretnie przerwanego obwodu, mogą powodować problemy z wolnymi obrotami.
Odp: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Jak to uzdrowić? Konieczna będzie wymiana EGR na nowy? Jaki koszt nowego EGRa?
Czy może to mieć związek z piszczeniem wydobywający się z okolic kolektora dolotowego po włączeniu zapłonu? Właśnie dziś rano zaobserwowalem takie dziwne zjawisko...
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Czy może to mieć związek z piszczeniem wydobywający się z okolic kolektora dolotowego po włączeniu zapłonu? Właśnie dziś rano zaobserwowalem takie dziwne zjawisko...
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
a tak swoja droga - jakie sa objawy uszkodzonego EGR? wieksze spalanie, kopcenie, falowanie obrotow?
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
marek_z, trzeba zdiagnozować usterkę i ją naprawić. Procedura diagnostyczna dla każdego z tych błędów ma sporo kroków. Może być uszkodzony element, wtyczka, przecięty kabelek.
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Czyli zwarcie w obwodach dwóch cewek silnika krokowego EGR. Usterka elektryczna, ale możliwe, że zawór stanął w pozycji otwartej-> spaliny w dolocie, czyli za mało powietrza dla rozruchu...marek_z pisze: Dziś podłaczylem pod komputer i wykryto 2 błędy: P1494 i P1496
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
KamilP nie zauważyłem żadnego z wymienionych przez Ciebie objawów. Czasem ma wrażenie, że podczas dojeżdżania do świateł silnik zaraz stanie, po obroty spadają do ok 500-600rpm.
Sprawdzę czy znowu komputer wyrzucił te same błędy. Jeśli tak, to trzeba będzie poszukać przyczyny...
Sprawdzę czy znowu komputer wyrzucił te same błędy. Jeśli tak, to trzeba będzie poszukać przyczyny...
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Jako że nieszczęścia chodzą parami, to dziś padło mi sprzęgło
Skrzypiało, piszczało, aż w końcu padło... Wracając z roboty poczułem dziwny smród. Myślałem że to smierdzi asfalt, bo były roboty drogowe i panowie kładli nową nawierzchnię. Później podczas redukcji z 4 na 3, 3 na 2 słyszałem dziwny metaliczny odgłos. Teraz podczas ruszania przy puszczaniu sprzęgła słychać jakby coś tarło i po chwili czuć zapach palonego sprzęgła
Mam pytanie gdzie i jakie sprzęgło kupić? Jaki może być koszt wymiany?
Już słyszę żonę jak zacznie biadolić a nie mówiłam żebyś nie kupował Subaru


Już słyszę żonę jak zacznie biadolić a nie mówiłam żebyś nie kupował Subaru

Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
marek_z, ja mogę polecić oryginalne, przeszedłem w swojej imprezie 165KM przez kilka skończyło się na oryginale, bo wszystkie inne szarpały.
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
Azrael mozesz przeczytac watek FOREK ++++++hp. I co o tym myslisz ?
Re: Legacy 2.0 MY06 problem z uruchomieniem silnika
sprzęgło wymienione na oryginał. Niestety po rozbraniu, okazało się że wymiany wymaga dwumasa. Zdecydowałem się na zamontowanie jednomasowego koła.Azrael pisze:marek_z, ja mogę polecić oryginalne, przeszedłem w swojej imprezie 165KM przez kilka skończyło się na oryginale, bo wszystkie inne szarpały.
Mam nadzieję, że ten zestaw wystarczy na dłuższy czas...

Na nowym sprzęgle przejechałem już 200km i nie ma żadnego szarpania, ani innych niepokojących objawów.